Jump to content

Photo

Het alcohol substitutie topicalcohol versus opiaten?

• Please log in to reply
38 replies to this topic

#1 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 11:58 AM

Hallo, laat ik maar meteen met de deur in huis vallen met mijn vraag.
Ik heb een beetje genoeg van alcohol drinken, vind het heel lekker maar ik drink het wat te veel.Geen verslaving of iets maar naar mening is het tijd om ermee te stoppen.Ook omdat in mijn familie alcoholverslaving voorkomt.
Vooral controleverlies.Dat is echt zo vervelend.
als ik begin met drinken weet ik vaak niet hoe ik eindig( of waar :) :-/ )
Nee niet echt grappig vind ik.
Gebeurt niet zo vaak maar toch wel iets te vaak.
Mijn idee is om alcohol te vervangen door iets anders om me mee te ontspannen.
Heb natuurlijk al wel eens oxamepams gebruikt een tijdje ,maar vind het niks, en ik ging er vrolijk bij drinken.Is ook lekker gevaarlijke combinatie.
Het liefst zou ik opium thee drinken als vervanging. Of coca bladeren als ik zin heb in een ander gevoel.
Maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken.
Kun je ook gewoon zakjes opiumthee bij de smartshop kopen. of moet ik aan de slag met planten.?
Ook vraag ik me af welke middelen nog meer goed zijn om me mee te ontspannen.
Gifdla (wild lettuce) wat ook een soort lichte opiaat is werkt redelijk maar het effect is heel licht en zou wel iets sterkers willen.
groetjes jevgenia

#2 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6386 posts

Posted 28 July 2010 - 12:13 PM

Als eerst wil ik zeggen, als bang bent voor verslaving en met alcohol al aan het binge drinken bent, is de het maar de vraag of opiaten een goed alternatief voor jouw zijn. Deze stoffen zijn namelijk verslavender dan alcohol. Nu is opium thee wel wat 'veiliger' dan de gemiddelde opiaat, maar misschien moet je eerder in de richting van kratom denken, maar let op, dit is ook verslavend.
Of is blowen niet gewoon een goed alternatief als je per se iets moet nemen, een goed stuk hash en fijne muziek is voor mij altijd een prima combinatie om eens goed te ontspannen.

Hier een topic over opium thee;
Papaver (poppy) thee, Ervaringen?

En over kratom, gifsla en andere interessante downers zijn genoeg topic's in dit subforum te vinden, dus veel zoek plezier :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#3 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 01:07 PM

Hoi,
Ja ik ken de risico's ben me daar wel van bewust.
Maar een alcoholverslaving lijkt me wel de ergste meest vernietigende verslaving die er is.
Mischien ook hero en crack.
Eigenlijk zijn alle verslavingen naar.
Ik ben ook niet verslaafd verder.
maar wel binge drinken idd.kan me grens niet goed.erg vervelend.
Daarom zoek ik een vervangend middel.
Het liefst wil ik natuurlijke drugs zonder toevoegingen gebruiken.die je zelf kan kweken.
Kratom heb ik wel eens geprobeerd maar ik vond het niet prettig.
Blowen heb ik een paar jaar gedaan rond mijn 15de maar uiteindelijk werd ik er maar onrustig en paranoide van.
Bij mij valt het gewoon niet goed ,behalve heel af een toe een hasj jointje en dan een paar trekjes maar.
Als ik zou blowen zou ik de deur niet meer uitdurfen na een tijdje :)
Ik ga straks maar even langs de smartshop denk ik.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6386 posts

Posted 28 July 2010 - 01:13 PM

Op de DHPedia staat een flinke lijst met psycho-actieve planten;
DHPedia - Planten

Helaas zijn de meeste pagina's nog niet geschreven, maar dan krijg je wel een indicatie over welke planten je eventueel meer info zou willen vergaren. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 01:20 PM

Op de DHPedia staat een flinke lijst met psycho-actieve planten;
DHPedia - Planten

Helaas zijn de meeste pagina's nog niet geschreven, maar dan krijg je wel een indicatie over welke planten je eventueel meer info zou willen vergaren. :)

#6 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 28 July 2010 - 01:41 PM

Het lijkt me niet dat je alcohol kan (en wil) vervangen door een psychedelicum afgezien van cannabis.
En opiaten ..tsja iets te lekker spul voor de meeste mensen.

