risperdal combineren met benzos?
Posted 18 February 2011 - 11:27 PM
ik word nu aarig depresief elke dag van het weekend omdat ik eigelijk niks kan doen maar zo veel wil doen
Posted 19 February 2011 - 03:47 AM
Maar als na 3 weken de risperdal nog geen enkel effect lijkt te hebben is overleggen met je psychiater wel het belangrijkste.
Niet meteen bedelen om benzo's. Gewoon in overleg de volgende stap bespreken.
Heb je je paranoia in grote groepen mensen al wel met je psychiater besproken?
Posted 19 February 2011 - 05:17 AM
ik ben nu dronken dus sorry voor de spellings fouten enzovoort ik slik nu zoon 3 weken risperdal en het wertk totaal niet ik zou graag benzos willen krijgen van de psygiater maar ben bang dat de spygiater me geen benzos wil geven ik ben nu ook al een aantal weken aant proberen om benzos te krijgen via dealares maar niemand heeft er ooit van gehoord
als ik aan de psygiater zou vragen zou hij het dan aan me moeten geven ?
ik ben nu onduidelijk om dat ik super dronke ben en als ik niet mag vragen of iemand me benzos kan regelen voor me en me een bericht zou kunnen sturen
maar mijn vraagt blijft zou de spigater mij benzos moeten kunnen geven als ik dat vraag
ik ben nu dronken
Met een psychotische klachten zou ik géén alcohol drinken, zeker niet in combinatie met medicatie.
maar ben bang dat de spygiater me geen benzos wil geven ik ben nu ook al een aantal weken aant proberen om benzos te krijgen via dealares maar niemand heeft er ooit van gehoord
Bang hoef je niet te zijn. Bespreek je probleem met de psychiater, niet het medicijn dat je wilt. Omschrijf je klachten, en het vermeld het feit dat risperdal niet werkt. Laat het dan aan hem over om medicatie te kiezen en voor te schrijven. Als je veel last hebt van angst/paniekaanvallen zouden benzo's kunnen helpen, oxazepam wordt dan vaak voorgeschreven. Maar benzo's zijn medicijnen waar je voorzichtig gebruik van moet maken, geen alcohol drinken, en je gebruik zorgvuldig doseren.
mijn vraagt blijft zou de spigater mij benzos moeten kunnen geven als ik dat vraag
Nee, zijn taak is jouw klachten verhelpen/verminderen, op een wijze waar jullie beiden het mee eens zijn. Hij is niet verplicht jou medicatie te verstrekken omdat jij die graag wilt.
Edited by Feroxium, 19 February 2011 - 05:18 AM.
Posted 20 February 2011 - 12:16 PM
en met alcohol.
dan vraagt je psychiater waarom je bent gestopt met risperdal, en dan zeg je "omdat ik er een psychisch wrak van werd" en dan valt ie door de mand, of hij stelt je een alternatief voor.
en misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar bezoek je naast een psychiater ook een psycholoog die daadwerkelijk over je problemen praat, of niet? Anders zou ik vooral dat al eerste eens doen.
[/koffietafelpsycholoog mode]

- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -
Posted 23 February 2011 - 09:43 AM
en zo ja wat is dat dan alvast bedankt
Posted 23 February 2011 - 01:25 PM
maar dude: vanwaar die angst, ze gaan je heus niet opeten hoor

Posted 23 February 2011 - 03:07 PM
Een goede psychiater werkt ook samen met een psycholoog, misschien goed voor jou om te kunnen praten over wat er in je omgaat enzo. Heel belangrijk bij zo'n sessies is dat je zo eerlijk mogelijk bent zodat het proces kan versneld worden. Psychiater en psycholoog zitten om de zoveel tijd samen om jou geval te bespreken en een goede behandeling te vinden. Heb je de indruk dat jouw psychiater niet goed weet wat ie doet, zoek gewoon een andere. Dat is niet zo eenvoudig want er zijn goede en slechte psychiaters.
Ontspanningstherapie kan misschien goed zijn voor je, er bestaan daar speciale therapeuten voor, zelf ook ontspannende activiteiten kiezen waarbij je tot rust kan komen, beetje zwemmen, sauna, wandelen etc ...
Probeer volgende keer gewoon bij je psychiater, wees eerlijk over de positieve en negatieve effecten en geef aan dat je een middel wil voor erge momenten, misschien schrijft die wel een lichte benzo voor.
Om mijn depressie te kunnen behandelen ben ik wel 5 middelen en drie psychiaters ofzo doorlopen tegen wanneer ik het juiste middel vond.
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 23 February 2011 - 04:40 PM
Ontspanningstherapie kan misschien goed zijn voor je, er bestaan daar speciale therapeuten voor, zelf ook ontspannende activiteiten kiezen waarbij je tot rust kan komen, beetje zwemmen, sauna, wandelen etc ...
De Mindfulness training van PsyQ (afdeling van GGZ) ben ik best over te spreken. Combinatie van yoga/meditatie. Vond het eerst bullshit en sluit ook niet helemaal bij me aan, maar nu ik het doe vind ik het eigenlijk best prettig, het heeft me echt wel bepaalde kalmerende & hulpvolle inzichten gegeven.
Abonnement op een zwembad of sportschool en jezelf dwingen daar bijvoorbeeld 2x per week heen te gaan kan ook echt goed helpen. En natuur... we ervaren veel te weinig natuur als Nederlanders, dus bezoek geregeld het park, of beter nog, bos/duinen/natuurgebied.
En iets dat cliché en vervelend klinkt: een vast ritme/dagelijks ritueel. Hoeft niet standaard te zijn, als je maar een bepaald stuk van de dag voor jezelf claimt met een actieve bezigheid waar je je aan vast kun houden. In de woorden van Hunter S. Thompson:
Breakfast is the only meal of the day that I tend to view with the same kind of traditionalized reverence that most people associate with Lunch and Dinner. I like to eat breakfast alone, and almost never before noon; anybody with a terminally jangled lifestyle needs at least one psychic anchor every twenty-four hours, and mine is breakfast. In Hong Kong, Dallas or at home — and regardless of whether or not I have been to bed — breakfast is a personal ritual that can only be properly observed alone, and in a spirit of genuine excess. The food factor should always be massive: four Bloody Marys, two grapefruits, a pot of coffee, Rangoon crepes, a half-pound of either sausage, bacon, or corned beef hash with diced chiles, a Spanish omelette or eggs Benedict, a quart of milk, a chopped lemon for random seasoning, and something like a slice of Key lime pie, two margaritas, and six lines of the best cocaine for dessert…. Right, and there should also be two or three newspapers, all mail and messages, a telephone, a notebook for planning the next twenty-four hours and at least one source of good music…. All of which should be dealt with outside, in the warmth of a hot sun, and preferably stone naked.
But in all seriousness, een dagelijks goed ontbijt, of als je daar niet van houdt bijvoorbeeld dagelijks op een vaste tijd het nieuws kijken, een huishoud-kwartiertje met een bepaald lekker muzieknummer op, dagelijks een stuk in een dagboek schrijven, werken aan een schilderij... Maak er jouw "vaste activiteit moment" van. Plan het ook echt in, niet de afwas doen omdat het gedaan moet worden, maar omdat het jouw afwaskwartiertje op die dag is.
It can give you some peace.
Edited by Feroxium, 23 February 2011 - 04:42 PM.
Posted 25 February 2011 - 12:53 AM

