Jump to content

Photo

m'n eerste keer zelf paddos kwekeniemand suggesties of verbeteringen voor m'n kweekinstallatie

• Please log in to reply
99 replies to this topic

#81 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 18 December 2011 - 10:12 PM

Haha nu je het zegt! Ik zou het niet weten eigenlijk. Ik zou zweren dat ik vermiculiet heb besteld maar als ik zo eens wat afbeeldingen bekijk lijkt het veel meer op perliet. Het materiaal is wel erg licht en je kan het fijn wrijven tussen je vingers tot poeder. Ik heb het besteld via internet bij een zaak die er mee adverteerde als spul voor reptielen eieren in uit te broeden.... misschien hebben ze bij die zaak wel een fout gemaakt. Ik kan niet meer vinden waar ik het gekocht heb helaas maar vermiculiet en perliet schijnen wel allebei voor dat doel gebruikt te worden.
Damn, dan zit ik nu dus met een paar zakken perliet te kijken waar ik niks aan heb. Misschien moet ik dan toch maar reptielen gaan fokken in m´n incubator.

#82 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9414 posts

Posted 19 December 2011 - 12:31 AM

Nouja, perliet wordt wel gebruikt voor een laagje op de bodem in sommige casings voor extra vocht-opslag (in ieder geval de enige growkit die ik ooit gekocht heb).

Je kunt hier in ieder geval totaal niet zien of de mycelium er wel goed doorheen is gegroeid (en dat lijkt dus, gezien de hoeveelheid pins, ook minder goed te zijn gegaan).

Maar goed, de volgende keer gaat het vast nog beter :)

#83 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 24 December 2011 - 12:50 PM

Het zou nog wel eens een interessante kerst kunnen worden!

Posted Image

Omdat ze begonnen open te gaan en ik 3 dagen weg moet bij m´n vrinden heb ik ze maar geoogst vandaag. Van één bakje had ik ze al eerder geoogst omdat ze al open gingen, die zijn al iets uitgedroogd zoals te zien is. Bijelkaar is het zo´n 250-300 gram! Ik ben tevreden. :)

Posted Image

#84 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 14 January 2012 - 10:10 PM

Aiaiiaiiiai zojuist een kapitale fout gemaakt ben ik bang :laugh:
Ik had m'n paddo oogst (na 3 flushes 900 gram vers) in een doos gedaan met op de bodem kranten. In die doos een vochtvreter erbij om de paddo's goed droog te krijgen. Nu ging ik zojuist even pronken met m'n oogst voor vrienden en verplaatste ik de doos waarbij de vochtvreter omviel. Er zat een hoop vloeistof in het bakje van de vochtvreter en dat is helemaal over m'n paddo's heen gelopen. Afgaande op de waarschuwing die op de verpakking stond, en het feit dat een beetje een olie-achtige substantie was heb ik zo snel mogelijk al m'n paddo's 2x onder water gezet en afgespoeld. Ik dacht ik moet snel reageren want anders trekt al die shit in m'n shrooms, mischien is er zo nog iets te redden.
Maar goed, nu google ik net effe wat er in die vochtvreters zit en blijkt dat gewoon calcium chloride te zijn. Niet echt een stof om bang voor te zijn dus. Maar ik heb nu wel m'n paddo's gewassen en ben bang dat ik nogal veel psilocybine verloren ben.
Weinig kans dat iemand van jullie me al is voorgegaan op dit pad, maar kan iemand een inschatting maken van hoeveel werkzame stof ik verloren ben? Of wordt het gewoon opeten en zien wat er gebeurd?

Best jammer, maar toch wel tevreden over de oogst tot nu toe :)

#85 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 20 January 2012 - 07:30 PM

Volgens mij is er niks aan de hand, je spoelt de werkzame stoffen echt niet zomaar eruit met koud water. Misschien dat het onderbreken van het droogproces zorgt voor wat meer psilo-afbraak, maar dat zal vast wel meevallen.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#86 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 13 February 2012 - 11:11 AM

Eerste keer was best wel een succes! Ik ben meteen aan de volgende kweek begonnen want ik vind het hardstikke leuk om te doen, nu alleen nog even echte vermiculiet scoren :)

#87 Singula

Singula

Silent one

• Members
  • 7 posts

Posted 09 March 2013 - 04:40 PM

Wauw dat ziet er goed uit.

Hoeveel watt is de aquariumverwarming als ik vragen mag en op welke temperatuur heb je de thermostaat staan ?

#88 TheStudent

TheStudent

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 17 March 2013 - 04:58 PM

Een thermometer komt erin om de temperatuur in de gaten te kunnen houden en zit te denken om ook een hygrometer erin te hangen als ik die ergens goedkoop kan vinden. Wat denken jullie er van? Gaat dit een beetje werken?

Hallo konijn,

ik heb zelf van velleman een thermo-/hygrometer gekocht voor 8 euro. de thermometer heeft een 'out' (via een probe) en 'in'(sensor achter het display) temperatuur aanduiding. Wat in eerste instantie jammer was, is dat de hygrometer aan het circuitbordje zat achter het display, dus niet via de probe. Na het ding los te hebben geschroefd, werd duidelijk dat de luchtvochtigheid sensor gemakkelijk was los te solderen en te verlengen met een kabel en het werkt nu prima!

hier een foto; de temperatuur en luchtvochtigheid zijn hier wat laag, aangezien in de kweekzak had geopend.

