Jump to content

Photo

Melatonine

• Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 21 August 2010 - 08:32 AM

Woensdag heeft de psychiater mij een blanco recept meegegeven.
Eergisteren werd het thuis afgeleverd, eergisteren nog een stickie wiet gerookt en daarna melatonine ingenomen.
Ik ging rustig in bed liggen na nog geen eens 10x omdraaien in bed viel ik in slaap.
Wat een wondermiddel! Gisteren hetzelfde verhaal, 2 biertjes gedronken daarna melatonine ingenomen weer fraai geslapen!
Als ik normaal onder invloed ben van alcohol/wiet & hash dan kan ik slapen wel vergeten.
Wat ik me nu afvraag is dat ik gisteren wakker werd met verwijde pupillen..
Ik zag ook best slecht toen ik wakker werd. En de nachten wanneer ik melatonine inslik lijkt het wel of ik droom terwijl ik wakker ben.
Dus dan zijn mijn ogen open maar dan droom ik gewoon ff ofzo.. Heb wat vage dingen opgemerkt..
De eerste dag had ik er ook een klein beetje een opgezette maag van, de 2e dag ingenomen met wat soep en daar geen last meer van gehad.
De 2e dag had ik ook minder geslapen zo een 6 uurtjes en ben klaar wakker. 1e dag was ik meer sufjes.
Ook moest ik erg vaak niezen voor het in slaap vallen O.o

Maar heb dus een beetje rond gezocht en zag dat melatonine en serotonine een link met elkaar hebben.
Ik ben erg blij met dit middel
Nou weet ik zeker dat er nog een paar van jullie dit goedje ook gebruiken, en vroeg me af of jullie meer weten.
Wat info in jullie eigen woorden zal me goed doen, dus geen knip en plak werk :)
Vraag me ook af wat jullie ervaringen zijn met mela.

Posted Image
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#2 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 21 August 2010 - 08:50 AM

Relaxed dat je het voorgeschreven hebt gekregen van de dokter. Ik heb zelf de tabletjes in de winkel gekocht, maar die zijn 0,01mg. Ik neem er dus 20 per keer. Ook bij mij werkt het heerlijk. Dat van dat wakker dromen (zijn dat lucide dromen?) is exact hetzelfde wat een kameraad van mij heeft bij l-trypofaan, vond ie de eerste keer erg eng.

Wat ik me er nog van herinner (lang geleden uitgezocht) is dat melatonine het ritme van je slaap zeg maar naar voren haalt. Iaw je komt veel eerder in een diepe slaap terecht. Melatonine werkt het best door het elke avond op hetzelfde tijdstip te nemen
Aleyhup

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 21 August 2010 - 11:02 AM

Echt raar inderdaad dat ze in Nederland alleen "homeopathische" dosissen mela verkopen in de drogist, terwijl dokters eigenlijk juist vaak een "overdose" voorschrijven.

Wikipedia

Studies from Massachusetts Institute of Technology have said that melatonin pills sold as supplements contain three to ten times the amount needed to produce the desirable physiologic nocturnal blood melatonin level for a more rapid sleep onset. Dosages are designed to raise melatonin levels for several hours to enhance quality of sleep, but some studies suggest that smaller doses (for example 0.3 mg as opposed to 3 mg) are just as effective.[84] Large doses of melatonin can even be counterproductive: Lewy et al.[85] provide support to the "idea that too much melatonin may spill over onto the wrong zone of the melatonin phase-response curve" (PRC). In one of their subjects, 0.5 mg of melatonin was effective while 20 mg was not.

Over lucide dromen / dagdromen:

Erowid Reportje: The Reason I Stopped Using It (Melatonin)

Hangt natuurlijk van jezelf af of het prettig is en levens-kwaliteit-bevorderend werkt, maar ik zou wel oppassen met autorijden e.d. :)
Verbing weirds language.

#4 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 21 August 2010 - 11:05 AM

ik zie net dat ik me een factor 10 heb vergist. Mijn pilletjes zijn 0,1 en ik neem er 20 per keer. Dat het net zo goed zou werken bij 0,3 gaat bij mij niet op. Daar heb ik genoeg mee ge-experimenteerd. van 5 naar 10 naar 15 en bij 20 sliep ik echt als een roos. Nooit meer gehad, nergens voor nodig aangezien het zo zijn werk goed doet.

