Jump to content

Photo

SSRI-advies & Gevaar voor serotonine-vergiftiging? Hoe reëel?Vragen van een getroubleerde geest

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 15 September 2010 - 01:37 PM

Vanwege een onverwacht familiaal drama zag ik mezelf gedwongen een SSRI te nemen, Sipralexa.
Deze sloeg sneller in dan verwacht; ipv 3 weken al na 1,5 effect, maar helaas niet het gewenste: ik werd er zowaar moorddadig van, soms ongepast vrolijk, maar meestal was het blinde agressie.

Nu ben ik bekend met het gevaar van serotonine-vergiftiging en de gevolgen daarvan, maar reëel is dat?
Momenteel ben ik dus met die SSRI gestopt (zie hierboven), maar heb één keer toen wat amfetamine en mephedrone weggewerkt zonder enig nadelig effect te voelen. Itt die avond gaf me weer energie om tegen een week miserie te kunnen.

Ik kan mezelf nu wel managen m.b.v. angstremmers (xanax en loprazolam), maar ik weet dat er mij binnenkort nog een zware schok in het rouwproces te wachten staat, als ook de kinderen vertrekken.
[On the side note: dan toch maar de private reden: mijn vrouw heeft me na 10 jaar en 4 kinderen van de ene op de andere dag verlaten, zonder één ruzie, en ik wacht nog steeds op een heldere verklaring voor zo'n extreem gedrag]
Misschien dat ik dan noodgedwongen ben opnieuw de SSRI een kans te geven, kwestie van te kunnen functioneren nu er net zoveel van me gevraagd wordt.
Maar ik haal ook enorm veel positieve energie uit afspreken met vrienden en dan durft er wel eens een lijntje ampfs uit de hemel vallen.
Is het gevaar reëel?
Is het triumviraat SSRI-angstremmer-amf op zich al niet wat té gek. Enfin, dit zijn dan ook zeer gekke tijden... :beuk:

Dank voor alle advies. Verplaast topic maar als ie verkeerd staat.

#2 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 15 September 2010 - 02:17 PM

Jezus, man, sterkte!
The mind is a jungle.

#3 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 15 September 2010 - 02:25 PM

poe hé... fucked up shit man, sowieso sterkte met alles!!!!

nu dan wat je vraag betreft; het lijkt mij goed om voorzichtig om te gaan met ssri's. dit is een klasse stoffen die de heropname van serotonine in de weg staan waardoor er meer serotonine in de synaps spleet zit. amfetamines doen dit ook alleen op grotere schaal en pakken hier nog wat andere stoffen in mee (bijvoorbeeld dopamine). de combinatie van deze twee zal er dus waarschijnlijk voor zorgen dat je te veel serotonine hebt, iets wat niet goed is... als ik jou was zou ik het wel serieus nemen, want dit is niet iets om mee te klooien... daarbij is angstremmers in de mix gooien ook geen goed idee.

verder (en dit is gewoon mijn mening, kijk maar wat je er mee doet...) lijkt het mij niet handig om ssri's te gebruiken in periodes waarin je het moeilijk hebt, het is beter om zelf over het kutgevoel heen te komen zonder hulp van (zelf) medicatie.

iig sterkte met alles verwerken en ik hoop voor je dat alles (binnen de mogelijkheden) goed komt.

hieronder nog even een linkje wat misschien goed is om te lezen:

meer informatie
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 15 September 2010 - 02:38 PM

Allereerst heel veel sterkte... *hug*

Zelf heb ik ongeveer 1,5 jaar citalopram (cipramil) geslikt, zonder problemen gecombineerd met andere middelen. Had toen nog geen ervaring met amfetamines, behalve mdma. Niet dat ik wil aangeven dat het niet gevaarlijk is, maar ik was toen nog niet bewust van mogelijk gevaar en heb gelukkig geen nadelige effecten ervaren.

