Jump to content

Photo

Herbzkruiden voor van alles en nog wat

• Please log in to reply
147 replies to this topic

#141 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 09 February 2012 - 12:23 AM

Ik heb echt lekkere kanna, bijna niet scherp. Is wel gemaakt en gegroeid door een liefhebber, niet via een vendor dus.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#142 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 11 February 2012 - 06:58 PM

Kanna heeft me tot op heden nog niet echt iets gebracht. Kan het wel merken, maar geen doorslaggevend succes. Beste effect was het te roken in een joint zonder tabak. Snuiven doe ik niet, sublinguaal ipv daarvan - maar dat merk je lang niet zo goed als roken.

Kava heeft me wel bekoord van de week. Heb 3,5 gram extract genomen (in 3x over 6 uur) en het werkte wel aardig. Beetje dromerig euforische intoxicant. Wat vooral opviel was de volgende dag: alles om me heen had een soort gloed er doorheen. Lichteffecten vielen erg op, meer als normaal. Het was net alsof ik door een opgepoetste lens keek.

#143 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 12 February 2012 - 05:27 PM

Sideritis, ook wel Bergthee genoemd.

Hij heeft een milde smaak en stimuleert de spijsvertering. Uitstekend middel voor het tegengaan van verkoudheid, ademhalingsproblemen, aanhoudende hoest, maagpijn en bij spijsverteringsproblemen. Bergthee wordt bij nierstenen als een sterk diureticum gebruikt.

Veel info is er niet over, maar het is gewoon een lekkere thee om aan te raden...

Posted Image

#144 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 12 February 2012 - 08:35 PM

ik heb wat kava extract onderweg naar me. Thee van verse wortel zou beste zijn, maar ik heb daar niet echt zin in, wil gewoon iets wat in een pil past. Ik vind 't effect wel goed, is enkel beetje prijzig, daarom best in bulk kopen. Lijkt best goed op benzo.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#145 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 29 February 2012 - 12:38 AM

Een vriend tipte net een kruidenmix, waar onder andere glidkruid in zit. Heb even gezocht maar niks over kunnen vinden op deze site dus heeft iemand ervaring met het roken hiervan?

Verder zitten er in de kruidenmix ook nog damiana,lavendel, roos, valeriaan, kamille, kleinhoefblad, goudsbloem.

Ik neem aan dat de lavendel, roos en kamille er voor de smaak in zitten, en over damiana, valeriaan en kleinhoefblad heb ik al wat kunnen vinden. Goudsbloem alleen de medicinale werking ervan, heeft dit kruid ook een licht effect?

#146 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 29 February 2012 - 07:00 AM

Is die kruidenmix nog ergens specifiek voor bedoelt? Of is het meer bloemschikken en zijn er random wat leuke kruidjes bij elkaar gezet?

#147 killerfish

killerfish

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 327 posts

Posted 29 February 2012 - 09:43 AM

Ja roken. Lichte high schijnt het te geven. Goed voor 'droomreizen' aldus de advertentie. Het komt overigens niet van een smartshop maar een heksenwinkeltje.

#148 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 29 February 2012 - 11:14 AM

glidkruid is dus skullcap, mij lijkt het eerder een thee

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users