Jump to content

Photo

Noman's Tek (DMT uit Mimosa Hostilis)

• Please log in to reply
91 replies to this topic

#1 tjolluf2011

tjolluf2011

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 08 July 2011 - 03:45 PM

Onderstaand fotolog staat ook op SmartBoard, maar ach... waarom dan ook niet hier op DHP?!

Volgens mij de meest simpele manier om DMT te ontrekken aan Mimosa Hostilis. De Tek van Noman. Voor de Tek, zie DMT Nexus Wiki.

De weckpot, whiskyglazen, pannenlikker, koffiefilters etc. op onderstaande foto zijn gekocht bij Blokker. (Bij elkaar €14.-)

Posted Image

Verder de NaOH als gootsteenontstopper van Kruidvat, gedeminiraliseerd water bij Gamma en Nafta als Coleman Fuel bij Bever. (Bij elkaar zo'n €10.-)

Posted Image

En 1,7kg Mimosa Hostilis. Vanuit Brazilië. Er zijn tal van verschillende bronnen op internet te vinden. Er is incl. verzendkosten €100.- voor betaald. Ze leveren ook aan een Nederlandse leverancier van Mimosa Hostilis. Even Googlen dus.

Voor deze eerste extractie zijn de volgende verhoudingen gebruikt:
100 gr. Mimosa Hostilis
1.5 ltr. water
100 gr. NaOh
100 ml. Nafta (per pull)
Posted Image

Posted Image

Er is 1.5 liter water de weckpot ingegaan. Daar is al roerend 100gr. NaOH aan toegevoegd. De oplossing heeft even gestaan om af te koelen tot kamertemperatuur. Door de reactie tussen het water en de NaOH ontstaat namelijk een warme oplossing.

Posted Image

Vervolgens is de Mimosa er aan toegevoegd. De weckpot is afgesloten en een tijdje gekanteld, zodat de Mimosa 'oplost' en er een donker mengsel ontstaat. Het kantelen is gedurende een uur of twee een aantal keer herhaald.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Daarna is er 100ml. Nafta aan het mengsel toegevoegd. De pot is, gedurende een uur ongeveer, weer een paar keer gekanteld. Vervolgens is er gewacht tot er duidelijk twee lagen vloeistof zichtbaar waren. Bovenin de Nafta, onderin de Mimosa 'oplossing'. De Nafta is d.m.v. een spuit uit de pot gezogen en in een whiskyglas gegaan. Het whiskyglas is de vriezer ingegaan. Deze stap is drie keer herhaald.

Posted Image

Posted Image

Het rechter glas was van de eerste 'pull', het middelste van de tweede en de linker van de derde. De linker is duidelijk geler dan de rest. Na een paar uur was al te zien dat de D.M.T. aan het neerslaan was.

Posted Image

Posted Image

Ongeveer 36 uur later zijn de drie whiskeyglazen met Nafta leeg gegoten door een koffiefilter. De D.M.T. die in het filter achterbleef is samengevoegd met de D.M.T. die nog in de glazen zat. Deze is met de spatel eruit gehaald. De D.M.T. uit de eerste twee 'pulls' was beduidend witter dan die van de derde. Zie het resultaat.

Posted Image

Het ligt nu te drogen. Als het droog is wordt het verder gezuiverd. Daarna wordt het ook pas gewogen. Foto's volgen. Er is een vierde keer Nafta aan het mengsel toegevoegd. Dat staat nog. De pot wordt een paar keer per dag gekanteld. De vierde 'pull' gaat nog plaatsvinden.

#2 tjolluf2011

tjolluf2011

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 08 July 2011 - 03:46 PM

Na een welverdiende vakantie is er verder gegaan met de extractie. De eerste drie "pulls" leverden zo'n halve gram op.

Posted Image

Het was de bedoeling een om een vierde "pull" doen, maar deze was zo vervuild (veel te lang gestaan waarschijnlijk) dat er besloten is het geheel weg te gooien.

