Jump to content

Photo

Methoxetaminehet officiële MXE topic!

• Please log in to reply
213 replies to this topic

#81 experience

experience

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Posted 16 November 2011 - 12:02 AM

Dan had je ook wel al een flinke mix er in zitten.
Had je al eerder uit diezelfde batch MDMA/4-FMP genomen? Voor hetzelfde geld kwamen de hartproblemen door PMMA of iets dergelijks, wat vaak later in slaat dan het effect van de MDMA zelf.

Niet dat de waarschuwing over Methoxetamine niet op z'n plaats is. :)

had idd van deze batch eerder 4fmp md gecombineerd zonder problemen.
Het gevaar werd denk ik ook veroorzaakt door het oraal innemen van de mx de onset kan soms lang duren waardoor je nog wat neemt en het dan net is of ze beide op het zelfde moment inslaan. dat is me iig 2 x eerder overkoken met wietchocolade en ket. Heb het er later ook met de arts over gehad en er waren eerder problemen geweest met mx. ik ben van mening wanneer je mx doet doe dan alleen mx en dan ook door je neus.

#82 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 27 December 2011 - 10:11 PM

gisteren +-50mg van dit goedje geprobeerd. Het had een hele trage opkomst, pas na een uur begon het echt in te slaan en dan bouwde het op richting een heel verdoofde trip die een hele poos duurde (iets van een 5 uur). Ivg met ketamine vond ik het helderheid missen, ik voelde het voor een groot deel aan als een zwaar opiaat. Vandaag voelde ik me de hele dag duizelig en suf en dat vind ik nogal een verdacht na-effect. Ik sta er dus ook niet om te springen om het snel opnieuw te proberen.
Wat ik ook mis, is dat je zoals met ketamine een beetje kan sturen hoever je het wil laten gaan door kleine dosissen bij te nemen die je dan ook snel voelt.
omgekeerd gaat ook

#83 The_Imagizer

The_Imagizer

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 308 posts

Posted 28 December 2011 - 12:22 AM

In mijn ervaring is het nogal dosisafhankelijk: eerst opiaat-achtig (<50mg), hogere dosis dan komt er het trippie-gehalte bij(50mg<->85mg), nog hoger en dan komt de ketamine-verdoofdheid/verwarring erbij (>100mg)). Mss dat dit overeenstemt met de affiniteit/beschikbaarheid met respectievelijke receptoren? Tis maar een theorie, ik zou het niet zeker weten.

#84 Guest_Mindgamer_*

Guest_Mindgamer_*
  • Guests

Posted 28 December 2011 - 01:34 PM

Persoonlijk vind ik Methoxetamine echt zeer lekker.
Na een snuif of twee, is het alsof ik verdwaal in een warme sprookjeswereld, en de gemaakte stappen vergeet. Zodat het steeds lijkt alsof ik weer ergens opnieuw aanland. Het is alsof ik word opgenomen in een warme wereld, waarin ik helemaal alleen ben met mijn interne dialoog. En dat alles maar decor is, en ik de observator.
Jammer, echt heel jammer, dat dit goedje waarschijnlijk neurotoxisch is. Anders had ik het zeker vaker gebruikt<3

Het effect van methoxetamine: het is alsof je weer terug bent in je moeders baarmoeder, maar dan onder invloed van ketamine.

#85 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 29 December 2011 - 02:14 AM

In mijn ervaring is het nogal dosisafhankelijk: eerst opiaat-achtig (<50mg), hogere dosis dan komt er het trippie-gehalte bij(50mg<->85mg), nog hoger en dan komt de ketamine-verdoofdheid/verwarring erbij (>100mg)). Mss dat dit overeenstemt met de affiniteit/beschikbaarheid met respectievelijke receptoren? Tis maar een theorie, ik zou het niet zeker weten.

Als je het zo zegt klinkt het eigenlijk bijna als ketamine, behalve dat ketamine niet als opiaat werkt bij lage dosering..

En zover ik weet is er nog steeds niks bekend over enige receptor affiniteit, dus daar valt nog weinig over te zeggen.

