Een tijd geleden kocht ik een growkit psilocybe equaescens bij de smartshop. Die paddo's zelf zien grooien in m'n kamertje was echt geweldig. Alweer 2 weken terug was de laatste keer dat ik er met veel plezier van heb kunnen trippen.
Nu wil ik het graag wat grootser gaan aanpakken en vanuit sporen gaan werken. Ik heb van iemand een sporenprint "PES Amazonian" gekregen en heb een idee van hoe het er allemaal uit moet gaan zien. Ik wil graag dat de kids het goed naar hun zin krijgen in m'n kamer dus heb ik een plan gemaakt voor hun eigen privé ruimte. Van wat ik zo online ben tegen gekomen kreeg ik de indruk dat de PF tek wel geschikt is voor beginners dus die wil ik gaan gebruiken tenzij jullie betere suggesties hebben.
Ik had vandaag geen zin om met iets anders bezig te zijn dus heb ik een plattegrond gemaakt van hoe ik de woonruimte in gedachte had. Misschien hebben jullie ideeën voor verbetering of zie ik dingen over het hoofd waardoor het niet mogelijk is. Ik probeer een link naar het plaatje in m'n public folder van dropbox te zetten zodat jullie het kunnen zien.

Ik heb één grote bak van 50 liter met daarin een iets kleinere bak, ik dacht dat het handig zou zijn om met een laag water tussen de 2 bakken een een aquarium verwarming te werken om de temperatuur en de luchtvochtigheid tegelijk te regelen. Verwarming is misschien niet zo hard nodig in deze tijd maar het bouwen is al een plezier op zich en in de winter moeten ze het natuurlijk niet koud krijgen. Ik wil een kleine ventilator erin bouwen met een filter erachter zodat m'n kindjes genoeg frisse lucht krijgen. Een thermometer komt erin om de temperatuur in de gaten te kunnen houden en zit te denken om ook een hygrometer erin te hangen als ik die ergens goedkoop kan vinden. Wat denken jullie er van? Gaat dit een beetje werken?