Jump to content

Photo

Salvia divinorumhet officiële Salvia topic!

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#61 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 08 October 2012 - 10:00 AM

... als een kappa-opioid agonist het is totaal iets anders dan de dissociatieven, die NMDA agonisten zijn.

Lachgas is ook geen NMDA ANTagonist, maar toch beschouwen we dat als een vrij klassieke dissociatief.
Nochtans zijn de effecten van salvia (in ieder geval de gerookte) het best te omschrijven binnen een dissociatieve context.

#62 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 08 October 2012 - 12:13 PM

antagonist ja, ik was een beetje vaag, mijn excuses :laugh:

Maar sorry om je te weerspreken maar lachgas is welzeker een NMDA antagonist:

http://en.wikipedia....ptor_antagonist

Voila. nitrous oxide terug te vinden in hetzelfde rijtje noncompetitieve kanaalblockers als PCP, MXE en DXM.

Ik voeg me uiteraard naar jullie visie maar ik vind m wat uit de toon vallen, met name ook omdat Salvia ervaringen meestal nogal onprettig zijn voor de meeste mensen, terwijl zaken als ketamine meestal met open armen worden ontvangen.

#63 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7679 posts

Posted 08 October 2012 - 01:26 PM

Het is een beetje arbitrair natuurlijk, salvia had ook onder de psychedelica kunnen staan. Volgens mij is er geen overtuigende reden om voor een van beide te kiezen. Denk zelf eigenlijk dat ik het logischer zou vinden als ie bij psychedelica zou staan, maar ach. En we hebben de middelen niet geclassificeerd volgens receptoraffiniteit maar naar gelang de subjectieve effecten. En zoals dreamer al zei, ervaren veel mensen salvia als vrij dissociatief...

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#64 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 08 October 2012 - 02:45 PM

Maar sorry om je te weerspreken maar lachgas is welzeker een NMDA antagonist:

http://en.wikipedia.org/wiki/NMDA_receptor_antagonist

Doh, dat had me dit weekend toch zeker wel bijgebracht moeten zijn!
Damn you Dr. Passie! (dude die lachgas-talk @ ICPR had :P)

Ik was onder de indruk dat lachgas een ander mechanisme had, maar op dat tijdstip niet genoeg motivatie om het te checken, thnx ;)
Verder: wat snaap zei.

Klassificering van drugs is sowieso vrij arbitrair, wij hebben toevallig hier voor gekozen :)
Op wikipedia staat salvinorin A ook onder de dissociatieven: http://en.wikipedia....ki/Dissociative
(en er zijn dus een hoop meer κ-opioid receptor agonisten met vergelijkbare werking)

#65 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 08 October 2012 - 05:14 PM

Hee ik snap helemaal dat een n00b die hier komt en zegt dat het allemaal anders moet spontane afstotingsreacties oproept, zo is het niet bedoeld natuurlijk he :laugh:

Ikzelf ben een receptorfrik (al had ik agonist en antagonist even verkeerd om), voor mij zijn "psychedelica" primair serotonine 5HT2a/2c agonisten, dissociativa NMDA antagonisten etc.

Ik vind persoonlijk de wereld van de NMDA dissociativa heel anders dan die van salvia. Ketamine trekt aan (effect meestal prettig, caak moeilijk om niet tevaak te gebruiken, neiging tot doorgaan), salvia stoot af (effect vaak onprettig, vaak moeilijk om regelmatig te blijven gebruiken, neiging tot stoppen).

Een verstokte ketaminegebruiker zal als hij voor het eerst lachgas gebruikt het als een warme douche ervaren, met salvia ligt dat vaak anders :w00t:

Voor mij zijn kappa opioid agonisten helemaal hun eigen ding, een klasse apart.

Trug ontopic, Ik heb met enige regelmaat met een trippende vriend salvia als sociaal middel gebruikt, namelijk een paar blaadjes kauwen en dan 1-2 uur genieten van een mildy effect. Op die manier kan Salvia echt aangenaam zijn en komt meer het opioid effect naar voren dan de mindfuck die je op hogere doses in extreme mate hebt.

Een pijpje salvia daar moet je echt helemaal voor gaan zitten, maar een paar blaadjes salvia sublinguaal past in het rijtje van koffie/borreltje/blowtje/khat als een opfrissertje wat je je visite zou kunnen aanbieden voor een lekkere klets.

#66 2C-Jan

2C-Jan

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 06 November 2012 - 06:28 PM

Kun je de pure bladeren ook roken voor effect ? Volgens de Azarius site niet namelijk...

#67 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 07 November 2012 - 10:49 AM

Effect ja, maar zeker niet het heftige effect zoals je met extract kan hebben.

Toen ik nog af en toe salvia bladeren rookte verpulverde het blad (dus niet verpoederen), mengde dit met een minimale hoeveelheid tabak en draaide er een dan zo dik mogelijke joint van. De tabak voegde ik toe om de boel brandbaar te houden. Soms deed ik er ook een beetje wild dagge bloemen bij voor de smaak of een heel klein beetje hash (of beide)

Maar als je voor een breakthrough wilt gaan, dan zullen bladeren inderdaad niet de way to go zijn..

