Jump to content

Photo

Herbzkruiden voor van alles en nog wat

• Please log in to reply
147 replies to this topic

#41 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 10 January 2011 - 07:28 PM

Die ster weet ik niet.

Steranijs?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#42 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 10 January 2011 - 07:51 PM

Venkelzaad rechtsboven?
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#43 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 10 January 2011 - 10:30 PM

heb op internet de kit gevonden, alleen zit er volgens de websites waar ik heb gekeken ook een groen zakje bij met doodshoofd, dat zal het zakje met waarschuwingen wel zijn... er zouden de volgende ingrediënten in moeten zitten:

*** [Admin: niet linken naar sources]

1) venkel
2) steranijs
3) anijs
4) koriander
5) engelwortel
6) pepermunt
7) alsem

steranijs en anijs kun je er zo uit halen, pepermunt lijkt me ook... koriander kan je vergelijken met het kruidenpotje van je ma... engelwortel is die rechts beneden:
*** [Admin: niet linken naar sources]

venkel is wat overblijft :)

je schijnt er dus absinth van te kunnen maken :D
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#44 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 10 January 2011 - 10:49 PM

dat waren geen sources, waren gewoon plaatjes van de ingerdiënten die in de kit zaten... het tweede plaatje was gewoon een plaatje wat ik van een site had gahaald die over worteld en kruiden ging, die had niets te maken met verkoop of psychedelica... :angry:
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#45 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9414 posts

Posted 10 January 2011 - 10:52 PM

^ het waren beide links naar verkoopsites. In ieder geval van die kruidenkit.

Bovendien stond er een logo in 1 van de plaatjes.

Anderzijds gelieve plaatjes bij non-source-hosts te uploaden (imageshack oid).

#46 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 10 January 2011 - 10:55 PM

ok duidelijk :) kan zijn dat er bij de kit een logo stond, niet zo goed naar gekeken...

#47 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 10 January 2011 - 11:54 PM

http://www.imgur.com kan je direct logo weg-croppen ;)

Je noemt trouwens 7 kruiden die je gevonden hebt, maar het zijn toch maar 6 zakjes?

Edited by Feroxium, 10 January 2011 - 11:54 PM.

Verbing weirds language.

#48 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 11 January 2011 - 04:52 PM

hoort nog een groen zakje bij te zitten met doodskop en waarschuwingen, ik neem aan dat dat de alsem is, omdat je daarvan als zwangere vrouw een abortus van kunt krijgen, daar werd het vroegah iig wel voor gebruikt. heb ook overal op het internet kunnen lezen dat er 7 zakjes in zitten... neem aan dat macaco er dan zelf achter is gekomen dat dat de alsem was en de rest aan ons heeft over gelaten... of hij heeft een incompleet pakket gekregen, wat wel heel erg naatje zou zijn...

#49 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6353 posts

Posted 11 January 2011 - 07:58 PM

Dan zou het geen Absinthe maar een Pastis pakket zijn..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#50 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 11 January 2011 - 09:25 PM

Ik vind zwarte thee & groene thee ook prima. :)

Dagelijks thee drinken i.p.v. frisdrank helpt wel qua gezondheid (en ook nog goedkoper); maar dat ligt meer aan het weglaten van de frisdrank dan aan het drinken van thee in mijn geval. De meeste (kruiden-)theesoorten zijn wel lekker voor de smaak, maar voegen niet enorm veel toe qua voedingsstoffen ten opzichte van een glas water lijkt mij.

Ja zwarte en groene thee is ook super idd. Vooral als je de theezakjes in de supermarkt laat liggen en gaat kijken naar de betere theesoorten die je als losse thee kunt kopen.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#51 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 13 January 2011 - 03:50 PM

hoort nog een groen zakje bij te zitten met doodskop en waarschuwingen, ik neem aan dat dat de alsem is, omdat je daarvan als zwangere vrouw een abortus van kunt krijgen, daar werd het vroegah iig wel voor gebruikt. heb ook overal op het internet kunnen lezen dat er 7 zakjes in zitten... neem aan dat macaco er dan zelf achter is gekomen dat dat de alsem was en de rest aan ons heeft over gelaten... of hij heeft een incompleet pakket gekregen, wat wel heel erg naatje zou zijn...

