Jump to content

Photo

Herbzkruiden voor van alles en nog wat

• Please log in to reply
147 replies to this topic

#101 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 06 January 2012 - 01:08 PM

wijnruit is gewoon ruta graveolens en is geen grap en heeft geen waarde voor psychonatuen. Leer ff latijnse benamingen en Engelse namen te gebruiken en kijk verder dan wikipedia.

Was dit stukje tekst voor mij bedoeld? Zo ja, wat ik met

Dus dreamroot is eigenlijk nightmareroot? :w00t:

bedoelde was als grapje bedoeld.
Na 10 jaar ervaring weet ik nu wat de lompste drug is: NICOTINE!

#102 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 06 January 2012 - 01:16 PM

Yohimbe, daar heb ik goeie ervaringen mee als aphrodisiac, en ook in combinatie met paddo's vanwege de lichte MAO remmemde werkingen.
Jammer dat boldybuilders het zonodig moesten misbruiken en het nu niet meer verkrrijgbaar is in Nederland. Binnenkort eens proberen te bestellen uit Amerika.

Passiebloem, te ranzig, maar wel tof als MAO remmer, ik werd er wel echt heel misselijk van in combinatie met paddo's, maar wel de trip super intens gemaakt en de duur behoorlijk verlengt.

Yerba mate, mijn go to trip drankje, heerlijke smaak, er schijnt een aparte vorm van caffiene in te zitten, maffiene ofzo. Ik kan iniedergeval niet tegen koffie, maar dit spul geeft me precies de goeie energie.
Daarbij ramvol met anti oxidanten en mineralen. Mijn favoriet is van la merced, kruidige 20 maanden gerijpte yerba mate. Krijg er meteen weer zin in.

Heb net Yohimbe besteld. En ik moet zeggen dat het makkelijk verkrijgbaar is op het internet.

Ik heb ook Celastrus seed besteld; je zou er slimmer van worden door een verbeterd geheugen. Ik dacht laat ik het is proberen.
Iemand ervaring met dit spul? Zo ja, hoe was het?

#103 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 06 January 2012 - 01:19 PM

wijnruit is gewoon ruta graveolens en is geen grap en heeft geen waarde voor psychonatuen. Leer ff latijnse benamingen en Engelse namen te gebruiken en kijk verder dan wikipedia.

Tegen wie heb je het?

Voor het geval je het tegen mij hebt. Ik ken de Engelse en Latijnse namen, kijk verder dan wikipedia, en weet dat het geen psychonautische waarde heeft. Maar aangezien ik een grote zak heb liggen en ik wel benieuwd ben naar eventuele toepassingen vond ik het wel interessant dat iemand het hier noemde en beweerde er een lekkere thee van te hebben gezet. Dus zie ik een post over het hoofd waarop jouw post een logische reply zou kunnen zijn of wat is je punt? Dat het hier niet thuishoort omdat het geen psychonautische waarde heeft en we er daarom niet over zouden mogen schrijven of zo?
The wisest mind has something yet to learn

#104 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 06 January 2012 - 02:19 PM

wat een pummels zijn jullie, ik doe een reply op macacoa en iedereen voelt zich aangesproken.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#105 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 06 January 2012 - 02:45 PM

Ten eerste is uit je post totaal niet duidelijk dat het een reply was op macaco. Ten tweede was je manier van schrijven ook niet bepaald volwassen en respectvol, dus dan heb ik sowieso al snel de neiging om daar even op te reageren en om opheldering te vragen.
The wisest mind has something yet to learn

#106 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 06 January 2012 - 03:03 PM

En ik ook :-)

#107 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 06 January 2012 - 05:46 PM

Hmmz, beetje late reactie van dhr wolfie. Wat zal ik erop zeggen... lekker geslapen?!

Goed, dan maar een recept voor het opstaan. Deze is mijn favoriet:

Neem een stuk gember, pepermunt, wijnruit, lavendel en een beetje engelwortel.

