Jump to content

Photo

Herbzkruiden voor van alles en nog wat

• Please log in to reply
147 replies to this topic

#61 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1440 posts

Posted 05 February 2011 - 11:01 AM

Is de noot trouwens niet vreselijk bitter?

Nee is niet bitter.

Life is too interesting to be bored.

#62 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 05 February 2011 - 01:18 PM

Iemand ervaring met Wild Dagga? Werd me vandaag aangeraden om te combineren met cannabis; zou een verdieping van de high inhouden en zelfs wat visuele effecten veroorzaken. Anyone?

Je moet inderdaad alleen de bloemen roken, die doen nog iets, maar het is heel subtiel, maar wel lekker in combinatie met een goed hashje, weet niet of het echt merkbaar iets toevoegt aan de ervaring, maar het is wel een redelijk smakelijke combinatie om te roken.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#63 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 18 July 2011 - 02:34 PM

Sisline thee. Er is niet zo heel veel over bekend, lijkt het - iig is het niet Silne Capensis. We hebben hier warempel een nogal onbekend kruidje! (Zoek even op de naam, kan het niet doorlinken.)

Laatste dagen veel gebruikt ivm flinke verkoudheid. Merkte dat een geconcentreerd afkooksel een licht geestverruimende werking heeft. De effecten ervan waren een lichte high en een soort van gevoel dat er stromingen in je lichaam zijn. Moet het nog een paar keer vaker proberen om het zeker te weten en wat duidelijker te kunnen formuleren, zodra ik weer helemaal gezond ben.

Zeker een interessant kruid en het is nog lekker ook. Alleen jammer dat er bijna geen nuttige informatie over te vinden is. Wat ik weet is dat het uit West Afrika komt en de naam is afgeleid van een grote stam daar, de Madinka stam. Het spul zou ontstekingsremmend zijn, overgevoelig tandvlees beschermen, verkoudheid bestrijden en de weerstand verhogen.

Onderhand ben ik eruit wat de geestverruimende werking van het goedje is. Bij hoge concentraties, waarvan ik tzt de doseringen precies ga afwegen, is er een duidelijk effect. Ik heb gemerkt, en heb dit inmiddels meerdere malen getest, dat er sprake is van een euforische empathogene upper. Ben zelf niet zo van de uppers, maar merk heel duidelijk dat ik na inname van significante dosering de volgende effecten ervaar:

-positieve en euforische gemoedstoestand
-praat makkelijk en veel
-nadrukkelijk bewust van gemoed andere mensen
-tintelingen door het lichaam

Ongemakkelijkheid en niet stil kunnen zitten heb ik op de geteste doseringen nog niet ondervonden. Verder duurt het effect tussen de 3 en 5 uur, slapen gaat makkelijk na afloop - de volgende dag geen noemenswaardige na-effecten.

Denk dat een extract van dit goedje het goed zal gaan doen © Macaco :xtc:

#64 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 20 July 2011 - 05:14 PM

Heb de dosering min of meer gestandaardiseerd: Ik weeg 5 gram blad af en laat dit heel licht koken in 1,5 ltr water voor ongeveer 1 á 1,5 uur.

De vorige keer heb ik (met op het oog vergelijkbare hoeveelheden blad) dit 2x herhaald en het resultaat ingekookt tot 1,5 liter. Dit overigens afgekoeld tot net boven vriespunt, het is dan erg lekker om te drinken.

Ben momenteel bezig met 3x deze dosering (dus 5 gram per 1,5 ltr x 3 en dan inkoken tot 1,5 ltr).

#65 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 21 July 2011 - 06:15 PM

Hier even een duidelijk recept:

5 gram Sisline blad
1,5 liter water

>> Licht laten koken voor minstens een uur, hoe langer hoe meer stoffen er oplossen. Kleur van het water zal lichtgroen tot donkergroen zijn. Kooksel apart zetten.

>> Proces herhalen naar gelang de sterkte die je wilt. 1x tot 3x heb ik getest inmiddels.

>> Kooksel bij elkaar voegen en langzaam laten indampen tot ongeveer 1 á 1,5 liter, minder kan ook natuurlijk.