De volgende stap is het verder "zuiveren" van die halve gram. In het "DMT Handbook" (zie DMT Nexus Wiki) staat een methode waarbij de gewonnen DMT opnieuw wordt opgelost in het oplosmiddel, waarbij het oplosmiddel warm gemaakt wordt. Het idee is dat het zuivere/schone deel oplost en dat de viezigheid (om het zo maar noemen) dat niet doet. Hiervoor zijn twee borrelglaasjes gebruikt.

Posted Image

De halve gram is in één van de glaasjes gegaan.

Posted Image

Daar is zo'n 20 - 25 ml. oplosmiddel (Coleman) aan toegevoegd. Om het geheel te verwarmen is het borrelglas in een met heet water gevuld whiskeyglas gezet. Oftewel "au bain marie".

Posted Image

Het hete water is een aantal keer vervangen door water dat net van de kook was. Al snel was te zien dat er "iets" gebeurde in het borrelglaasje. Er ontstonden bubbeltjes en er bleef een geel/bruin goedje achter.

Posted Image

Na een paar keer het warme water vervangen te hebben en het geheel een paar minuten gestaan heeft is de oplossing overgeheveld naar het tweede borrelglaasje.

Posted Image

De oplossing is, nadat het afgekoeld was tot kamertemperatuur, weer de vriezer ingegaan. En vanaf daar is het dan weer net zo als na het in de vriezer plaatsen na een van de drie "pulls" die gedaan zijn.

Wordt vervolgd!

#3 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 08 July 2011 - 06:05 PM

Lijkt de heel erg op de Lazy Tek:
DHPedia - M. hostilis extractie
Behalve het verdampen aan het einde is dus anders.. (toch?, of lees ik nog ergens overheen?)
Maar mijn voorkeur gaat ook zeker uit naar het laten crashen van de DMT is de vriezer, meestal doe ik er dan nog een her-"crash"-tallisatie na, om echt wit, geurloos product te krijgen..

Want met verdampen is dit het resultaat:
Posted Image

En met 2x laten crashen in de vriezer is dit het resultaat:
Posted Image

Het verschil mag er dus wezen..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#4 tjolluf2011

tjolluf2011

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 08 July 2011 - 07:01 PM

Lijkt inderdaad op de "Lazyman Tek" van Vortex ja. Ik heb begrepen dat je met de Coleman Fuel die ik als oplosser gebruik liever niet wil verdampen. Dan blijven er nl. ook stoffen in je DMT achter die in de Coleman Fuel zijn gedaan om verbranding te bevorderen. Voor de mensen die Coleman Fuel niet kennen: het wordt gebruikt als benzine voor in van die een-pits-kooktoestellen voor als je gaat trekken. Vandaar dat ik niet voor verdampen heb gekozen, maar voor de vriezer methode. De volgende keer gebruik ik wasbenzine en probeer ik ook het verdampen nog er aan toe te voegen om mooie kristallen te krijgen. Top flesje trouwens op je foto. Waar heb je die vandaan? :thumbsup:

#5 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 08 July 2011 - 07:10 PM

Ik zie niet zo zeer in wat het het verdampen met mooie kristallen te maken heeft..??

En die potjes kan je gewoon bij de smartshop halen..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#6 tjolluf2011

tjolluf2011

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 08 July 2011 - 07:18 PM

Door het langzaam laten verdampen van je oplosmiddel worden je kristallen groter. Des te langzamer, des te groter. Dit in tegenstelling tot de vriezer methode.

#7 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 08 July 2011 - 07:24 PM

Maar mooie grote kristallen zijn leuk om te zien, maar verder niet echt nuttig. Toch?
Verbing weirds language.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 08 July 2011 - 07:28 PM

Maar het idee van de vriezer is juist dat je de onzuiverheden in het oplosmiddel laat zitten en je product als kristallen (wat het eigenlijk niet zijn, het is echt zwaar amorfe troep) neerslaat, damp je het in, dan sluit je de verontreinigingen bij je product in en is je product minder zuiver.

