Jump to content

Photo

San Pedro's bruin en zacht

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 31 December 2010 - 01:20 AM

Ik heb al meer dan een jaar twee san pedro's van een centimeter of 50 in papier gewikkeld liggen in een donker kastje. Ik was in de veronderstelling dat je ze zou kunnen laten drogen en dan consumeren. Inmiddels zijn ze behoorlijk bruin en zacht geworden. Heeft dat invloed op de potentie? Heeft het nog zin om ze in stukken te hakken en in een blender te stoppen voor consumptie?

Life is too interesting to be bored.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 31 December 2010 - 02:45 AM

Als het rot is, ja dat kan invloed hebben op de potentie. Wat je dan kan doen om het droogproces te versnellen is door ze op een zeer lage stand in een oven te drogen.
Mescaline kan behoorlijk wat hebben.

Ze in plakken snijden zal dan het best werken, omdat je dan het oppervlak vergroot en het meeste vocht direct kan verdampen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 31 December 2010 - 07:52 AM

Wat poeli zegt of idd blenden en stuk/ inkoken.
Je kan het dan nog tijden ingevroren bewaren, 2 jaar moet geen probleem zijn bij *** vriezers :duimpje:

Edit: En zeker als het op beginnende rot lijkt, uitkoken met citroenzuur.
Oppassen met schimmels.
They don't like my lifestyle..

#4 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 31 December 2010 - 03:06 PM

Posted Image

Zo ziet het er nu uit. Blenden, uitkoken en invriezen lijkt me wel een goede optie. Waarom citroenzuur toevoegen?

#5 Tryptamine

Tryptamine

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 31 December 2010 - 03:47 PM

Zo ziet het er nu uit. Blenden, uitkoken en invriezen lijkt me wel een goede optie. Waarom citroenzuur toevoegen?

Om de schimmels te bestrijden (en om de mescaline alkaloïden er beter uit te halen zoals bij de bereiding van ayahuasca?)

"Waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka" - Pac Man

#6 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 31 December 2010 - 07:04 PM

Om de schimmels te bestrijden (en om de mescaline alkaloïden er beter uit te halen zoals bij de bereiding van ayahuasca?)

Ook om te helpen om het toch best sterke plantenmateriaal stuk te maken en je hebt meteen mescaline citrate,
wat ook weer beter water oplosbaar is.
Dat scheelt je maag weer een hoop werk en misselijkheid.

Citroenzuur is ook meteen conserveermiddel / antioxidant (E330)

Heb je eerder cactus uitgekookt? Anders geef ik je even wat tips :duimpje:

#7 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 01 January 2011 - 02:07 PM

^ graag tips! (anders een korte tek in een nieuw topic?)

Ik ben van plan om binnenkort ook aan de slag te gaan.

#8 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 01 January 2011 - 06:30 PM

Nee nooit eerder gedaan. Maar heb wel deze guide van erowid.

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6385 posts

Posted 01 January 2011 - 08:33 PM

^ graag tips! (anders een korte tek in een nieuw topic?)

Of een wiki pagina :rolleyes:

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 01 January 2011 - 09:50 PM

Tek's kunnen hier geplaatst worden (er staat er nog geen een voor mescaline/cactussen):

(alle teks) http://www.dhpforum....title=Extractie
(san pedro) http://www.dhpforum....=edit&redlink=1

Mocht je weinig weten van wiki opmaak, no problem, als je een goede tek weet kun je die er ook gewoon in ruw formaat neerzetten. :duimpje:

Edited by Feroxium, 01 January 2011 - 09:51 PM.

Verbing weirds language.

#11 Ayahuasquero

Ayahuasquero

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 444 posts

Posted 03 January 2011 - 06:40 PM

Nee nooit eerder gedaan. Maar heb wel deze guide van erowid.

Die guide is goed te volgen.
Alleen zal ik er voor kiezen om het "au bain marie" te doen.
Omdat het hele mengsel al snel veranderd in een grote pan groen snot, van een hoge viscositeit.
Hierdoor kan de warmte zich niet goed door het mengsel verspreiden en brand het al snel aan op de bodem.

Bij de "au bain marie" methode wel op letten de er genoeg water in de andere pan blijft
en natuurlijk ook af en toe even roeren in de cactus pan.

