hier de aftrap met damiana:
Poelster's Damiana topic
Erowid's korte beschrijving:
Damiana is used as a general tonic for the nervous, hormonal, and reproductive systems. It has an ancient reputation as an aphrodisiac. Some claim damiana tea has a relaxing effect not-unlike low doses of cannabis. Others argue that Damiana has no active ingredients, and that its medicinal reputation is based on damiana tonics from the late 1800s which were inactive, or contained enough alcohol and/or coca to produce unrelated effects.

Wat damiana naar mijn ervaring met je doet is de bloedsomloop verbeteren. Het is een beetje te vergelijken met ginseng, als je een sterk extract drinkt dan krijg je het warm - en je voelt je daarbij erg prettig en een beetje high. De verhalen van sterke trips zijn overdreven, maar er is zeker wel sprake van een licht euforisch effect.
Qua smaak is het best lekker, het smaakt nogal scherp& bitter en heeft vrij unieke smaak.
Er gaan verhalen van verslaving aan dit goedje en dat het in grote mate slecht is voor de lever, of dit waar is weet ik niet - en volgens mij is het risico erg gering mocht het zo zijn.