Dus mijn tip van de maand: GHB :)
In vele opzichten superieur aan alcohol.
(maar vereist in tegenstelling tot zuipen wel een zekere mate van verantwoordelijkheid en intelligentie wanneer je niet constant op de meest bizarre plekken wilt wakker worden without a clue ..)

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#7 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6386 posts

Posted 28 July 2010 - 01:43 PM

Maar als je moeite hebt om maat te houden, lijkt me GHB niet het meest ideale middel..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#8 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 28 July 2010 - 02:14 PM

Er is volgens mij geen goede alcoholvervanger welke niet verslavend is. Cannabis, kratom, valeriaan en skullcap zijn allemaal lekker ontspannend, maar het effect is toch anders...

Eenvoudige / simpele ontspanning zonder nadelen of verslavingsrisico kun je niet uit stofjes of plantjes halen, juist omdat ontspanning zoiets heerlijk verslavends is. Persoonlijk vind ik mdma (xtc) een van de lekkerst ontspannende middelen, maar door de bijwerkingen is het niet iets dat je wekelijks wilt doen.

De echte downers die in dezelfde groep als alcohol vallen (opiaten, slaap- en kalmeringsmiddelen, GHB) hebben dezelfde of hogere risico's, en zijn geen ideale vervangers.
Alcohol is denk ik ook zo populair omdat het voor het grootste deel van de bevolking *redelijk* in de hand te houden is.
Verbing weirds language.

#9 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 02:51 PM

Hoi
ghb heb ik dus nog nooit genomen maar als ik met alcohol al ergens kan belanden zonder een clou van wat er is gebeurt dusr ik dat niet zo goed aan eigenlijk.En het komt op hetzelfde neer dan.
Ik las laatst dat sommige mensen hun lichaam door iets genetisch niet aangeeft wanneer ze dronken zijn.Ze worden niet moe of misselijk en hoeven niet over te geven.
Op een bepaald moment ga je dan gewoon door zonder te beseffen dat je dronken bent en nog doordrinkt ook zonder het door te hebben.Het klinkt raar maar bij mij werkt het echt zo.
Ik vergeet totaal dat ik dronken ben.Tot op een bepaaltd punt heb ik het dan leuk. maar het kan ook omslaan en misgaan.
Heb al diverse ongelukjes gehad zoals van een trap vallen ,vinger tussen de deur,en de ergste op een vriendin springen en vallen en zij viel op mij op een harde stenen vloer waarna ik schijnbaar drie minuten met mijn ogen open lag te staren en iedereen dacht dat ik dood was.(toen was ik dus 15)
En ik baal er later altijd van als ik een black out heb gehad en niet meer weet wat ik gedaan heb.
dus opiaten zijn dan mischien toch een beter alternatief voor mij.
Tja xtc heel lekker maar niet voor regelmatig gebruik.En dan verandert mijn gevoel ook weer een beetje te veel terwijl ik gewoon iets ontspannends zoek.maar dan weer wat zwaarden dan valeriaan of zo.
Is alcohol echt zo in de hand te houden? De meeste nare (verkeers) ongelukken en mishandelingen gebeuren toch vaak onder invloed van alcohol.
en er zijn echt veel alcoholisten.

#10 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 28 July 2010 - 04:31 PM

^Ongeveer 10% van de mensen kan het niet in de hand houden (zoals bij de meeste drugs), ergo: alle verkeersongelukken en weet ik wat.

Maar het is al gezegd, als je alcohol al moeilijk onder controle hebt is het zeer af te raden om aan de opiaten te gaan. Of eigenlijk elk middel, als je het mij vraagt.

Ik zal wel weer als een stinkende kut hippie gezien worden, maar als je eens echt wilt ontspannen zonder het risico van verslaving kun je yoga en/of meditatie proberen. Ik denk dat het zeer aan te raden is in jou geval om te leren om vanuit jezelf te ontspannen en niet je heil in iets van buiten jezelf te zoeken, met alle risico's van afhankelijkheid die daar bij komen.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#11 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 28 July 2010 - 05:35 PM

Eh, als je met alcohol problemen hebt kan ik je opiaten ook zeker afraden.. Tenminste, wat is de reden dat je drinkt? Je kan namelijk drinken puur om te ontspannen, maar je hebt ook mensen die drinken om sociaal los te komen en op gegeven moment zich totaal niet meer prettig voelen zonder.

