Nee is niet bitter.Is de noot trouwens niet vreselijk bitter?

Herbzkruiden voor van alles en nog wat
Posted 05 February 2011 - 11:01 AM
Life is too interesting to be bored.
Posted 05 February 2011 - 01:18 PM
Je moet inderdaad alleen de bloemen roken, die doen nog iets, maar het is heel subtiel, maar wel lekker in combinatie met een goed hashje, weet niet of het echt merkbaar iets toevoegt aan de ervaring, maar het is wel een redelijk smakelijke combinatie om te roken.Iemand ervaring met Wild Dagga? Werd me vandaag aangeraden om te combineren met cannabis; zou een verdieping van de high inhouden en zelfs wat visuele effecten veroorzaken. Anyone?
Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 18 July 2011 - 02:34 PM
Sisline thee. Er is niet zo heel veel over bekend, lijkt het - iig is het niet Silne Capensis. We hebben hier warempel een nogal onbekend kruidje! (Zoek even op de naam, kan het niet doorlinken.)
Laatste dagen veel gebruikt ivm flinke verkoudheid. Merkte dat een geconcentreerd afkooksel een licht geestverruimende werking heeft. De effecten ervan waren een lichte high en een soort van gevoel dat er stromingen in je lichaam zijn. Moet het nog een paar keer vaker proberen om het zeker te weten en wat duidelijker te kunnen formuleren, zodra ik weer helemaal gezond ben.
Zeker een interessant kruid en het is nog lekker ook. Alleen jammer dat er bijna geen nuttige informatie over te vinden is. Wat ik weet is dat het uit West Afrika komt en de naam is afgeleid van een grote stam daar, de Madinka stam. Het spul zou ontstekingsremmend zijn, overgevoelig tandvlees beschermen, verkoudheid bestrijden en de weerstand verhogen.
Onderhand ben ik eruit wat de geestverruimende werking van het goedje is. Bij hoge concentraties, waarvan ik tzt de doseringen precies ga afwegen, is er een duidelijk effect. Ik heb gemerkt, en heb dit inmiddels meerdere malen getest, dat er sprake is van een euforische empathogene upper. Ben zelf niet zo van de uppers, maar merk heel duidelijk dat ik na inname van significante dosering de volgende effecten ervaar:
-positieve en euforische gemoedstoestand
-praat makkelijk en veel
-nadrukkelijk bewust van gemoed andere mensen
-tintelingen door het lichaam
Ongemakkelijkheid en niet stil kunnen zitten heb ik op de geteste doseringen nog niet ondervonden. Verder duurt het effect tussen de 3 en 5 uur, slapen gaat makkelijk na afloop - de volgende dag geen noemenswaardige na-effecten.
Denk dat een extract van dit goedje het goed zal gaan doen © Macaco

