Jump to content

Photo

Nootropics en afhankelijkheid/ontwenningsverschijnselen

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 25 July 2011 - 01:58 AM

Het idee van nootropics is dat ze hersenfuncties boosten en/of neuroprotective zijn, toch?
Nu vraag ik me af, als je nootropics elke dag voor een lange tijd zou gebruiken (zeg een jaar), zouden ze dan na een jaar nog steeds je hersenfuncties boosten of word je tolerant. En als je dan na een jaar zou stoppen, zouden je hersenfuncties dan terug gaan naar normaal niveau of zou je ontwenningsverschijnselen krijgen en ineens ontiegelijk incapabel worden?

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#2 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 July 2011 - 01:08 PM

Niet dat ik er veel verstand van heb, maar nootropic wordt vaak meer als eigenschap van een middel genoemd dan als compleet eigen klasse middelen. Amfetamine zou je als nootropic kunnen zien, je kunt beter leren, makkelijker hoofdrekenen, etc. Maar dan heb je natuurlijk zeker wel de effecten van evt. verslaving, tolerantie, ontwenning, etc.

Guarana, Ginkgo en Ginseng worden ook vaak als nootropics gebruikt. De laatste twee zijn volgens mij totaal niet schadelijk om dagelijks te gebruiken, en Guarana is niet schadelijker dan koffie bij evenredig gebruik. Vitamine B (serie) en Omega vetzuren worden soms zelfs wel als nootropic gezien.

Dan zijn er nog een hele reeks aan medicijnen zoals de racetams, die niet verslavend zijn en ook niet zorgen voor tolerantie (voor zover ik weet), maar wel bijwerkingen kunnen hebben. Van wiki: "Racetams have been called 'pharmacologically safe' drugs."

Persoonlijk zou ik nooit dagelijks in de vijfde versnelling willen zitten, liever een beetje afwisseling tussen dromerig/alert/daadkrachtig/lui.
Verbing weirds language.

#3 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 25 July 2011 - 03:49 PM

Maar als ik al die informatie lees over racetams dan krijg ik niet het idee dat ze je hersenen in de vijfde versnelling zetten, maar gewoon je hersenen gesmeerder maken en meer slijtage-bestendig (om maar even in metaforen te blijven praten). Daarom klinkt het voor mij alsof het alleen maar goed kan zijn om elke dag racetams te nemen, maar ik wilde het even zeker weten voordat ik mezelf misschien vreselijke dingen aan doe.

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 July 2011 - 07:20 PM

Er zijn een hoop mensen die dagelijks voor langere tijd bijvoorbeeld Piracetam gebruiken/hebben gebruikt, en er geen negatieve effecten van gemerkt hebben.
Met vijfde versnelling doelde ik op stimulanten, maar bij "echte" nootropics zal je daar inderdaad geen last van hebben.
Verbing weirds language.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users