Wil je mooie kristallen, dan kan ik je de FASA Tek aanraden, alleen is het dan niet direct rookbaar, maar wel gunstig voor de stabiliteit van het product.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 tjolluf2011

tjolluf2011

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 08 July 2011 - 08:22 PM

Maar mooie grote kristallen zijn leuk om te zien, maar verder niet echt nuttig. Toch?

Inderdaad mooi om te zien. Het oog wil ook wat toch? :thumbsup:

Maar het idee van de vriezer is juist dat je de onzuiverheden in het oplosmiddel laat zitten en je product als kristallen (wat het eigenlijk niet zijn, het is echt zwaar amorfe troep) neerslaat, damp je het in, dan sluit je de verontreinigingen bij je product in en is je product minder zuiver.

True. Inderdaad amorf Daarom heb jij ze daarna toch nog weer gezuiverd? Om de verontreiniging eruit te halen.

Ik ga morgen het glaasje uit de vriezer halen. Foto's volgen. :respect:

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 08 July 2011 - 08:56 PM

Met amorf bedoel ik dat het niet-kristallijn is, m.a.w. het zit niet in een kristalrooster, maar dat is helemaal niet erg, want dan heeft het minder energie nodig om te smelten en hoef je dus meer hitte te gebruiken, wat de kans op het verbranden van je DMT (ietsje) kleiner maakt.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,413 posts

Posted 09 July 2011 - 06:32 PM

thanks for sharing, duidelijk tek
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#12 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 09 July 2011 - 08:40 PM

Duidelijke info wat betreft de gebruikte hulpmiddelen, potten pannen ed. Wordt gewaardeerd. :tanx:

#13 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 09 July 2011 - 08:46 PM

Ik denk alleen niet dat een weckpot van pyrex is gemaakt.
De hoeveelheid loog die je daarnaast gebruikt zouden ook de rubberen ring kunnen aantasten.

Beter gebruik je dus labglas denk ik.

#14 tjolluf2011

tjolluf2011

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 09 July 2011 - 09:16 PM

't Glaswerk, de weckpot, lijkt me geen probleem. De tubberen ring daar zat ik zelf ook over te twijfelen, maar die heeft de proef goed doorstaan. :)

#15 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 09 July 2011 - 10:08 PM

Echt rubber kan over het algemeen redelijk goed tegen bases. Maar de meeste weckpotten hebben plastic ringen... hangt dus van de kwaliteit van weckpot af.
Verbing weirds language.

#16 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 09 July 2011 - 10:14 PM

Rubber of plastic, beide zitten barstens vol met weekmakers en daar zou ik vooral mee oppassen (de weekmakers trekken je organische oplosmiddel in, ook al is er geen base aanwezig).

Over het contact tussen het rubber en de base zou ik me niet te druk maken, het contact is minimaal, zorg gewoon dat je ze na gebruik telkens goed afspoelt..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#17 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 10 July 2011 - 12:04 AM

Maar goed in die zin is het risico van de base vooral het glas.
Ik heb al eens gehad dat bij een paar hele dikke glazen potten de onderkant er af kwam. Gelukkig stond de boel in een pan water. (loog dat oplost in water kan behoorlijk veel warmte afgeven, dus altijd koelen en nooit het water bij de base doen!)

Voor de ring is het inderdaad meer de solvent die gevaar zou kunnen vormen.

Maar goed, wat echt labglas is een kleine investering en scheelt wel weer wat zorgen.

#18 tms

tms

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 118 posts

Posted 14 July 2011 - 09:24 AM

Goedkoop alternatief voor labglas zijn vierkante HDPE flessen met schroefdop, te verkrijgen bij de betere laboratoriumshop.

#19 terrorjaap

terrorjaap

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 03 August 2011 - 02:08 PM

-

#20 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 10 August 2011 - 11:32 AM

Mee eens wat betreft labglas, ik heb ook al eens een weckpot in mijn handen uiteen zien vallen.

Plus effe kickje naar Kweek & Groei (& Teks). ;)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users