Jump to content

Photo

Salvia divinorumhet officiële Salvia topic!

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#41 Jeebus

Jeebus

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 12 January 2008 - 04:07 PM

Mijn eerste keer was als ik dit lees ook niet zo heftig als had gekund. Ik heb 1/10 gram 10x extract gerookt met een waterpijp. Ik zat op mijn bed. Ademhaling reguleren, en dan langzaam hijsen tot ik echt niet meer lucht in mijn longen kon krijgen en zo lang mogelijk ingehouden.

Het effect was heel anders dan ik verwacht had. Het was niet zozeer een visuele trip maar eerder een gevoelsmatige trip. Ik had het gevoel dat mijn kamer als een doos door het niets zweefde, dat er buiten mijn kamer dus helemaal niets was. Dat gevoel zorgde voor een klein beetje paniek maar ik kon mezelf gerust stellen met de gedachte dat het door de salvia kwam. Ik stond op en ik merkte dat dat erg moeizaam ging dus ging ik maar weer op bed liggen. Ik lag op mijn zij en legde mijn arm op mijn bovenbeen. Toen merkte ik dat mijn lichaam zo dun als een stuk karton aanvoelde, heeeel raar. Het leek wel of ik een figuurtje was uit Paper Mario of zo'n reclamebord in een videotheek. Toch zag ik mijn lichaam als normaal. Ook had ik het gevoel dat er iets tegen mijn gehemelte drukte, vanuit mijn neusholte richting mijn mond. Dat was een onprettig gevoel, maar niet echt sterk aanwezig.
Ik deed mijn ogen dicht in afwachting van het moment dat ik weer normaal zou worden. Op dat moment kreeg ik het gevoel op 3 plaatsen tegelijk te zijn. In de badkamer uit het raam aan het kijken, in mijn kamer uit het raam aan het kijken en ik lag op bed. Het was niet echt dat ik duidelijk kon zien dat ik op die plaatsen was, maar het gevoel wat ik bij die plaatsen heb was aanwezig. Toen het helemaal was uitgewerkt deed ik mijn raam open, en tot mijn opluchting was daar de hele wereld weer. Dat was een heel geruststellend gevoel en dat heeft mij ook best diep beïnvloed. Het besef van de schoonheid van alles om ons heen. Toen ben ik nog even naar de badkamer geweest, en ik herkende onmiddelijk het gevoel wat ik even daarvoor had.

Ik heb nog 9/10 gram liggen, binnenkort maar eens wat dieper proberen te gaan.

#42 Lamb0

Lamb0

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 337 posts

Posted 12 January 2008 - 04:37 PM

^Klinkt toch wel redelijk space zou ik zo zeggen. Ben benieuwd naar je volgende ervaring.
'I made you a drawing of a giraffe fucking an elephant. Notice how his moustache looks just like mine!'

Venetian Snares

#43 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,622 posts

Posted 04 March 2009 - 02:21 PM

Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat wiet voor de trip de trip bijna onmogelijk gemaakt. Proefondervindelijk bewezen.

Dat is gek, ik merkte juist dat toen ik al wiet op had en daarna salvia rookte, dat de salvia effecten allemaal veel sterker aanwezig waren.
Ik heb alleen in combinatie met wiet goed ervaren wat salvia doet.
Al ben ik nog niet echt out of this world geweest. :laugh:

#44 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,398 posts

Posted 04 March 2009 - 02:27 PM

Tot nu toe heb ik ook nooit een duidelijk effect gehad van salvia. Als ik weer ergens stekjes op kan scharrelen, ga ik wel een extractie doen en kijken hoever ik dan kom. Salvia smaakt nou niet bepaald lekker (en dat zegt iemand die DMT lekker vindt smaken).

#45 Stupide

Stupide

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 389 posts

Posted 08 March 2009 - 01:14 PM

Ik heb nu een paar keer salvia geprobeerd; de eerste paar keer 5x extract (wat niet zoveel deed behalve een soort wazige stonedheid) en de laatste paar keer met 10x extract. Ik moet zeggen dat het toch wel een aardig effect geeft. Gerookt met zo'n klein metalen pijpje en een gewone aansteker, en proberen de rook zo lang mogelijk in je longen te houden. De smaak cq. geur vond ik ook niet echt lekker, snel een slokje drinken nemen voordat je op de bank wegzakt is geen overbodige luxe.
Het effect trad bij mij in door een soort trekkende kracht die door mijn lichaam gaat, alsof je (zittend) gemakkelijk naar één kant kan vallen/rollen. Met mijn ogen dicht zat ik toch in een andere wereld, niet helemaal in outer space met gewoon ergens anders. De stemmen van de mensen die in de kamer waren kwamen wel binnen, maar van ver weg. Tegelijkertijd ervaarde ik een paar behoorlijk 'stromende' krachten, één in mijn gezicht en één bij mijn voeten. Alsof er een soort energie tegen/door je lichaam geperst wordt (enigszins vergelijkbaar met de situatie in een bubbelbad als je met je lichaam heel dicht op zo'n luchtspuit zit). Lijkt wat hierop:

