Jump to content

Photo

Cannabis: Remedie tegen kanker

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 eleftheria

eleftheria

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 28 April 2011 - 03:44 PM

Cannabinoïden, de actieve bestanddelen van marihuana, voorkomen tumoren en vernietigen kankercellen.
De Amerikaanse regering weet dit al meer dan 35 jaar maar de media worden ervan weerhouden om deze remedie naar buiten te brengen.
De Amerikaanse oorlog tegen drugs is eerder een oorlog tegen het eigen land. Klaarblijkelijk worden er te veel mensen rijk van de oorlog tegen drugs.
In 2003 werd een studie gepubliceerd in Nature Reviews Cancer waarin een historische en gedetailleerde uitleg wordt gegeven hoe THC (tetrahydrocannabinol) en natuurlijke cannabinoïden kankercellen vernietigen maar normale cellen wel behouden.
Manuel Guzmán uit Madrid ondervond dat cannabinoïden, de actieve bestanddelen van marihuana, tumoren voorkomen. Reactiepaden van de tumor worden omgevormd waardoor de groei stopt en de tumorcellen afsterven. Daarnaast wordt de groei van bloedvaten naar de tumor stopgezet.
Volgens Dr. Ethan Russo, een neuroloog en een autoriteit op het gebied van medicinale cannabis, is de Guzman-studie zeer belangrijk. “Kanker komt voor omdat cellen onsterfelijk worden, ze reageren niet meer op signalen om te stoppen met groeien. Normaliter sterven cellen op commando af. Dit proces wordt apoptose genoemd, of geprogrammeerde celdood. Het proces werkt niet meer bij tumoren. THC stimuleert apoptose zodat gliomen, leukemieën en melanomen verdwijnen.”
Cannabinoïden kunnen dus zeer goed gebruikt worden tegen kanker. Ze worden getolereerd door het lichaam en produceren niet de giftige bijwerkingen van een conventionele chemotherapie.
Wanneer er een mogelijk geneesmiddel tegen kanker is ontdekt wordt dit normaal breed uitgemeten in de media. Wanneer het echter om marihuana gaat laat de mainstream media afweten. Nieuws over de relatie tussen cannabis en het verdwijnen van tumoren verscheen reeds in 1974. Onderzoekers van het Medisch College van Viriginia werden gefinancierd door het National Institute of Health om bewijs te vinden dat marihuana het immuunsysteem aantast. In plaats daarvan zagen ze hoe THC de groei van drie kankersoorten afremde in muizen.
In 1974 deed The Washington Post verslag van de studie. De krant voegde toe dat de actieve bestanddelen in marihuana de reactie van het immuunsysteem onderdrukt die het afstoten van organen na een transplantatie kan veroorzaken.
Media blackout
De ontdekking in Madrid werd in de Verenigde Staten na die tijd angstvallig stilgehouden. Op 29 februari 2000 kwam stilaan informatie naar buiten toen MarijuanaNews.com redacteur Richard Cowan zijn beklag deed dat hij het artikel enkel kon vinden via een link die kortstondig op de website van Drugde Report stond. “The New York Times, The Washington Post en Los Angeles Times negeerden allen het verhaal, ondanks dat het nieuwswaardig is: een goedaardige stof die van nature voorkomt en dodelijke hersentumoren vernietigt,” zo voegde Cowan toe.
Op 29 maart 2001 drukte de San Antonio Current een artikel door Raymond Cushing getiteld ‘wiet maakt tumoren kleiner; regering wist het in ‘74’. Media-aandacht is er sindsdien niet geweest met uitzondering van een kopie van het artikel op Alternet.
Het is moeilijk te geloven dat de genezende werking van cannabis al meer dan 30 jaar wordt onderdrukt en toch zal hier waarschijnlijk geen verandering in komen. Waarom?
Omdat het een gevaar vormt voor het cannabisverbod. Er is onomstotelijk bewijs dat de onderdrukking van medicinale cannabis heeft geleid tot het falen van de instituten van een vrije maatschappij, de medische sector, journalistiek, wetenschap en onze fundamentele waarden, aldus Cowan.
We kunnen rustig zeggen dat miljoenen levens hadden kunnen worden gered wanneer er geen verbod was geweest op cannabis. Intussen spenderen families al hun spaargeld aan gevaarlijke, giftige en dure medicijnen

bron: rense.com

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 April 2011 - 08:50 PM

Nouja het is ook weer niet zo dat als je cannabis rookt je kanker opeens verdwijnt. Maar er zijn een paar veelbelovende studie's hier naar geweest, hopelijk komt er nog een doorbraak in de toekomst.

