Jump to content

Photo

"peprillingen?"Last van na uitwerken van amfetamine

• Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 20 June 2010 - 10:30 PM

even offtopic (of eigenlijk dus juist ontopic)

kennen jullie het fenomeen peprillingen? Die wel minstens 24 uur na het uitwerken van de pep aanhouden.. dat je echt over je hele lichaam rillingen krijgt alsof je van binnen uit heel koud wordt en die overal op je huid en van binnen te voelen is? Ook als je al gewoon een nacht hyebt geslapen en goed gegeten hebt en totaal weer nuchter bent enzo
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#2 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 20 June 2010 - 10:44 PM

Doet me denken aan afkickverschijnselen van andere middelen.
Of je gebruikt teveel pep of je hebt slechte kwaliteit (als in veel bijproducten van de reactie die bijwerkingen veroorzaken) of je hebt last van de stoffen waarmee het het versneden is.

-split in nieuw topique-
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#3 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 20 June 2010 - 11:42 PM

te veel sowieso niet, want ik gebruik maar paar keer per jaar pep en dan ook redelijk weinig. Zelfs als ik 1 inimini puntje doe aan het begin van de avond heb ik het de volgende avond nog
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#4 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 21 June 2010 - 09:41 AM

Amfetamine blijft vrij lang in je lichaam dus sws is het pas volledig uit je bloed na 24-48 uur vanaf de laatste dosis (afhankelijk van de pH van je urine).

Het kan zijn dat de stimulerende effecten je imuun systeem wat naar beneden halen en dat je daardoor vatbaarder wordt voor ziektes, waardoor je lichaam weer een imuun respons opwekt.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#5 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 08 July 2010 - 01:26 PM

Dat had ik ook maar dat ging gepaard met zweten en soort van koud en warm hebben door elkaar. Beetje moeilijk te beschrijven.
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#6 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 13 July 2010 - 01:16 PM

ik vind ze relaxed, mits je voldoende truien bij je hebt en/of snoeihard aan de zuip gaat.

ik dacht dat dat normaal verschijnsel is als je een stof grotendeels uit je systeem hebt gegooid... heb t ook bij andere stimulantia, volgensmij ook bij acid, maar daar zou ik eens op moeten letten.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#7 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 13 July 2010 - 03:45 PM

Zowel op LSD als op MDMA heb ik in de comedown wel rillingen, niet van de kou maar meer door het zwevende gevoel bij het landen... beetje een lege motor die aan het napruttelen is, heen en weer slingerend tussen nuchterheid en rushes. Weet niet of dat hetzelfde is, aangezien het in de originele post gaat om "tot 24 uur na uitwerking".
Verbing weirds language.

#8 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 13 July 2010 - 10:05 PM

nog nooit last van gehad, heb je dat bij alle amfets? zo ja, miss ie het wel een allergische reactie ?

#9 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 23 July 2010 - 09:20 AM

Ik heb dat eigenlijk wel met alle middelen die ik gebruik. Ik vind het een heel prettig gevoel.

Vooral met LSD vind ik die rillingen typisch en erg fijn.

Al zou ik niet kunnen zeggen waarom je ze hebt. Ik zal dit weekend mijn licht er eens over laten schijnen bij mede drug gebruikers.
Van het Pad.

#10 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 23 July 2010 - 09:42 AM

hm apart. Bij mij zijn de rillingen echt wel duidelijk gekoppeld aan pep, bij andere middelen heb ik ze niet. Ik heb ze bij pepgebruik ook echt specifiek pas in de comedown... en tot wel een dag later soms dus ook nog. Maw als ik op zaterdagnacht pep heb gebruikt zit ik maandagmiddag op werk soms nog 'na te rillen'. Wel een aparte ervaring. Niet dat ik het verder heel erg vind ofzo, maar vind het toch typisch en vraag me wel af wat dat dan is.

#11 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 23 July 2010 - 10:15 AM

als ik pep heb genomen dan zie ik dat mijn spieren allerlei spastische bewegingen maken, ik zie dan in mijn kuiten bv. hoe alle spiertjes kort samengetrokken worden, soms gepaard met enorme spierpijnen. Dit is over heel mijn lichaam zo. Dit voelt heel ongezond aan en is voor mij 1 van de redenen om geen pep te te gebruiken.
omgekeerd gaat ook

#12 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 23 July 2010 - 10:20 AM

als ik pep heb genomen dan zie ik dat mijn spieren allerlei spastische bewegingen maken, ik zie dan in mijn kuiten bv. hoe alle spiertjes kort samengetrokken worden, soms gepaard met enorme spierpijnen. Dit is over heel mijn lichaam zo. Dit voelt heel ongezond aan en is voor mij 1 van de redenen om geen pep te te gebruiken.