Vergis je niet in de tijd, het duur echt wel een uur of vier-vijf voor dat je echt klaar bent.

Als je het het gefilterd en uitgeknepen hebt met een oud t-shirt ofzo.
Breng het sowieso op nieuw aan de kook, ivm bacterien van je handen.

Bij het gefiltreerde vocht verder indampen ontstaat aanslag op de randen van de pan.
Probeer dit tijdens het indampen weer op te lossen door met bv de bolle kant van een lepel
er overheen te gaan met wat vocht uit de pan.

Het loont vaak de moeite op het laatst,
als het tot de gewenste hoeveelheid is ingedampt en de pan leeg is gegoten.
Om de laatste resten, aan de randen van de pan, met een klein beetje warm water en behulp van je
vinger toppen op nieuw op te lossen. (Ook al lijkt het niet veel, het water verkleurd altijd nog behoorlijk)
Ook dit opnieuw kort aan de kook brengen!

Ohja, let op met het verwerken van de cactus, je huid wordt erg zacht en dus kwetsbaar.

Als ik het zelf weer eens doe pak ik de camera er bij en maak ik ook zo'n erowid ding :)

#12 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1429 posts

Posted 04 January 2011 - 12:41 AM

Thanks! Binnenkort aan de slag.

#13 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7689 posts

Posted 28 April 2011 - 02:32 PM

Ik kaap even dit topic voor een vergelijkbare vraag.

Aangezien het de laatste week telkens aardig warm was, heb ik vorige week besloten om mijn San Pedro's na jarenlang binnen dun en scheef te zijn gegroeid, lekker buiten in de zon te zetten. Maar wat schetst nu mijn verbazing: bij mijn grootste SP is de bovenkant paarsig/bruinig en zacht aan het worden (rot?) en bij een andere wordt ie langzaam een beetje bleekjes (en volgens mij ook zacht).

What's going on? Kunnen ze toch niet tegen de frisse buitenlucht? Kan ik ze beter weer binnen zetten? Moet ik de bovenkant eraf halen?

Tips please! :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#14 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 28 April 2011 - 04:01 PM

Kan vanalles zijn en kan ook binnen gebeuren, dunno of het met de buitenlucht te maken heeft. Bleekjes komt denk ik door direct zonlicht. Dat bruin bovenaan zou wel es zwart kunnen worden, in dat geval gewoon ver genoeg schuin afsnijden en dan komen er later nieuwe pups. Zorg voor grote diepe potten, met kans tot drainage. Indirect zonlicht is beter om verbranding tegen te gaan. Warmte en vocht zijn belangrijkste.

Trouwens, hebben ze al die jaren al dezelfde aarde? Misschien es vervangen of wat voeding geven.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#15 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 28 April 2011 - 04:57 PM

Mijn San Pedros vonden direct zonlicht altijd heerlijk.

Zwart in de top heb ik ook wel eens gehad. Dit ging toen na een tijdje weg (toen de plant doorgroeide in de top), maar heeft wel littekens achter gelaten.

Diepe potten (wat is diep?) heeft niet super veel zin gezien San Pedro vooral brede wortelnetwerken maakt.
Veel dieper dan 40cm lijkt mij in ieder geval overbodig.

Wolf: wat jij zegt over "warmte en vocht zijn belangrijkste" slaat nergens op. Zonder zonlicht krijg je lange dunne slungels die makkelijk afbreken.
Juist in de zomer wanneer ze genoeg vocht krijgen is veel zonlicht een must om dikke volle cactussen te krijgen.

#16 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7689 posts

Posted 28 April 2011 - 05:25 PM

Ok, bedankt voor de info, kweker-buddies.

Kan ik ze alle drie nu gewoon buiten laten staan? En zal ik ze hoe dan ook regelmatig bewateren? Ze hebben de hele winter eigenlijk nauwelijks water gehad (juist omdat ze lange dunne slungels aan het worden waren), dus het is wel tijd voor wat liefde, voeding en water nu, me dunkt. Right?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#17 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9417 posts

Posted 28 April 2011 - 05:37 PM

Ze hebben de hele winter eigenlijk nauwelijks water gehad

Maar wel een beetje?

Beste is om in de winter gewoon helemaal geen water te geven.

Voor nu lijkt het me het beste als ze gewoon vollop de kans krijgen om te groeien. dus inderdaad: voeding, water en zon!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users