Jump to content

Photo

Wiet plantjes met 2 1/2 maand over....zou ik het nog halen?

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 30 July 2004 - 05:57 PM

Hehe.. beetje laat begonnen dit jaar maargoed, kheb 8 power plantjes van net boven de halve meter hier op elkaar staan, morgen 6 eruit halen en in grote individuele potten plaatsen, 2 erin laten staan en dan nog 2-3 weekjes wachten voordat ik ze ga laten bloeien.

Posted Image

Wat denken jullie ervan? Gaat het me nog lukken? Iemand misschien nog wat suggesties..?
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#2 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 31 July 2004 - 01:45 PM

aah pp, goed spul, heb ik ook staan. Er zal zeker nog wat vanaf komen hoor!
dat komt goed.
ik weet niet waar ze vandaan komen, maar volgensmij is de bloei buiten al begonnen, dus weet ik niet of je nog 2/3 weekjes kan wachten.
iig, veel succes ermee :)
minder is meer

#3 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 02 August 2004 - 10:33 AM

Die staan er mooi bij.
Trek ze maar gelijk in bloei hoor. Anders ben je te laat. (te weinig licht.)

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#4 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 02 August 2004 - 11:41 AM

Kwil de pp iets van 60-65 dagen in de bloei laten staan, das nog volgens mij een beetje tegen de korte kant aan, maar kheb er toch 8 staan.. Als ik ze tot laat of midden oktober wil laten staan moeten ze wel groot genoeg zijn om tegen de luchtvochtigheid en het strengere weer te kunnen, als ze zo klein zijn en aan het bloeien gaan zullen ze zeker niet zoveel weerstand kunnen bieden tegen toprot etc. Kdacht dat ze trouwens nog wat langer hadden tot de bloei (kwou gaan verduisteren), maar dan zal ik me wel vergist hebben..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#5 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 02 August 2004 - 11:57 AM

Augustus en begin september zijn qua zonneuren nog prima om de toppen zich nog goed te laten vullen. Vanaf half september wordt het snel minder. Oktober is in nederland toch een vrij linke maand qua temperatuur/luchtvochtigheid hoor.

Toen ik nog planten buiten had begon ik in mei met stekken en trok ik ze half juli in bloei. Ze bloeiden dan augustus-september. Maar ik had de laatste weken van de bloei toch nog practisch altijd toprot erin.
Elke dag moest ik de hele plant controleren, de rot wegknippen en met een lichte chlooroplossing de plek behandelen.

Wat je wel hebt is als je ze pas later in het seizoen laat bloeien dat dan de toppen niet al te vol en dicht worden. Hierdoor heb je ook weer wat minder last van toprot maar natuurlijk ook een wat minder mooi eindresultaat.

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#6 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 02 August 2004 - 12:51 PM

Das waar, dan maar zo snel mogelijk.. Thanks!

#7 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 02 August 2004 - 07:35 PM

Even een "update".. Dit is 4 dagen later:

Posted Image

Ze gaan aardig hard.. Alleen een beetje klote dat ze nu zo dicht op elkaar staan. Daarstraks geprobeerd om er eentje te verpotten, maar kben bang dat de wortels een beetje door elkaar zijn gegroeid, ktrek te veel wortels eruit als ik em overzet.. Het ene plantje dat ik heb overgezet naar een pot is nu een beetje boel slap gaan hangen, jammer maar helaas.. Hopen dat die het nog gaat doen in de komende paar dagen en ook maar hopen dat die wietplantjes zo dicht op elkaar nog goede toppen kunnen produceren.

*zucht*

#8 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 03 August 2004 - 08:12 AM

Ja wanneer de wortels met elkaar zijn vergroeid dan zeker niet meer overpotten nu. De plant heeft nu te lang nodig om te herstellen van de schade.
Wat je kunt doen is een net met ruime mazen dadelijk over de planten heen spannen zodat je de individuele toppen uit kan spreiden (je leid ze door de mazen heen) en zo een maximaal bloeiend oppervlak creeren dat direct zonlicht krijgt. (een zg 'scrog').

