Jump to content

Photo

Marquis & Mecke test uitslagen

• Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 30 October 2010 - 07:41 PM

Marquis test uitslagen met foto's van verschillende substanties (2C-I, 5-meo-dmt, DMT, mescaline, methylone etc)
Marquis is een standaard reagant voor het testen van drugs (en andere substanties). Een bekende vorm is de EZ-test.

DHPedia - Marquis reagens Test

DHPedia - Mecke reagens Test

Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 October 2010 - 07:50 PM

In dit topic is het mogelijk om je eigen (duidelijke) foto's van je Marquis uitslagen te posten.
(Deze kunnen dan eventueel voor de DHPedia gebruikt worden)

Alleen van compounds die ook door een andere analyse techniek bevestigd mag een foto gepost worden, hieronder valt ook de uitslag van de test-service.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 SuperFunker

SuperFunker

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 634 posts

Posted 23 June 2011 - 10:52 PM

Bij de opmerkingen staat dat sommige stoffen bruisen als ze reageren met de vloeistof. Zou dit iets kunnen zeggen over de stof? Met MDMA namelijk reageert het soms bruisend en soms niet. Ik heb niet het idee dat het er echt iets over zegt maar geen kennis genoeg om dit precies te kunnen zeggen. Iemand een idee?

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 16 August 2011 - 08:33 PM

Zou het zo kunnen zijn dat het bruisen komt door de HCl zouten van de stoffen?

Dat zou in ieder geval kunnen verklaren waarom een stof soms wel bruist en soms niet.

De achter liggende gedachte is dat het zwavelzuur de HCl vervangt en er dus HCl gas ontsnapt.. Maar ik weet niet of dit waar is.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 February 2012 - 01:58 AM

Hey, ik heb me eindelijk een zooi glaswerk gekocht en ga nu es alles van zakjes naar glas doen en labelen, wil nu ook graag nog een paar dingetjes es testen. Vroeg me af of het voldoende is dit zelf te doen of dat te testservice beter is. Snap niet waarom er verschillende testen zijn aangezien die marquis blijkbaar veel dekt. Erg schappelijke prijzen trouwens op de site zelf, echt erg hoeveel smartshops vragen voor die tests.

Heb er een paar waarvan er geen fotos op dhp staan en vroeg me af wie er betrouwbare links met fotos voor me heeft. Ik weet dat er een paar mensen hierin goed thuis zijn en vraag liever eerst hier eens ipv te googlen en op foute resultaten te komen.

Ik heb enkele poeders die mixed up zijn zonder label, weet niet wat wat is.

Aleph-x, DOI. TMA, TMA-x, DOEF, PCP

verder wil ik ook graag nog testen: ethylcathinone, methaqualone,

Fotos van deze compounds staan niet op dhpedia, wie kan me helpen?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 February 2012 - 02:06 AM

Nog een kleine opmerking. Ik kan dus mijn 2c-t-x testen met marquis en niet enkel mecke? Ik zie ook dat pcp er nergens tussen staat. Weet er iemand of die met een van die testen kan aangetoond worden?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 10 February 2012 - 01:18 PM

pcp geeft voor zover ik weet met marquis niets aan.
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#8 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 10 February 2012 - 02:35 PM

Volgens mij zijn er recent enkele van deze compounds voor op de dhp wiki ter referentie gemarquist:

Aleph-2, DOI, TMA-2

Dus die moeten er tussen staan, op goede kwaliteit foto :)
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#9 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 February 2012 - 03:40 PM

erm ..; nope

#10 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 13 May 2012 - 10:25 PM

Ik zie ze er ook niet tussen staan.

En heeft iemand inmiddels een goede verklaring waarom een stof soms wel en soms niet bruist?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#11 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 13 May 2012 - 11:23 PM

Sommige drugs zoals piperazines en MDxx absorberen water en CO2 uit de lucht. Onder invloed van een sterk zuur zoals marquis reagent komt het opgeloste (waterstof)carbonaat uit de drug weer vrij als gasvormige CO2.

Kan het ook fout hebben hoor... maar zo is het mij eens uitgelegd. :)

Als dezelfde stof de ene keer wel en dan weer niet bruist, zou het misschien aan verschillende opslagmethoden (luchtvochtigheid, luchtdichtheid, bewaartijd) kunnen liggen.
Verbing weirds language.

#12 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 14 May 2012 - 08:22 AM

Ben nog altijd op zoek naar TMA, TMA-6 en Aleph

#13 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 May 2012 - 11:15 AM

Ik betwijfel of deze stoffen CO2 kunnen omzetten in carbonaat, maar deze theorie is makkelijk te testen, door een sample te nemen dat niet bruist en als de theorie klopt zou het na verloop van tijd moeten gaan bruizen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#14 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 14 May 2012 - 10:42 PM

H2O + CO2 <--> H2CO3 <--> CO3- + H+
Piperazines (o.a.) trekken CO2 uit de lucht aan, én zijn hygroscopisch.

Maar of er echt veel CO2 vrijkomt weet ik ook niet, het kan ook iets anders zijn. Weet te weinig van chemie om er goed over te kunnen oordelen.
Verbing weirds language.

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 14 May 2012 - 10:59 PM

Maar het evenwicht in die reactie ligt zeer sterk naar links en vraag me dus af of er überhaupt genoeg carbonaat wordt gevormd om het te meten, laat staan zien als gas dan ontsnapt in een paar korrels poeder...
CO2 is thermodynamisch veel stabieler dan carbonaat, vandaar dat ik twijfel aan deze hypothese.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 14 May 2012 - 11:03 PM

Heb je gelijk in. :baby:

Maar wat vormt dan wel gassen onder invloed van zuur? De drugs zelf? Versnijdingsmiddelen?
Verbing weirds language.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 11 February 2013 - 11:28 PM

Ik wil bij deze mededelen dat de lijst met Marquis uitslagen op de DHPedia is uitgebreid tot 110 verschillende kleurreacties, de meesten met foto!! :w00t:

Mocht iemand nog foto's hebben van kleurreacties die er niet tussen staan of de uitslag weten van een compound die er niet tussen staat, laat het vooral weten.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1066 posts

Posted 12 February 2013 - 12:02 AM

ik kan je wel aan een aleph sample helpen :)
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#19 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 12 February 2013 - 12:15 PM

Ik wil bij deze mededelen dat de lijst met Marquis uitslagen op de DHPedia is uitgebreid tot 110 verschillende kleurreacties, de meesten met foto!! :w00t:

Nice! Als al deze compounds nou ook gewoon een pagina met overige info hebben, dan kan ik deze tabel eindelijk eens automagisch genereren :P

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 26 February 2013 - 08:49 AM

Posted Image

Kan nooit kwaad om de kleurreacties van een andere bron ook te plaatsen.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users