Het resultaat in de koelkast of vriezer doen en koud serveren. Het ziet er donker met een laagje schuim - kruidencola.

Over het effect, zeker kan ik er niet van zijn, slechts vermoeden. Het gaat nog wat meer tijd kosten, onder andere een periode om eventuele tolerantie af te bouwen - mocht die er zijn.
Als je ook besluit dit te testen, post dan aub je bevindingen. Het enige dat ik met zekerheid durf te zeggen is dat je een effect zal kunnen waarnemen wat in de richting van euforie en sociabiliteit zal gaan, en dat je nou niet bepaald blijft stilzitten.

#66 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 21 July 2011 - 08:31 PM

Ik vind het wel appart dat het enige dat ik er over kan vinden zijn nederlandse vrouwen-websites die praten over een "heilzame groene thee uit Gambia" die veel als afslankmiddel wordt verkocht.

Heb je enige informatie over welk plant(en) hier in zit(ten)?

[Edit: ik vermoed dat het om de plant Lippia adoensis gaat: http://plantsforuse....=1&id=3110#3108 ]

Lippia adoensis Hochst. VERBENACEAE

Common names: Gambian Tea Bush (Dalziel)

Range not given. Dried lvs. aromatic, infuse like tea. Appreciated by Europeans as well as the people, called a bush tea. Widely used as a sudorific, febrifuge and laxative for colic, much the same as Ocimum [Lamiaceae]. A common children's remedy for fever, constipation, accompanied by a light purge, also for common colds, chest complaints. Lvs. sometimes mixed with those of Sesamum [Pedaliaceae], cooked with other foods, to prod. the same effects. A common ingredient in prescriptions for venereal disease. Gold Coast, lvs. boiled with palm-nuts, given to women in parturition to assist in delivery of the after-birth. Fr. Guinea, decoction of lvs. also in fumigation & as a bath. A hot application for ear troubles. In Gambia beehives are fumed with smoke from this herb to attract bees (Dalziel 1948:455) In the Congo source of the popular Gambia bush tea (Morton 1976:41) Name not in GRIN (GRIN 2007)

#67 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 21 July 2011 - 08:55 PM

Meestal wordt Lippia multiflora Moldenke gequote als "sisline".

Deze:
http://www.ncbi.nlm....pubmed/21060291
Verbing weirds language.

#68 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1116 posts

Posted 21 July 2011 - 10:27 PM

Op zich net zo zeer een kruid als een stimulant; coca bladeren. Gisteravond voor het eerst geprobeerd; ze waren vermalen en mij werd aangeraden 'een volle eetlepel' te nemen, maar ik weeg aanzienlijk minder dan de gast die het me aanbood, dus ik ging voor een halve lepel. Meer dan genoeg ook. Het is best leuk, het aller eerste wat er gebeurde was dat mijn héle mond verdoofd raakte a la tandarts, precies zoals lidocaine alleen dan gewoon mijn hele mond en ik besloot 'dit zou geniaal zijn als je naar de tandarts moet', het eerste psychoactieve wat me op viel was een alert gevoel; alsof mijn ogen wijder stonden zonder dat het echt zo was, daarna kwam een neiging te praten en alles werd ineens heel overzichtelijk en geordend, de chaos van eerder verdween als sneeuw voor de zon. Ik kreeg een grote drang 'iets te doen', wat maakte niet zo veel uit, staan was bijvoorbeeld ook al wel leuk, maar gewoon zitten en voor me uit spacen zoals ik eerder stoned in een paddo comedown wel lekker vond was ineens saai. Het stimulerende effect was niet uitermate sterk maar wel opvallend. Ik voelde me voldaan en tevreden, maar ik had geen concrete rede voor mijn gevoel, het stond in ieder geval niet in verband met een associatie, gewoon een gevoel op zich. Ik kan me nu íets voorstellen bij wat coke een beetje zou kunnen zijn, maar dit lijkt me persoonlijk veel leuker en praktischer, en aanzienlijk gezonder want de bladeren bevatten ook veel ijzer, vitamines en andere mineralen en de smaak is ook best prima (en de bladeren zouden maar iets van +- 0.8% coke moeten bevatten die ook nog eens anders opgenomen wordt, dus veiliger, gezonder, niet zo verslavend). Het voelt absoluut fijn op je lichaam, werkt net zo rustig uit als dat het in werkt. Daarna voelde ik me weer 'fijn suffig en moe', op geen mogelijke manier vervelend.
Het is op zich leuker en volgens mij gezonder dan koffie, werkt korter dus iets minder slaap verstorend en de energie is veel gerichter, waar ik koffie eerder spastisch en paranoia vind is dit eerder tevreden en geconcentreerd.

