Jump to content

Photo

angsten in bed

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 23 April 2011 - 06:48 AM

als ik savons in bed lig dan heb ik angsten ik kan totaal niet slapen ik slaap vaker nachten niet en moet zowiezo op de bank slapen omdat ik in mijn bed niet in slaap kom ik weet het het slaat nergens op ik ben 6 weken opgenomen geweest maar dat heeft niks geholpen ik ik heb nog slaap pillen gehad volgens mij waren dat tamezepam 20 mg als ik er 2 pakte kwam ik nog niet goed in slaap ik weet egt niet wat ik moet doen moet ik nu gewoon lang wachten of andere slaap pillen proberen of wat raden jullie me aan

#2 Stupide

Stupide

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 389 posts

Posted 23 April 2011 - 07:55 AM

Ik raad je aan (opnieuw) naar je huisarts te gaan.

#3 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 23 April 2011 - 08:02 AM

huis arts of psygiater?

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 23 April 2011 - 08:36 AM

Wat Stupide zegt..!!

En als hij het nodig vindt geeft hij jouw wel een doorverwijzing.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 23 April 2011 - 08:46 AM

ik heb al een eigen psygiater maar die wou me eerst niet voor elke dag slaap pillen geven

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 23 April 2011 - 09:33 AM

Dan zal hij daar vast een goede reden voor hebben..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 23 April 2011 - 12:11 PM

Wat is de rest van je gebruikspatroon?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#8 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 24 April 2011 - 04:18 PM

hij zij dat slaap pillen me op de langere duur niks opleverde

ik heb vanales gebruikt maar ben door paddos wazig geworden omdat ik daarna geen joints meer kon roken en nu heb ik het zelevde heb als ik toen een joint rookte en ik ben nu jaar gestopt met roken

#9 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 26 April 2011 - 09:27 PM

ik heb nog een vraag zijn er benzos of andere slaap medicijnen die ik maanden agter elkaar kan slikken en waardoor ik nog goed kan slapen

#10 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 26 April 2011 - 09:37 PM

Nee. Slaappillen zijn verslavend, en zeer ongezond om dagelijks te nemen.

Als je psychiater je het al afraad, zou ik ook gewoon een (niet-medicinaal) alternatief zoeken. Ik heb ook wel eens last van slapeloosheid, voor mij werkt het erg goed om een TV-serie op te zetten, meestal een comedie of tekenfilmserie die ik al erg goed ken. Timer op de TV & schemerlicht welke dimt na een uurtje, zodat je niet weer wakker wordt.
Andere tip: In bed gaan liggen met een kop warme kruidenthee.

Maar echt, slaappillen zijn niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Edited by Feroxium, 26 April 2011 - 09:37 PM.

Verbing weirds language.

#11 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 26 April 2011 - 09:39 PM

Nee.

Misschien moet je eens gaan sporten. Of een stuk wandelen/fietsen voordat je gaat slapen.

#12 travelgirl

travelgirl

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 27 April 2011 - 11:14 AM

Ik werk in de psychiatrie, en wat wel eens voorgeschreven wordt bij mensen met slaapproblemen is melatonine.
Dit is een stofje die lichaamseigen is, en dit kun je als kuurtje nemen om op die manier een beter slaappatroon eigen te maken.
Het werkt als volgt:
Je neemt elke avond op hetzelfde tijdstip een pil, bv rond 23.00 uur. Dan ga je direct naar bed en doet het licht uit, want licht breekt de melatonine af. Dit doe je (bv) 10 dagen. Na die 10 dagen maakt je lichaam zelf de melatonine aan rond 23.00 uur, en zo wordt het patroon van slaap weer eigen gemaakt. Dan heb je de pil dus niet meer nodig. Wel is het belangrijk om dus een heel stabiel leef/slaappatroon te hebben. Niet nachtjes doorhalen etc, want dit verstoord het melatonine-patroon direct.

Het is een ideetje :)

#13 travelgirl

travelgirl

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 32 posts

Posted 27 April 2011 - 05:32 PM

Trouwens, in eerste instantie kun je niet slapen door de angsten, dus t lijkt me dat dat iets is wat je voornamelijk zou kunnen gaan aanpakken :)

#14 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 27 April 2011 - 08:45 PM

als ik savons in bed lig dan heb ik angsten ik kan totaal niet slapen ik slaap vaker nachten niet en moet zowiezo op de bank slapen omdat ik in mijn bed niet in slaap kom ik weet het het slaat nergens op ik ben 6 weken opgenomen geweest maar dat heeft niks geholpen ik ik heb nog slaap pillen gehad volgens mij waren dat tamezepam 20 mg als ik er 2 pakte kwam ik nog niet goed in slaap ik weet egt niet wat ik moet doen moet ik nu gewoon lang wachten of andere slaap pillen proberen of wat raden jullie me aan

Iedereen slaapt beter van punctuatie. Verder werkt bij mij melatonine goed, alhoewel ik het soms getrapt inneem, want voor mijn gevoel werkt het niet zo lang, waardoor het al uitgewerkt kan zijn als ik daadwerkelijk in slaap zou moeten vallen.

