Heeft iemand welis lactuca virosa (sla opium) geprobeerd?
Tijdje geleden had ik het besteld van een online shop. En wanneer ik het extract hiervan rookte merkte ik een paar seconden een stoned gevoel. Ik had ook opgezocht of deze plant in Nederland voorkomt en warempel. Zo ook in de duinen alleen is de plant zeer zeldzaam.
Ik was me hond aan het uitlaten en opeens zag ik deze plant dus ik had er een geplukt en zijn zaden weer op de plek geplant.
Ik heb de plant in de blender met water gedaan daarna in een pan een tijdje gekookt met een klein beetje citroensap. Water gefilterd van de plantenresten en vervolgens ingekookt totdat er een bruin plakkaat achterbleef. Kijk wel uit want een keer later had ik per ongeluk het vuur te lang aan laten staan waardoor alles verbrand was

.
Maargoed dat bruine spul schraap je met een scherp mesje van de bouwmarkt los en het is klaar om te roken.
Ik verwachte er niet te veel van want van die online shop merkte ik bijna niks. Maar deze batch geeft me een lekkere stoned - heid na 10 minuten en het duurt ongeveer een uurtje. Het wordt ook wel sla opium genoemd en hoewel ik nog nooit opium heb gerookt volgens mij lijkt het er ook best wel op qua uiterlijk dan er wordt ook gezegd dat het qua werking op opium lijkt maar dan milder.
Volgens mij kan het ook vermalen blad bestellen online en hier dan een extract van maken op dezelfde manier als net beschreven.
Ik vind dit kruid echt meesterlijk vooral omdat het gewoon in Nederland groeit en omdat je er gewoon stoned van wordt
Iemand ook ervaring met dit kruid en wat vond je ervan?