Jump to content

Photo

Algemene impressies over de conferentie "Mind Altering Science"Ik trap maar eens af in dit thema subforumpje...

• Please log in to reply
104 replies to this topic

#21 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,413 posts

Posted 25 October 2010 - 10:27 AM

het verbaast me niets dat het kliekje van svensson vervelend was :)
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#22 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 25 October 2010 - 10:29 AM

Forkbender is toch ook stichting open? Was die er ook?

Die zit in India, flippo.

orgineel... maar ik hou niet van iedereen bij waar die is.

Katharina Krichner MSc: Niet zo'n overtuigende presentatie. Op zich wel interessant wat ze tot nu toe gedaan hebben. Veel mensen in de zaal hadden volgens mij moeite om te begrijpen dat hoewel de studie gebruik maakte van placebo's, er in alle gevallen psychotherapeutische interactie plaatsvond. Ook hier weer bleek dat we ons best kunnen (en moeten) doen om psychedelisch onderzoek te onderwerpen aan de nieuwe normen van placebo/dubbelblind/gerandomiseerd onderzoek, maar dat we de uitkomsten toch nog zullen moeten interpreteren (met andere woorden, het levert niet altijd overtuigende cijfertjes en procenten op), vanwege de vele factoren die naast de toediening van het middel een rol spelen.

Het was ook eigenlijk het onderzoek van Gasser, en je moet haar zowieso wel credits geven dat ze als jonge vrouw zo'n talk gaf (want het merendeel van de sprekers was toch man en ouder).

En door een conferentie heen praten heeft niks met de finer arts van trolling te maken, doe mij maar humor zoals cad0 hier tentoonstelt.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#23 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,926 posts

Posted 25 October 2010 - 12:00 PM

Ook opmerkelijk vond ik die gast die op zondag vertelde dat hij de dag ervoor tijdens de lunchpauze 50 microgram LSD had genomen, en daar applaus voor kreeg...
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#24 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,425 posts

Posted 25 October 2010 - 12:40 PM

tja hippies in de zaal :hippie:

Life is too interesting to be bored.

#25 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 25 October 2010 - 12:45 PM

hippies: verzamelnaam voor al het psychedelisch uitschot :)
omgekeerd gaat ook

#26 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 25 October 2010 - 01:11 PM

ah een kans om met een zaal vol anderen te klappen omdat iemand LSD had genomen liet ik me niet ontnemen clappus
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#27 Crawling King Snake

Crawling King Snake

Virtuoos der spelling

• Members
  • PipPipPipPip
  • 870 posts

Posted 25 October 2010 - 01:22 PM

Alles bij elkaar zeer geslaagd en goed georganiseerd. Het is al ongeveer gezegd, maar uit respect voor de sprekers en voor de plezier van de 99% van de luisteraars moet er de volgende keer echt wat strenger gereageerd worden op de vragen van die autistische kneuzen. En ik kon die Hans ook niet uit staan. Het is de bedoeling dat je vragen stelt aan die mensen over hun praatjes. Als er dan even ook een algemene vraag wordt gesteld van "hoe zien jullie drugs research in de toekomst", is prima, maar je moet duidelijk maken dat dit geen praat groepje is waar je je ervaringen en meningen kwijt kunt.

Wat mij betreft had Ruud Kortekaas wat meer die autistische mongolen mogen afkappen. De tweede dag deed hij het een stuk beter! Goed dat hij even zei dat je je vraag in 1 minuut moest stellen, maar het zou dan ook mooi zijn dat hij dan ook mensen eraan herinnerde wanneer ze dat niet deden, want dat gebeurde niet (kwam ook minder voor dan de eerste dag, maar toch). Het laatste kwartier voordat Snaap zijn praatje deed, sloeg ook echt nergens meer op.

Daarnaast zou het ook fijn zijn dat er een tweede etenstent bij zou staan, waar je wel vlees kan eten. Ik vond het eten niet zo lekker (drinken was wel prima) en er komen niet alleen maar veganisten naar zo'n conferentie. Maar als je ook gewoon wat fris kon halen en iets van hartige taart ofzo (met vlees dus), dan heb je al een veel groter publiek voorzien.

Maar de praatjes waren zeer goed, en ik heb ook diep respect voor jullie (stichting open) dat jullie dat allemaal hebben kunnen organiseren en dat jullie zoveel internationale sprekers hadden die allemaal vrijwillig deze kant op kwamen.

Coole artwork ook dat aan de muur hing en op dat kraampje stond. Maar waarom was dat zo moeilijk duur? Ik wilde best wel iets kopen, maar toen ik zag dat het motherfucking 110 euro was, dacht ik van ja, ik print het zelf wel uit als ik het zo graag wil.