Gl

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#9 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 03 August 2004 - 11:58 AM

Harstikke bedankt, kzat daar gisteren ook al over te denken, hoe ik ruimte ga creeren voor de planten..

Heb je misschien een voorbeeld plaatje..? :)

#10 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 03 August 2004 - 12:49 PM

De scrog methode is eigenlijk bedoeld voor een maximale opbrengst in een relatief kleine growbox. Het idee is om in plaats van enkele grote, een hele hoop kleine plantjes onder de lamp te zetten. Door middel van een net/gaaswerk worden de toppen van de plantjes maximaal verdeeld onder de hoeveelheid licht, zodat de belichte oppervlakte bijna geheel gevuld is met toppen.

Dit idee zou je zoals gezegd buiten kunnen toepassen door een net te spannen over je planten en de takken dmv het net te spreiden en de toppen er doorheen te leiden.

Ik heb alleen wat voorbeeldjes van een indoor setup maar je krijgt er het idee vast wel van :)

http://www.ozstoners...e=post&id=22604

http://www.ozstoners...e=post&id=35646

If I was scared, I would

Now I'm Ready to start

#11 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 03 August 2004 - 01:04 PM

Thanks again (enneuh, dat waren aardig mooie plantjes)! :)

#12 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 23 August 2004 - 06:02 PM

Waaien m'n planten daarnet bijna om.. Godzijdank niks gebeurd, alleen de boom bij de buren had wat minder mazzel. <_<

Ze staan net een weekje of 1 anderhalf in de bloei, gaat aardig goed, ze zijn alleen een beetje raar gaan groeien, maar kmag niet klagen. De ene plant die ik had overgepot is ook weer "tot leven gekomen" trouwens..

#13 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 15 September 2004 - 10:54 PM

Hoe lang kan ik ze nog laten staan denken jullie? ik zelf zat aan 2-3 weken te denken..

Posted Image

#14 occam

occam

The Artist

• Members
  • PipPipPip
  • 360 posts

Posted 15 September 2004 - 11:03 PM

Mooi plaatje, Blaasaapje :D
Post je ook nog even een fotootje van die dikke toppen die je binnenkort gaat oogsten?
Groete, Occam

#15 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9421 posts

Posted 16 September 2004 - 08:37 AM

Hoe lang kan ik ze nog laten staan denken jullie? ik zelf zat aan 2-3 weken te denken..

Iig VOORDAT de toprot op al je planten zit ;)

Joost en ik gaan ook over 2-3 weekjes oogsten denk ik. Zal niet mega-dikke oogst zijn, maar beter dan alle planten verliezen aan schimmel en rot :D (dan nog 1 plantje hier op de vensterbank die ik nog wel 4-5 weken laat staan, want die begint nu NET een beetje te bloeien :baby:

#16 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 17 September 2004 - 01:03 PM

ik ga ook over ong. 2-3 weekjes oogsten, ik wacht nog even op die paar dagen lekkere zon!, dus even goed op het de weersvoorspellingen letten, het laatste wat je wilt is dat je toppen volgezogen zijn met regenwater(dit veroorzaakt ookweer toprot, (vergeet niet een week voor het oogsten geen water meer te geven!))
minder is meer

#17 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 17 September 2004 - 07:19 PM

(vergeet niet een week voor het oogsten geen water meer te geven!))

???

Geen nutes, de laatste week juist alleen maar water geven om je planten te "flushen", om ze de laatste beetjes nutrients die ze hebben opgeslagen in de bladeren naar de toppen om te zetten. Geen water geven is natuurlijk niet goed, maar als het veel gaat regenen inderdaad wel minder water geven, maar das logisch..

#18 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 19 September 2004 - 01:58 PM

het doorflowen van de laatste nutrients lijkt me idd wel goed, had ik niet aan gedacht, maar als je ze geen water geeft, worden ze gestressed en maken ze meer THC hars aan.
minder is meer

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users