ADHD-ers krijgen het ook vaak voorgeschreven om in slaap te komen
Aleyhup

#5 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 21 August 2010 - 12:09 PM

Nee het zijn niet echte lucide dromen, want ik was nog wakker de melatonine sloeg aan en was nog niet helemaal in slaap gevallen.
Ik droomde terwijl ik gewoon wakker was.
Dus zag hier en daar verschijnselen, maar ik weet het niet of ik dit wel met de psychiater wil gaan overleggen anders gaan ze denken dat ik hallucineer en krijg ik meteen een stempel schizofrenie op me gedrukt.
Overigens slaap ik er heerlijk op het werkt te goed.
Wanneer ik eenmaal in slaap ben gevallen heb ik nergens last. Ik droom gewoon normaal enz.
Het zit me meer dat wanneer je nog wakker bent dat je half in slaap bent half wakker bent soort van hallucineren maar niet helemaal.
Het lijkt op dagdromen,dromen/hallucineren en absences.
Zodra ik zeg maar door heb dat er iets mis is verdwijnt alles en ben ik helemaal "nuchter".
En dan heb ik het idee huh wat zag/deed/dacht ik.. En dan weet ik ook niet precies wat ik zag, en draai ik me om en binnen een paar minuten sukkel ik in slaap.

Ik heb het niet over vervelende bijwerkingen, want een benzo vind ik 1000x erger als dit.

Heb wel 27,19 Euro betaald voor 15 tabletjes O.o
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate

#6 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 21 August 2010 - 12:17 PM

^ Afzetters :)
Hoe zit het eigenlijk met afhankelijkheid bij melatonine? Lijkt me dat als je 't elke dag gebruikt je na een tijdje niet meer zonder kunt?
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#7 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 21 August 2010 - 12:19 PM

@Kirito Zou het niet weten :badger:

Maar Melatonine heeft wel wat te maken met serotonine/typrofaan.
Dus kan het zijn dat die dingen een beetje van je sero niveau opvreten?
En als je het erg lang gebruikt is het toch ook mogelijk om er depressief van te worden?

Het mooie is dat ik altijd wel pieker.. of uit het niets een muziekje ga zingen in gedachtes, en dat ik dat ook doe met Melatonine maar ik val toch in slaap :).

Heb ook tegen de psychiater gezegd dat ik mezelf herken in ASS/ADD maar die schrijft het gewoon af en die denkt dat ik chaotisch ben door het slaapgebrek :S
Maar het slaapgebrek komt meestal nadat ik chaotisch ben geworden.. Soms heb ik van die periodes.. net alsof een meid ongesteld is ofzow :badger:

/me shouts fuck this shit lets go party my nigga!

#8 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 22 August 2010 - 10:33 AM

Echt raar inderdaad dat ze in Nederland alleen "homeopathische" dosissen mela verkopen in de drogist, terwijl dokters eigenlijk juist vaak een "overdose" voorschrijven.

Wikipedia

Studies from Massachusetts Institute of Technology have said that melatonin pills sold as supplements contain three to ten times the amount needed to produce the desirable physiologic nocturnal blood melatonin level for a more rapid sleep onset. Dosages are designed to raise melatonin levels for several hours to enhance quality of sleep, but some studies suggest that smaller doses (for example 0.3 mg as opposed to 3 mg) are just as effective.[84] Large doses of melatonin can even be counterproductive: Lewy et al.[85] provide support to the "idea that too much melatonin may spill over onto the wrong zone of the melatonin phase-response curve" (PRC). In one of their subjects, 0.5 mg of melatonin was effective while 20 mg was not.