Snij wat gember in stukjes en kook het mee in 2 mokken water.
Stop het koken en doe een zakje met daarin het kruidenmengsel in dezeverhouding: 8 delen pepermunt, 6 delen wijnruit, 1 deel lavendel en een half deel engelwortel. Wijnruit en pepermunt kunnen in principe in gelijke delen, maar lavendel en engelwortel dien je zuinig mee te zijn (die domineren de smaak al snel).

#108 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 10 January 2012 - 11:35 PM

Heeft iemand welis lactuca virosa (sla opium) geprobeerd?
Tijdje geleden had ik het besteld van een online shop. En wanneer ik het extract hiervan rookte merkte ik een paar seconden een stoned gevoel. Ik had ook opgezocht of deze plant in Nederland voorkomt en warempel. Zo ook in de duinen alleen is de plant zeer zeldzaam.
Ik was me hond aan het uitlaten en opeens zag ik deze plant dus ik had er een geplukt en zijn zaden weer op de plek geplant.
Ik heb de plant in de blender met water gedaan daarna in een pan een tijdje gekookt met een klein beetje citroensap. Water gefilterd van de plantenresten en vervolgens ingekookt totdat er een bruin plakkaat achterbleef. Kijk wel uit want een keer later had ik per ongeluk het vuur te lang aan laten staan waardoor alles verbrand was :w00t: .

Maargoed dat bruine spul schraap je met een scherp mesje van de bouwmarkt los en het is klaar om te roken.
Ik verwachte er niet te veel van want van die online shop merkte ik bijna niks. Maar deze batch geeft me een lekkere stoned - heid na 10 minuten en het duurt ongeveer een uurtje. Het wordt ook wel sla opium genoemd en hoewel ik nog nooit opium heb gerookt volgens mij lijkt het er ook best wel op qua uiterlijk dan er wordt ook gezegd dat het qua werking op opium lijkt maar dan milder.
Volgens mij kan het ook vermalen blad bestellen online en hier dan een extract van maken op dezelfde manier als net beschreven.
Ik vind dit kruid echt meesterlijk vooral omdat het gewoon in Nederland groeit en omdat je er gewoon stoned van wordt :laugh:

Iemand ook ervaring met dit kruid en wat vond je ervan?

#109 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 11 January 2012 - 03:48 AM

Ja, ervaring mee.

Heb toen deze extractie guide gemaakt:
http://www.dhpforum....:Lactuca_virosa

Gebruik van het middel zelf viel wat tegen, lastig om het goedje zo droog te krijgen dat het niet meer stroperig is, roken gaf een vage stonedheid die ik niet echt kon plaatsen. Raar genoeg smaakte het nog wel aardig, en heb er een paar theelepels van opgelost in warme melk wat een aangename ontspanning gaf.

Nooit geplukt uit de natuur overigens, ik kreeg het als cadeautje van een smartshop bij een andere aankoop.
Verbing weirds language.

#110 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 11 January 2012 - 09:03 AM

DMTroy, ik geloof niet dat er kruiden bestaan waarvan je 'slimmer' wordt.

Een interessante voor geheugen te verbeteren zou trouwen bacopa ozoiets zijn.

Feroxium: hoe zou je nu best tot een droog extract komen vanuit deze stap?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#111 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 11 January 2012 - 01:28 PM

DMTroy, ik geloof niet dat er kruiden bestaan waarvan je 'slimmer' wordt.

Eigenlijk geloof ik het ook niet. Maar ik denk dat het net zo werkt als bacopa poeder. Gewoon een oppepper dus.

Wat bij mij werkte om het droog te krijgen was gewoon laten afkoelen en dan kan je het van je pannetje schrapen. Bij mij is het spul zo droog als hasj. Het is wel wat harder maar het wordt snel zacht wanneer ik het verwarm.

