Jump to content

Photo

GBL

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Morrighan

Morrighan

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 22 July 2004 - 10:54 AM

Ik heb zojuist gelezen dat jer mensen zijn die GBL gewoon puur nemen..
Heb ik het verleden wel eens zelf GHB gemaakt en er staat hier nog wat GBL.
Zou ik dat nu zo kunnen nemen???
Dat kan ik me niet voorstellen..
Zoja hoeveel zou je dan moeten nemen voor ongeveer het zelfde effect als een buisje GHB. (50%)

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 22 July 2004 - 11:20 AM

GBL puur innemen lijkt me nogal hardcore, mixen in een ander (non-alcholisch)-drankje lijkt me verstandiger.

hoeveel je moet innemen ligt er natuurlijk aan wat voor effecten jij wilt bereiken, je tolerantie, hoe puur je gbl is en nog een paar dingen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 Morrighan

Morrighan

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 79 posts

Posted 22 July 2004 - 11:32 AM

GBL puur innemen lijkt me nogal hardcore, mixen in een ander (non-alcholisch)-drankje lijkt me verstandiger.

hoeveel je moet innemen ligt er natuurlijk aan wat voor effecten jij wilt bereiken, je tolerantie, hoe puur je gbl is en nog een paar dingen.

Ja ok. mixen met een ander drankje.. Dan de PH waarde meten ofzo..
en dat geeft dan het zelfde effect als 5 ml ghb? Een buisje dat op 50% getest is door jellinek. Normaal gebruik je ong 120 ml gbl als je zelf 500 ml ghb maakt..
Dan moet je zeeeer nauwkeurig meten denk ik.. nog nauwkeuriger dan normaal met GHB..
Ik hou het wel bij GHb denk ik..
Maar ben toch wel benieuwd hoe men dit doet..

#4 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 22 July 2004 - 12:06 PM

Je kan de GBL idd gewoon puur nemen. 1-2 ml is een redelijke dosis. Pas echter op want qua dosis komt het met pure GBL nog een stuk nauwkeuriger dan met GHB. Een halve mililiter teveel kan betekenen dat je out gaat. Sowieso goed verdunnen eerst dan hoef je je ook geen zorgen te maken om de Ph.

Wanneer je de mogelijkheid hebt om het naar GHB om te zetten zou ik dit zeker doen. Smaakt een stuk beter.

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 22 July 2004 - 06:51 PM

1ml pure GBL is gelijk aan 1.6 gram GHB. Do the math..
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#6 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 22 July 2004 - 06:53 PM

GBL is yegh!!
Damn wat is die shizzle ranzig. Heb er echt een voedsel trauma aan overgehouden. Wel doordat ik net iets teveel op had en over me nek ben gegaan. Maar die smaak vergeet ik nooit weer.

En dat GBL nemen kan opzich wel. Heb er ooit op start2dance!?! (zegt je wel wat volgens mij!?) een discussie over gehad. Toen had ik al zoiets dat het wel kon, mits je het verdund in een drankje ofzo. Zodat het niet meer zo zuur is.
Maargoed dosis komt gewoon overeen met GHB. Volgens mij ietsje minder maar dat schilt echt misschien 0,1 ml ofzo.

#7 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 22 July 2004 - 07:05 PM

Oh, jep, das waar ook.. Verdunnen MOET omdat GBL nog al een bijtend goedje is, het kan een beetje *ahum* je mondslijmvliezen wegbranden met regelmatig gebruik, ook zullen je maagwand en darmen er niet zo blij mee zijn.

En ksi, GBL en GHB verschillen NIET 0.1 ml in sterkte.. Nogmaals, 1 ml GBL is 1.6 gram GHB.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#8 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 22 July 2004 - 08:21 PM

en 1,6 gram ghb is hoeveel mls !?

even uitgezocht, 1,13 gram = 1ml gbl
in 1 ml water kan maximaal 0,5 gram ghb oplossen ofzo

104.11 gram is 1 mol ghb
86.1 gram is 1 mol gbl

betekent dat je minder gbl nodig hebt om zelfde effect te krijgen
ongeveer 1,2 keer zo weinig.
betekent dat een 1 ml verzadigde ghb oplossing (dat 0,5 gram is; elke ghb concentratie is anders dus oppassen!!).
gelijk is aan 0.5/1.2 = 0.41667 gram gbl
wat zich vertaald in 0.3687 ml pure gbl.

1 ml (verzadigde) GHB = 0.37 ml (pure) GBL

heb ook weer niks beters te doen
blahblah bliep.

#9 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 06 August 2012 - 03:53 PM

Wat is de ph waarde van GBL? Heeft GBL uberhaupt een standaard ph waarde?

#10 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 06 August 2012 - 04:18 PM

GBL heeft geen PH waarde.
Feroxium kan daar waarschijnlijk wel wat interessants over zeggen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#11 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 18 August 2012 - 11:16 AM

Stoffen zelf hebben op zich geen pH waarde, oplossingen (of gassen) wel.

pKa van GBL is 4.5, daarmee is het een iets sterker zuur dan azijnzuur. De berekeningen van pH-waarden bij bepaalde concentraties ben ik erg slecht in. :laugh:
Verbing weirds language.