Maar wat zijn de ervaringen van mensen die de hogere doseringen (~85mg) hebben geprobeerd??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#86 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 29 December 2011 - 08:18 PM

Maar wat zijn de ervaringen van mensen die de hogere doseringen (~85mg) hebben geprobeerd??

Ik heb 90 mg verdeeld over 3 x binnen 3 uur.

Ik kon de werking van de Methoxetamine vrijwel nergens mee vergelijken.
Het is wel 'duidelijk' een dissoactief, maar kan de vergelijking met Keta niet echt maken.

1ste 2 x 30 mg leek ik alles onder controle te hebben en de werking ook nog best wel mee te vallen. Echt minder heftig dan het gevoel van Keta, in mijn ogen!
Kon nog goed een gesprek voeren met een nuchter persoon en leek alles ook nog wel redelijk te volgen. Alleen de perceptie van ruimte en tijd vervormde zich ernstig en dit werd steeds erger.

Na de laatste lijn ben ik echt een tijd lang heeeeel vaag geweest. Kan het moeilijk onder woorden brengen. Voelde me op bepaalde momenten wel gigantisch leeg en hierdoor niet echt heel prettig.
Leek het hele concept van het leven ook met vlagen compleet kwijt te zijn. Soms was dit fascinerend, soms was dit wat benauwend.
Ook mijn waarneming veranderde ook. Alles leek kleiner en contrasten verdwenen. Ik zag bijvoorbeeld een klein stukje voetbal op TV. Het veld leek net 10 bij 10 meter en het stadion daar omheen.
Niet alleen de waarneming, maar mijn hele visie op het leven leek kleiner te worden waardoor het leek of de Methoxetamine mijn geest vernauwde.

Heb dit gevoel wel kunnen relativeren, want was het contact met de 'realiteit' nog niet helemaal kwijt. Wist wat ik had genomen en dat het ook weer over zou gaan. Echter was het gevoel zo ongelofelijk vaag en ook long lasting!!
De volgende dag ook behoorlijk duidelijk aanwezige kater. Niet echttttt heel brak, maar wel een soort doffe klap voor je kop. Heb 500 mg van dit spul, maar zal het niet heel gauw nog een keer doen denk ik.... maarja dat zeg ik nu ;)

Al met al, een interessant middel welke ik eigenlijk met geen enkel ander middel kan vergelijken. Natuurlijk hoort die in het rijtje van ketamine thuis. Maar als ik kijk naar de effecten van lachgas en keta vind ik deze persoonlijk ook heeeeeel anders, ondanks dezelfde categorie. Misschien eerder te vergelijken met DXM, alleen zonder de enorme bodyload van DXM...

Maar nogmaals, het is een middel opzicht en ik denk dat dit middel van persoon tot persoon een hele andere uitwerking kan hebben.

#87 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 09 January 2012 - 10:36 PM

Methoxetamine: a novel ketamine analog and growing health-care concern

Methoxetamine (MXE) is a ketamine congener that is available from online vendors. We discuss what we believe to be the fi rst report of the abuse of this substance in a health-care setting. We also present the successful analysis of methoxetamine which can be easily purchased over the Internet. A 32 year old male with a history of hallucinogenic drug use, presented following methoxetamine injection. Paramedics and police found the patient agitated. The patient admitted to using methoxetamine, but was unable to provide the dosage or frequency of administration. He was able to state that it was administered intramuscularly prior to his arrival. He denied any co-ingestions. On arrival to the ED (Emergency department) his temperature was 37.2 celsius, heart rate 105, blood pressure 140/95, respiration rate 16, oxygen saturation 98% room air. His capillary blood glucose measurement was 122 mg/dL. He was oriented to name and location only. He would appropriately respond to questions for a brief period, but then would appear in a dissociative state. His pupils were 6 mm and reactive with rotatory nystagmus bilaterally. He was tachycardic with clear lungs sounds bilaterally. His abdomen was soft and non-tender with normal bowel sounds. His skin was warm and dry with no rashes. His neurologic exam was normal, including no signs of clonus or rigidity. The complete blood count, basic metabolic panel were all normal. The salicylate concentration was less than 4 mg/dL and acetaminophen concentration was less than 10 mcg/ml. Serum ethanol level was less than 10 mg/dL. After an 8 h observation period, the patient had returned to his baseline mental status. He stated he purchased the methoxetamine over the Internet and that this was his fi rst time using this substance. He stated he easily ordered the methoxetamine over the Internet and it was then delivered without incident to his home. Methoxetamine, or 2-(3-methoxyphenyl)-2-(ethylamino) cyclohexanone, is an arylcyclohexylamine congener of ketamine and phencyclidine, or PCP. 1 Thought to be initially synthesized by an underground chemist to treat chronic pain, methoxetamine is likely manufactured in China before shipment to the UK for general distribution. 2 The mechanism of action likely involves NMDA receptor blockade and dopamine reuptake inhibition, although formal pharmacology has not yet been determined.