Ik vond het ook cool dat er een filosoof langskwam en hij had eigenlijk wel wat langer mogen praten wat mij betreft.

Posted Image

#28 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,449 posts

Posted 25 October 2010 - 02:41 PM

Ook opmerkelijk vond ik die gast die op zondag vertelde dat hij de dag ervoor tijdens de lunchpauze 50 microgram LSD had genomen, en daar applaus voor kreeg...

ik vond dat er wel vaker om aparte dingen werd geapplaudiseerd!
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#29 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 25 October 2010 - 02:48 PM

hippies: verzamelnaam voor al het psychedelisch uitschot :)

+1.

Dat trok ik ECHT slecht.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#30 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,926 posts

Posted 25 October 2010 - 03:53 PM

Ik wilde best wel iets kopen, maar toen ik zag dat het motherfucking 110 euro was, dacht ik van ja, ik print het zelf wel uit als ik het zo graag wil.

Bedoel je die afbeeldingen op een zwart, versierd doek (soort boeddhistische thangka)? Ik kan me voorstellen dat die vrij prijzig zijn om te produceren.

Ik had er graag een aangeschaft, maar heb niet eens naar de prijzen gevraagd. Ging er van uit dat die minstens 100 euro zouden kosten.

Wat het eten betreft, anderen klaagden dat het nogal duur was. Nu weet ik ook wel dat ze (Golden Temple) de beste ingrediënten gebruiken, maar ik denk dat mensen ook wel de mogelijkheid willen hebben om voor wat minder geld flink hun buik te vullen. Zoals CKS al aangaf wellicht ook met vlees (moet je daar natuurlijk wel een vrijwilliger voor hebben die dat wil bereiden en serveren, CKS zelf wellicht?).
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#31 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,009 posts

Posted 25 October 2010 - 03:55 PM

Ja echt zwaar irritant inderdaad. Dat je LSD gaat lopen nemen op een congres vind ik sowieso nogal debiel, dat je dat vervolgens nog even nodig publiekelijk bekend moet maken nog debieler, en dat er uiteindelijk nog een applaus van een groot deel van het publiek volgt echt het debielst. Debiel/debieler/debielst, juist :)

Nou kun je een applaus sowieso wel heel makkelijk doen starten natuurlijk, zonder dat mensen vaak weten waar ze voor applaudisseren. Als er één iemand begint volgt de rest vaak automatisch in een soort van golf.

Maar het idee van dit soort congressen is nou juist dat er ook mensen die geen psychedelica-fanaten zijn overtuigd worden van het mogelijke potentieel van deze middelen. Mensen die dus deden alsof dat voor iedereen in de zaal al het geval was droegen nou niet bepaald bij aan deze doelstelling. Erg jammer.

Overigens goed om alle positieve reacties hier te lezen.

Btw Mind, ik denk dat je Freek Polak bedoelt en niet Peter Cohen die Anwar Jeewa op zijn plaats wees. Het praatje was inderdaad niet altijd even wetenschappelijk en soms misschien wel overdreven positief, maar eigenlijk vond ik het het (alhoewel ik al genoeg over Iboga bij verslaving wist) toch best wel een inspirerend en motiverend praatje. Wellicht ook omdat ik er naar neig zelf de verslavingszorg in te gaan.
The wisest mind has something yet to learn

#32 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,926 posts

Posted 25 October 2010 - 04:10 PM

Het was zelfs nog debieler omdat het in de lezing ging om exact 50 microgram farmaceutisch zuivere LSD, terwijl hij waarschijnlijk een stukkie zegel had genomen. En een trip van meer dan 24 uur? There's some baaad acid going 'round, people!

#33 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,449 posts

Posted 25 October 2010 - 05:00 PM

Wat het eten betreft, anderen klaagden dat het nogal duur was. Nu weet ik ook wel dat ze (Golden Temple) de beste ingrediŽnten gebruiken, maar ik denk dat mensen ook wel de mogelijkheid willen hebben om voor wat minder geld flink hun buik te vullen. Zoals CKS al aangaf wellicht ook met vlees (moet je daar natuurlijk wel een vrijwilliger voor hebben die dat wil bereiden en serveren, CKS zelf wellicht?).

ik vond het eten ronduit GOOR. Op de salade na. Als ik brood bestel verwacht ik brood en geen wraps. Waarom was er geen gewone thee? En sojamelk schift in koffie als je niet blijft roeren. En de chocoladetaart was zuur?!? Gelukkig zat er een albert heijn om de hoek :P Ik vroeg me alleen wel af waarom het eettentje en uberhaupt alles een beetje was ingericht alsof het een psychedelisch fetival was ipv een wetenschappelijke conferentie? Nu klink ik vast heel negatief en zo bedoel ik het totaal niet want het kon mij verder zelf niks schelen, maar ik vroeg me af waarom het was en of het geen vertekend beeld zou geven aan bijvoorbeeld journalisten.
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#34 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 25 October 2010 - 05:23 PM

Dat was een afweging en iets om mee te nemen voor de volgende keer.