#12 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 18 August 2012 - 02:07 PM

pKa van 4.5 geloof ik niet. Ik zag dat het inderdaad op de wikipedia en in een report van WHO staat, maar het is zeker geen sterker zuur dan azijnzuur!!

De pKa van δ-valerolactone in DMSO is 25,2 (bron), dus γ-butyrolactone zal daar niet ver vandaan liggen. Helaas kon ik geen info voor pKa in water vinden, want dat verschilt vaak behoorlijk met dat van DMSO, maar ik geloof niet dat het in water tot onder de 5 kan gaan.

Ik denk dat ze de pKa van GHB bedoelen, want die is 4,46 in water (bron)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#13 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 18 August 2012 - 03:38 PM

Heh, vond het zelf inderdaad ook al raar, gezien de structuur van GBL.
Verbing weirds language.

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 18 September 2012 - 08:19 PM

Hoe zit het nu eigenlijk met de legaliteit van GBL, sinds GHB op lijst I staat?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 tms

tms

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 118 posts

Posted 20 September 2012 - 11:20 AM

Ik meen dat bezit van GBL tegenwoordig wel voor problemen kan zorgen.

3)
Wat vindt u van het feit dat Nederland fungeert als distributieland, terwijl Nederland ook al distributieland is voor qat, wietteelt en xtc? Wat gaat u eraan doen om dit negatieve imago van Nederland te keren?

3)
Aangezien GHB nu nog een middel is dat op lijst II van de Opiumwet staat is er onvoldoende zicht op zowel de legale als de illegale handel en is het daarom moeilijk te beoordelen of Nederland een distributieland is of dat Nederland zich op dit punt niet onderscheidt van andere landen. Het vervaardigen van GHB is weliswaar strafbaar, maar de handel in GBL is dat nog niet. Wanneer GHB binnenkort op lijst I zal worden geplaatst, worden ook de voorbereidingshandelingen in de zin van artikel 10a van de Opiumwet strafbaar, waaronder begrepen het (zonder legaal doel) voorhanden hebben en/of verhandelen van GBL.

bron: https://zoek.officie...12012-2484.html - kamervragen in mei 2012 (voor het verbod dus)

Hoe het met verkoop zit is me niet helemaal duidelijk, het wordt immers nog wel her en der aangeboden. Wel heeft de politie onlangs een flinke hoeveelheid GBL in beslag genomen bij een verkoper, iets wat voorheen nooit voorkwam..

#16 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 07 October 2012 - 03:37 PM

Ik sluit me helemaal bij anjin aan, 1-2mg puur, en ERG GOED op de dosis letten, dat komt supernauw.

GBL altijd verdunnen in iets nonalcoholisch, het is een groot verschil of je een drankje drinkt met een chem erin, of een puur organisch oplosmiddel, denk maar aan bier of pure alcohol.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 21 September 2014 - 11:29 PM

Hoe zit het nu eigenlijk met de legaliteit van GBL, sinds GHB op lijst I staat?

Ik meen dat bezit van GBL tegenwoordig wel voor problemen kan zorgen.

3)
Wat vindt u van het feit dat Nederland fungeert als distributieland, terwijl Nederland ook al distributieland is voor qat, wietteelt en xtc? Wat gaat u eraan doen om dit negatieve imago van Nederland te keren?

3)
Aangezien GHB nu nog een middel is dat op lijst II van de Opiumwet staat is er onvoldoende zicht op zowel de legale als de illegale handel en is het daarom moeilijk te beoordelen of Nederland een distributieland is of dat Nederland zich op dit punt niet onderscheidt van andere landen. Het vervaardigen van GHB is weliswaar strafbaar, maar de handel in GBL is dat nog niet. Wanneer GHB binnenkort op lijst I zal worden geplaatst, worden ook de voorbereidingshandelingen in de zin van artikel 10a van de Opiumwet strafbaar, waaronder begrepen het (zonder legaal doel) voorhanden hebben en/of verhandelen van GBL.

bron: https://zoek.officie...12012-2484.html - kamervragen in mei 2012 (voor het verbod dus)

Hoe het met verkoop zit is me niet helemaal duidelijk, het wordt immers nog wel her en der aangeboden. Wel heeft de politie onlangs een flinke hoeveelheid GBL in beslag genomen bij een verkoper, iets wat voorheen nooit voorkwam..

Het is me nog steeds niet geheel duidelijke wat nu de daadwerkelijke beperkingen zijn tot bezit van GBL. En wat zijn de mogelijke gevolgen op bezit van GBL?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 23 September 2014 - 06:39 AM

Bezit in kleinere hoeveelheden zal zoals gewoonlijk niet zo'n probleem zijn. Bezit en verkoop van grotere hoeveelheden wel. De grootste klap die de politie nu heeft uitgedeeld is de online verkoop van GBL. Die is enorm gereduceerd, doordat men het niet meer zo openlijk durft te verkopen. Er is op sommige plekken lijkt t nu veel minder GHB verkrijgbaar en de prijs is soms flink gestegen. Wat niet zo erg is, want t was echt belachelijk goedkoop.

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 23 September 2014 - 07:28 AM

Maar de stof zelf is dus op zich niet verboden, alleen als je (onverklaarbare) hoeveelheden hebt?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#20 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 23 September 2014 - 06:23 PM

t staat niet op de Opiumwetlijsten nee. 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users