Een beter plan van aanpak lijkt mij om de angsten aan te pakken. Ben je voor een specifiek iets bang of heb je last van algemeen gevoel?

#15 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 28 April 2011 - 09:23 PM

ik weet waar de angst van daan komt het is iets persoonlijks wat heel zwaar licht waar niet aan te helpen valt waar ik de rest van mijn leven mee moet lopen en een groot stuk van mijn leven beinvloed.
maar de angst komt op andere moment tevoorschijen
en niks helpt gewoon ik word er schijt ziek van
ik sta op het punt ayahuasca te nemen met een sjamaan ik weet nog niet waar ik het kan doen maar dat ga ik nog navragen
en dan is het erop of eronder
want zo heeft het leven ook niet veel zin
tips zijn altijt welkom al heeft tot nu toe niks geholpen.

en denken jullie dat ayahuasca verstandig is nu ?
want heb gelezen dat je in de trip alle problemen verwerkt en dan valt gewoon een last van mijn schouders en zou denk ik het hele probleem van mijn schouders moeten zijn gevallen.
psygiater en hulp verlereners hebben tot nu toe geen verschil gemaakt

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 April 2011 - 09:42 PM

Ik geloof dat het met ayahuasca (zelf tweemaal gedaan) niet een kwestie van aanraden kan zijn. Dat moet 100% je eigen keuze zijn, je moet er zelf van overtuigd zijn dat je er klaar voor bent (of niet).

Ik zou het in ieder geval niet als een wondermiddel zien, je zult echt wel bereid moeten zijn om keiharde feiten onder ogen te zien. Wellicht komen je angsten uit een hoek die je niet verwacht, of niet onder ogen zou willen zien.
Uit mijn bescheiden ervaring blijft het toch een soort vuurproef, het is wel van belang dat je de wilskracht hebt om aan minder mooie kanten van jezelf te werken, en daar moet je doorzettingsvermogen voor hebben die het middel zelf je niet kan geven. Maar goed, als je zelf het vermoeden hebt dat je angsten door paddestoelen ontstaan zijn, kun je beter niet met vuur spelen.

Bovendien is het zeer "gevaarlijk" om iemand over zoiets advies te geven over internet - als je al iemand wilt aanraden een psychoactief middel te gebruiken, moet je diegene wel verdomd goed kennen.

In andere woorden: ga bij jezelf te rade, en wellicht anderen om je heen. En als je een leap of faith wilt nemen, zorg absoluut voor goede begeleiding.

Edited by Feroxium, 28 April 2011 - 09:46 PM.

Verbing weirds language.

#17 space.p

space.p

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 37 posts

Posted 28 April 2011 - 09:47 PM

ik ben het gewoon zat en wil zo ales verwerkten of ik de wilstkracht heb zal ik op het moment zelf wel zien
maar het zal de KUTSTE trip van mijn leven worden en dat heb ik er voor over ben aleen bang om door te draaien

#18 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 28 April 2011 - 10:05 PM

^ als je bang bent om door te draaien moet je geen drugs gebruiken. Punt.

#19 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 29 April 2011 - 07:17 PM

^Maar wel medicijnen.....en nu durf ik te beweren dat er meer mensen zijn die ayahuasca een medicijn noemen dan die het het en drug noemen. Nu geldt natuurlijk niet 'meeste stemmen gelden' en wil ik hier ook helemaal niet mee adviseren om het te gaan doen in space.p's geval, maar ik wil het ook niet ontraden per se. Ik sluit me bij feroxium aan dat wij hier geen oordeel kunnen vellen over of je het nu wel of niet moet nemen. Als jij denkt dat het kan helpen en je voelt je er goed bij dan kun je het nemen, maar raad je zeker WEL AF om het op eigen houtje te gaan doen. Ook moet je, zoals eerder gezegd, niet verwachten dat het een 'magic cure' is ofzo. De ervaring kan moeilijk zijn, maar het implementeren van de ervaring nog moeilijker.

Maar als angst je probleem is, besef dan dat angst zonder een direct aanwezige bron, altijd ongegrond is. (inderdaad makkelijk gezegd)
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#20 Iorek Byrnison

Iorek Byrnison

draagt een waar DHP hart!

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1075 posts

Posted 02 May 2011 - 03:51 PM

Oei, tough spot. een wondermiddel bestaat niet, maar mijns inziens is er wel een kans dat ayahuasca MITS ZEER GOED BEGELEID iets zou kunnen uithalen. Dan denk ik in de richting van Lars Faber's 'geweide reis' sessies oid, maar ik ben totaal niet zeker of dat wat voor je is (ik hoop dat er niet moeilijk wordt gedaan over 'sources', de source is om de strekking van mn verhaal te verduidelijken).

anyhow: succes ermee! :duimpje:

Aan mijn appel
Bungelt een boom

Okboter

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users