De SSRI zelf vond ik echter geen prettig middel, in plaats van een vrolijker stemming kreeg ik verwarrende en heftige gedachten, waar het eerst enkel somberheid was werd het onverschilligheid met pieken van dwaasheid, woede en wanhoop.

Wellicht dat er mensen zijn voor wie het prima werkt, maar mijn ervaring is dat het middel zelf (niet eens de mogelijke combinatie-gevaren) behoorlijk negatief kan uitwerken, zelfs tegenovergesteld aan het bedoelde effect. Voor een periode waarin het allemaal even te veel wordt zou ik dan eerder een benzo nemen, ook niet zonder nadelen, maar het werkt in ieder geval vrij snel en betrouwbaar.
Verbing weirds language.

#5 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 September 2010 - 03:07 PM

Hoezo ben je noodgedwongen een ssri tot je te nemen? Er zijn ook andere soorten anti-depressiva en het is ook niet zo dat je verdriet niet kunt verwerken/een plaats kunt geven zonder deze "middelen" (ook al kunnen ze sommige mensen heel goed helpen).
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#6 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7701 posts

Posted 16 September 2010 - 09:07 AM

Damn, mint die zegt me daar een partij iets nuttigs. 2_muffins trouwens ook. Denk dat ik 't wel met hem eens ben, zonder dat ik heel precies de specificaties van je gemoedstoestand ken. Als je zegt dat je veel energie haalt uit de steun van vrienden, dan zou ik proberen om daar vaker mee af te spreken. Antidepressiva zijn voor mijn gevoel meer bedoeld voor mensen die een chronische, klinische depressie hebben en minder voor mensen die het tijdelijk heel erg zwaar hebben.

Daarbij zijn er 100.000 antidepressiva die allemaal anders werken op iemand anders. Daarbij is het zo dat het begin van de werking van een anti-depressivum vaak wel 'ontremmend' werkt (niet echt de juiste term) zonder dat je de bedoelde positieve effecten ervan hebt, zodat je inderdaad agressief, depressief, woedend, extreem emotioneel, etc. kan worden.

Jaja, leuke klasse drugs, die antidepressants. Daarbij heb je natuurlijk ook nog NRI's, SNRI's, tricyclische anti-depressiva, MAOi's en ga zo maar door.

Enniewee, mocht je opbeuring nodig hebben, come to DHP. We're your friends. We're not like the others, man, really. :troosten:

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#7 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 16 September 2010 - 09:24 AM

Sterkte man! Heb je echt geen idee waar het aan kan liggen?

Wat betreft medicatie, ik zou persoonlijk proberen het zoveel mogelijk te verwerken en je angsten ed te confronteren, in plaats van alles dempen met benzo's. Een uppertje pakken en er goed en gefocust over nadenken lost meer op, denk ik.

SSRI's + normale amph zou geen problemen op mogen leveren. Plain ol' amph is een zeer zwakke serotonine releaser, maar dusdanig zwak dat het voor zover ik weet geen problemen op zou moeten leveren.

#8 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 16 September 2010 - 11:31 AM

Nee, maandenlang verzwegen verwijten zijn tot ze zo'n kankkerbal ontwikkeld. Drie weken geleden is de bom gebarsten, en uiteraard was er ook een midlife-minnaar bij. :axe:
Ze heeft me nog steeds niet kunnen verklaren hoe haar theorie van verdampte liefde te verenigen valt met de geboorte van J, onze jongte van 14m! Ik wist zelfs niet dat zulks überhaupt bestond rond die leeftijd....

Ik moet mezelf zsm op de arbeidsmarkt gooien, kwestie van het kunnen onderhouden van de woning etc
Ik zou pas terug met de SSRIs starten als 'normaal' werken op de arbeidsvloer onmogelijk geworden is.
Eénmalig ampf met SSRI lijkt me dus de veiligste mogelijkheid.
Gisteren een mooi N'N-DMT-tripvisioen gekregen hoe geslaagd mijn nieuwe levensproject wel zou zijn. Zo'n prachtige en toch rustgevende kleuren en en bewegingen, maar de leve,svragen du moment erover galmend.

