Jump to content

Photo

angsten in bed

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 magickmumu

magickmumu

met alu hoedje

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 02 May 2011 - 05:20 PM

Angsten in bed.
Wat zijn dat dan voor angsten?

Bij sommige mensen helpt marihuana tegen slapen loosheid. Maar ik weet niet of dat bij slapen loosheid veroorzaakt door angst ook werkt.
Sporten is ook een goed idee. Beweging is goed tegen allerlei psychische klachten.

#22 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 05 May 2011 - 08:45 PM

Wiet/Hasj kan dus ook averechts werken en juist insomnie veroorzaken.

Probeer valeriaan, melatonine of desnoods promethazine.
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#23 travelgirl

travelgirl

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 06 May 2011 - 05:27 PM

wiet en hash zijn tevens een grote veroorzaker van psychoses, dus meestal een no-go.. maar goed, bij sommige mensen helpt het juist weer die psychoses te dempen.. anyway, voorzichtig met drugs!

#24 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 06 May 2011 - 05:38 PM

het is in z'n geheel niet duidelijk of het een veroorzaker, dan wel trigger is (of misschien zelfs maar een spurieus verschijnsel).
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#25 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 18 May 2011 - 12:50 AM

Als ik heel veel dagen uppers en wiet heb gebruik en dan ineens heel veel zin heb om te slapen heb ik ook weleens sleep terror tijdens het inslapen, nouja dan denk ik aan hoe ik als kind bang was in het donker en dan heb ik dat ook overleefd en dan dit ook wel en dan leer ik genieten van de mystieke proporties die die angsten eigenlijk hebben dan wordt het meer een soort spannende inleiding in mn dromen en dan word ik 13 uur later gewoon weer wakker en dan heb ik het de volgende avond nog een keer en dan krijg ik weer heel veel waardering voor slapen en moe worden en dan gebruik ik weer een tijd niks en voel ik me er goed bij....

Don't Panic.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#26 Dukun

Dukun

Spiritueel wereldwonder

• Members
  • PipPipPip
  • 319 posts

Posted 18 May 2011 - 12:57 AM

Ademhaling kan erg helpen bij angst.. Probeeer vooral vanuit je buik te ademen...If your belly aint moving, you're not breathing :)

5 cm onder je navel zit een centrum, probeer met behulp van de ademhaling jezelf te centreren in dat centrum.

Als je de buikademhaling doet voel je het centrum vanzelf.

"Knowing the Truth Is to Experience Existence as it Is."

There can be no political revolution, no social revolution, no economic revolution. The only revolution is that of the spirit; it is individual. And if millions of individuals change, then the society will change as a consequence, not vice versa. You cannot change the society first and hope that individuals will change later on.

#27 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 21 May 2011 - 12:18 PM

Bij ernstige slaapklachten worden soms ook anti-psychotica voorgeschreven zoals bij ondergetekende.
Bij mij hielp het niet maar bij jou misschien wel. Ga iig naar je psychiater.

#28 promises88

promises88

Silent one

• Members
  • 11 posts

Posted 24 January 2012 - 03:29 PM

ik heb ook slaappillen gehad, maar bij mij hadden ze niet juiste effect, mijn lichaam sliep maar me geest niet. En moest zelf ff dokken. Nu gebruik ik nervogin van p fluger & oxecepam soms 10mg. en dan ben ik zo weg...

#29 Tarahumara

Tarahumara

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 149 posts

Posted 24 January 2012 - 04:19 PM

Melatonine helpt bij mij, ook na een trip is het heel aangenaam, je spieren worden losser en je voelt jezelf op een natuurlijke wijze langzamerhand slaperiger worden.
Leuk om op te blowen, maar ik denk wel dat je lichaam na verloop van tijd zelf minder melatonine zal aanmaken als je heel frequent dit gebruikt om te slapen.

Angsten in bed kunnen ook te wijten zijn aan teveel blowen voor het slapengaan. Ik heb ook al enkele keren een stroboscoop effect meegemaakt toen ik mijn ogen sluit om te gaan slapen (waarschijnlijk door oververmoeidheid). Het overviel me en deed me denken aan een epilepsieaanval, akelig gevoel. Het ging wel over na enkele minuten...

#30 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 24 January 2012 - 05:10 PM

ik sta op het punt ayahuasca te nemen met een sjamaan ik weet nog niet waar ik het kan doen maar dat ga ik nog navragen
en dan is het erop of eronder

.....

ik ben het gewoon zat en wil zo ales verwerkten of ik de wilstkracht heb zal ik op het moment zelf wel zien
maar het zal de KUTSTE trip van mijn leven worden en dat heb ik er voor over ben aleen bang om door te draaien

Het probleem met sjamanen is dat ze vrijwel altijd groepssessies organiseren, en wat jij nodig hebt is individuele begeleiding. Ik ken vrijwel alle "sjamanen" van Nederland en geen enkele van hen is gekwalificeerd om jou te begeleiden. Ja, misschien als ze voor jou een paar middagen vrij maken, maar hun normale gang van zaken is een groepsessie in het weekend, waarbij ze zelf ook het middel innemen. Geen goeie situatie voor een kuttrip! Bovendien hebben deze sjamanen meestal geen tijd voor een intake-gesprek en begeleiding achteraf (het belangrijkste!).

Ik zou je willen aanraden om dit (gratis) boek te lezen voordat je aan een groepssessie deelneemt: De Nieuwe Psychologie
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#31 J0rrit

J0rrit

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 07 April 2012 - 10:42 AM

ik heb al een eigen psygiater maar die wou me eerst niet voor elke dag slaap pillen geven

SSRI/SNRI geprobeerd?

greets!

#32 The Adam Ra

The Adam Ra

Silent one

• Members
  • 6 posts

Posted 23 September 2013 - 10:56 PM

ik weet waar de angst van daan komt het is iets persoonlijks wat heel zwaar licht waar niet aan te helpen valt waar ik de rest van mijn leven mee moet lopen en een groot stuk van mijn leven beinvloed.
maar de angst komt op andere moment tevoorschijen
en niks helpt gewoon ik word er schijt ziek van
ik sta op het punt ayahuasca te nemen met een sjamaan ik weet nog niet waar ik het kan doen maar dat ga ik nog navragen
en dan is het erop of eronder
want zo heeft het leven ook niet veel zin
tips zijn altijt welkom al heeft tot nu toe niks geholpen.

en denken jullie dat ayahuasca verstandig is nu ?
want heb gelezen dat je in de trip alle problemen verwerkt en dan valt gewoon een last van mijn schouders en zou denk ik het hele probleem van mijn schouders moeten zijn gevallen.
psygiater en hulp verlereners hebben tot nu toe geen verschil gemaakt

hallo heb je nog angsten in bed/slaapproblemen?Je zou n mantra kunnen proberen vóór t slapen gaan b.v deze  

#33 dietjuh

dietjuh

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 30 posts

Posted 15 August 2014 - 03:42 AM

Ik zou bij mezelf nagaan waar die angsten vandaan komen. Je kan wel sterkere benzo's nemen maar dat is niet echt een oplossing.

Voor de rest zijn melatonine, valeriaan en gewoon wiet prima om gewoon in slaap te vallen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users