Posted 20 July 2011 - 05:14 PM
De vorige keer heb ik (met op het oog vergelijkbare hoeveelheden blad) dit 2x herhaald en het resultaat ingekookt tot 1,5 liter. Dit overigens afgekoeld tot net boven vriespunt, het is dan erg lekker om te drinken.
Ben momenteel bezig met 3x deze dosering (dus 5 gram per 1,5 ltr x 3 en dan inkoken tot 1,5 ltr).
Posted 21 July 2011 - 06:15 PM
5 gram Sisline blad
1,5 liter water
>> Licht laten koken voor minstens een uur, hoe langer hoe meer stoffen er oplossen. Kleur van het water zal lichtgroen tot donkergroen zijn. Kooksel apart zetten.
>> Proces herhalen naar gelang de sterkte die je wilt. 1x tot 3x heb ik getest inmiddels.
>> Kooksel bij elkaar voegen en langzaam laten indampen tot ongeveer 1 á 1,5 liter, minder kan ook natuurlijk.
Het resultaat in de koelkast of vriezer doen en koud serveren. Het ziet er donker met een laagje schuim - kruidencola.
Over het effect, zeker kan ik er niet van zijn, slechts vermoeden. Het gaat nog wat meer tijd kosten, onder andere een periode om eventuele tolerantie af te bouwen - mocht die er zijn.
Als je ook besluit dit te testen, post dan aub je bevindingen. Het enige dat ik met zekerheid durf te zeggen is dat je een effect zal kunnen waarnemen wat in de richting van euforie en sociabiliteit zal gaan, en dat je nou niet bepaald blijft stilzitten.
Posted 21 July 2011 - 08:31 PM
Heb je enige informatie over welk plant(en) hier in zit(ten)?
[Edit: ik vermoed dat het om de plant Lippia adoensis gaat: http://plantsforuse....=1&id=3110#3108 ]
Lippia adoensis Hochst. VERBENACEAE
Common names: Gambian Tea Bush (Dalziel)
Range not given. Dried lvs. aromatic, infuse like tea. Appreciated by Europeans as well as the people, called a bush tea. Widely used as a sudorific, febrifuge and laxative for colic, much the same as Ocimum [Lamiaceae]. A common children's remedy for fever, constipation, accompanied by a light purge, also for common colds, chest complaints. Lvs. sometimes mixed with those of Sesamum [Pedaliaceae], cooked with other foods, to prod. the same effects. A common ingredient in prescriptions for venereal disease. Gold Coast, lvs. boiled with palm-nuts, given to women in parturition to assist in delivery of the after-birth. Fr. Guinea, decoction of lvs. also in fumigation & as a bath. A hot application for ear troubles. In Gambia beehives are fumed with smoke from this herb to attract bees (Dalziel 1948:455) In the Congo source of the popular Gambia bush tea (Morton 1976:41) Name not in GRIN (GRIN 2007)
Posted 21 July 2011 - 08:55 PM
Deze:
http://www.ncbi.nlm....pubmed/21060291
Posted 21 July 2011 - 10:27 PM
Het is op zich leuker en volgens mij gezonder dan koffie, werkt korter dus iets minder slaap verstorend en de energie is veel gerichter, waar ik koffie eerder spastisch en paranoia vind is dit eerder tevreden en geconcentreerd.
Ik ben niet van plan het vaak te herhalen nu maar ik vind het leuk dit eens gedaan te hebben; ik was altijd wel nieuwsgierig naar coca bladeren, vooral 'smaakt het naar cola?' en 'chiller dan koffie maar niet sterker, hoe dan??' maar nu weet ik dus hoe. Ik vind eigenlijk dat ze coca-thee gelijk zouden moeten stellen met koffie in hoevaak het geconsumeerd wordt en beschikbaar is; volgens mij is het net iets gezonder en zou de hele wereld íets minder gespannen en angstig zijn en iets zelfverzekerder en contenter en dat lijkt me toch eigenlijk een betere situatie.
Tune up, turn around, drop in.
Posted 22 July 2011 - 10:24 AM
Het is nog relatief onbekend, maar ik heb een keer een flinke hoeveelheid gekregen van een sjamaan uit Ecuador en ik was meteen fan. De bladeren die ik van hem had gekregen waren al een tijdje op, maar ik heb vorige week weer een flinke zak binnengekregen. Ik gebruik gewoon de hele gedroogde bladeren en kook er 6 a 7 voor 30 minuten in zo'n twee liter water. De thee doe ik dan in een thermoskan en gebruik ik voor zo'n twee dagen. Overigens kun je de bladeren een aantal keer hergebruiken door de hoge concentraties cafeïne, die er na één keer koken nog lang niet uit zijn. Ook blijken de bladeren de wonderbaarlijke eigenschap te hebben onmogelijk te beschimmelen. Dus je kunt ze prima op een bordje leggen, laten drogen, en een week of langer steeds opnieuw gebruiken.
Als je een wat groter aantal blaadjes voor een langere tijd kookt (tot het water echt flink donker begint te worden), lijkt het ook wel meer te doen dan alleen energie te geven en ontspanning te brengen. Overigens wordt het ook vaak aan de ayahuasca toegevoegd om meer energie te hebben en meer uit de ervaring te kunnen halen.
http://en.wikipedia....ki/Ilex_guayusa
Posted 23 July 2011 - 07:30 PM
Ik vind het wel appart dat het enige dat ik er over kan vinden zijn nederlandse vrouwen-websites die praten over een "heilzame groene thee uit Gambia" die veel als afslankmiddel wordt verkocht.
Heb je enige informatie over welk plant(en) hier in zit(ten)?
Meestal wordt Lippia multiflora Moldenke gequote als "sisline".
Deze:
http://www.ncbi.nlm....pubmed/21060291
Klopt! Heeft iemand trouwens een idee hoe ik het kan aanpakken om wat beter onderzoek te doen? Tot nu toe heb ik lopen speculeren op basis van ervaringen. Graag wil ik nagaan wat de actieve stoffen kunnen zijn.
Speculeren kan en mag, denk momenteel meer in de richting van khat.
Posted 24 July 2011 - 09:49 AM
Fuck, ik mis mijn tochten in L-Amerika best wel