Ik ben niet van plan het vaak te herhalen nu maar ik vind het leuk dit eens gedaan te hebben; ik was altijd wel nieuwsgierig naar coca bladeren, vooral 'smaakt het naar cola?' en 'chiller dan koffie maar niet sterker, hoe dan??' maar nu weet ik dus hoe. Ik vind eigenlijk dat ze coca-thee gelijk zouden moeten stellen met koffie in hoevaak het geconsumeerd wordt en beschikbaar is; volgens mij is het net iets gezonder en zou de hele wereld íets minder gespannen en angstig zijn en iets zelfverzekerder en contenter en dat lijkt me toch eigenlijk een betere situatie.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#69 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 22 July 2011 - 10:24 AM

Wat dat betreft is guayusa ook een perfect koffie-vervanger. Ik ben echt fan van guayusa. Het is van dezelfde familie als yerba maté, schijnt ongeveer de hoogste concentratie cafeïne van alle planten te bevatten, geeft niet het onrustige gevoel wat koffie geeft (waarschijnlijk door langzamere afgifte cafeïne en de aanwezigheid van andere stofjes die juist weer ontspannend werken), bevat geen tannines en kan dus zonder bitter te worden heel lang getrokken worden en is daardoor ook niet vervelend voor de maag of darmen. Ook schijnt het meer anti-oxidanten te bevatten dan groene thee. Niet onbelangrijk is het ook nog eens heel erg lekker.

Het is nog relatief onbekend, maar ik heb een keer een flinke hoeveelheid gekregen van een sjamaan uit Ecuador en ik was meteen fan. De bladeren die ik van hem had gekregen waren al een tijdje op, maar ik heb vorige week weer een flinke zak binnengekregen. Ik gebruik gewoon de hele gedroogde bladeren en kook er 6 a 7 voor 30 minuten in zo'n twee liter water. De thee doe ik dan in een thermoskan en gebruik ik voor zo'n twee dagen. Overigens kun je de bladeren een aantal keer hergebruiken door de hoge concentraties cafeïne, die er na één keer koken nog lang niet uit zijn. Ook blijken de bladeren de wonderbaarlijke eigenschap te hebben onmogelijk te beschimmelen. Dus je kunt ze prima op een bordje leggen, laten drogen, en een week of langer steeds opnieuw gebruiken.

Als je een wat groter aantal blaadjes voor een langere tijd kookt (tot het water echt flink donker begint te worden), lijkt het ook wel meer te doen dan alleen energie te geven en ontspanning te brengen. Overigens wordt het ook vaak aan de ayahuasca toegevoegd om meer energie te hebben en meer uit de ervaring te kunnen halen.

http://en.wikipedia....ki/Ilex_guayusa
The wisest mind has something yet to learn

#70 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 23 July 2011 - 07:30 PM

Ik vind het wel appart dat het enige dat ik er over kan vinden zijn nederlandse vrouwen-websites die praten over een "heilzame groene thee uit Gambia" die veel als afslankmiddel wordt verkocht.

Heb je enige informatie over welk plant(en) hier in zit(ten)?

Meestal wordt Lippia multiflora Moldenke gequote als "sisline".

Deze:
http://www.ncbi.nlm....pubmed/21060291

Klopt! Heeft iemand trouwens een idee hoe ik het kan aanpakken om wat beter onderzoek te doen? Tot nu toe heb ik lopen speculeren op basis van ervaringen. Graag wil ik nagaan wat de actieve stoffen kunnen zijn.
Speculeren kan en mag, denk momenteel meer in de richting van khat.

