Jump to content

Photo

Hallucineren op xtc?

• Please log in to reply
221 replies to this topic

#21 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 08 July 2004 - 03:55 PM

Maar in mijn geval is het dus goed mogelijk dat ik van een klein beetje mda al ga trippen? Aangezien ik maar 1.5 pilletje op had (MX) en toch wel wat dingen zag.

#22 xx-vage-xx

xx-vage-xx

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 08 July 2004 - 05:07 PM

hey oma klopt ik heb met pep op ook wel eens hallicunaties gehad
zo zat ik ben iemand op de bank en zag ik door heel de kamer heen kleine rode draadjes op me af komen en ik heb ook een keer gehad dat alles wat zwart van kleur was bedekt was met een laagje blauwe haartjes ;) echt vaag....

#23 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 09 July 2004 - 03:47 PM

Ik heb een keer hallucinaties gehad van (vermeende) xtc. Dat was de eerste keer; had toen 4 pillen op. De hallucinaties werden hoe langer hoe heftiger, eerst paaltjes/boompjes die in de verte op mensen leken, later zag ik in bomen complete huizen en kastelen staan die er niet waren. We zagen ook veel hekken staan, maar dan dat je echt vanaf een meter afstand af en toe nog niet zag dat er helemaal niets was.

Achteraf hoorde ik dat dit speedpillen waren, maar ik vermoed dat er ook mdma inzat. Later heb ik nooit meer soortgelijke ervaringen gehad met mdma, zelfs tot 4,5 pil niets wat ook maar in de buurt kwam. Geen enkele hallucinatie.

Ik vroeg me dus af of het juist niet amfetamine is dat hallucinaties veroorzaakt, in plaats van mdma. Of is het een combinatie die het 'm doet? De pillen die ik latere keren heb gehad waren namelijk pure mdma, want ik kreeg enkel het 'love-gevoel', en niets van energie-kicks o.i.d.

De ene keer dat ik coke gebruikt heb kreeg ik ook redelijk heftige hallucinaties toen ik naar huis fietste, ik zag paarden over het fietspad heen en weer lopen, en beesten met elkaar vechten. Omdat coke nou ook niet iets is waarvan je hallucinaties verwacht, maar op het lichaam wel een soortgelijke werking heeft als amfetamine, vermoed ik dat juist de uitputting d.m.v tijdelijke energieboosts de hallucinaties veroorzaakt. Die kwamen namelijk ook pas aan het einde van de 'trips'.

Ik hoop dat iemand dit kan bevestigen en/of tegenspreken. En ik vraag me ook af of er hier wel eens mensen gehallucineerd hebben op pillen met alleen mdma, zonder dat ze zich overdreven uitgeput hebben of lang zonder slaap gezeten hebben.

Greetz,
Spy

PS: Of zou het enkel en alleen komen door het vele blowen erbij die eerste keer (en ook bij die coke)? Andere keren had ik ook wel geblowd, maar minder geloof ik.

#24 Kwek

Kwek

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 137 posts

Posted 11 August 2004 - 07:44 AM

Ik vroeg me dus af of het juist niet amfetamine is dat hallucinaties veroorzaakt, in plaats van mdma. Of is het een combinatie die het 'm doet? De pillen die ik latere keren heb gehad waren namelijk pure mdma, want ik kreeg enkel het 'love-gevoel', en niets van energie-kicks o.i.d.

Pillen van pure mdma?

Vallen die niet gwn uit mekaar zonder bindmiddel?

dus je kan toch eigelyk nooit pure mdma pillen hebben?

of bedoeltie capsules?

en wie zit er nu fout ik of liquid?

#25 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 11 August 2004 - 09:40 AM

van amfetamine of mdma kan je bijna niet ECHT hallucineren. alleen als je misschien 2 dagen op bent ofzo. waardoor het meer door slaapgebrek komt dan door die stoffen zelf.
vaak zijn heftige hallucinaties een gevolg van mda in je pillen (soms puur, soms in combi met mdma).

#26 A.Shulgin

A.Shulgin

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 117 posts

Posted 11 August 2004 - 10:32 AM

van amfetamine of mdma kan je bijna niet ECHT hallucineren. alleen als je misschien 2 dagen op bent ofzo. waardoor het meer door slaapgebrek komt dan door die stoffen zelf.
vaak zijn heftige hallucinaties een gevolg van mda in je pillen (soms puur, soms in combi met mdma).

Met amfeta's heb ik nooit rare dingen gezien nee, maar op MDMA zeer zeker wel.
En velen met mij.