Over lucide dromen / dagdromen:

Erowid Reportje: The Reason I Stopped Using It (Melatonin)

Hangt natuurlijk van jezelf af of het prettig is en levens-kwaliteit-bevorderend werkt, maar ik zou wel oppassen met autorijden e.d. :(

Klopt heb ook last van lucide dromen nu :S dat is toevallig... Het was soort van een niet enge nachtmerrie ofzo..
En gisteren had ik iets over een horloge gelezen dat de tijd niet correct zal weergeven in zo een droom.
Ik dacht daar gisteren aan en kwam dat vanacht in mijn droom tegen :S droom een soort van wat je denkt droom je ofzo:S maar dan heel vaag. En ik heb maar de helft van een tablet genomen O.o

#9 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 22 August 2010 - 12:59 PM

^ Afzetters :P
Hoe zit het eigenlijk met afhankelijkheid bij melatonine? Lijkt me dat als je 't elke dag gebruikt je na een tijdje niet meer zonder kunt?

Ik heb 3 mg tabletten en deze een aantal maanden geslikt (tevens een krachtige antioxidant) maar doordat ik te vast sliep ben ik er mee gekapt (kon amper meer uit bed komen, wel zieke dromen btw hier en daar) .

Om even op je vraag in te gaan. Je bouwt met melatonine geen tolerantie op, het zal eerder een positieve werking op je lichaam hebben dan een negatieve bij dagelijks gebruik (dit goedje bestaat a een tijd en staat ook bekend als een inslaper zonder bijeffecten, verw8 geen benzo rush of wat dan ook lol.. daarnaast werkt et ook niet als je nog wappie bent van de dope en je wil toch je uurtjes pakken.. oh de anti-oxidatie werking zal daar tevens wel een goeie invloed op hebben :glare: )

#10 JJJ

JJJ

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 515 posts

Posted 25 August 2010 - 09:36 AM

Ik gebruik het regelmatig, wanneer ik verwacht wat lastiger in slaap te zullen komen dan normaal, of wanneer ik m'n nachtrust zeer nodig heb. Voor mij is 3mg eigenlijk teveel, meestal neem ik 1.5mg. Ik denk dat wanneer je teveel bij-effecten hebt bij 3mg (nachtmerries, sloom wakker worden), het aan te raden is om eens een lagere dosis te proberen.

Dat is echt veeel te duur, op internet kun je het enorm voordelig bestellen.
Sometimes we live
no particular way
but our own

#11 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 25 August 2010 - 02:51 PM

En als je het erg lang gebruikt is het toch ook mogelijk om er depressief van te worden?

melatonine wordt gemaakt uit serotonine (in je lichaam) als je gewoon melatonine neemt lijkt mij dat er niets verloren gaat van je serotonine. als je een middel neemt waardoor je meer melatonine aan gaat maken in je lichaam, dan vreet het er een beetje aan, maar dit zou niet gevaarlijk mogen zijn... weet zelf niet hoe die medicijnen werken... iig lijkt me het niet te vergelijken met het uitputten van je serotonine zoals mdma dat kan doen :P

lang gebruik van melatonine hoeft geen depressie te veroorzaken, een teveel aan melatonine doet dit wel, als jij beschrijft dat je van die lucide dromen hebt is dat meestal een teken dat je te veel neemt... (heb ik ooit ergens gelezen maar kan de bron niet meer vinden) wat ik echter vreemd vind als ik nu google erop nasla is dat er wordt beweerd dat je niet snel teveel melatonine kan nemen (dwz grote hoeveelheden hebben geen schadelijke gevolgen) iets wat ik zelf niet kan rijmen met hetgeen wat ik eerder heb geschreven (dat teveel depressie kan veroorzaken...)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#12 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 27 September 2010 - 10:57 PM

melatonine wordt gemaakt uit serotonine (in je lichaam) als je gewoon melatonine neemt lijkt mij dat er niets verloren gaat van je serotonine. als je een middel neemt waardoor je meer melatonine aan gaat maken in je lichaam, dan vreet het er een beetje aan, maar dit zou niet gevaarlijk mogen zijn... weet zelf niet hoe die medicijnen werken... iig lijkt me het niet te vergelijken met het uitputten van je serotonine zoals mdma dat kan doen :P

lang gebruik van melatonine hoeft geen depressie te veroorzaken, een teveel aan melatonine doet dit wel, als jij beschrijft dat je van die lucide dromen hebt is dat meestal een teken dat je te veel neemt... (heb ik ooit ergens gelezen maar kan de bron niet meer vinden) wat ik echter vreemd vind als ik nu google erop nasla is dat er wordt beweerd dat je niet snel teveel melatonine kan nemen (dwz grote hoeveelheden hebben geen schadelijke gevolgen) iets wat ik zelf niet kan rijmen met hetgeen wat ik eerder heb geschreven (dat teveel depressie kan veroorzaken...)