Maar de eerste paar keren had ik zelfs met dubbele hoeveelheden 20x extract nauwelijks effect en nu is een klein beetje 5x of 10x meer dan genoeg. Zal misschien iets te maken kunnen hebben met het in eerste instantie niet herkennen van het effect, maar als je het eenmaal herkent kan je heel makkelijk laten gaan. Maar na mijn laatste ervaring heeft salvia niet meer zo'n hoge prioriteit.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#68 2C-Jan

2C-Jan

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 28 posts

Posted 07 November 2012 - 12:54 PM

Oké, thanks hier kan ik wat mee :)
Ik denk dat ik dat losse bladeren en 5x extract bestel en dan eerst een paar keer de bladeren rook om mijn lichaam kennis te laten maken met de stof en dan de extract voor een echte trip.

Hoe omschrijf je de effecten dan van het roken van de bladeren? Beetje zoals wiet of hasj?

#69 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 07 November 2012 - 01:38 PM

Ik heb met gewone bladeren wel eens een lichte breakthrough gehad (meer dan alleen lichamelijk effect laten we zeggen).

Het is wel extreem moeilijk om dit effect te bereiken met gewone bladeren. Een hele dikke pure joint, flink sterke gas-aansteker (met zo'n ruisende blauwe vlam).
Een grote bong, of iets met een klapgat (mijne zit geen water in ofzo), en dan zo snel en hard mogelijk die joint weg lurken.

Stuk minder makkelijk dan 5x extract kan ik je zeggen, maar het kan wel.
(het helpt als je al een beetje gedissocieerd bent, van een beetje ketamine bijvoorbeeld)

#70 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 07 November 2012 - 02:52 PM

In deze context, wat versta je onder 'een beetje ketamine'?
Wat voor mij goed werkt om het effect van salvia bladeren te versterkken is 1 of 2 alcoholische consumpties, maar kan me heel goed voorstellen dat keta dat ook kan, echter nooit geprobeerd.

Het effect van gerookte bladeren is niet helemaal gelijk aan wiet of hash, maar het is overduidelijk een roes en niet zo zeer het dissociatieve wat je met extract kan bereiken. Het effect is voornamelijk lichamelijk, maar zoals ik al zei, het heeft wel een goede synergie met wiet of hash.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#71 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9410 posts

Posted 07 November 2012 - 03:21 PM

20mg ofzo? weinig in ieder geval.
1-2 alcoholische consumpties zouden een zelfde disinhibiterend effect kunnen hebben inderdaad.

#72 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 19 September 2013 - 11:39 AM

Iemand ervaring met Salvinorin A tincture opgelost in ethanol? Ik lees overal dat je het best sublinguaal kunt toedienen, betekend dit dat het oraal helemaal niet werkt?

#73 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 19 September 2013 - 02:25 PM

Geen ervaring met tinctuur, maar wel een opmerking over het oraal nemen. Salvinorin A bevat drie esters die in het zuur van de maag redelijk snel kunnen worden afgebroken naar de corresponderende carbonzuren, wat in alle waarschijnlijkheid dat werking van Salvinorin A te niet zal doen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#74 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 19 September 2013 - 03:03 PM

Tinctuur werkt. Effectiever en minder vies dan roken, zolang je het niet erg vindt om het een lange tijd in je mond te houden.
Ik heb er eens een ethanol/menthol "mondspoeling" mee gemaakt, werkte prima :duimpje:

Verbing weirds language.

#75 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 19 September 2013 - 03:08 PM

Als bijvoorbeeld 1ml 500ug bevat, is 20 minuten in de mond houden voldoende lijkt mij toch? Misschien een idee om er 1ml water bij in de mond te doen, als de ethanol te erg brand in de mond :)

#76 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 20 September 2013 - 08:43 AM

20 minuten is zat, 5-10 minuten zou ook voldoende moeten zijn. Even doorbijten en je voelt de branderigheid van ethanol niet meer, ik vind persoonlijk het ongemak van veel vloeistof vervelender dan die paar seconden alcohol-burn.

Verbing weirds language.

#77 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 30 September 2013 - 01:59 PM

Hmm, ik heb eerst 1ml geprobeerd, en na een uur nog 1ml, zonder resultaat.

De 2e keer deed ik 2ml, en voelde ik er weer niks van, misschien een treshold lichamelijk effect, maar dat kon ook door de uitwerking van de paddo's zijn die ik er voor nam.

Het branden in de mond was best afzien :P Maar met de 2ml nam ik er een lepel honing bij in de mond, wat behoorlijk hielp.

Laatste keer hield ik 't 20 minuten in de mond, dat zou toch wel voldoende moeten zijn..

#78 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 30 September 2013 - 02:47 PM

Een wild idee, maar zou het kunnen zijn dat er enzymen in de honing zitten die de salvinorin afbreken?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#79 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 30 September 2013 - 03:46 PM

Het idee komt van bluelight, lijkt me onwaarschijnlijk dat honing het zal afbreken. Misschien is het toch niet zo zuiver als beweerd werd, 1ml = 500ug in mijn geval..

#80 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 01 October 2013 - 07:56 AM

Waarom lijkt je dat onwaarschijnlijk? Honing is een stuk meer dan alleen suiker.

Maar uiteraard is jouw verklaring een stuk aannemelijker. :)

Heb je dit product online gekocht of bij een smartshop?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users