Heleboel kennen vast wel 't zonnebril efect.
En tijdens een feestje paar jaar terug was ik goed aan de MDMA en zat met een vriend wat te kletsen, totdat hij moest niezen, hij trok z'n handen van z'n gezicht af en ik zag allemaal snot op z'n gezicht en ik zeg "hey je hebt allemaal snot op je gezicht man"en hij voelen en zegt "ben je aan het trippen ofzo" nadat ie z'n handen van z'n gezicht afhaalde nadat ie gevoeld had of er echt snot opzat was het weg. Ik zag echt z'n hele gezicht onder zitten.

Ook nog een keer tijdens een vecht partij op een feest (waar ik overigens niet bij betrokken was maar gewoon vanaf de zijkant te kijken zat) zag ik in een fractie van een seconden een politie auto de zaal binnen rijden en zag ik overal politie agenten.

Nog een andere keer ook weer op een feest zag ik van ver af op een tafel een vuilniszak staan met daar boven op een kat die lag te piten, dus ik goed kijken en bleefhet zien, totdat ik er naar toe begon te lopen en zag dat het een dik meisje was met een zwarte bomber jas die op de tafel zat met d'r haar helemaal omhoog gestoken.

En zo heb je van andere mensen nog veel bizardere verhalen.

Dus conclussie; op mdma kan je zeker wel rare dingen zien.

#27 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 11 August 2004 - 01:40 PM

En om even toe te voegen (uit eigen ervaring).
Je ziet die dingen niet langzaam opkomen. Maar je ziet ze meteen. Ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen, maar bij paddo's bijvoorbeeld zie je eerst dingen langzaam vervormen en kan ik later pas zien wat het is.
En bij mdma zie je het echt gelijk, en kan het ook weer gelijk weg gaan...

#28 Chris

Chris

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 201 posts

Posted 11 August 2004 - 04:33 PM

Ik heb het ook vaker gehad, dat ik iemand die een beetje grijs haar had aanzag voor iemand met een vuilniszak op z'n hoofd.

Of dat ik m'n vriendin's gezicht zag morphen naar dat van een oude vrouw.

Hekjes, brillen, bebloede gezichten etc.

En een aantal maal wist ik zeker dat het alleen mdma als bestanddeel had omdat ik ze had laten testen bij de ggd.

Dus van alleen mdma kun je echt wel hallucineren.
Trouwens ik had het wel meestal pas later op de avond nooit in het begin, dus het zal zeker te maken hebben met slaaptekort.

Chris

#29 psionic

psionic

Silent one

• Members
  • 3 posts

Posted 11 August 2004 - 04:51 PM

Het is toch de stof MDEA die hallucinogene eigenschappen bezit en niet MDA?
In dat geval zou de redenatie dat je gaat hallucineren omdat er een kleine hoeveelheid MDMA omgezet wordt in MDA niet kloppen.
Anyways ken de bekende 'brillen en hekken' hallucinaties ook wel, meestal komen ze bij mij voor zo rond het einde van een MDMA ervaring.
En meestal ook bij relatief lage doses <100 mg. (ben wel redelijk gevoelig voor MDMA)
Maar full blown hallucinaties zoals de eerste poster beschrijft heb ik persoonlijk nooit ervaren ook niet in combinatie met weed en of alcohol.
Heb trouwens wel het idee dat alcohol in combinatie met MDMA de hallucinaties sterk verminderd of zelfs helemaal doet verdwijnen.
blablabla.

#30 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 11 August 2004 - 09:05 PM

Pillen van pure mdma?

Vallen die niet gwn uit mekaar zonder bindmiddel?

dus je kan toch eigelyk nooit pure mdma pillen hebben?

of bedoeltie capsules?

en wie zit er nu fout ik of liquid?

Pure mdma als in mdma als enige psychoactieve stof, dus afgezien van opvulmiddelen. Sorry, was een beetje ongelukkig geformuleerd :bounce:

#31 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 11 August 2004 - 09:21 PM

In dat geval zou de redenatie dat je gaat hallucineren omdat er een kleine hoeveelheid MDMA omgezet wordt in MDA niet kloppen.
Anyways ken de bekende 'brillen en hekken' hallucinaties ook wel, meestal komen ze bij mij voor zo rond het einde van een MDMA ervaring.
En meestal ook bij relatief lage doses <100 mg. (ben wel redelijk gevoelig voor MDMA)
Maar full blown hallucinaties zoals de eerste poster beschrijft heb ik persoonlijk nooit ervaren ook niet in combinatie met weed en of alcohol.
Heb trouwens wel het idee dat alcohol in combinatie met MDMA de hallucinaties sterk verminderd of zelfs helemaal doet verdwijnen.
blablabla.

