Jump to content

Photo

Ketaminehet officiële keta topic!

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#61 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 10 September 2010 - 04:53 PM

eventjes gauw ervoor: ik ben een zeer ervaren gebruiker

ok, ik heb een paar brandende vragen over katieeeee.... (vraag me af of er meerderen zijn die haar ook katie noemen) en wat ervaring delen

- wat is nou excact het verschil tussen S-Keta en R-Keta? en hoe herken ik het
- maakt et uit in effect (en schadelijkheid voor je neus) als je het als kristal of verpoederde vorm snuift?
- Is keta nou echt niet zo schadelijk als ze zeggen (de schadelijkheid houd in, 4 dagen geheugenstoornis, daarna weer normaal (ik wil hier wel een professioneel antwoord op van iemand die hier echt duidelijk meer van weet)

verder om ff duidelijkheid te geven, mijn ervaring met keta is zeer positief
ik vat keta ook als de leukste, samen met MDMA... deze combo is de beste btw, actief en vrolijk, lacherig en heel veel lachkicks
ik gebruik dit spul nu al een jaar, en deze zomer zeer intens (elk weekend gecombineerd met MDMA)
soms wil ik ook wel is tot het uiterste gaan... zoals MDMA, keta, ghb, speed, coke, Mephedrone als 1 mix
of LSD met keta, mdma en speed... en iedere keer weer, zorgde keta ervoor dat het allemaal nog leuker werd...

1 van de slechte keta combos vind ik met wiet, downer + downer zonder upper erbij is bedtijd voor duimelot
gare is ook, had laatst 0.7gram in 1 keer in me neus gepropt (moest ik ook maar is een keer proberen...) naja dat kwam neer op 1 grote achtbaan rit door tunnels en buisjes... met het rare bij-effect dat je nog steeds iedereen in de huiskamer normaal hoort prate... (leuk voor als je een keta ervaring wilt opdoen, maar wees gewaarschuwd, een K-Hole kan ik haast niet meer bereiken... als ik voor de supersleutelpunten (ong 1 centimeter berg op een vrij dikke sleutel) ga, zo 2 a 3 achter elkaar en dan ben ik zo keta als dat ik voor de eerste keer was met 1 mini puntje.

geinig van keta vind ik ook, althans dat heb ik dan, als je het combineert met dingen, heb je de volgende dag 9 van de 10x geen dipje of kater

margoed dit zijn mijn ervaringen en hoop wat antwoorden op mijn vragen te krijgen :)
(Gouden tip: doe mijn combos maar niet na... record ligt op 9 type drugs door elkaar en toen kwam de EHBO vragen of et wel goed ging... ik zei; ja natuurlijk "Henghengheng".

#62 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 10 September 2010 - 08:14 PM

Op je vragen:

S-iso keta is grofweg 2x zo potent als R-iso en vooral sterker lichamelijk verdovend. R-iso zou wat minder verdovend maar mentaal vager moeten zijn, maar ik heb in vergelijking tussen racemische en R-iso alleen gemerkt dat de r-iso ketamine slapper was en ik er meer van nodig had. Hoe je het verschil verder ziet.. ja de r-iso waren meer naaldjes dan mijn racemische spul, maar verder valt het verschil in potentie meer op. Ik heb vernomen dat s-iso minder heldere k-holes zou geven maar ik ben nog nooit k-hole gegaan zelf, en zo duidelijk vind ik het verschil tussen de isomeren nou ook weer niet, behalve dus de potentie.

Als je het goed crushed dat het goed fijn is lijkt het me het mildst op je neus, denk dat dat verder niet heel veel uitmaakt.

Wat de schadelijkheid betreft; er is een onderzoek dat concludeerde dat bij incidenteel gebruik (wat daar genoemd werd als 1-2x per maand) er bij die testgroep géén vermindering van mentale vaardigheden als geheugen e.d. te merken was, geen verschil met de keta-loze controle groep. Dagelijks gebruikers hadden wel een merkbaar verschil waarbij vooral het geheugen was aangedaan (allerlei aspecten er van) maar ex-gebruikers weer níet. Ik kan je even geen bron linken, maar dit is overal te vinden, van erowid tot wikipedia. In ieder geval kan men daar denk ik de conclusie uit trekken dat 'schade' door ketamine níet permanent is en dus herstelt bij onthouding van de stof, en daarnaast pas optreed bij zeer regelmatig gebruik. Ik merk zelf dat ik de dagen na ketamine soms moeilijker op woorden kan komen, en dat dat na ongeveer een week weer helemaal weg is, maar dat laatste is mijn subjectieve ervaring. Het lijkt er op dat maandelijks gebruik en verwante hoeveelheden dus níet schadelijk zijn, en er is ook veel te vinden over de potentie van de stof om depressie (tijdelijk) te genezen, voor je brein is zo af en toe een lijntje ketamine dus zeker geen ramp.