Magnesium helpt daar heel goed tegen.
Van het Pad.

#13 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 23 July 2010 - 10:34 AM

hm misschien eens kijken of magnesium van tevoren ingenomen ook tegen die peprillingen helpt, of is dat een rare gedachte?

#14 Libelle

Libelle

homo agnitio agnitius

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1349 posts

Posted 23 July 2010 - 11:41 AM

hm misschien eens kijken of magnesium van tevoren ingenomen ook tegen die peprillingen helpt, of is dat een rare gedachte?

Magnesium helpt om het opgehoopte melkzuur in je spieren sneller af te voeren. Zeker als je speed gebruikt hoopt zich heel snel zuur op, de dagen na je trip merk je dat ook vaak aan spierpijn. Sowieso kun je elke dag wat magnesium nemen, het helpt je spieren ontspannen en helpt ook tegen eventuele gespannenheid als je zenuwachtig bent.
Van het Pad.

#15 continuum

continuum

vergelijkt continue

• Members
  • PipPipPip
  • 410 posts

Posted 17 November 2013 - 06:51 PM

Interessant onderwerp. Stimulantia, empathogenen en psychedelica beinvloeden lichaamstemperatuur. Ervaring van rillingen zou je misschien kunnen opvatten als natuurlijk proces van warmte afgifte aan de omgeving. De stimulantia en empathogenen staan min of meer bekend om hun lichaamstemperatuur verhogende werking. Je kunt het warmer krijgen, lichaamsgeur kan sterker worden en soms begin je ook te zweten. Psychedelica staan minder bekend om verhoging van lichaamstemperatuur, maar meer in het algemeen om temperatuur schommelingen (zoals vlagen van warmte of koude).

Vanuit de biologie is bekend dat het proces van warmte regulatie plaats vindt in de hersenen. Misschien als ervaring van lichaamstemperatuur in een wat groter kader geplaatst zou worden dan het biochemisch kader, dan zouden subjectieve veranderingen van temperatuur en rillingen misschien beter begrepen kunnen worden. Rillingen ervaar je doorgaans zonder al te veel stil te staan bij het achterliggende mechanisme. Rillingen weerspiegelen het proces van temperatuur handhaving. Zou je invloed kunnen uitoefenen op dit interne mechanisme?

Is het mogelijk om dergelijk rillingen te beinvloeden? Stel dat je zo'n rilling ervaart, kun je dan die rilling verlengen of verkorten van tijdsduur... ? Kun je zo'n rilling intenser maken of afzwakken in intensiteit? Kun je rillingen spontaan 'opwekken' als je dat zou willen? Ongetwijfeld kennen een aantal van jullie het fenomeen wel waar ik naar toe wil, de mogelijkheid om te 'spelen' met koude rillingen. Dat je bepaalde opgebouwde mentale spanning kunt afgeven aan de omgeving in de vorm van rilling. Psychedelische rillingen lenen zich hier wellicht meer voor dan pep-rillingen. Tijdens psychedelische trips kun je jezelf door rillingen in extase sturen, in verdriet, in audio of tactuele ervaring etc etc. Ze bieden de mogelijkheid om te 'spelen' met interne evenwichten.

In het verlengde hiervan, ik vind het opmerkelijk dat niet alle stimulantia, empathogenen en psychedelica even selectief zijn in het verhogen van lichaamstemperatuur. Op efedrine, 3-fa en 4-fa kun je hogere lichaamstemperaturen ervaren dan op amfetamine; op methylone hogere lichaamstemp dan op mdma; op 6-apb hogere lichaamstemp tov mdai; op 6-apdb hogere lichaamstemp dan 6-apb; op ayahuasca hogere tems dan op lsd etc etc. Ook niet alle stoffen zullen evenveel rilling opwekken.

Wat ik mij afvraag... hoe gaan dergelijke specifieke verhoging van lichaamstemperatuur (en warmte dissipatie) gepaard met de specifieke werkingsmechanismen van de drugs? 

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users