Bijzonder zware MDMA tabletten in omloop
Posted 30 June 2004 - 04:27 PM
Volksgezondheid waarschuwt er woensdag in een persmededeling voor dat er in ons land bijzonder gevaarlijke drugstabletten in omloop zijn.
De tabletten, die op 27 mei in beslag werden genomen in de omgeving van Doornik, bevatten een zeer hoge dosis MDMA en het gebruik ervan kan leiden tot de dood.
De gevaarlijke tabletten zijn blauw, hebben een breuklijn en dragen een supermanlogo. De hoge concentratie MDMA (gemiddeld 63,5 pct) kan zelfs dodelijk zijn. De drugs kunnen ook leiden tot ernstige gezondheidsproblemen zoals stuipen, hoge lichaamstemperatuur en zelfs coma. De tabletten hebben een diameter van 8 mm, zijn 4,5 mm dik in het midden en 3,2 mm aan de rand, ze wegen gemiddeld 250 mg.
Het 200-tal tabletten werd op 27 mei in beslag genomen in de omgeving van Doornik. Volksgezondheid werd dinsdag op de hoogte gebracht van de onderzoeksresultaten.
bron: GVA/HBVL Belgie
Posted 30 June 2004 - 04:35 PM
Dan hoef je dr tenminste maar 1 te nemen voor een leuke avond

de concentratie lijkt me niet uit te maken qua risico, men gebruikt tenslotte ook pure mdma in capsules, of snuift het poeder.
De beschreven negatieve effecten lijken me vrij sterk, als ze slechts mdma bevatten. Dan moet je dr al in een keer 3 naar binnen werken en dan nog.... de LD50 voor mdma ligt ver boven die dosering.
Posted 30 June 2004 - 04:58 PM
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 30 June 2004 - 05:54 PM
De dodelijke dosis MDMA light boven de 4000 mg voor een mens van gemiddeld lichaamsgewicht. Uiteraard weten de meeste mensen na inname van zon power pil de voorkant van de achterkant niet meer te onderscheiden , maar dodelijk ? bla.
Ze proberen middels de media de stemming dusdanig te zetten dat ze vervolgens gewone gebruikers hard kunnen aanpakken etc. Jammer. Ze kunnen zich beter richten op dat pedo netwerk dat zogenaamd niet bestaat daaro ...
"Belgie , slijpsteen van de geest ... "
Posted 30 June 2004 - 06:04 PM
Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.
Posted 02 July 2004 - 11:43 PM
De meeste "party-gangers" houden het normaal toch niet bij 1 pilletje op een nacht...waardoor ze dus zowiezo al (veel) meer dan 160 mg binnenkrijgen. Wederom een hoop heisa om niks...
staat, staat stil.
Posted 03 July 2004 - 12:31 AM
mmm die ld50 kan je niet zo letterlijk nemen, ik dacht dat die voor mensen was.De LD50 van MDMA ligt op 100 mg/kg lichaamsgewicht...dus iemand van 80 kg heeft bij 8 gram MDMA 50% kans het niet te overleven...
De meeste "party-gangers" houden het normaal toch niet bij 1 pilletje op een nacht...waardoor ze dus zowiezo al (veel) meer dan 160 mg binnenkrijgen. Wederom een hoop heisa om niks...
maar 160 mg in een keer voor bijvoorbeeld een dun meisje van 15 is zeker wat teveel van het goeie.
>> Regels DHP << (klikbaar)
- Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
- Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.
Posted 03 July 2004 - 02:19 AM
Maarja, zo werkt war on drugs altijf, veel propaganda met verdraaide en verzonnen gegevens
mzzl
Posted 03 July 2004 - 03:39 AM
mmm die ld50 kan je niet zo letterlijk nemen, ik dacht dat die voor mensen was.
Uiteraard is de daadwerkelijke LD50 voor mensen nooit getest, maar als de schattingen (aan de hand van onderzoeken) inderdaad juist zijn, dan betekend dat wel letterlijk dat bij 100 mg/kg lichaamsgewicht 50% van de mensen het niet zal overleven.
maar 160 mg in een keer voor bijvoorbeeld een dun meisje van 15 is zeker wat teveel van het goeie.
Het zal waarschijnlijk geen plezierige ervaring brengen, maar het is ook niet echt gevaarlijk.
Ik heb jaren geleden wel eens 850 mg MDMA gehad in een halve dag tijd...dan leer je het wel af (ik iig)
staat, staat stil.
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users