Het gaat "om duizend-en-één kleine storende dingen" die ze zich zo heeft platen opnemen en extrapoleren, zodat het werkelijk tot een probleem kwam.

Damn, helemaal opnieuw beginnen>.....

#9 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 16 September 2010 - 01:40 PM

Belangrijke dingen over medicatie zijn reeds gezegd. Veel meer dan sterkte kan ik je niet wensen. Sterkte! :)
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#10 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 September 2010 - 01:55 PM

Opnieuw beginnen is het nooit, je hebt altijd je wijzere zelf nog.
Verbing weirds language.

#11 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 17 September 2010 - 01:09 PM

Nee, maandenlang verzwegen verwijten zijn tot ze zo'n kankkerbal ontwikkeld. Drie weken geleden is de bom gebarsten, en uiteraard was er ook een midlife-minnaar bij.  :axe:
Ze heeft me nog steeds niet kunnen verklaren hoe haar theorie van verdampte liefde te verenigen valt met de geboorte van J, onze jongte van 14m! Ik wist zelfs niet dat zulks überhaupt bestond rond die leeftijd....

Ik moet mezelf zsm op de arbeidsmarkt gooien, kwestie van het kunnen onderhouden van de woning etc
Ik zou pas terug met de SSRIs starten als 'normaal' werken op de arbeidsvloer onmogelijk geworden is.
Eénmalig ampf met SSRI lijkt me dus de veiligste mogelijkheid.
Gisteren een mooi N'N-DMT-tripvisioen gekregen hoe geslaagd mijn nieuwe levensproject wel zou zijn. Zo'n prachtige en toch rustgevende kleuren en en bewegingen, maar de leve,svragen du moment erover galmend.

Het gaat "om duizend-en-één kleine storende dingen" die ze zich zo heeft platen opnemen en extrapoleren, zodat het werkelijk tot een probleem kwam.

Damn, helemaal opnieuw beginnen>.....

Bevind je je nu niet op de arbeidsmarkt dan?

In ieder geval, veel sterkte! Zoiets lijkt me ontzettend zwaar :(

#12 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 17 September 2010 - 07:42 PM

Nee, ik was tot voor kort huisvader-annex-student (en dus financieel afhankelijk van haar). Ik moet mijn studie nu halverwege staken om me aan één of andere stomme job te binden.
Kwestie van de huur te kunnen blijven betalen.
homo homini lupus est.

#13 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 19 September 2010 - 02:00 PM

Ik ken een familie lid die het een poosje heeft gebruikt, en ze heeft er nu nog darmproblemen van overgehouden.
Serotonine komt dus ook voor bij in/de darmen, en dat kan voor problemen zorgen.
Mij is er enkele weken geleden SSRI aangeboden bij de psychiater, ik heb het afgewezen.
Ik moet er niks van hebben. Beter depressief dan dat kut spul innemen.
Alhoewel het goed werkt tegen angststoornissen moet ik er alsnog niets van hebben.
En dan slikken ze het zo lang dat ze hyperserotoninemie krijgen en dan denken de psychiaters dat ze weer depressief zijn.
En dan wordt je overal naar doorverwezen en is er niets te vinden.

Mijn mening.
Vrouwen die zwanger zijn of net een kindje gekregen hebben hebben last van hormonen en emoties. (denk ik)

Btw heb geen bron, gewoon een mening.
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#14 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 19 September 2010 - 02:22 PM

Damn. Lees dit topic nu pas, als ik geweten had wat er instond, had ik het eerder gelezen.
Wat een heftig en vooral raar verhaal. Echt super veel sterkte dude.

En wat Snaap al zei, kom gewoon zo af en toe is op DHP rondneuzen, al is het om gewoon wat slap filosofisch te ouwehoeren. :) wat toch een van jouw specialiteiten is..