Oh zo dat is al wat. ty ^,^

#13 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 28 September 2010 - 07:18 AM

Da´s wel duur ja. Hier kosten 500 tabletjes van 0,1 mg 12,95 (of goedkoper als ze in de aanbieding zijn, wat vaak het geval is). 500 tabletjes is goed voor 17 dosissen van 3 mg.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#14 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 15 October 2010 - 10:20 PM

Da´s wel duur ja. Hier kosten 500 tabletjes van 0,1 mg 12,95 (of goedkoper als ze in de aanbieding zijn, wat vaak het geval is). 500 tabletjes is goed voor 17 dosissen van 3 mg.

Heb vandaag 5x 0,1mg melatonine ingenomen van sleepzz.
Ik moest overgeven.
Dus die gebruik ik voorlopig niet meer echt misselijk makend, mijn pizza kwam er gewoon uit.
En ik kreeg het echt warm bij de zijkanten van mijn hoofd/gezicht :/

Posted Image

Echt disgusting misschien maar is terug naar de psychiater voor een nieuwe voorschrift..

Maandag/Dinsdag komt mijn bestelde Natrol Melatonine 5 mg Time Release 100 tabletten binnen. s ff kijken hoe die is!

#15 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1116 posts

Posted 16 October 2010 - 04:45 PM

Misselijk van 0.5 mg melatonine? Melatonine zou helemaal niet op de maag / 5ht3 receptoren moeten werken dus geen misselijkheid moeten kunnen veroorzaken. Zitten er hulpstoffen in die pillen waar je misschien allergisch voor bent, (ik heb namelijk de op recept apotheek variant van melatonine in 3 mg pilletjes) of zou het ongerelateerd kunnen zijn, dat je bv een virus had / er iets mis was met je pizza?
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#16 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 16 October 2010 - 06:25 PM

Lijkt me ook niet aannemelijk dat, als de reactie al kwam door de tabletten, een ander merk veel verschil maakt. Soms heb je wel eens een merk medicatie welke speciaal is samengesteld voor mensen met bepaalde allergische reacties of morele bezwaren, maar het overgrote deel zal dezelfde stofjes bevatten.
Verbing weirds language.

#17 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 16 October 2010 - 11:28 PM

Sleepz melatonine: * Lactose monohydraat * Microkristallijne cellulose * Magnesiumstearaat * Melatonine
Apotheek melatonine: Melatonin cellulosum microcryst ph102

Had wel voor eventjes wat grotere pupillen, weet het zelf ff niet.
Maar ik ga het niet opnieuw proberen.
Hmm zit nu ook te denken aan wat het lag, maar de pizza had mijn moeder gemaakt.
Dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt, want de rest heeft niet zitten kotsen :P
Misschien had ik gewoon buikgriep want de laatste paar dagen kwam ik best snotterig uit bed :P.
Ja het is oktober he.... dat word een griep prik halen binnenkort lol.

#18 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 21 October 2010 - 05:00 PM

Maandag mijn Natrol melatonine binnen gekregen.
Ik moet eerlijk zijn het werkt perfect!
Gelukkig heeft mijn maag er geen last van.
Word wel wat sufjes wakker misschien is 5mg iets teveel, of het is even wennen.
Werd wel erg vroeg wakker, zo rond 7 uur in de ochtend.
Gewoon met moeite nog door gaan slapen tot 11uur :D

Posted Image

#19 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 21 October 2010 - 07:40 PM

Ik weet niet hoe laat je bent gaan slapen, maar er is toch niets mis met om 7 uur uit bed gaan? :duimpje:

Lekker lange dag heb je dan :)
Verbing weirds language.

#20 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 22 October 2010 - 04:41 PM

Ik weet niet hoe laat je bent gaan slapen, maar er is toch niets mis met om 7 uur uit bed gaan? :duimpje:

Lekker lange dag heb je dan :)

Klopt misschien moet ik maar eens tevreden zijn ofsow :D :duimpje:

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users