..Occam schijnt hier wel aardig wat van te weten.. misschien moet iemand hem eens een liev berichtje sturen of die zijn mening hierover wil geven...
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 eleftheria

eleftheria

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 28 April 2011 - 08:58 PM

Ook met Chemo verdwijnt niet de kanker in een keer, maar kan het voorkomen dat de kuren 5 jaar duurt.
Cannabis kan dan in ieder geval, in combinatie met chemo, ervoor zorgen dat de misselijkheid van de chemo dragelijker wordt.
En dan ook nog alle bijwerkingen en de effecten op je fysieke lichaam door de chemo!

En zoals je aangeeft laat er maar zeer snel een doorbraak komen.

#4 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 29 April 2011 - 06:42 PM

http://www.youtube.com/watch?v=pnP8IugJCHM

What if Cannabis Cured Cancer (facebook)

Heb nog niet de hele film gezien, maar ben benieuwd.

#5 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 29 April 2011 - 10:08 PM

"Dad Gives Toddler Battling Brain Cancer Medical Marijuana"
http://www.kxly.com/...509/detail.html

Kind van 2 krijgt kanker, ouders voeren 'm hasholie, kind geneest nadat dokters de kans op overleven laag achtten.
Beetje hyped up geschreven, en te anekdotisch om als bewijs te dienen, maar wel heel interessant op zich.

Afgezien van mogelijke directe werking van cannabis op een tumor, is het munchie effect van wiet heel bekend, en ik kan me voorstellen dat dat zeer behulpzaam is bij kanker.
Verbing weirds language.

#6 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1012 posts

Posted 30 April 2011 - 10:29 AM

Als een munchie zou betekenen dat je heel veel gezond voedsel gaat eten, dan wel ja ;)
Maar goed, beter ongezond eten dan niet eten.
The wisest mind has something yet to learn

#7 eleftheria

eleftheria

Silent one

• Members
  • 14 posts

Posted 30 April 2011 - 05:13 PM

Eten gaat ook wel via sondevoeding of zelfs via het bloed, maar het is dan vooral de bedoeling dat het voedsel ( liever gezond dan ongezond) binnen blijft :burpz: .

#8 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 30 April 2011 - 06:08 PM

Rick Simpson (Canada) claimt ook goede resultaten te behalen met zijn hennep olie
http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

The Journal of Clinical Investigation demonstrates that THC causes tumor cells to begin to degrade themselves from the inside
(a process called autophagy, i.e. "self-eating"). Although autophagy has been shown to promote cell survival in some cases and
cell death in others, the authors show that in this case it causes cancer cells to undergo programmed cell death (apoptosis).
Thus, THC activates a series of events within cancer cells, inhibiting tumor growth.

Despite the imagery that the title of this post (and maybe even casual experience) may imply,
it's not that THC causes cancer cells to ravenously and indiscriminately destroy themselves.
Rather, by binding to certain cell-surface receptors, THC activates a cell signaling pathway that leads to cell death.
This is a very orderly process, with autophagy just contributing one important step.
The authors of this paper work out many of the molecular players in this process, using siRNA and cells derived from knockout mice,
although I'll leave it to the interested reader to further explore that aspect by reading the paper if so inclined.

Link naar hele artiekel.
They don't like my lifestyle..

#9 DasBeer

DasBeer

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 64 posts

Posted 20 May 2011 - 01:42 AM

Ik persoonlijk heb nu terug na 15 jaar kanker en ben heel positief. Mischien juist daarom sta ik heel sceptisch tegenover deze wonderbaarlijke genezingen.
Ik kan wel zeggen dat cannabis de gedachte in ieder geval draaglijker maakt.

