Jump to content

Photo

Absinth en Hallucineren

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 DasBeer

DasBeer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 64 posts

Posted 19 July 2011 - 02:58 PM

Hallo iedereen,
Er gaan geruchten de ronde dat je van absint zou gaan halucineren.
Nu heb ik een fles gekocht van 70%vol (Vincent's absinth) en al meer dan de helft gedronken(samen met maten).
We hebben al shotjes geprobeert, verdunnen met ijs en suiker, combinatie met cola maar nog geen resultaten geboekt behalve zeer dronken zijn.
Kan er iemand zeggen van welke stof je juist zou kunnen halucineren en welk merk er beter is van smaak want dit is een van de biterste die er te verkrijgen is.
De drankenhandel gaat het mij laten weten als de fles van 89% geleverd is mss helpt dit.

#2 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 19 July 2011 - 03:53 PM

De absinth die je in de benelux kunt kopen bevat veel te weinig Thujone om echt effect van te kunnen krijgen.

Het gaat dus niet om het alcohol-percentage, maar welke planten er gebruikt zijn in de bereiding.

#3 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 19 July 2011 - 04:04 PM

Voor zo ver ik weet is thujon een GABA-antagonist (daarmee zou het alcohol eigenlijk een beetje tegen werken) en een 5HT3a-antagonist (zou daarmee o.a. de kans op misselijkheid van uit het brein iets moeten verminderen). Het zou me verbazen als men dat verschil zou voelen, zelfs als er wél genoeg thujon in je absinth zit, en psychedelisch zal het in ieder geval niet zijn. Mijn vermoeden zou zijn dat het mogelijk een wat helderdere dronk zou geven in dat geval maar dat is ook maar speculeren.

Volgens mij komen de verhalen van absinth voort uit dat het de volledige schuld kreeg van alcoholisme en daarmee verboden is omdat men er rond die tijd achter begon te komen hoe vreselijk dat wel niet is en om de wijn cultuur e.d. te sparen kozen ze absinth als schuldige. Die verhalen komen dus eerder voort uit dingen als delerium tremens e.d. Dit weet ik niet zeker, maar een tijd terug was ik zelf nieuwsgierig naar hoe het nou precíes zat en had ik het opgezocht. Alles wat ik hier typ moet volgens mij op wikipedia en erowid te vinden zijn als je het zelf na wil zoeken.

Ik vind het overigens een heerlijk drankje; anijs smaak maar dan net iets boeiender / frisser (maar ik vind alle andere anijs dranken ook erg lekker), wel alleen met suiker en water, want drank boven de 50% is volgens mij niet echt aardig voor je slokdarm en ingewanden.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 19 July 2011 - 04:43 PM

Ik vind het zeer goed te drinken, vooral puur. Wel even in je mond houden zodat niet je slokdarm wegbrandt inderdaad. ;)

Een keer heb ik samen met twee vrienden een fles leeggedronken op een avond, en behalve een heel erg dronken toestand was er niet echt veel bijzonders op aan te merken.

Later heb ik nogmaals "absinthe" gedronken, maar ditmaal door alsem, anijs & venkel in 70% alcohol te laten trekken. Alsem, de bron van de thujone, smaakt niet echt plezierig; De lekkere smaak van Absinthe komt vooral door de anijs en venkel. De zelf gebrouwde drank was dan ook een stuk bitterder, en weer typische alcohol-intoxicatie zonder andere effecten.

Pas trouwens wel op met alsem, je hebt snel gevaarlijke hoeveelheden binnen. Alcohol biedt in feite bescherming tegen de alsem doordat ze elkaar tegenwerken (LD50 van 45mg/kg zonder ethanol, ong. 100mg/kg bij 1mg/kg ethanol), dus sterke alsemthee zetten is af te raden.
Verbing weirds language.

#5 DasBeer

DasBeer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 64 posts

Posted 20 July 2011 - 11:32 AM

Dus als ik het goed begrijp dan ga je nooit iets anders zijn dan marginaal dronken?

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 20 July 2011 - 11:40 AM

Zoals gezegd, in ieder geval niet met wat ze hier in de slijterijen verkopen. Hallucineren zal je sowieso niet doen, maar wil je wel wat extra op je dronk voelen zul je op zijn minst een goeie fles uit Slowakije of Tsjechië ofzo moeten halen..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 20 July 2011 - 12:00 PM

Is the buzz from absinthe really any different from plain liquor?
http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=3087
The Debate About Wormwood and Thujone Psychoactivity
http://www.erowid.org/plants/wormwood/wormwood_article1.shtml
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#8 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 22 July 2011 - 02:04 PM

zul je op zijn minst een goeie fles uit Slowakije of Tsjechië ofzo moeten halen..

Dat is vaak bocht, zwitserse is in mijn optiek het beste, ikzelf drink Kübler, erg lekker maar hallucineren zal je niet snel lukken vermoed ik.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#9 DasBeer

DasBeer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 64 posts

Posted 08 December 2011 - 12:20 AM

ik ben nu bezig aan men derde fles absinth, na de tsjechische Vincent's absinth (die is niet te drinken) en de franse grande absente (veel beter te drinken), en hallucineren doe je er niet van. Wel heb ik een vage "vergroening" van mijn zichtsveld gehad maar dit kan ook de combinatie zijn van absinth en mijn anti- epileptica. De fles waar ik nu aan bezig ben is de Duitse Tabu absinth 73 en die is zeer lekker. Denk dat de fabel dus uit de wereld geholpen is.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users