#12 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 06:21 PM

Hoi,
Met andere middelen heb ik minder problemen en kan ik mezelf juist goed in de hand houden weet ik uit ervaring.
Heb in het verleden veel xtc en speed en coke gebruikt en daarbij verloor ik mezelf eigenlijk nooit en bleef voor mijn gevoel juist helder.
Alleen alcohol heeft een vreemd effect op mij.
Met opiaten heb ik dan nog niet zoveel ervaring maar ik wil het wel graag proberen.
Hmm ik wist niet dat hippies stonken :rolleyes: naar wierook mischien?
in elk geval ik vind je geen hippie en ik doe al aan meditatie en in september begin ik met een yoga opleiding ,ik hoop ook dat het helpt idd.
De reden dat ik drink is nogal ingewikkeld.
Ofcourse ,ik vind het lekker.
Maar ook ,heb bordeline, ocd ,angsstoornis, en vaak een gespannen gevoel daardoor.Ben net bij mijn vriend weg na 12 jaar wat op een hele nare manier gegaan is met ontzettend veel stress.
Dus reden genoeg om even lekker weg te vluchten in middelen.Redenen genoeg.
Ik denk dat ik soms bewust mijn ego uit wil schakelen.met drank gaat dat nou eenmaal makkelijk , maar het is geen goede manier ,i know.
anyway net was ik naar de smartshop en ik kwam thuis met : kanna en san pedro zaadjes. Oja en zo'n mini flesje wijn.
Dat is trouwens heel lekker eerst wijn en dan een snuif kanna.
Maarja ,daar gaan mijn goede voornemens alweer.
Poppy seeds of grow kits kon ik niet vinden.

Wat wel grappig is is dat ik van de week ergens een papaverplantje heb uitgegraven langs de weg en hem nu in een bakje op mijn balkon heb gezet.Zij leeft nog en er zitten idd van die bollen op.en rose bloemen.
Ik weet alleen niet of het de goede soort is.
Er bestaan veel verschillende geloof ik.

#13 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 28 July 2010 - 06:55 PM

Dus reden genoeg om even lekker weg te vluchten in middelen.Redenen genoeg.

Ik zou eerder zeggen dat het juist hele goede redenen het zijn niet te doen, maar snap dat het moeilijk is.

Maar juist als je een middel, welke ook, als vlucht gebruikt, dan is het risico op verslaving erg groot. Je zegt dat je vroeger veel coke/xtc/speed gebruikte zonder grote problemen, maar stond je toen het zelfde in het leven als nu? En gebruikte je ze om een vergelijkbare reden als je alcohol nu gebruikt?

En zeker opiaten zijn notoir vanwege hun verslavingspotentie wanneer ze als vlucht gebruikt worden. Ik zou uitkijken als ik jou was.

Verder hoop ik voor je dat de yoga bevalt. :rolleyes:
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

#14 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 08:26 PM

Toen stond ik nogal onbewust in het leven. ik deed maar wat.
Nu ben ik wel bewuster van wie ik ben en wat ik wil.
Mischien dat ik soms wel xtc gebruikte om me beter te voelen.Wanneer ik angstig of gespannen was hielp dat altijd wel.Terwijl ik wel van andere mensen hoorde dat ze er dan angstig van konden worden.Dus xtc heb ik wel op die manier gebruikt.als ik eerlijk ben.Maar het was vooral recreationeel eigenlijk.Hoewel ik wel meer en vaker gebruikte dan mijn vrienden.
Zeg maar zo'n 5 xtc verdeeld over het weekend.en dan ook 2 gram coke en veel drinken ook.
Heb ik een paar jaar volgehouden.Maar veel xtc was pas het laatste jaar. Toen werd het echt veel.
Ben toen ook in een keer gestopt op een gegeven moment omdat ik wanneer ik niet gebruikte hallucinaties kreeg.Mijn seretoninelevels waren volkomen uitgeput en ik heb weken alleen maar zitten rillen en was mentaal in de war enzo.Maar na een tijdje ging het weer goed Gelukkig
Waarschijnlijk heb ik van nature een serotenine tekort en moet ik het daarom aanvulen.
Ik heb alleen geen zin om weer aan de antidepressiva te gaan.Anders zou ik dat volgens psych ook chronisch moeten gebruiken.Heb ik ook een tijdje gedaan ,hoor maar resultaatwas dat ik volkomen emotioneel afgevlakte .Gelukkig ben ik daar al een paar jaar vanaf.
Het risico van opiaten ken ik wel, maar ik neem het voor lief denk.
Mischien moet ik maar met een ayahusca ritueel mee gaan doen zodat ik tot de diepere lagen van mijn bewustzijn kan doordringen.

