Jump to content

Photo

Clonazepam (Rivotril)

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 davinnie

davinnie

Silent one

• Members
  • 1 posts

Posted 04 January 2011 - 08:56 PM

Hoi Mensen,

Ik heb last van paniek an angstoornissen en derealisatie HPPD hiervoor heb ik rivotril gekregen om het te onderdrukken 0.5mg.

Als het opkomt duurt het minimaal een half uur tot uur voordat het werkt..

Dat duurt mij te lang, kan je de pillen ook crushen en snuiven?

Iemand ervaring mee?

Bedankt!

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 04 January 2011 - 09:37 PM

Neem je het preventief of enkel wanneer je een aanval voelt opkomen?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 04 January 2011 - 09:37 PM

Of iets kan en of het verstandig is zijn twee verschillende dingen, maar ik zou zeggen: Nee.

Ten eerste blijft er een hele hoop troep in je neushangen, pillen zijn pillen omdat er bindmiddelen inzitten.
Ten tweede worden naar mijn weten de meeste benzodiazepines niet opgenomen via het neusslijmvlies en "druipen" vervolgens naar je maag om daar alsnog opgenomen te worden, waardoor de onset nog langer is. Daarnaast heb je dan een constante chemisch-bittere smaak vanuit achter in je keel.

Verder heb je bij veel middelen die je nasaal zou kunnen nemen het verschijnsel dat dat een heftiger rush en kortere werking geeft, wat recreatief leuk is maar medicinaal gezien ongewenst.
Benzo's zijn ook nog eens verslavend, dus als het nasaal zou werken zou dat ook nog eens "verleidender" zijn om steeds te redosen.

Wellicht kun je de inname zo plannen dat het op een goed tijdstip begint te werken (direct innemen zodra je wakker wordt), of anders zou je even moeten bespreken met je arts of je een sneller werkend middel kunt krijgen.

Edited by Feroxium, 04 January 2011 - 09:44 PM.

Verbing weirds language.

#4 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 05 January 2011 - 08:39 PM

Je kunt beter een ander middel nemen als het snel moet werken, alprazolam ofzo...clonopins duren wat langer en zijn naar mijn eigen "recreatieve ervaringen" meer spier verslappend dan angstremmend.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 14 January 2011 - 02:43 PM

^ Wat Feroxium zegt... dat zou ook mijn advies zijn.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 14 January 2011 - 03:02 PM

Ik ben niet geintereseerd in benzo's, dus correct me if I'm wrong, maar volgens mij zijn verreweg de meeste benzo's slecht wateroplosbaar, waardoor ze, zoals Feroxium al zei, slecht nasaal opgenomen zullen worden.

Kun je niet eerst een benzo nemen, om vervolgens aan confrontatietherapie te doen?

#7 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 14 January 2011 - 03:26 PM

^ klopt, niet/slecht wateroplosbaar.

Het kan trouwens wel, door benzo's (na extractie uit de pil met isopropyl alcohol of zo) op te lossen in een neusspray bestaande uit (verdunde!) polyethylene glycol (PEG-300).
(source)

Je hebt dan een lagere dosis nodig (gelijk aan IV), en de onset is veel sneller. PEG-300 is alleen best wel duur, 100 euro per liter of zo, en ik heb geen idee hoeveel je het zou moeten verdunnen voordat het snuifbaar is en niet je neus uitbrandt; dus hoeveel doses je uit een fles haalt weet ik niet. :)

Edit: Ik zou dit in ieder geval NIET aanraden om me te gaan experimenteren als je zoekt naar een sneller werkende benzo, daarvoor kun je beter met je dokter overleggen. Maar het idee van een benzo neusspray vind ik op zich wel het onderzoeken waard, zeker als trip-emergency-middel. :)

Edited by Feroxium, 14 January 2011 - 03:30 PM.

Verbing weirds language.

#8 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 14 January 2011 - 08:24 PM

Misschien niet zo lekkere smaak.. maar onder je tong oplossen?
Dan zou het vrij snel in je bloed terecht komen (en dus actief zijn). Ik weet niet zeker of dit ook voor clonezapam het geval is.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#9 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 15 January 2011 - 12:11 AM

Als snel werkende benzo bij epileptische insulten is er ook de midazolam neusspray. Evt een suggestie voor je huisarts? Is qua werking ook een stuk beter te hanteren imho, maar heeft op zich minder de nadruk op anxiolyse...
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#10 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 15 January 2011 - 10:33 AM

Ik zou rivotril echt niet voorschrijven. Heeft een sterk verslavingspotentieel, een enorm lange halfwaarde en zorgt voor heel wat neveneffecten zoals 'slaapwandeltoestanden' zoals bij zoldipem.

Zijn anti-psychotica niet beter dan benzo's?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#11 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 15 January 2011 - 12:20 PM

Doorgaans niet tegen de klachten die de topicstarter omschrijft.
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users