Ook had ik het gevoel dat er iets tegen mijn gehemelte drukte, vanuit mijn neusholte richting mijn mond. Dat was een onprettig gevoel, maar niet echt sterk aanwezig.

Ik vond het alleen niet onprettig. Het is wel erg apart. Ik kon ook nog wel reageren op wat de mensen in de kamer zeiden, maar het was wel erg onsamenhangend (ergo: ik was de enige de mijn gedachten kon volgen B) ). Na afloop ben ik nog maar even op de bank blijven liggen, want door een behoorlijke duizeligheid kon ik niet relaxt opstaan. Die trok gelukkig wel vrij snel weer weg. Wel interessant spul. Jammer dat het zo duur is.

#46 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,018 posts

Posted 15 March 2009 - 05:59 PM

Heb een keer een blad of 15 gekauwd. Behoorlijk van in de war geraakt. Overal hoorde ik geschreeuw van vrouwen en ik voelde aan alle kanten getrek aan mij, niet zozeer lichamelijk maar het leek alsof ze allemaal mijn ziel eruit wilden rijten. Vrij duistere ervaring.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#47 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 15 March 2009 - 06:18 PM

Anders post je dat report hier ook, was echt een goed tripreport.. :P

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#48 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,018 posts

Posted 15 March 2009 - 07:26 PM

Anders post je dat report hier ook, was echt een goed tripreport.. :)

https://www.dhpforum...?showtopic=6434 :thumbsup:

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#49 Scooby

Scooby

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 25 April 2009 - 08:03 PM

Ik heb geen ervaring met 5x extract, maar mijn eerste keer was met 20x en toen merkte ik ook niets, terwijl ik toch wel een achtste gram had gebruikt. Gelukkig werkte het wel toen ik het een half uur later nog een keer probeerde. Ik zat toen ineens in een hele andere wereld met mijn opa en oma in de tuin. Sindsdien werkt het altijd, ook als maar een minieme hoeveelheid gebruik.

Wat het combineren betreft: Ik gebruik alleen nog salvia als ik aangeschoten/dronken ben, want als ik nuchter ben krijg ik er een heel naar gevoel en ben ik blij als het weer voorbij is. Met genoeg drank op heb ik dat niet meer en vindt ik het altijd erg fijn. Ik zou het nooit met paddo's combineren omdat ik bang ben dat dat vervelende gevoel dan de hele paddotrip bij me blijft.

#50 mini-limoen

mini-limoen

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 12 April 2010 - 11:06 PM

bij mij is het ook na vaak proberen pas gelukt, dat 5x extract of 10x heeft volgens mij bij bijna niemand zin. Probeer 40x te halen, en anders minimaal 20x Het is niet te onderschatten qua heftigheid! maar ik heb het nooit als eng ervaren ofzo, eerder gewoon heeel spacend alsof de salvia een groots geheim aan je ontrafelt, het laat je een soort extra dimensie zien. Alsof je kan zien wat er achter deze realiteit zit, waar het uit opgebouwd is. Simpel gezegd alsof je bij de matrix ineens al die groene nullen en enen ziet, alleen is dit vele malen ingewikkelder, en kan je het niet verwoorden. Mede omdat je er enorm van gaat stotteren, en je echt niet meer kan praten, alleen lachen. eazy

#51 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 13 April 2010 - 02:13 PM

topic effe gemerged met reeds bestaande topic over salvia, voor het overzicht

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#52 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 13 April 2010 - 05:01 PM