Nogmaals, Super veel sterkte met de situatie..!!

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#15 2zomer2

2zomer2

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 11 November 2012 - 05:09 PM

Hoi. Ik zit helaas sinds ongeveer 4 maanden aan de anti depressiva Seroxat 20mg. Ik ben dol op hardstyle techno feestjes tot in de vroege morgen. Half XTC pilletje (mdma) erbij en dit 1 keer in de 2 maanden. Nu lees ik via google verschillende meningen dat bij een combi de werking van XTC niet effectief is en de combi coke en AD niet gunstig is.
Ik baal er erom van.. Maar heb geen zin om mijn behandeling met AD in de war te gooien. Ik heb wel energie nodig tot in de vroege morgen.
Dus wie heeft er ervaring met deze combinatie? Of tips.! Alternatieven om wakker/ goeie stemming houden..
Ik hou niet van tripmiddelen of downers als ghb.
Wat ik teruglees op dit forum is de veiligste (laagste kans op vergiftiging) combi met coke of speed en niet mdma. Mdma zou ik niet voelen door de blokkade van de ssri. Maar ik gebruik een lage dosering ssri, maakt dat uit?
Ik ben benieuwd naar jullie mening en ideeen.

Alvast bedankt.

#16 2zomer2

2zomer2

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 11 November 2012 - 05:11 PM

Ik heb nog een vraag.
mdma kristal variant, dus bijna puur.
Bij gebruik van een ssri, wanneer is er een grotere kans op het serotonine syndroom het grootst?
Bij xtc pil of mdma kristal? Ik denk in kristal vorm, omdat de dosering hoog is, klopt dat?

#17 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 11 November 2012 - 05:27 PM

ik slik fluvoxamine en merk niks van xtc, coke en speed wel. Ik heb nooit gezondheidsklachten gehad door de combinatie ssri en xtc maar als ze zeggen dat het gevaarlijk is moet je het niet doen.
DMT heb ik wel gebruikt maar toen was ik een week gestopt met fluvoxamine.

#18 2zomer2

2zomer2

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 11 November 2012 - 05:39 PM

ik slik fluvoxamine en merk niks van xtc, coke en speed wel. Ik heb nooit gezondheidsklachten gehad door de combinatie ssri en xtc maar als ze zeggen dat het gevaarlijk is moet je het niet doen.
DMT heb ik wel gebruikt maar toen was ik een week gestopt met fluvoxamine.

Oke dank je wel voor je snelle reactie.
Ik ben niet zo bekend met coke en speed van tegenwoordig. Wat is jouw mening over het gebruik van speed en coke, de verschillen, werking en dagen erna?
Gr

#19 jacob

jacob

Certainly Active

• Banned
  • PipPip
  • 88 posts

Posted 11 November 2012 - 05:47 PM

ja de kwaliteit van speed is wisselend ik heb nu een gram op en merk bijna niks; normaal krijg ik hartkloppingen en kaakbewegingen en lekkere tintelingen. VAn goede speed slaap ik toch wel minstens een nachtje niet.
Coke is veel relaxter en minder langdurig qua werking. De dagen erna heb ik nergens last van, ja als de speed uitgewerkt is een beetje depri.

#20 2zomer2

2zomer2

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 24 posts

Posted 11 November 2012 - 05:49 PM

ja de kwaliteit van speed is wisselend ik heb nu een gram op en merk bijna niks; normaal krijg ik hartkloppingen en kaakbewegingen en lekkere tintelingen. VAn goede speed slaap ik toch wel minstens een nachtje niet.
Coke is veel relaxter en minder langdurig qua werking. De dagen erna heb ik nergens last van, ja als de speed uitgewerkt is een beetje depri.

Ok dus speed is vooral een energiegever en niet echt een lovedrug..
Joh ik dacht eerder precies andersom.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users