Jump to content

Photo

Bijzonder zware MDMA tabletten in omloop

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 mdma120

mdma120

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 109 posts

Posted 30 June 2004 - 04:27 PM

Bijzonder gevaarlijke drugstabletten met supermanlogo in omloop
Volksgezondheid waarschuwt er woensdag in een persmededeling voor dat er in ons land bijzonder gevaarlijke drugstabletten in omloop zijn.
De tabletten, die op 27 mei in beslag werden genomen in de omgeving van Doornik, bevatten een zeer hoge dosis MDMA en het gebruik ervan kan leiden tot de dood.

De gevaarlijke tabletten zijn blauw, hebben een breuklijn en dragen een supermanlogo. De hoge concentratie MDMA (gemiddeld 63,5 pct) kan zelfs dodelijk zijn. De drugs kunnen ook leiden tot ernstige gezondheidsproblemen zoals stuipen, hoge lichaamstemperatuur en zelfs coma. De tabletten hebben een diameter van 8 mm, zijn 4,5 mm dik in het midden en 3,2 mm aan de rand, ze wegen gemiddeld 250 mg.
Het 200-tal tabletten werd op 27 mei in beslag genomen in de omgeving van Doornik. Volksgezondheid werd dinsdag op de hoogte gebracht van de onderzoeksresultaten.

bron: GVA/HBVL Belgie

#2 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 30 June 2004 - 04:35 PM

63,5% * 250 mg = 160 mg.
Dan hoef je dr tenminste maar 1 te nemen voor een leuke avond :)

de concentratie lijkt me niet uit te maken qua risico, men gebruikt tenslotte ook pure mdma in capsules, of snuift het poeder.

De beschreven negatieve effecten lijken me vrij sterk, als ze slechts mdma bevatten. Dan moet je dr al in een keer 3 naar binnen werken en dan nog.... de LD50 voor mdma ligt ver boven die dosering.

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 30 June 2004 - 04:58 PM

beetje bullshit jah, idd als je er heel veel van neemt kan dat idd leiden tot die reacties maar bij eentje zie ik dat niet zo snel gebeuren.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 PsychoNut

PsychoNut

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 48 posts

Posted 30 June 2004 - 05:54 PM

Belgie is duidelijk begonnnen met zijn war on drugs, gezien dit crap nieuwsbericht , alsmede het vage '100 personen in ziekenhuis door xtc gebruik op de city parade'.

De dodelijke dosis MDMA light boven de 4000 mg voor een mens van gemiddeld lichaamsgewicht. Uiteraard weten de meeste mensen na inname van zon power pil de voorkant van de achterkant niet meer te onderscheiden , maar dodelijk ? bla.

Ze proberen middels de media de stemming dusdanig te zetten dat ze vervolgens gewone gebruikers hard kunnen aanpakken etc. Jammer. Ze kunnen zich beter richten op dat pedo netwerk dat zogenaamd niet bestaat daaro ...

"Belgie , slijpsteen van de geest ... "

#5 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5414 posts

Posted 30 June 2004 - 06:04 PM

Belgie doet dit al heel lang. Ik vind het goed dat er zo'n berichten zijn, dan weten de mensen dat ze moeten opletten. De term dodelijk is overdreven, maar het is goed dat mensen die niet veel gewend zijn weten welke pillen zwaar zijn en welke niet.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#6 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 02 July 2004 - 11:43 PM

De LD50 van MDMA ligt op 100 mg/kg lichaamsgewicht...dus iemand van 80 kg heeft bij 8 gram MDMA 50% kans het niet te overleven...

De meeste "party-gangers" houden het normaal toch niet bij 1 pilletje op een nacht...waardoor ze dus zowiezo al (veel) meer dan 160 mg binnenkrijgen. Wederom een hoop heisa om niks...
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#7 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 03 July 2004 - 12:31 AM

De LD50 van MDMA ligt op 100 mg/kg lichaamsgewicht...dus iemand van 80 kg heeft bij 8 gram MDMA 50% kans het niet te overleven...

De meeste "party-gangers" houden het normaal toch niet bij 1 pilletje op een nacht...waardoor ze dus zowiezo al (veel) meer dan 160 mg binnenkrijgen. Wederom een hoop heisa om niks...

mmm die ld50 kan je niet zo letterlijk nemen, ik dacht dat die voor mensen was.

maar 160 mg in een keer voor bijvoorbeeld een dun meisje van 15 is zeker wat teveel van het goeie.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#8 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 03 July 2004 - 02:19 AM

Nouja, ze zijn wel sterk maar als ik al die vage gasten zie lopen soms, al die knakkers die wekelijks gebruiken, die nemen zo 300 mg of meer op een nacht terwijl ik al moet kotsen bij 270
Maarja, zo werkt war on drugs altijf, veel propaganda met verdraaide en verzonnen gegevens

mzzl
Dit is dope!

#9 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 03 July 2004 - 03:39 AM

mmm die ld50 kan je niet zo letterlijk nemen, ik dacht dat die voor mensen was.

Uiteraard is de daadwerkelijke LD50 voor mensen nooit getest, maar als de schattingen (aan de hand van onderzoeken) inderdaad juist zijn, dan betekend dat wel letterlijk dat bij 100 mg/kg lichaamsgewicht 50% van de mensen het niet zal overleven.

maar 160 mg in een keer voor bijvoorbeeld een dun meisje van 15 is zeker wat teveel van het goeie.

Het zal waarschijnlijk geen plezierige ervaring brengen, maar het is ook niet echt gevaarlijk.

Ik heb jaren geleden wel eens 850 mg MDMA gehad in een halve dag tijd...dan leer je het wel af (ik iig)
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users