Clonazepam (Rivotril)
Posted 04 January 2011 - 08:56 PM
Ik heb last van paniek an angstoornissen en derealisatie HPPD hiervoor heb ik rivotril gekregen om het te onderdrukken 0.5mg.
Als het opkomt duurt het minimaal een half uur tot uur voordat het werkt..
Dat duurt mij te lang, kan je de pillen ook crushen en snuiven?
Iemand ervaring mee?
Bedankt!
Posted 04 January 2011 - 09:37 PM
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 04 January 2011 - 09:37 PM
Ten eerste blijft er een hele hoop troep in je neushangen, pillen zijn pillen omdat er bindmiddelen inzitten.
Ten tweede worden naar mijn weten de meeste benzodiazepines niet opgenomen via het neusslijmvlies en "druipen" vervolgens naar je maag om daar alsnog opgenomen te worden, waardoor de onset nog langer is. Daarnaast heb je dan een constante chemisch-bittere smaak vanuit achter in je keel.
Verder heb je bij veel middelen die je nasaal zou kunnen nemen het verschijnsel dat dat een heftiger rush en kortere werking geeft, wat recreatief leuk is maar medicinaal gezien ongewenst.
Benzo's zijn ook nog eens verslavend, dus als het nasaal zou werken zou dat ook nog eens "verleidender" zijn om steeds te redosen.
Wellicht kun je de inname zo plannen dat het op een goed tijdstip begint te werken (direct innemen zodra je wakker wordt), of anders zou je even moeten bespreken met je arts of je een sneller werkend middel kunt krijgen.
Edited by Feroxium, 04 January 2011 - 09:44 PM.
Posted 05 January 2011 - 08:39 PM
Posted 14 January 2011 - 02:43 PM
Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.
Thank you, the mdgt.
Posted 14 January 2011 - 03:02 PM
Kun je niet eerst een benzo nemen, om vervolgens aan confrontatietherapie te doen?
Posted 14 January 2011 - 03:26 PM
Het kan trouwens wel, door benzo's (na extractie uit de pil met isopropyl alcohol of zo) op te lossen in een neusspray bestaande uit (verdunde!) polyethylene glycol (PEG-300).
(source)
Je hebt dan een lagere dosis nodig (gelijk aan IV), en de onset is veel sneller. PEG-300 is alleen best wel duur, 100 euro per liter of zo, en ik heb geen idee hoeveel je het zou moeten verdunnen voordat het snuifbaar is en niet je neus uitbrandt; dus hoeveel doses je uit een fles haalt weet ik niet.

Edit: Ik zou dit in ieder geval NIET aanraden om me te gaan experimenteren als je zoekt naar een sneller werkende benzo, daarvoor kun je beter met je dokter overleggen. Maar het idee van een benzo neusspray vind ik op zich wel het onderzoeken waard, zeker als trip-emergency-middel.

Edited by Feroxium, 14 January 2011 - 03:30 PM.
Posted 14 January 2011 - 08:24 PM
Dan zou het vrij snel in je bloed terecht komen (en dus actief zijn). Ik weet niet zeker of dit ook voor clonezapam het geval is.
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 15 January 2011 - 12:11 AM
Helemaal waus van de saus!
Posted 15 January 2011 - 10:33 AM
Zijn anti-psychotica niet beter dan benzo's?
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 15 January 2011 - 12:20 PM
Helemaal waus van de saus!
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users