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 24 July 2011 - 01:28 PM
De drie caffeïne bevattende plantjes
Yerba Mate (Ilex paraguariensis)
Yaupon (Ilex vomitoria)
Guayusa (Ilex guayusa)
Lijken allemaal op koffieplantjes
Posted 24 July 2011 - 03:00 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 24 July 2011 - 07:23 PM
Op zich net zo zeer een kruid als een stimulant; coca bladeren.
Toevallig kwam ik gisteren bij iemand over de vloer die een pot coca bladeren had. Natuurlijk even geprobeerd; binnen seconden tintelingen in mn tong, dit ging over in een daadkrachtige stemming. Bijzonder aangenaam moet ik zeggen.
Ik kreeg er trouwens ook een eetlepel natriumbicarbonaat bij, dat zou de opname ten goede komen.
Coca bladeren zijn fijn

Posted 24 July 2011 - 11:25 PM
Weet je zeker dat het Guayusa was?
Wat doet jou betwijfelen dat het guayusa was? Erg geurig is het naar mijn idee niet, dus misschien bedoel je dat? Misschien dat een levende boom trouwens wel een sterkere geur heeft, maar ik heb zelf alleen ervaring met gedroogde bladeren.
Posted 24 July 2011 - 11:42 PM
Uit die zin concludeerde ik dus een beetje voorbarig dat hij het plantje alleen maar in de jungle had zien staan. En omdat er dus meer plantjes in de jungle groeien die er erg op lijken...dat ben ik dus tegengekomen in de jungle van Peru
Posted 31 July 2011 - 01:44 PM
Had iemand al gezegd dat het effect van kanna eigenlijk best wel lekker is? Ontspannend, warm, dromerig, lichte empahtogeen en afrodisiac. Gisteren zo'n 150 mg in een jointje (zonder hash/wiet, alleen kanna en tabak) gestopt en samen met m'n chickie opgerookt.
Wil 't ook nog eens snuiven, schijnt ook goed te werken.
Posted 31 July 2011 - 02:05 PM
Ik het proberen te kauwen, door gedroogd materiaal met wat kauwgom in mijn mond te stoppen, maar had volgens mij niet al te veel effect.
Zal het is proberen te roken.
Het zijn overigens ook wel verdomt mooie plantjes..

Drugs against War
... R.I.P. Toasted ...
Posted 31 July 2011 - 04:42 PM

Posted 01 August 2011 - 06:59 PM
Werkte het sterk als aphrodisiac?Guayusa, sterke koffie zonder het onrustige, klinkt interessant! Kende het nog niet, benieuwd.
Had iemand al gezegd dat het effect van kanna eigenlijk best wel lekker is? Ontspannend, warm, dromerig, lichte empahtogeen en afrodisiac. Gisteren zo'n 150 mg in een jointje (zonder hash/wiet, alleen kanna en tabak) gestopt en samen met m'n chickie opgerookt.
Wil 't ook nog eens snuiven, schijnt ook goed te werken.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users