Jump to content

Photo

Hallucineren op xtc?

• Please log in to reply
221 replies to this topic

#1 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 06 July 2004 - 04:54 PM

2 dagen geleden heb ik xtc genomen.
Het was relaxed bij mij thuis met een maat erbij, en we gingen beetje chillen.
Eerst namen we allebei 1 pil met een glas water. Ongeveer 2.5 uur later legden we allebei een halve pil onder onze tong tot deze helemaal was opgelost. Daarna beetje weggespoeld met water. Na 20-30 mins sloeg die halve pil HARD in. En dan heb ik het over het bekende xtc-gevoel.

We besloten om een film kijken. Ongeveer halverwege die film begonnen we allebei aan een joint die aan het eind van de film op was (best lang over gedaan, maar heel relaxed gerookt).

En toen kwam het vreemde, ik lag op me bed en deed even mijn ogen dicht om van het gevoel te genieten (wat nog steeds heel erg aanwezig was). Toen ik me ogen opendeed zag ik een hele dikke rookwolk in mijn kamer hangen met allemaal lichten erdoorheen. (En dit terwijl het licht uitwas, rond uurtje of 3 in de nacht)
Dingen die ik gezien heb:
- De kachel kreeg een zand-achtige structuur
- Een heel groot harige bol in mijn kast
- Mijn poster van Cypress Hill veranderde in een mannetje dat naar me zwaaide.
- Vogels die uit mijn lamp kwamen en wegvlogen
- De deurknop werd uitgerekt
- En voortdurend een licht golvende omgeving

Het gevoel dat ik had:
- Lichte verwarring
- Heel erg comfortabel
- een gevoel over mijn hele lichaam dat ik niet kan beschrijven. (wel een prettig gevoel)

Dus nu is mijn vraag: IS het mogelijk dat ik gehallucineerd heb van xtc? of heb ik iets anders geslikt?
Als ik gehallucineerd heb van xtc zou iemand mij dan ook kunnen uitleggen hoe dat kan.
Alvast bedankt.

#2 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 06 July 2004 - 05:01 PM

volgens mij komt het door de combinatie van MDMA+wiet, zal een mooi synergistisch effect gehad hebben :)
minder is meer

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 06 July 2004 - 05:39 PM

typisch een geval van (aardig wat) mdma, niks om je druk over te maken :)
Heel veel mensen rapporteren gevallen van hallucinatie's na mdma gebruik, een paar bekende voorbeelden zijn:
overal brillen bij mensen zien, mensen in bomen zien en overal hekken.

ik dacht ook dat 8% van de mdma in je lichaam wordt omgezet tot mda (een m minder)
dat heeft ook een meer hallucinerend effect.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 06 July 2004 - 05:50 PM

Joh, ik had het een tijdje geleden ook, vond het wel komisch. De kamer was ineens aan het draaien en zag vage patronen en lichten in muren en vloeren. Het verdween echter wel na een kwartiertje.
minder is meer

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 06 July 2004 - 05:56 PM

mmm dat is wel wat anders dan nordth bedoelt ..

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 06 July 2004 - 10:18 PM

Precies, maar het voelde ook echt lekker aan. Betrouwbaar kun je het bijna noemen.
En mind, over dat mdma ong 8% dat omgezet wordt in mda; heb je een bron ofzo waar ik dit kan lezen? Ik ben namelijk geintereseerd.

#7 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,018 posts

Posted 06 July 2004 - 10:50 PM

MDMA wordt niet omgezet tot MDA.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#8 nozomi

nozomi

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 07 July 2004 - 01:49 AM

hallucinaties onder invloed van high mdma doses zijn normaal. ik heb het een keer gehad. 130mg + 1,5 naa werkingsbegin 130mg + 2x in afstanden van telkens een uur 75 mg.

kzag toen kleurijke, bewegende mandalas in de gezichten van mijn mederijzigers. voor een kort moment veranderde iemand daarvan in een plasmisch, neonkleurig wezen. het leek wel odo uit ds9, die fluoricerende stoffen had geontbeten. dit waaren echte hallucinaties en geen optics die je naa 120mg mdma krijgt.

#9 occam

occam

The Artist

• Members
  • PipPipPip
  • 360 posts

Posted 07 July 2004 - 08:42 AM

MDMA wordt niet omgezet tot MDA.

Meneer Green zegt van wel...

Pharmacokinetica van MDMA
1. Absorptie
- Orale inname van MDMA;
- Begin van 'klinische' effecten: 15-30 minuten;
- Piek bloedserumconcentratie na +/- 2 uur;

2. Biotransformatie
- Ongeveer 65% van de drug wordt -onveranderd- geklaard via de urine. De overige 35% wordt
in het lichaam (vermoedelijk in lever) via n-demethylatie omgezet in MDA en een aantal
andere metabolieten omgezet alvorens deze via de urine worden geklaard.

3. Eliminatie (via urine)
- Eliminatie halfwaardetijd (tijd die het lichaam er over doet om de helft van de ingenomen
MDMA via de urine te verwijderen): 3-7 uur

Precies, maar het voelde ook echt lekker aan. Betrouwbaar kun je het bijna noemen.
En mind, over dat mdma ong 8% dat omgezet wordt in mda; heb je een bron ofzo waar ik dit kan lezen? Ik ben namelijk geintereseerd.

