Jump to content

Photo

Algemene impressies over de conferentie "Mind Altering Science"Ik trap maar eens af in dit thema subforumpje...

• Please log in to reply
104 replies to this topic

#61 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Posted 26 October 2010 - 12:46 PM

Ja wel eens met mind. Laat mensen lekker vragen wat ze willen vragen, wat maakt het uit. Als je de vragen slecht vond, had dan zelf die microfoon gegrepen...beste stuurlui staan aan wal.

En zeuren over het eten...wtf...

Life is too interesting to be bored.

#62 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 26 October 2010 - 12:58 PM

Ja wel eens met mind. Laat mensen lekker vragen wat ze willen vragen, wat maakt het uit. Als je de vragen slecht vond, had dan zelf die microfoon gegrepen...beste stuurlui staan aan wal.

En zeuren over het eten...wtf...

Ik heb de microfoon gegrepen om een tweetal vragen te stellen. Dat doet er toch niets aan af dat je je kunt ergeren aan anderen die, naar jouw mening, kutvragen of nog erger, eigenlijk geen vragen stellen?

#63 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Posted 26 October 2010 - 01:44 PM

ja dat kan natuurlijk. Maar wat doe je er aan. Een bord ophangen met verboden voor psychedelisch uitschot zonder wetenschappelijke achtergrond? Of geen domme vragen stellen a.u.b?

#64 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 26 October 2010 - 02:00 PM

1. Zorgen dat er ander publiek op afkomt door het méér te promoten op universiteiten, zorginstellingen, verenigingen voor bepaalde beroepsgroepen, vakbladen; en misschien minder op goafeestjes. Prima als niet wetenschappelijk georienteerde geïnteresseerden er op af komen, maar als de verhouding in de zaal anders is worden ook de vragen anders.

2. Modereren van vragen zoals eerder aangegeven: in de koffiepauze schriftelijk indienen en uitkiezen van vragen door het panel zelf. Mogelijk nadeel is dat het minder persoonlijk wordt, maar het voordeel is dat het professioneler overkomt. Een conservatieve therapeut zal eerder overtuigd zijn dat psychedelica een acceptabel onderwerp zijn als de sfeer professioneel is.
Verbing weirds language.

#65 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1435 posts

Posted 26 October 2010 - 02:23 PM

Eens met punt 1. Maar vragen indienen in de koffiepauze lijkt me nogal omslachtig en ik vind directe dialoog met de zaal leuker.

#66 Door_of_Perception

Door_of_Perception

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 21 posts

Posted 26 October 2010 - 02:51 PM

1. Zorgen dat er ander publiek op afkomt door het méér te promoten op universiteiten, zorginstellingen, verenigingen voor bepaalde beroepsgroepen, vakbladen; en misschien minder op goafeestjes. Prima als niet wetenschappelijk georienteerde geïnteresseerden er op af komen, maar als de verhouding in de zaal anders is worden ook de vragen anders.

2. Modereren van vragen zoals eerder aangegeven: in de koffiepauze schriftelijk indienen en uitkiezen van vragen door het panel zelf. Mogelijk nadeel is dat het minder persoonlijk wordt, maar het voordeel is dat het professioneler overkomt. Een conservatieve therapeut zal eerder overtuigd zijn dat psychedelica een acceptabel onderwerp zijn als de sfeer professioneel is.

Reactie op punt 1: We hebben juist heel erg ons best gedaan om op universiteiten en zorginstellingen te promoten. Voor zover ik weet is er geen pr gedaan op goa feestjes. Een manier om de vage lui er tussen uit te filteren was bijvoorbeeld door de kaartjes een stuk duurder te maken. 30 euro voor een congres is natuurlijk geen geld, een gemiddeld congres kost 5 tot 10 keer zoveel. Maar aangezien we het ook laagdrempelig wouden maken voor studenten (heeft gewerkt want minstens de helft was student) hebben we daar niet voor gekozen. Als er DHP-ers zijn die denken dat ze de promotie nog beter kunnen doen, meld je vooral aan als vrijwilliger.