#71 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 24 July 2011 - 09:49 AM

Guayusa: dat ben ik dus tegengekomen in de jungle van Peru, een geurig kruidje en ook gebruikt als een shamanic tool ginds.

Fuck, ik mis mijn tochten in L-Amerika best wel :(
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#72 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 24 July 2011 - 01:28 PM

Weet je zeker dat het Guayusa was?

De drie caffeïne bevattende plantjes

Yerba Mate (Ilex paraguariensis)
Yaupon (Ilex vomitoria)
Guayusa (Ilex guayusa)

Lijken allemaal op koffieplantjes
Verbing weirds language.

#73 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 24 July 2011 - 03:00 PM

juh, ik heb het nadien nog laten identificeren hier ook
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#74 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 24 July 2011 - 07:23 PM

Op zich net zo zeer een kruid als een stimulant; coca bladeren.

Toevallig kwam ik gisteren bij iemand over de vloer die een pot coca bladeren had. Natuurlijk even geprobeerd; binnen seconden tintelingen in mn tong, dit ging over in een daadkrachtige stemming. Bijzonder aangenaam moet ik zeggen.
Ik kreeg er trouwens ook een eetlepel natriumbicarbonaat bij, dat zou de opname ten goede komen.
Coca bladeren zijn fijn :thumbsup: .

#75 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1011 posts

Posted 24 July 2011 - 11:25 PM

Weet je zeker dat het Guayusa was?

Wat doet jou betwijfelen dat het guayusa was? Erg geurig is het naar mijn idee niet, dus misschien bedoel je dat? Misschien dat een levende boom trouwens wel een sterkere geur heeft, maar ik heb zelf alleen ervaring met gedroogde bladeren.
The wisest mind has something yet to learn

#76 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 24 July 2011 - 11:42 PM

Oh ik twijfel er niet echt aan hoor als Wolf het zeker weet & bevestiging heeft, maar dacht meer "plantjes kunnen nogal op elkaar lijken als je ze tegenkomt in de natuur", naar aanleiding van:

dat ben ik dus tegengekomen in de jungle van Peru

Uit die zin concludeerde ik dus een beetje voorbarig dat hij het plantje alleen maar in de jungle had zien staan. En omdat er dus meer plantjes in de jungle groeien die er erg op lijken...
Verbing weirds language.

#77 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1440 posts

Posted 31 July 2011 - 01:44 PM

Guayusa, sterke koffie zonder het onrustige, klinkt interessant! Kende het nog niet, benieuwd.

Had iemand al gezegd dat het effect van kanna eigenlijk best wel lekker is? Ontspannend, warm, dromerig, lichte empahtogeen en afrodisiac. Gisteren zo'n 150 mg in een jointje (zonder hash/wiet, alleen kanna en tabak) gestopt en samen met m'n chickie opgerookt.

Wil 't ook nog eens snuiven, schijnt ook goed te werken.

#78 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6413 posts

Posted 31 July 2011 - 02:05 PM

Het snuiven ervan is extreem ranzig!!

Ik het proberen te kauwen, door gedroogd materiaal met wat kauwgom in mijn mond te stoppen, maar had volgens mij niet al te veel effect.

Zal het is proberen te roken.

Het zijn overigens ook wel verdomt mooie plantjes.. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#79 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1440 posts

Posted 31 July 2011 - 04:42 PM

ah, ja, zeker

Posted Image

#80 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2458 posts

Posted 01 August 2011 - 06:59 PM

Guayusa, sterke koffie zonder het onrustige, klinkt interessant! Kende het nog niet, benieuwd.

Had iemand al gezegd dat het effect van kanna eigenlijk best wel lekker is? Ontspannend, warm, dromerig, lichte empahtogeen en afrodisiac. Gisteren zo'n 150 mg in een jointje (zonder hash/wiet, alleen kanna en tabak) gestopt en samen met m'n chickie opgerookt.

Wil 't ook nog eens snuiven, schijnt ook goed te werken.

Werkte het sterk als aphrodisiac?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users