#10 slamsjunk

slamsjunk

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 78 posts

Posted 12 September 2012 - 05:50 PM

Dag mede-psychonauten, vrienden, onderzoekers van de geest,

Dit is een serieus bericht dat ook serieuze aandacht vraagt. Het is een hulpvraag.

Een zeer dierbare vriend van mij heeft een hersentumor, hij is ernstig ziek. Hij begon uit zichzelf over de hennep olie van Rick Simpson en ik heb hem beloofd om op onderzoek uit te gaan.

Een lang verhaal... een korte vraag: wie kan mij helpen, of heeft ideeen hoe ik (op korte termijn) aan deze olie kan komen.

Oprecht.

Met liefde.

Slamsjunk

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 12 September 2012 - 06:11 PM

Op de DHPedia staan een aantal docus die hier over gaan, een aantal zijn hier boven al reeds genoemd:
DHPedia - Documentaires

Nu is het op DHP niet de bedoeling dat naar sources wordt gevraagd, dus die zal je ook niet krijgen, maar ik lees je vraag als dat je wilt weten hoe je het beste kan extraheren vanuit wiet. Volgens mij hebben we hier ergens op het forum een handleiding staan hoe je dit kan extraheren met butaangas, maar kan even de link niet voor je vinden. Maar misschien weet iemand hier een link voor je, waar dat staat beschreven.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 Evertt

Evertt

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 193 posts

Posted 12 September 2012 - 06:27 PM

Hennep olie is toch gewoon legale shit? Hoe kan dat spul nou in godsnaam illegaal zijn? Er zit toch geen THC in?
Anyway, als je hennep olie google't dan kom je al aardig wat nuttige dingen tegen.

Done: Alcohol, THC, MDMA, Truffels, LSD, DMT, Paddo's, N2O, Concerta 36, Racetams, Dextro-Amfetamine, MDAI, GHB, Morfine, Salvia, Nootropics (aka smart drugs)
To do: MDA, MDMAI, Mescaline, Muscimol (aka Amanita Muscaria), 5-MeO-DMT, (5-MeO)-DPT, (5-MeO)-AMT, (5-MeO)-DIPT (aka foxy), (5-MeO)-MIPT, 4-HO-MET

Op zoek naar de ultieme seks drug/combo en naar de ultieme euforische/liefdevolle drug/combo.

#13 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 12 September 2012 - 08:11 PM

google it , zal wel te vinden zijn i guess
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#14 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 12 September 2012 - 09:49 PM

olie uit hennepzaad kan je bv in de bioplanet gewoon kopen hoor, maar wat de uitwerking daarvan op tumoren is durf ik niet zeggen... Dat zijn gewoon de olieën uit het zaad, dus ik zou denken weinig speciaal. Indien het om 'hasjolie' zoals ze het vaak noemen gaat, das jammer genoeg niet legaal. Echter wel makkelijk te maken: gewoon wat knipafval of wiet laten weken in alcohol, door een koffiefilter halen en wat laten indampen.

#15 slamsjunk

slamsjunk

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 78 posts

Posted 13 September 2012 - 07:31 PM

olie uit hennepzaad kan je bv in de bioplanet gewoon kopen hoor, maar wat de uitwerking daarvan op tumoren is durf ik niet zeggen... Dat zijn gewoon de olieën uit het zaad, dus ik zou denken weinig speciaal. Indien het om 'hasjolie' zoals ze het vaak noemen gaat, das jammer genoeg niet legaal. Echter wel makkelijk te maken: gewoon wat knipafval of wiet laten weken in alcohol, door een koffiefilter halen en wat laten indampen.

Dank jullie, ik ben inmiddels alweer een aantal stappen verder. Tips zijn nog steeds welkom.

Groet,

Slamsjunk

#16 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 13 September 2012 - 09:17 PM

mediwiet.nl?
Mail hen is. Wernard Bruining heeft er aardig wat verstand van en kent in ieder geval heel veel mensen die met dit onderwerp te maken hebben.

#17 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 September 2012 - 01:14 PM

Een zeer dierbare vriend van mij heeft een hersentumor, hij is ernstig ziek. Hij begon uit zichzelf over de hennep olie van Rick Simpson en ik heb hem beloofd om op onderzoek uit te gaan.

Helaas maar hennep olie zal em niet gaan helpen.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users