wat ik altijd heb als ik die salvia (20x extract) nuchter neem, is dat de overgang van nuchter naar trip veel te snel gaat waardoor ik altijd een stuk realiteit mee in die trip neem, en dat maakt het dan toch wel akelig soms. O. Zo had ik 1 keer dat mijn diepteinzicht gewoon wegviel en de kamer scheef ging staan en door die formule viel ik op mijn smoel. De 2 mensen die daar per toeval bijwaren (gewoon hang arounds, geen sitters natuurlijk) vonden mij maar weird, en ik zag dat, en dat was echt niet de manier om tot inzichten te komen, meer een goede manier om mijn botten te breken. Ik heb mij achteraf onmiddellijk bezopen.
Ik heb het 1 keer gedaan op de piek van een paddenstoelentrip en dat viel veel beter mee. Ik zat in mijn tentje te kamperen en kon ik in een dennenbos kijken en daar zag ik allemaal onaards gespuis tussen de bomen flitsen, dat in combinatie met de energiestromen die ik in die bomen zag, nou, dat was wel pieken.
Onlangs nog eens geprobeerd met een hoge dosis lsd, toen geraakte ik er ook niet in, een vriend van mij daarentegen zat te roepen "ik zit bij de goden en mijn lichaam is in blokjes met verschillende kleuren aan het versnipperen". Ik gaf hem een biertje en een joint en het was allemaal cool..

Conclusie: ontembaar dat hert
omgekeerd gaat ook

#53 niels87

niels87

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 42 posts

Posted 17 April 2010 - 11:25 AM

haha wat een text :)

#54 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 28 May 2010 - 06:38 PM

Paar dagen geleden 40 euro aan salvia binnen gehaald (n)
2x x5 extract
en 9 gram bladeren.

Heb geen pijpje dus hallucineren wilt niet lukken, wel knetteren.

Maar het gevoel is gewoon beetje angstig :P alsof je je tong hebt doorgeslikt.
Dat heb je trouwens ook wanneer je gaat hallucineren, en het smaakt gewoon te goor.

Kauwen wilt niet lukken, een jointje roken zonder marlboro filter dat is pas zuur.

Thee doet geen ene flikker :/

Heb gewoon 2 gram aan gedroogde bladeren in een jointje gepropt, dat wilt wel lukken :D

Waterpijp lukte ook maar nie :)
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#55 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 28 May 2010 - 09:27 PM

Repeated experimentation has resulted in a general consensus that using a bong is one of the most effective ways to smoke S. divinorum leaf because one can get large breaths full of the smoke quickly. There have been some reports of people smoking S. divinorum leaves rolled into "joints", occasionally with effective results (and in a few cases people prefer this method). However, in the majority number of cases, people have reported little or no effects from smoking joints of leaves. Terence McKenna recommended using a "gravity bong "as an even better way to smoke the dried leaves, saying "This does not fail."

Dat als tip even voor jou Naoto, Salvia vereist zeer precieze rooktechniek, waarbij het gaat om véél hitte, veel rook in een hijs, en lang inhouden. Een joint red je het meestal niet mee :)

Gravity Bong nog nooit geprobeerd voor Salvia...
Extract in een standaard wietpijpje werkt prima, met stormaansteker. Ranzig scherpe stekende rook, maar als je vaak blowt/rookt trek je het vast beter dan ik :)
Aardige resultaten bereikt, de lucht leek van glas met tintelende stroompjes kleuren er door, alle meubels voelden zacht en wollig, mn lichaam zweefde door een soort schokkerige stroop zonder nog massa te hebben, eerie-like alien views, golven van energie die door de kamer zwaaiden en de indruk wekten dat de kamer een soort van buik was van een eeuwenoud wezen. Het huis voelde zich prettig met mij als bewoner, en ik voelde me vredig in de vriendelijke beschutting van mijn 500 jaar oude kamer (woonde toen in een prachtig oud huis). Mooi.

Salvia is toch niet echt 100% mijn ding, onvoorspelbaar, weinig psychische diepte. Mooi, sfeervol, maar niet de diepgang van gangbare psychedelica voor mij. Of nog niet in ieder geval, misschien ben ik nog niet genoeg ingetuned op deze mysterieuze dame, misschien leuk om eens te combineren met wat paddestoelen of mdma of zo. Ik hoop ooit eens een goed sterk extract tegen te komen dat betaalbaar is, want tot nu toe heb ik elke keer het gevoel gehad dat ik té veel euros kwijt was voor weinig en korte magie. :)

Bij Salvia komt bij mij een ander gevoel naar boven dan bij tripspullen: dan is het "All is one; All is connected; Alles klopt; Alles is duidelijk" gevoel vaak aanwezig, de wonderschone totaalheid van het alles.
Bij Salvia voel ik me meer alsof de wereld in een mysterieus landschap verandert, alsof je een verstopte deur hebt gevonden met duizenden vreemde kamers en zalen hebt gevonden, alsof het je vertelt: er is nog zoveel meer dan wat je weet en ziet. Dit werkt soms beangstigend, soms avontuurlijk. :D

Wonderlijk spulletje, mijn respect is uiterst groot voor dit plantje en dat is ook de reden dat ik het zelden gebruik.
Dit spul recreatief gebruiken "for the hell of it", zou voor mij niet goed voelen, voor mij straalt het middel (net als bijv DMT-planten en cactussen) een soort heiligheid uit die ik enkel met de juiste mindset, persoonlijke "rituelen" en speciaalheid wil benaderen.
Verbing weirds language.