Klopt! Er stond op het zakje alsem idd een lijst met botanische namen van de rest van de zakjes. Had ik bij het posten nog niet gezien. Bedankt voor het uitzoeken, had gisteren geen tijd om te melden dat het op het groene zakje stond. :bubbles:

Iig heb ik er een lekker theekruid aan over gehouden, erg spicy en hemels: Engelwortel :harp:

Angelica is unique amongst the Umbelliferae for its pervading aromatic odour, a pleasant perfume entirely different from Fennel, Parsley, Anise, Caraway or Chervil. One old writer compares it to Musk, others liken it to Juniper. Even the roots are fragrant, and form one of the principal aromatics of European growth - the other parts of the plant have the same flavour, but their active principles are considered more perishable.

Angelica contains a variety of chemicals which have been shown to have medicinal properties. Chewing on angelica or drinking tea brewed from it will cause local anesthesia, but it will heighten the consumer's immune system. It has been shown to be effective against various bacteria, fungal infections and even viral infections.[citation needed]

The essential oil of the roots of Angelica archangelica contains β-terebangelene, C10H16, and other terpenes; the oil of the seeds also contains β-terebangelene, together with methylethylacetic acid and hydroxymyristic acid.

Angelica seeds and angelica roots are sometimes used in absinthe.

Posted Image

Heb er maar een flinke zak van gehaald, want het is echt wel lekker. Je kunt het ook smudgen trouwens.

#52 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 13 January 2011 - 06:51 PM

Blijkbaar is smudgen dus kruiden verbranden in een schaaltje. Ik dacht iets anders. :laugh:

Die plant lijkt trouwens best wel op berenklauw.
Verbing weirds language.

#53 Icelus

Icelus

of je ijs lust!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1009 posts

Posted 14 January 2011 - 12:06 AM

To smear, spread, or rub ones feces on the seat of the toilet after using the restroom. Whether it be by accident or purposely, the skidmark like substance left behind is to be known as a smudge.

Can you believe she smudged again?! Gross!

wtf :laugh:
The wisest mind has something yet to learn

#54 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1428 posts

Posted 27 January 2011 - 04:00 PM

Ben op een cola noot aan het kauwen. Was bijzonder gaar vandaag maar voel me nu lekker opgewekt. Aanrader!

Life is too interesting to be bored.

#55 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 27 January 2011 - 05:19 PM

Beter dan een glas cola? :)
Verbing weirds language.

#56 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1428 posts

Posted 27 January 2011 - 05:30 PM

Zeker dit heeft ook daadwerkelijk effect. Van coca-cola is het niet bekend of er ook echt cola noot in zit. Pepsi wel geloof ik.

Qua smaak is de noot ook prima te pruimen, beetje slootwaterachtig, hou ik wel van.

Life is too interesting to be bored.

#57 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 January 2011 - 06:49 PM

Kaneel, vanille & een beetje nootmuskaat vormen de smaak van cola, Niet kola noten of coca bladeren.
Geen enkele commerciële cola bevat kola of extract daarvan, de originele reden om kola te gebruiken was het hoge cafeïne gehalte, niet de smaak. ;)

Coca-Cola is de enige cola variant die nog een coca extract bevat, al wordt alle cocaïne daar eerst uit gehaald door het bedrijf "Stepan Co. Maywood", welke als enige een DEA vergunning heeft om coca te importeren en te verkopen aan bedrijven die het tot medicatie verwerken. Een ander deel van de coca resten verdwijnt in energy drinks, waaronder Red-Bull.

Is de noot trouwens niet vreselijk bitter?
Verbing weirds language.

#58 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 04 February 2011 - 08:55 PM

Iemand ervaring met Wild Dagga? Werd me vandaag aangeraden om te combineren met cannabis; zou een verdieping van de high inhouden en zelfs wat visuele effecten veroorzaken. Anyone?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#59 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 04 February 2011 - 10:01 PM

imho werkt dat niet
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#60 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 04 February 2011 - 10:43 PM

Zelf weinig van gemerkt. Valt wat mij betreft in de categorie "beetje licht in m'n hoofd"-kruiden.
Naar het schijnt kun je het beste de bloemen drogen & roken.

Wetenschappelijk gezien is er niet zoveel over de plant bekend.

DHPedia: http://www.dhpforum....onotis_leonorus
Wiki: http://en.wikipedia....onotis_leonurus
Erowid: http://www.erowid.or..._leonurus.shtml
Verbing weirds language.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users