Oral, insuffl ation, intramuscular, rectal, and intravenous have been described as potential routes of methoxetamine administration. 3 Methoxetamine is also easily accessible to the public via the Internet. 4,5 We made two attempts to purchase the drug. The fi rst attempt by a leading researcher in emerging drugs of abuse failed. The second attempt, made by a toxicology fellow with little presence on the Internet, secured the drug from an Internet website. Within 2 weeks, 500 mg methoxetamine arrived via registered mail with postmarks indicating the United Kingdom as the source of distribution. The methoxetamine itself was stored in a 2X2 cm silver packing material within the larger envelope. The methoxetamine was an odorless, white powder. There was no additional paperwork with the methoxetamine, including quality assurances, instruction uses, or contact information. The total cost was $ 62.00.
Gas chromatography-mass spectrometry (GC-MS) of the purchased substance was identifi ed as 2-(3-methoxyphenyl)- 2-(ethylamino) cyclohexanone, or methoxetamine. 6 A standard institutional alkaline extraction protocol was employed
to determine the GC-MS profi le (The University of Massachusetts Clinical Toxicology Laboratory; Agilent Technologies 5973). There are currently no legal restrictions within the United States (U.S) prohibiting the purchase or use of methoxetamine (U.S. Drug Enforcement Agency, personal communication). Early reports from September 2010 are available on bluelight.ru. Used for the dissociative and hallucinogenic properties, users claim feelings of euphoria and enlightenment while under the infl uence of methoxetamine: 3 Although Internet vendors state that methoxetamine is not for human consumption, the drug is clearly used for illicit purposes. 3,7 Methoxetamine, in addition to being easily accessible, is also relatively inexpensive, with prices ranges from $ 7 to $ 270 US dollars for 50 mg to 10 g, respectively. 4,5 Methoxetamine is also purported to protect against urologic pathology, since ketamine has been demonstrated as a cause of papillary necrosis, although this still requires verifi cation. 3 Similar to other substances popularized online (i.e. K2, bath salts, and benzofury), the ease of methoxetamine accessibility via the Internet and the dissemination of information with regards to use are located on numerous websites. 3,7 This provides the framework for continued nationwide abuse potential of this novel xenobiotic. We are concerned that this novel medication and its ease of accessibility to the public presents a new healthcare threat. These issues range from increased risk taking behavior of individuals under the infl uence of hallucinogens and dissociatives, as well as the increased risk of intravenous drug use infections, namely HIV. Of note, methoxetamine is a medication with no current CSA number or publications listed in PubMed or Ovid. We are in support of legislation prohibiting the future importation and use of methoxetamine into the U.S. We hope this report will serve to provide information pertaining to a novel xenobiotic threat to our healthcare colleagues.

Bron

Acute toxicity associated with the recreational use of the ketamine derivative methoxetamine

Abstract
Purpose
Long-term regular use of ketamine has been reported to be associated with severe symptomatic urinary tract problems. Methoxetamine, an arylcyclohexylamine derivative of ketamine, is marketed as a “bladder safe” derivative of ketamine, and no cases of acute toxicity following analytically confirmed methoxetamine use have been reported to date. We report here a case series of three individuals with acute toxicity related to the analytically confirmed use of methoxetamine.