#15 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 28 July 2010 - 08:31 PM

ik drink al 12 jaar geen druppel alcohol meer......en het bevalt me prima.....
ik rook liever een hashjointje......maar jij niet begrijp ik dus dat is geen goed advies :rolleyes: .....ik zou eerder iets zoeken waarmee je niet wegvlucht....iets waardoor je er niet tegenaan kijkt maar eroverheen....om het te overzien....daarvoor gebruik ik persoonlijk pep....speed helpt om mezelf even orde te geven...als ik speed gebruik kan ik dingen die ik niet heb verwerkt of die er nog zitten heel goed plaatsjes geven en zware dingen overzien, volgen, begrijpen etc. ......dus persoonlijk zou ik pep gebruiken :D :D omdat het voor mij altijd weer even een verkenning is voor me geest :D ....
Misschien heb je ook wel een drug die dat bij jou doet :) .....ofso.....

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#16 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 28 July 2010 - 08:46 PM

:rolleyes: Hmm ja het zou in elk geval wel helpen bij het opruimen van mijn huis.
Op zich een lekker lijntje speed lijkt me wel leuk maar op dit moment zou ik niet weten waar ik het moet kopen.
maare ..op lange termijn....... neeh.

#17 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 28 July 2010 - 10:09 PM

Hoi,
Ja ik ken de risico's ben me daar wel van bewust.

Als je niet een langere tijd (3 maanden constant) opiaten hebt gebruik kun je geen inschatting maken over de risicos of verlavingsgevoeligheid

ethanol heeft een feedback mechanisme omdat het zo kut is, opiaten vooral de potentere hebben dat niet (behalve als je ermee stop)
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#18 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 29 July 2010 - 02:16 PM

Mischien moet ik maar met een ayahusca ritueel mee gaan doen zodat ik tot de diepere lagen van mijn bewustzijn kan doordringen.

Dat zou ook heel goed kunnen werken.

#19 francois

francois

franswa

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1065 posts

Posted 30 July 2010 - 12:39 AM

Ben ik het ook mee eens... Het klinkt echt alsof je toch behoorlijk was issues hebt (gehad) in je leven en deze nog niet helemaal hebt verwerkt. Alcohol verdooft dat dan lekker, opiaten in een nog wat sterkere mate. Denk echt dat opiaten een zeer slechte keuze voor je zouden zijn. Want verslaving is een factor die je van tevoren echt niet in kan schatten... Kan nog eens erg beroerd aflopen als je dat pad eenmaal inslaat.....
Ayahuasca Kan wellicht een tool zijn om jezelf tot confrontatie te dwingen.... Wie weet levert het iets voor je op :)

Succes!
F.
Hoe is het!
Helemaal waus van de saus!

#20 jevgenia

jevgenia

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 23 posts

Posted 30 July 2010 - 11:24 AM

Hmm, zet me wel aan het denken.
een verslaving daar heb ik ook niet zoveel zin in.Ik zocht gewoon naar een goed vervangend middel en opium thee leek me wel wat.
Maar mischien een beetje naief van mij om te denken dat het omdat het natuurlijk is en geen heroine ofzo niet zo heel veel kwaad kan.
Ik ga denk ik kratom kopen ,dat lijkt er een beetje op en is wel wat onschuldiger.
een ayahusca ritueel zou ik heel graag een keer willen doen maar ben er nu nog niet aan toe denk ik.
Ik wil wel eerst zelf wat issues uitwerken en me goed voorberijden mentaal.
eerst wil ik me in het sjamanisme verdiepen en nuchter dat soort reizen maken (door middel van dromen en visualisatie ) voor ik ayahusca durf te nemen.Anders zou het een beetje te heftig voor me zijn denk ik.
Ik heb wel een paar keer op paddestoelen getript en dat is wel goed bevallen maar maar ik denk toch dat dat van een hele andere orde is.
Dat was ook meer recreationeel toen.
Nu zou ik het meer als een middell willen gebruiken om echt heel diep te gaan en kijken waar het probleem (of niet) zit.
Leuk dat jullie zo meedenken in elk geval :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users