#56 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 31 May 2010 - 02:42 PM

Klopt alleen met een pijpje wilt het goed lukken. Anders is het echt geld verspilling.
Magoed gisteren weer waterpijp geprobeerd en het ging wel goed. Ging slapen en de volgende ochtend had ik gigantische pupillen, me oom waarbij ik bleef zei heb je nog wat anders op? ik Neej heb hoofdpijn.
lol

Waterpijp moet gewoon droog appeltabak mee gebruikt worden, dat werkt veel beter als natte.

Met een jointje wilt het wel lukken, maar dat smaakt zo smerig en je moet zeker meer als 1,2gram bladeren erin proppen.
Posted Image

Posted Image
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#57 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,046 posts

Posted 20 September 2011 - 06:37 PM

Afgelopen weekend Salvia sessie gehouden samen met kornuit.

We hadden 5x, 10x en 20x extract, een waterpijp en een fikse straalaansteker.

Om een aangename ervaring te hebben is de truuc om gedachtes en plannen die niet met het huidige moment te maken hadden op te schorten. Altijd eventjes wachten voordat je de vlam erop zet en gaat heisen.

Eerste dosis was een beetje 5x pussy dose om te testen.
Toen flink wat 5x om het gevoel van Salvia te krijgen.

Vervolgens 10x om echt een Salvia trip te te krijgen. Ik ging even op in de stroom van tijd van moment tot moment, een licht visioen - wat ik me niet meer helemaal kan herinneren. Kameraad van me ging naar duplo land, alles leek opgebouwd uit lego en duplo stenen - zeer hilarisch.

Daarna aan het 20x extract. Nu ging die makker van me liggen en was ff helemaal weg. Ik stopte een fikse dosis voor mezelf in de pijp en na een paar flinke heisen - en was ook weg. Nu zag ik echt visioenen, gloeiende draden in blauw/ oranje tinten die 3d roteerden. Een inzicht in dat het leven een groot ritueel was, en de herinnering van de shamaan dat ook ik er nog steeds in betrokken was. Zag het aardse van mezelf vanuit een kosmisch perspectief. Een heel vluchtig inzicht, dat vrij gauw vervaagde na afloop.

Vrouwe Salvia was ons goed gezind.

ps. Coca en THC in het voorprogramma.

Voor Salvia is setting alles. Ook de setting van je mind, als je nog plannen hebt of dingen die je continu bezig houden - wacht dan even. Altijd even wachten, Salvia is iets voor de rustige mens.

#58 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 20 September 2011 - 07:13 PM

Van 5x extract kun je ook prima 'echt een Salvia trip' krijgen hoor.

Rooktechniek is imho echt veel belangrijker dan 'meer en sterker'.

#59 Bokkelul

Bokkelul

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 24 September 2012 - 02:48 PM

Een hele mooie ervaring die ik heb gehad met salvia was tijden een lsd trip, we rookten een extract uit een pijpje.
Ik kwam samen met een vriend van me in de wereld van salvia die je ook bereikt wanneer je kauwt, we waren beide in dezelfde droomachtige staat waarin de complete bullshit waar je hersenen op komen opeens compleet logisch word.
Het was super relaxed en leek ook langer aan te houden dan normaal.

#60 Dreamtime

Dreamtime

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 68 posts

Posted 07 October 2012 - 02:36 PM

Salvia hoort eigenlijk hier niet thuis, als een kappa-opioid agonist het is totaal iets anders dan de dissociatieven, die NMDA agonisten zijn.

Salvia werkt voor mij het beste ofwel 20-40mg van 10x in een teug met de ogen dicht, or het kauwen van de blaadjes.

PAS OP: als je in de nafase van MDMA aan de salvia gaat, komt het veeeeel harder aan. Dan kunnen 1 of 2 blaadjes gekauwd je al in een 1-2 uur durend salvia festijn storten.

Gekauwd is eigenlijk het fijnste, ik vind de rook verstikkend, en met kauwen komt ie geleidelijk op en af zoals een gewone trip, waardoor je er iets aan hebt, inplaats van de donderslag bij heldere hemel die gerookte salvia vaak is.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users