Net een stuk of 100 evaluation forms doorgelezen. Dat was echt een goed idee, veel puntjes van kritiek om mee te nemen. De meeste wel terecht, sommige volgens mij onterecht. Het kan volgens mij allemaal nůg wetenschappelijker en strakker. :) Toch had ik wel het idee dat in vergelijking met bijvoorbeeld de congressen in Basel het wetenschappelijke gehalte in Amsterdam hoger was.

Overigens zijn met afstand de populairste sprekers:

Andrew Sewell
Peter Oehen
Torsten Passie

(Niet geheel ontoevallig ook de sprekers met de meest wetenschappelijke, best voorbereide presentaties en zelf ook goeie sprekers)

(gevolgd door...)

David Luke
Jordi Riba
Klaas Pieter van der Tempel (een rising researcher nota bene!)
Anwar Jeewa

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#35 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,449 posts

Posted 25 October 2010 - 05:37 PM

Klaas Pieter van der Tempel (een rising researcher nota bene!)

hij was ook verreweg de beste spreker! Goed gebruik van de ruimte, gesticulerend, mooie intonatie, goeie snelheid, publiek er bij betrekken, wow! Ik wilde bijna mn evaluatie terughalen om het te veranderen :P, vond hem echt de meest passende afsluiter trouwens.

Enne wat voor dingen kwam je verder tegen op de evaluatieforms? /me geinteresseerd

#36 theseBoetz

theseBoetz

ReŽle Borrelaar

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,167 posts

Posted 25 October 2010 - 05:49 PM

Ik vond het verhaal van die Klaas Pieter alleen een beetje bullshit. Wel weer een goede presentatie. Van de Rising Researchers vond ik Stephen (die laatste van de eerste dag) ook wel erg tof. Volgende keer zou er wat mij betreft ook wel een verhaal van een econoom (over benefits van legalisatie ofzo ;)) bij mogen. Zo vond ik het erg cool dat AdŤle van der Plas haar verhaal deed.
Rust in vrede Toasted.
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

#37 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,622 posts

Posted 25 October 2010 - 06:03 PM

Volgende keer zou er wat mij betreft ook wel een verhaal van een econoom (over benefits van legalisatie ofzo ;)) bij mogen.

Mwah, dat heeft niet echt met research naar psychedelica te maken, meer met het hele concept 'drugs' en dat is denk ik niet echt waar Stichting OPEN over gaat.
Dat is ook wat ik wel vervelend vond aan die allerlaatste discussie op zondag. Toen ging het ook over legalisatie en drugs in het algemeen ipv echt de onderwerpen die tijdens het congres waren behandeld.

#38 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,622 posts

Posted 25 October 2010 - 06:06 PM

Iedereen die hier wat zegt over die dude die LSD had genomen tijdens het congres heeft ook zo gelijk, wat dom om dat te doen en al helemaal om dat vervolgens publiekelijk bekend te maken.

@Snaap: Heb je suggesties in die formulieren gelezen die de moeite waard zijn om hier te vermelden? Ben wel benieuwd eigenlijk. :)

Gezeur trouwens over etenstent met vleesgerechten. Kijk dat sommigen het eten niet lekker vonden is een ander verhaal, maar een of twee dagen even vegetarisch eten lijkt me niet zo'n probleem?
Ik vond het eten trouwens ook iets te duur, had daarom zondag maar zelf eten meegenomen.

#39 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,926 posts

Posted 25 October 2010 - 07:05 PM

Denk dat er volgende keer ook betere koffie gezet moet worden. :laugh:

Hm, nee, zonder dollen, een nette tafel met thee, koffie en kopjes (en ja, gewone koffieroom) zou wel professioneel staan. Ik meld me alvast aan als vrijwilliger voor die klus.

#40 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9,401 posts

Posted 25 October 2010 - 07:16 PM

Ik vond die comics trouwens ook erg cool!
(had ze pas op dag 2 gezien, omdat ik op dag 1 steeds naar boven moest van de orga. <_<)

Weet iemand of die nog online komen te staan?! (wat was de naam van de tekenaar oaw?)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users