#112 DMTroy

DMTroy

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 131 posts

Posted 26 January 2012 - 01:59 PM

Heb net 300mg Yohimbe poeder op en ik moet zeggen dat ik er niet HEEL veel van merk. Kreeg wel iets meer zin om de hond uit te laten :thumbsup: Volgende keer neem ik een iets hogere dosering.
Weet iemand hier wat een aangename dosering is? Ik kan op internet geen eenduidig antwoord vinden qua dosering.

#113 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 26 January 2012 - 05:27 PM

Hey, er bestaan wel betere kruiden. Ik heb me catuaba besteld, zou naar schijnt tof middel ezijn en nog es 'stimulerend' erbij.

#114 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2458 posts

Posted 26 January 2012 - 05:50 PM

Yohimbe wordt toch verkocht als aphrodisiac? Werkt het daarvoor een beetje?

#115 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 27 January 2012 - 08:05 PM

Heb een zak Chiricaspi thuis liggen. Ook wel Brunfelsia Chiricaspi genoemd. Tis voor een vriend die het bij de ayahuasca wil doen. Mag hij wel voorzichtig mee zijn:

Plowman immediately recognized the plant as a new species, which he later named Brunfelsia chiricaspi after the Quechua word meaning cold tree. He asked the old man to prepare it, but the shaman refused. He described the plant as a dangerous messenger of the forest and disavowed any knowledge of taking it for visions. Tim persisted. Eventually the shaman agreed, although reluctantly and only on the condition
that Pedro also drink the preparation.

The drug, an extract from the bark, was murky brown and bitter to swallow. Tim felt the effects within ten minutes: a tingling sensation such as one feels when the blood rushes back to a limb that has fallen asleep. Only in this case the sensation grew to a maddening intensity, spreading from his lips and fingertips toward the center of his body, progressing up his spine to the base of his skull in waves of cold that flooded over his consciousness. His breathing collapsed. Dizzy with vertigo, he lost all muscular control and fell to the mud floor of the shaman's hut. In horror he realized that he was frothing at the mouth.

An hour passed. Paralyzed and tormented by an excruciating pain in his stomach, he remained only vaguely aware of where he was on the earth, face to face with three snarling dogs fighting over the vomit that had spread in a pool around his head.

The shaman, noticing his plight, did what shamans normally do under such circumstances: He went to bed. Desperate to escape the sensation, half-blinded by the drug, and incapable of walking, Tim and Pedro stumbled and crawled through the forest for two hours until finally, toward dawn, they reached the village of San Antonio, where
they were staying in an abandoned jail. As light came to the forest, they crawled into their hammocks, where they remained, motionless, for two days. Pedro Juajibioy, whose experience as a folk healer had taken him on a thousand flights of the spirit, summed up the experience succinctly: "The world was spinning around me like a great blue wheel. I felt that I was going to die."

Bron: drugsforum.com

#116 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 28 January 2012 - 04:19 AM

@ wolvenkind: ik lees dat je vaak bezig bent met kruiden, zou het vet vinden als je bij e volgende dhp meet zou komen en het e.e.a. mee zou nemen (neem ven voor het gemak aan dat het legaal is) om er uitleg over te geven, ben zelf niet zo thuis in de kruiden, maar zou het wel interessant vinden...
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#117 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 January 2012 - 08:31 AM

^ Op Cannabis en Coca na zijn alle kruiden legaal. Sommige kruiden mogen niet voor consumptie verkocht worden (Hyoscyamus, Atropa, Yohimbe), maar zijn wel gewoon legaal om te bezitten of als sierplant te verkopen.
Verbing weirds language.

#118 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 28 January 2012 - 11:06 AM

Heh, een workshop over iets dergelijks tijdens een meet is best een leuk idee trouwens :)

#119 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 January 2012 - 01:17 PM

Mee eens.

Grote potten kruidenthee, koekjes er bij, dan ben ik blij. :laugh:
(moeten we wel een meet gaan plannen :rolleyes: )
Verbing weirds language.

#120 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 28 January 2012 - 07:37 PM

workshop coca kauwen ben ik voor :thumbsup:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users