Case series
Three patients aged between 28 and 42 years presented to the Emergency Department (ED) on unrelated occasions having used methoxetamine. Clinical features were suggestive of a “dissociative/catatonic” state similar to that seen with ketamine; in addition, they had clinical features of acute sympathomimetic toxicity with significant tachycardia and hypertension. All were managed with low-dose benzodiazepines and discharged home once their symptoms/signs had settled.

Toxicological screening
Serum collected at the time of presentation to the ED was analysed qualitatively and quantitatively by gas chromatography–mass spectrometry. Serum concentrations ranged from 0.09 to 0.2 mg/L; in addition, detectable levels of 6-APB/5-APB were found in one of the patients.

Conclusions
These three analytically confirmed cases demonstrate that acute methoxetamine-related toxicity is associated with both “dissociative” and “sympathomimetic” clinical features. The information from these three cases is useful to clinical pharmacologists, not only in managing individuals with acute methoxetamine toxicity but also in advising the appropriate legislative authorities on the risk of acute harm related to methoxetamine use. Further work is needed to determine whether methoxetamine is more “bladder friendly” than ketamine, as has been suggested by those marketing methoxetamine.

Bron

Beide niet echt heel erg boeiend, maar er is nu in ieder geval aandacht voor dit middel in de wetenschappelijke kringen..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#88 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 24 January 2012 - 09:03 PM

Onlangs gehoord over iemand die ook met een combi van amfetamine, alcohol en methoxetamine naar het ziekenhuis moest vanwege hartritme stoornissen. Dit lijkt dus vaker voor te komen. Combi gebruik lijkt me dus een afrader. Helemaal met middelen die je hartritme verhogen zoals amfetaminen.

#89 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 27 January 2012 - 05:27 PM

2 artikels in Vice magazine over methoxetamine:

1

2

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#90 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 29 January 2012 - 12:23 PM

^toevallig net ook tegengekomen zonder dat ik dit hier had gelezen. Wel een leuk interview, met name dit:

Er is zeker een markt voor farmaceuten die suggesties kunnen doen over nieuwe chemische structuren. Sommige onderzoekers en verkopers van chemicaliën hebben een groepje PhD’s achter de hand als adviseurs over de selectie en synthese van nieuwe drugs.
Ik heb onderzoek gedaan naar scheikundige verbindingen en suggesties gedaan welke interessant kunnen zijn voor bepaalde bedrijven. Ik heb meegedaan aan het onderzoeken van de relatie tussen structuur en activiteit van een hele groep arylcyclohexylamines, volgens dezelfde procedure als de onderzoeksgroep van Alexander Shulgin. Het liep allemaal op rolletjes. Ik gebruikte al mijn denkvermogen in de aryl- en aminovervangers van PCP en ketamine-achtige middelen. Sommige hiervan zijn heel, heel erg veelbelovend.

Welke specifiek?

3-MeO-PCP en 3-MeO-PCE zijn simpelweg ongelofelijke medicijnen. Ze hebben een echte genezende werking omdat de 3-methoxy groep de µ-opioïde ontvangstaffiniteit (3) afleidt en de manische gedachtestroom wegneemt die PCP een behoorlijk onplezierige drug maken. Door de 3-methoxys krijg je een ongelofelijke lachbui en onbegrensde seksuele energie. 3-meO-PCP produceert een innerlijke stilte, alsof alle plagende gedachten uit het onderbewuste de mond worden gesnoerd. Bij 15 mg voelde ik dat 3-MeO-PCP waarschijnlijk de meest geweldige drug was die ik ooit had ingenomen en 3-MeO-PCE heeft alle capaciteiten om de volgende LSD te worden. Het is een vat vol joligheid zonder de ongecontroleerd rondslingerende gedachten bij het gebruik van ketamine. Ik voelde me Peter Sellers als Inspector Clouseau in een wereld vol wanhopig spartelende Charlie Chaplins. Ik lachte totdat de tranen over mijn wangen rolden! De arylcyclohexylamines hebben een therapeutisch potentieel middel met ontzettend veel potentie, maar ze hebben ook veel potentie om misbruikt te worden.