Ja precies, die hallucinaties kwam bij mij ook pas rond het eind van de ervaring

#32 Bloempje

Bloempje

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 100 posts

Posted 11 August 2004 - 09:59 PM

Dus van alleen mdma kun je echt wel hallucineren.
Trouwens ik had het wel meestal pas later op de avond nooit in het begin, dus het zal zeker te maken hebben met slaaptekort.

Chris

Ook ik heb de hekjes, brillen, het morphen en de 'bekenden'
gezien met XTC op.

Maar ik heb geen idee of dat inderdaad met slaaptekort heeft te maken omdat je er pas later op de avond mee te maken hebt, of dat het komt dat je later op de avond meer op hebt?? Ik weet het ook niet hoor. Ik vind het wel grappig in ieder geval.

Dikke Kus,
Allstar

#33 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 12 August 2004 - 12:20 AM

referentie's ?

volgens mij klopt dat niet.

verder zeggen verschillende bronnen dat mda meer trippy is (dan mdma) en mde(a) meer speedy.

http://www.erowid.or...a_effects.shtml
http://www.jellinek......Ecstacy/XTC#1

mde zal opzich ook wel hallucinatie's geven bij grote hoeveelheden lijkt me.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#34 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 12 August 2004 - 11:53 AM

Sorry voor het gebrek aan definitie. Ik bedoel ECHT hallucineren. In de zin van echt wazigheid. Niet gewoon wat morph effectjes of dat je iemand ziet met een zonnebril. Of dat je trappen ineens voelt of ziet. Ik bedoel echt dat alles in elkaar overloopt en alles, vreemd en fucked is. Dat heb je er iig niet echt mee. Of ik niet.

Tuurlijk wel de kleine dingetjes en wazigheidjes, maarja. Dat komt door de paar procent MDA die vrijkomt bij het metaboliseren van MDMA. Dus eigenlijk nog steeds niet van MDMA opzich (om technisch te worden).

#35 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 12 August 2004 - 12:25 PM

nouja wat wazige dingetjes..
'k heb me kamer een keer zien veranderen in een complete dierentuin, maar het is idd wel zo dat je nog wel wat dingen herkend, dus niet dat in een complete "alien" omgeving denkt te bevinden.

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#36 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 12 August 2004 - 02:48 PM

en dan nog worden die hallucinaties niet veroorzaakt door mdma.

#37 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 12 August 2004 - 03:54 PM

waar beweer ik dat ?

#38 Iceman

Iceman

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 46 posts

Posted 13 August 2004 - 12:18 AM

Ik ben zelf nog nooit gaan hallucineren van MDMA....
Het max. aantal pillen dat ik op 1 avond heb gehad is 3. En dan moet je denken aan pillen van rond de 60 a 70 mg MDMA.

De keren dat ik er dus 3 heb gehad kon ik niet goed meer "scherpstellen" met mijn ogen. Dit merkte ik voornamelijk wanneer ik op mijn telefoon keek en een smsje wilde lezen of typen...

Ik heb wel vaker gelezen dat het mogelijk is dat je "licht" gaat hallucineren wanneer je "veel" mdma neemt.

Ik kan me voorstellen dat wanneer ik nog meer pillen zou pakken dat ik nog wazigere dingen zou zien....Ik denk dus dat het vooral de overschrijding van de "normale" dosis is die de vervormingen/hallucinaties veroorzaakt...

grZ ICE

#39 Kwek

Kwek

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 137 posts

Posted 13 August 2004 - 10:10 AM

heb dat ook eens gehad maar had er twee binnen (blauw enkel sterretje) en twee lijnen speed (doe ik nooit meer, vind ik te ranzig) en ik zag vanop afstand een auto maar toen ik dichterbijkwam leek het een bankje te zijn

#40 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 13 August 2004 - 06:10 PM

Ik vind die hallucinaties wel het coolst van zo'n mdma ervaring, jammer dat ik het maar 1x gehad heb.
Het is gewoon ZO droog om met een paar vrienden ergens op af te lopen met de veronderstelling dat het iets anders is, en als je dichterbij komt ineens te zien wat het wel is.

"aahhh kijk daar ligt een dood vogeltje, ahh"
*staan met z'n vijfen om een dood vogeltje heen, het zielig te vinden*
ik denk "hmm?" *schop*
"Hey wat doe je nou man!"
"hmm volgens mij is het geen dood vogeltje"

bleek het gewoon een plastic zak met een stokje erdoorheen te zijn, een paar minuten later zagen ze een dooie hond midden op straat te liggen, maar ik liep wat vooruit en het was gewoon een brok hout : O

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users