Reactie op punt 2: goed idee. In de evaluaties werd dit ook een paar keer genoemd en we hebben met het idee gespeeld maar wouden iedereen een kans geven om vragen te stellen. Hebben ons zelf ook groen en geel geërgerd aan het kapen van de microfoon voor idiote vragen, dus volgende keer gaan we het zeker anders doen, wellicht door vragen van te voren te laten indienen.

#67 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 26 October 2010 - 02:56 PM

Het probleem was eerder was dat bepaalde bezoekers hun verbale diarhee een soort onstuitbare aantrekkingskracht hadden tot de microfoon. De gemiddelde bezoeker die ik gesproken had waren allemaal serieuze studenten, veel internationale phd's, etc. Maar veel van hen zijn wat meer ingetogen en voelen niet bij alles tegelijk de neiging om hun verhaal met iedereen te delen.

Ik denk overigens dat het allerbeste werkt door een strenge doch rechtvaardige moderator zich meer te laten bemoeien met de gang van het gesprek. Want de inbreng uit het publiek en de voortkomende dynamiek was soms juist ook heel vruchtbaar, wat je verhinderd wanneer je geen mic hebt, maar alleen vragen in kunt dienen. Het is gewoon de taak van een moderator om iemand of af te kappen of de mond te snoeren of een vraag te herformuleren zodat hij wel relevant is.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#68 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 26 October 2010 - 03:04 PM

Had er graag bij willen zijn. Indien er nog meer verslagen, video's, sheets online komen, ben ik daar graag van op de hoogte...

#69 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 October 2010 - 03:30 PM

Voor sommigen; vraag me af hoeveel conferenties jullie hebben bezocht met deze kritiek, ik ben verder alleen naar het Welt Psychedelik Forum geweest, wat honderden euro's duurder was, waar niet alleen hippies/zweeflui af en toe een vraag stelden maar zelfs complete talks gaven (serieus zijn over 2012). En catering? Ze hadden iirc niks te eten daar.
Vond ik MAS een verademing bij.

En "hippies" zal je er altijd bij hebben als het over psychedelics gaat.. Dat is zoiets als klagen over gabbers op Thunderdome.
Voel je verder niet gehinderd door mij om suggesties te doen, ik neem aan dat st. Open daar ..... voor staat.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#70 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 26 October 2010 - 04:01 PM

lol @ gebitch op dat er geen vlees was (kom op als je twee dagen niet zonder vlees kan ben je gewoon triest. veel verschillende gerechten maakt het lastiger/meer werk om te cateren, dus kies je iets dat iedereen kan eten: vegetarisch).

Betekend dat het erg goed geregeld moet zijn als dat soort details het melden waard zijn. :duimpje:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#71 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 October 2010 - 06:15 PM

^ precies :)

En sojamelk schift in koffie als je niet blijft roeren.

Is dit onderbouwd door middel van een single of double blind trial? ;)
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#72 theseBoetz

theseBoetz

Reële Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2167 posts

Posted 26 October 2010 - 06:33 PM

ik wou nog even toevoegen, over randomised blind trials gesproken, dat die Andrew Sewell wel echt fantastisch was. Goede onderzoeken rocken! Wel erg jammer dat zijn onderzoek 'op een bepaald Caribisch eiland' niet doorgegaan was, dat had namelijk nogal verhelderend kunnen werken omtrent marihuana en schizofrenie.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#73 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 26 October 2010 - 06:33 PM

Maar misschien is het een idee om volgende keer instellingen als de GGZ en psychiatrische afdelingen binnen ziekenhuizen nog even extra op de hoogte te stellen, en binnen te lokken met korting of zo? Of zelfs via het management van zulke instellingen een groepsregeling af te spreken?

Volgens mij zijn deze mensen een uitstekend professioneel publiek, waar tegelijk nog aardig wat voorlichting nodig is. Velen zijn open minded, maar simpel weg niet echt op de hoogte van lopende onderzoeken of de aanvang van een mogelijke "psychedelic renaissance".

Hahaha, ja, want 70 euro is te duur voor dit soort mensen. ;) Maar inderdaad, we moeten nog even goed nadenken wat we kunnen om die groep zo goed mogelijk te bereiken. Ik werd een paar weken voor het congres gebeld door een Duitse psychiater, die vroeg of er ook accreditatie was geregeld. Had ik toen nog niet aan gedacht en ook geen tijd voor, maar dat is wel een idee voor een volgende keer! Voor wie het niet weet: psychiaters moeten punten verzamelen door lezingen of congressen te bezoeken die geaccrediteerd zijn. Lijkt mij een goede ingang!