The mind is a jungle.

#91 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 29 January 2012 - 04:21 PM

zijn dus net wat stoffen op de 2-do lijst gekomen...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#92 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 14 February 2012 - 08:52 PM

Zo,

Ik wou geen nieuwe rc's meer nemen ... maja, je kent het ..

30 mg in drie maal over twee uurtjes verspreid genomen. I'm impressed. Nog onder invloed en er nog niet helemaal aan onderuit. Heeft wat weg van ket, geen stomme k-walk, geen stomme zoemgeluidjes, veel zachter, je voelt je op wolkjes, het is veel leuker dan opium. Het is uhm, .... sja, het is een dromerig rozig roesmiddel, heel prettige bodyload, ... melancholisch? Enige aanzet tot zelfanalyse.

Lekkere smaak, wel vaak naar het toilet zoals op k , zweterige handen ..

Oldschool jazz is de ideale muziek voor deze drug.

Ik kan nu al zeggen dat 't enorm verslavingspotentieel heeft... zal er dus best niet te veel aankomen ..

Effect voor mij: een beetje van deze drie: luudes + opium + ketamine, zonder de negatieve effecten. Scary, zo'n leuke drug.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#93 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7682 posts

Posted 18 March 2012 - 01:46 PM

Heb de ervaring van supergroover even gesplit, is nu een apart tripreport geworden. Zie hier.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#94 eLGie

eLGie

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 24 March 2012 - 04:21 AM

HELLUP!!!! we staan op t punt om voor t eerst Methoxetamine, nasaal in te nemen (wel ervaring met Keta)
Nu heb ik gelezen dat een dosis van 25 a 30mg genoeg moet zijn voor een avondje.... nu bied het probleem zich aan, dat mijn nieuwe wegertje weegt per tiende gram.... hoe weet ik nou ongeveer of ik niet te veel heb? ik wil eigenlijk net niet trippen... alleen wel de "Keta-robo-walk" doen :P
Graag z.s.m. hulp, aangezien het witte goud al op de spiegel ligt ;)

#95 Neurofruit

Neurofruit

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 115 posts

Posted 24 March 2012 - 08:32 AM

In dat geval kun je het beste wachten tot je een weegschaal hebt die wel secuur genoeg is.

#96 eLGie

eLGie

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 24 March 2012 - 10:02 AM

2 late :P WOW!!!

#97 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 24 March 2012 - 10:38 AM

Lekker handig, zonder enige voorbereiding zo'n ervaring aan gaan.

En dan verwachten dat iemand op internet je nog even binnen een paar seconden van advies kan voorzien.

#98 eLGie

eLGie

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 24 March 2012 - 12:22 PM

had graag een tripreportje geplaatst (ook N2O bij genomen) maar serieus.... respect voor de mensen die tripreports plaatsen, want ik zou niet weten hoe ik afgelopen n8 in woorden zou moeten beschrijven...

#99 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 30 March 2012 - 08:34 PM

Onlangs gehoord over iemand die ook met een combi van amfetamine, alcohol en methoxetamine naar het ziekenhuis moest vanwege hartritme stoornissen. Dit lijkt dus vaker voor te komen. Combi gebruik lijkt me dus een afrader. Helemaal met middelen die je hartritme verhogen zoals amfetaminen.

Uit mijn eigen ervaring heb ik een keer een zeer verhoogde hartslag meegemaakt. Dit was zonder combinatie gebruik maar wel een dosering tussen de 90-110 mg zonder veel tolerantie.
Was wel even een moment dat ik dacht dat het einde eraan zat te komen in de vorm van een hartaanval. De trip zelf was ook zeer intens, leek een beetje TV in TV beeld idee totdat het uiteindelijk tot een minimaal punt reduceerde. Hoe lang het allemaal heeft geduurd is erg moeilijk te zeggen maar uiteindelijk zwakte het af naar een plezierige trip.