Posted Image

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

The Student

p.s.: Mogen merknamen van producten hier worden genoemd?

-EDIT-
Ik zie dat je al een thermo-/hygrometer hebt, ziet er goed uit!

#89 konijn

konijn

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 318 posts

Posted 18 March 2013 - 12:29 PM

Wauw dat ziet er goed uit.

Hoeveel watt is de aquariumverwarming als ik vragen mag en op welke temperatuur heb je de thermostaat staan ?

Thanks! Ik heb een aquariumverwarming van 50 watt en die staat op ongeveer 26 graden om de temperatuur zo rond de 20-22 graden te krijgen. Hoe warm je de thermostaat moet zetten is ook afhankelijk van je hoeveelheid water en hoe hard je ventilator gaat dus dat is even uitproberen.

#90 TheStudent

TheStudent

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 21 March 2013 - 02:13 PM

Hallo,

Even een vraag: ik heb na 6 dagen mijn eerste flush opgegeven, aangezien de shrooms al een dag niet groter waren geworden onder dezelfde omstandigheden..
Ze werden echter wel grijs/groen achtig en de stelen zijn compleet gescheurd...
Weet iemand de oorzaak hiervan?

foto's:
http://www.anony.ws/...03/21/epl5t.jpg
http://www.anony.ws/...03/21/7i0Wm.jpg
http://www.anony.ws/...03/21/ZORmp.jpg

Ik hoop dat ik het beter doe met de volgende flush...

#91 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 22 March 2013 - 05:21 PM

Dat grijs/groenige is de normale verkleuring van Psilocybe-paddestoelen. Meestal wordt het blauwkleuring genoemd. Niks mis mee!

Waarom de hoedjes niet open zijn gegaan en de stelen gescheurd is mij ook een raadsel. Iemand anders?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#92 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 22 March 2013 - 08:54 PM

te vochtig lijkt me meest voor de hand liggend. In die foto die ik daar zie lijkt het alsof er water in die zak staat en dat lijkt me teveel van het goeie.
Gewoon het kweekbakje even een nacht onder water laten staan was in mijn ervaring altijd voldoende voor mooie paddestoelen.
Volgende flush zou ik zeker minder luchtvochtigheid genereren.

Ah blij dat ik synthetische psilocybine heb nu als ik al die mooie kleuren en schimmels zie... :P
omgekeerd gaat ook

#93 TheStudent

TheStudent

Silent one

• Members
  • 15 posts

Posted 19 April 2013 - 12:14 AM

Ah blij dat ik synthetische psilocybine heb nu als ik al die mooie kleuren en schimmels zie.

jaja,  :tease: maar :P

would try the living shit out of it!!! 

Ook al is het synthetisch!

#94 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 16 July 2014 - 07:01 PM

Verwacht morgen mijn (ready to grow)kweekset binnen te krijgen. Ik begrijp dat zonlicht gewenst is, maar niet in de volle zon. Vensterbank valt dus af. Wat is een typische plek voor zo'n kweekset? Licht is toch niet heel belangrijk zoals dat bij planten het geval is??

#95 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 16 July 2014 - 08:05 PM

Ze hebben slechts een licht bron nodig (lampje is meer dan voldoende) om te weten waar boven is. Dus overal is prima, zolang het geen gesloten kast is of iets dergelijks.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#96 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 16 July 2014 - 09:02 PM

Oke, perfect. Ze moeten dus alleen ff weten waar 'het noorden' is :-)

#97 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9414 posts

Posted 17 July 2014 - 07:37 AM

^ vooral wat 'boven de grond' is.

Een gesloten kast kan dus wel, als je maar regelmatig even open doet :P

#98 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 31 July 2014 - 04:55 PM

Goeie opmerking, dat 'open doen'. Ik ben gewoon braaf de handleiding op gaan volgen van deze ready to grow-set. Daar staat niks in over verluchten, maar dat moet wellicht wel? Er zit een soort stickertje op de 'kweekzak'. Als ik die loshaal heb ik wsl soort luchtgaasje.Sorry voor simpele vraag, maar moeten paddo,s lucht hebben? Wsl wel, alhoewel je truffels in afgesloten pot kweekt meen ik.

#99 BergTrip

BergTrip

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 414 posts

Posted 31 July 2014 - 05:04 PM

Die 'sticker' is wellicht het luchtdoorlatende deel. Tja, ben er ook niet trots op dat ik me niet wat beter heb voorbereid. Zuurstof lijkt me toch wel essentieel... :-)

edit: Die 'sticker' blijkt dan idd voor luchttoevoer te zorgen. Het setje staat nu 2 weken, maar zie nog niks. Als ik het zo op internet nalees heb ik niks fout gedaan. Hoop komende week toch wel iets van groei te gaan ontwaren.

#100 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 03 August 2014 - 05:12 PM

Paddestoelen produceren CO2 en hebben zuurstof nodig, dus ze hebben verse lucht nodig en dat stickertje is een filter om bacterien en ander schimmel sporen buiten je kweek zet houden, dus deze moet je vooral laten zitten!

En diffusie zou voldoende moeten zijn om genoeg 'verse' lucht je kweekzet in te krijgen. Een beetje de zak bewegen zal dit bevorderen, maar is niet per se noodzakelijk.

Maar met open doen bedoelde Dreamer de kastdeuren, zodat er licht af en toe licht binnen kwam.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users