Zie ook artikel (o.a.) in de infobase over de pharmacologie van MDMA:
A. Richard Green. The Pharmacology and Clinical Pharmacology of 3,4-Methylenedioxymethamphetamine (MDMA, "Ecstasy"). Pharmacol Rev 2003;55:463-508

Klik onderstaand plaatje voor een overzicht van het MDMA metabolisme
Posted Image

#10 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 07 July 2004 - 02:28 PM

mmm dat is wel wat anders dan nordth bedoelt ..

Hoezo dat? Vervorming van je beeld is precies hetzelfde alleen in mindere mate , ik zag eerst muren vloeien vervolgens werden dit allemaal bizarre felle kleuren met mooie patronen erin (denk dat mandala wel een goed woord ervoor is) vervolgens veranderede deze patronen in een soort Escher-achtig mozaiek van gekleurde mannetjes / diertjes / tekenfilmfiguurtjes.

#11 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 07 July 2004 - 03:31 PM

vage patronen en lichten vind ik iets anders dan :
" -Mijn poster van Cypress Hill veranderde in een mannetje dat naar me zwaaide.
-Vogels die uit mijn lamp kwamen en wegvlogen"

#12 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 07 July 2004 - 03:40 PM

Mja mdma zelf zorgt niet voor hallucinaties, dat is inderdaad die paar procent stof die om wordt gezet in mda en die dan vervolgens effect heeft.
En tsja hallucinaties verschillen per persoon. Meeste mensen kennen het zonnebrillen en hekjes effect wel op feesten (zelf alleen de zonnebril ooit gezien). En grappig vind ik ook altijd dat gezichten redelijk kunnen morphen na bekende gezichten ofzo (heb ik zonder mdma vaak ook wel). En tsja euh, heftige hallucinaties zouden best kunnen, beetje slaap tekort + flinke dosis mda. Heel normaal iig en niks om je druk over te maken.

#13 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,018 posts

Posted 07 July 2004 - 03:41 PM

Thanks voor de reply occam, nooit geweten.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#14 xx-vage-xx

xx-vage-xx

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 07 July 2004 - 05:30 PM

jah ik ken het verhaal ook
heb zelf ook wel eens gehad dat ik iedereen met een paarse zonnebril op zag
of dat ik ergens buiten zat midden in de nacht en ineens een hele groep met mensen zag staan en toen ging kijken maar het gewoon een grote bos struiken bleek te zijn ;)
maarjah is wel lache toch!?

#15 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 07 July 2004 - 05:39 PM

De hallucinaties op xtc zijn relaxed...zelf ook wel vage dingen gezien, als een zwarte kat die de kamer kwam binnenlopen, maar er niet was.
Dat je van xtc kon hallucineren wist ik, maar nou heb ik ook al eens gehad dat ik ging hallucineren op pep. Gezichten vervormden zo dat ik mensen nauwelijks meer herkenden en ik dacht dat ik aan de andere kant van het raam zat al zag ik mijzelf. Meer mensen dat?

#16 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 07 July 2004 - 05:50 PM

jah ik ken het verhaal ook
heb zelf ook wel eens gehad dat ik iedereen met een paarse zonnebril op zag
of dat ik ergens buiten zat midden in de nacht en ineens een hele groep met mensen zag staan en toen ging kijken maar het gewoon een grote bos struiken bleek te zijn ;)
maarjah is wel lache toch!?

Ja precies, maar ik had vooral die hallucinaties als ik lang mijn ogen dicht had en daarna open deed. En dan naar 1 plek bleef kijken.
Toen begonnen de beelden zich te ontwikkelen tot ik herkende wat ik erin zag en dan bleef het een tijdje zo.

Het is echt een heel apart gevoel, omdat je je natuurlijk ook nog eens euforisch voelt.
Met paddo's heb je ook een euforisch gevoel (tenminste ik dan) maar toch op een mysterieuze manier. Omdat je gevoelens bepalen wat je ziet met de paddo's en bij mdma heb je echt geen idee wat er zou kunnen komen als je gaat hallucineren.

#17 Steelpiglet

Steelpiglet

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 465 posts

Posted 07 July 2004 - 10:50 PM

Dat je van xtc kon hallucineren wist ik, maar nou heb ik ook al eens gehad dat ik ging hallucineren op pep. Gezichten vervormden zo dat ik mensen nauwelijks meer herkenden en ik dacht dat ik aan de andere kant van het raam zat al zag ik mijzelf. Meer mensen dat?

Hoe lang was je wakker toen dit gebeurde?

#18 daal

daal

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 08 July 2004 - 11:08 AM

wow wel vaag, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.
Wel ken ik het gevoel dat je op een feest loopt en dat iedereen een bekend gezicht heeft, en dat je dus denkt dat overal bekende rondlopen die er nieteens zijn. ;)

#19 oma

oma

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 757 posts

Posted 08 July 2004 - 03:27 PM

Hoe lang was je wakker toen dit gebeurde?

het was denk ik 8 uur sochtends...dus zo'n 24 uur, en ik had ook nogal veel gezopen

#20 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 08 July 2004 - 03:35 PM

dat zijn van die sleep deprivation hallu's denk ik, in combo met wat andere middelen worden die erger.
alcohol laat het effect juist wat minder worden heb ik het idee.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users