Ik vind MXE persoonlijk geweldig, in het begin vond ik het wat minder in vergelijking met Ketamine maar naar meer experimenteren ben ik de leuke kanten tegen gekomen. Ik vind MXE wel een van de riskantere RC's wat betreft doseren. De doseringscurve lijkt voor iedereen erg sterk persoonlijk te zijn in vergelijking met veel andere drugs. Mijn advies is dan ook om langzaam aan de dosis op te schroeven totdat je de ideale dosis hebt gevonden wat betreft effecten en een weegschaal te gebruiken. Als je gaat bijnemen zou ik ook zeker het minimaal 1-2 uur de tijd geven, liefst richting de twee. Als je ervoor ook nog veel gegeten hebt zou het nog langer kunnen duren voordat de effecten merkbaar zijn. Dit is mijn advies voor oraal gebruik, snuiven van MXE doe ik zelf niet.

Wat betreft het gevaar van dom gaan doen of rond gaan lopen op MXE vind ik het niet veel verschillend van Ketamine. Met Ketamine op mid tot hoge doseringen (geen k-hole) heb ik ook nog wel rond gelopen en mijn bewust geweest van het gevaar van slechte coördinatie/balans en geen gevoel. Bij MXE is mijn coördinatie/balans ook vrij verstoord en zou ik kunnen bewegen als ik wil maar uiteindelijk net zoals op Ketamine verkies ik meestal om te zitten of te liggen en de trip te bewonderen. Wat betreft domme dingen gaan doen, heb ik zowel op Ketamine als MXE dit nog niet echt ondernomen, wellicht dat het leeftijds gebonden is maar onder de invloed van veel drugs heb ik meestal nog wel 'rem'. Ik kan mij wel bedenken dat bij tieners en jongere vanwege de ontwikkeling van de prefrontale cortex de gevaren groter kunnen zijn. Persoonlijk vind ik drugs gebruik onder de 18 niet verstandig. Ik weet niet hoe het voor andere mensen is maar zelf ervaar ik de risico's niet als veel verschillend tussen beide drugs. Ik gebruik dan ook MXE altijd in mijn eentje.

Het enige combinatie gebruik wat ik met MXE heb gedaan is cannabis en LSD. Op LSD vind ik het eigenlijk niet de moeite waard, mijn indruk is dat beide dominant willen zijn waardoor er voor mij niet echt een synergie ontstond maar meer een wisseling tussen effecten. Afhankelijk van de dosis vind ik Cannabis wel een mooie synergie geven met MXE, voor mij versterkt het de effecten en voegt toe aan de mindstate en visuele effecten. Cannabis verhoogd ook de hartslag dus hou daar rekening mee.

Ook nog even terugkomend op de Olney lesions. Wat ik zo uit deze theorie begrijp is dat dit voor alle NMDA antagonists geldt, dus indien deze theorie klopt waar momenteel geen bewijs voor of tegen is behalve dier modellen waar veel kritiek op is dan geldt dit waarschijnlijk ook voor DXM, Ketamine, N2O, MXE, etc. Ik heb zelf geen recenter onderzoek erover kunnen vinden dus voor alsnog is het maar de vraag of het ook bij mensen voorkomt. Ik heb wel in recentere studies met NMDA antagonists gelezen dat men bijvoorbeeld benzodiazepines toedient ter eventuele bescherming, mocht de theorie uiteindelijk toch kloppen (Onderzoeksethiek) . Verder zijn er nog een aantal classe drugs die hier bescherming tegen kunnen bieden. Ook wat betreft recent onderzoek over MXE heb ik verder nog niks gevonden dat onderzocht heeft wat de precieze werking is of de gevolgen kunnen zijn aan de hand van bijvoorbeeld dier modellen. Als iemand hier meer informatie over heeft dan hoor ik het graag, PubMed, Web of Science etc. hebben in ieder geval niet veel interessante informatie opgeleverd. Dus in mijn ogen is omtrent de risico's en werking van MXE voornamelijk speculatie en inferentie.

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

#100 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 30 March 2012 - 10:37 PM

welke dosis neem jij oraal?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users