voor mij is het een kop thee. En als ik thuis ben, dan precies op de juiste manier gezet, in een theepot die ik nooit afwas, alleen omspoel.
En natuurlijk goede muziek. Tandenpoetsen is ook altijd een mooie reset. Alleen dat kan je beter niet meer dan 2x per dag doen.
Maar ken idd ook iemand die 5 keer per dag een stukje huis stofzuigt, om tot rust te komen. Als je dr bezig ziet en hoort (luid "la la laaala la") denk je dat ze echt ver heen is, maar als je weet wat ze allemaal heeft meegemaakt valt t nog best mee, vooral als ze niet aan het stofzuigen is

Posted 28 February 2011 - 10:07 PM
ik ben vandaag naar de psygiater geweest en ik vroeg voor carneval voor benzos maar die wou die me niet geven omdat het hem te gevaarlijk leek met al die discolapen veel mensen die tegen je aan kunnen duwen die gaos
hij zij dat ik hemelaal kon doorflippen en hij noemde het rusies roelet is het zo gevaarlijk ?
of kan ik gewoon een keer in een rustige omgeving een benzo gooien en kijken hoe het gaat ?
kan ik egt helemaal gek worden van benzos?
Posted 28 February 2011 - 10:47 PM
Die combinatie is vrij gevaarlijk ja.
Posted 28 February 2011 - 11:19 PM

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 01 March 2011 - 10:54 AM
Posted 01 March 2011 - 11:52 AM

serieus..... ik zou haast naar de naam van die flapdrol gaan vragen...

Posted 01 March 2011 - 12:41 PM
Het is gevaarlijk om alcohol te drinken terwijl je benzo's op hebt, omdat de middelen een beetje op elkaar lijken en het effect dan "opstapelt".
Met jouw klachten zou ik in ieder geval heel rustig aan doen met carnaval.
Posted 02 March 2011 - 10:28 PM
ik heb tamezepam van de psygiater gekregen zou het erg zijn als ik aardig aangeschoten ben en die pillen dan zou sikken of moet ik me ff wat laten uitnuchteren en dan slikken
(ik drink elke dag )
dit zijn test pillen om te kijken of ze werken
Posted 02 March 2011 - 10:56 PM
Neem sowieso niet meer dan wat voorgeschreven is, en ook niet binnen 12 uur na inname van de temazepam alcohol drinken. Halveringstijd van Temazepam in je lichaam is 8 tot 22 uur, dus geef het flink de tijd.
Gaat het me eigenlijk niets aan, maar waarom drink je dagelijks alcohol?
Posted 02 March 2011 - 11:02 PM
en ik vind het doeloos om hiervor een nieuwe topic over te maken dus sorry dat ik ales in een topic gooi
Posted 02 March 2011 - 11:37 PM
ik had ergens gelezen dat als alle alchol uit het bloed is dat ze dan pas omgenomen worden is dit waar?
Nee, maar als je beiden combineert kun je problemen krijgen. De middelen worden beiden door je lever afgebroken, en als beiden tegelijk in je lichaam aanwezig zijn kun je je organen overbelasten: lever en hersenen beschadigen, out gaan, in coma raken, etc, etc.
al mijn vrienden blwoen/drinken dagelijks ik weet eigelijk niet waarom ik het doe gewoon chill /beetje verlaaft
Ergens begrijp ik dat wel, maar mijn raad zou toch zijn om eens goed te kijken wat belangrijker is voor jou: blowen & drinken met vrienden, of lekker in je vel zitten met een goed functionerend hoofd. Alcohol en wiet kunnen psychotische problemen echt flink versterken. Afbouwen, door de weeks nuchter blijven... het klinkt allemaal cliché, zelf ben ik ook een beetje "grootverbruiker" van psychoactieven af en toe, maar het moet niet tegen je dagelijkse bezigheden in gaan werken. En als je weinig dagelijkse bezigheden hebt: begin met een zwembad abonnement en dagelijks een uur zwemmen. Of hardlopen.
Edited by Feroxium, 02 March 2011 - 11:40 PM.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users