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#74 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7691 posts

Posted 26 October 2010 - 06:35 PM

lol @ gebitch op dat er geen vlees was (kom op als je twee dagen niet zonder vlees kan ben je gewoon triest. veel verschillende gerechten maakt het lastiger/meer werk om te cateren, dus kies je iets dat iedereen kan eten: vegetarisch).

Betekend dat het erg goed geregeld moet zijn als dat soort details het melden waard zijn. :duimpje:

:)

Dat is wel een fijne gedachte. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#75 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2441 posts

Posted 26 October 2010 - 07:24 PM

Het niet serveren van vlees was voor mij de reden dat ik iets buiten de deur ben gaan zoeken. Opzich niet erg, maar gewoon binnen vlees (vis is ook vlees) kunnen eten was makkelijker geweest.

Verder was het inderdaad goed geregeld imo :)

#76 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 26 October 2010 - 07:44 PM

Ik denk dat de kwestie niet zozeer om het vlees ging, maar dat de maaltijden behalve vegetarisch ook nog eens niet-Europees waren. Simpele sandwiches, tomatensoep, croissantjes en dergelijke worden doorgaans door een breder publiek gewaardeerd dan maaltijden waarin linzen en kikkererwten zitten verwerkt. Ik heb wel vaker lezingen, workshops en congressen bezocht waar de maaltijden vegetarisch waren, maar meestal waren dit dan wel vrij gangbare bereidingen.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#77 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 26 October 2010 - 07:49 PM

Een manier om de vage lui er tussen uit te filteren was bijvoorbeeld door de kaartjes een stuk duurder te maken.

Heh, helaas staan vaagheid en financiële middelen volkomen los van elkaar. Veel vage gasten zijn stinkend rijk en/of ontvangen een uitkering waar ze meer dan genoeg van overhouden.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#78 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 26 October 2010 - 09:37 PM

Ik vond het eten trouwens best lekker. Anders dan ik gewend ben, en ik werd getrakteerd door een zeer vriendelijk persoon, maar het smaakte verder wel prima. :duimpje:

1. Zorgen dat er ander publiek op afkomt door het méér te promoten op universiteiten, zorginstellingen...

Reactie op punt 1: We hebben juist heel erg ons best gedaan om op universiteiten en zorginstellingen te promoten.

Ook absoluut niet als kritiek bedoeld hoor, volgende keer zal ik ook zeker zelf meer informatie rondsturen. Nu heb ik dat vooral gedaan onder vrienden en familie. Voor een congres over een onderwerp waar zo veel negatieve gedachten aan kleven voor velen, heb ik eigenlijk zowel voor als na verbazingwekkend veel positiefs gehoord: ook van familie die het fragment bij RTL hadden gezien, of al eens eerder over de onderzoeken in kranten hadden gelezen.

Geeft toch een gevoel dat dit soort activiteiten echt veranderingen teweeg brengen. :duimpje:

Edited by Feroxium, 26 October 2010 - 09:37 PM.

Verbing weirds language.

#79 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 26 October 2010 - 09:39 PM

Het niet serveren van vlees was voor mij de reden dat ik iets buiten de deur ben gaan zoeken. Opzich niet erg, maar gewoon binnen vlees (vis is ook vlees) kunnen eten was makkelijker geweest.

Verder was het inderdaad goed geregeld imo :)

Zo ernstig is de drang naar vlees dat je geen dag zonder kunt?

En dat het niet Europees eten is......blijkbaar zijn de ginteresseerden in psychedelica minder openmindend dan je zou verwachten.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#80 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 26 October 2010 - 10:21 PM

Euh.... kikkererwtdieet-preferenties leiden niet linea recta tot open-mindedness. Je stelling ondergraaft ze zelfs.

Zelf ben ik absoluut voor de Oosterse keuken gewonnen, maar vond het aanbod op het congres niet echt bevredigend.

Soit, genoeg culinair gebitch. Tijd voor een ander topic of andere bronnen van kritiek? :bleh:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users