Nootropics en afhankelijkheid/ontwenningsverschijnselen
Posted 25 July 2011 - 01:58 AM
Nu vraag ik me af, als je nootropics elke dag voor een lange tijd zou gebruiken (zeg een jaar), zouden ze dan na een jaar nog steeds je hersenfuncties boosten of word je tolerant. En als je dan na een jaar zou stoppen, zouden je hersenfuncties dan terug gaan naar normaal niveau of zou je ontwenningsverschijnselen krijgen en ineens ontiegelijk incapabel worden?
Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET
Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.
Posted 25 July 2011 - 01:08 PM
Guarana, Ginkgo en Ginseng worden ook vaak als nootropics gebruikt. De laatste twee zijn volgens mij totaal niet schadelijk om dagelijks te gebruiken, en Guarana is niet schadelijker dan koffie bij evenredig gebruik. Vitamine B (serie) en Omega vetzuren worden soms zelfs wel als nootropic gezien.
Dan zijn er nog een hele reeks aan medicijnen zoals de racetams, die niet verslavend zijn en ook niet zorgen voor tolerantie (voor zover ik weet), maar wel bijwerkingen kunnen hebben. Van wiki: "Racetams have been called 'pharmacologically safe' drugs."
Persoonlijk zou ik nooit dagelijks in de vijfde versnelling willen zitten, liever een beetje afwisseling tussen dromerig/alert/daadkrachtig/lui.
Posted 25 July 2011 - 03:49 PM
Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET
Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.
Posted 25 July 2011 - 07:20 PM
Met vijfde versnelling doelde ik op stimulanten, maar bij "echte" nootropics zal je daar inderdaad geen last van hebben.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users