Wel zijn er behoorlijk onprettige berichten over ketamine en de blaas bekend; waarbij weer vooral zeer regelmatig (zoals dagelijks grote hoeveelheden) gebruikers daar het slachtoffer van, maar in het ergste geval is hun blaas ontstoken, vol met cysten en andere nare dingen, komt er bloed uit en houdt het nog maar erg weinig inhoud vast (wat betekent dat die mensen zo'n 30 keer per dag moeten pissen. Wáárom ketamine in grote hoeveelheden zo slecht voor de blaas is zou ik niet weten, maar het is een goede rede om gebruik enigsinds te matigen. Wederom is dit een effect dat bij gematigder gebruik nauwelijks/niet voorkomt.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#63 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 10 September 2010 - 08:34 PM

Is keta nou echt niet zo schadelijk als ze zeggen?

<<Polydrug-hersenen-naar-de-kloten-mix-9-drugs-door-elkaar-opschep-verhaal>>

:hmz: :hmm:
Verbing weirds language.

#64 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 11 September 2010 - 12:58 AM

eventjes voor jou info (die laatste poster) ik maak geen grapjes...
en ik probeer hier nog enigszins serieus wat informatie op te pikken

en Azgaza, tnx voor die info, die had ik nou net nodig. ik had zelf ook het 1 en ander gelezen over de schadelijkheid van keta en het is toch beangstigend ivm het feit dat het spul je zo kankerwaus maakt dat je haast niet kan geloven dat et zo onschadelijk is...
wel leuk moet ik zeggen, want ik ben een echte MDMA-Keta fanaat :)

#65 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 11 September 2010 - 02:56 AM

Je zal het ook vast en zeker menen, maar vond het wat vreemd dat je naar de schadelijkheid van ketamine vroeg terwijl uit de rest van de tekst niet echt blijkt dat je voorzichtig omgaat met schadelijke stoffen. Maar goed, ieder zo z'n eigen voorkeuren.

De meeste dissociatieven lijken inderdaad tijdelijk wat langere effecten te hebben op je verbale vermogens, zowel met salvia als dextromethorfan had ik ook wel in de dagen na gebruik dat woorden moeilijker te vinden waren en lettergrepen door elkaar gingen lopen. Dit was altijd maar voor enkele dagen.

De NMDA glutamaat receptor speelt ook een belangrijke rol in synaptische plasticiteit, langtermijnpotentiatie en langetermijndepressie; Actieve hersencellen versterken hun banden doordat twee neuronen gelijktijdig gestimuleerd worden, ongebruikte verbindingen verzwakken. Ketamine breekt oud geheugen af en versterkt door associaties ("molecular coincidence detection"; twee gedachten tegelijk? dan zal er wel een verband bestaan) nieuwe verbindingen in het brein. Veelvuldig gebruik lijkt mij het risico geven dat de veranderingen in het brein wat snel gaan, en er weinig tijd is om de nieuwe gegevens te toetsen op bruikbaarheid.

Zoals met de meeste drugs, neem de tijd om ervaringen in te laten werken.
Verbing weirds language.

#66 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 11 September 2010 - 12:17 PM

aaah ok, das ook goed om te weten...
zoals je merkte ben ik soms niet echt gezondheidsgericht... maar meestal was het gewoon een M-K weekendje... maar bij sommige festivals zoals lowlands en welcome to the future ging het nogal hard los, en was ik er behoorlijk aan toe.. gebeurt dus welis af en toe :)
maargoed, ff een kleine 6 weekjes rust en niksdoen voor mij om zo ff uit dat wereldje te raken en dan verder bezien hoe ik met keta om zal gaan
bedankt voor de info :)

#67 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 11 September 2010 - 02:01 PM

Die onderzoeken van de veiligheid van ketamine zijn vaak alleen op ketamine-only users gericht, dus niet op de "natural street freak just eating whatever came by". Combo's zoals mdma en k samen zijn niet echt onderzocht, laat staan methylone en mdma of nog "exotischere" combinaties.

Dit onderzoek bedoel je denk ik?
http://www.ncbi.nlm....pubmed/19919593

http://en.wikipedia....rm_side_effects
Ook niet echt veilig voor de blaas, maar volgens mij moet je dan echt heel veel keta voor een lange periode gebruiken.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#68 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 11 September 2010 - 04:21 PM

Ketamine breekt oud geheugen af en versterkt door associaties ("molecular coincidence detection"; twee gedachten tegelijk? dan zal er wel een verband bestaan) nieuwe verbindingen in het brein. Veelvuldig gebruik lijkt mij het risico geven dat de veranderingen in het brein wat snel gaan, en er weinig tijd is om de nieuwe gegevens te toetsen op bruikbaarheid.

Please elucidate.

Wanneer je zegt dat ketamine als non-competitive NMDA antagonist de vorming van LTP tegen gaat op neuronen, dan ben ik akkoord, dit is in vitro en ex vivo iig vastgesteld. Dat dit werkelijk bij mensen ook leidt tot "afbraak van oud geheugen" of mislukte stabilisatie van nieuwe episodes is de vraag. Van labdiertjes is wel bekend dat ze minder goed presteren op acute geheugentaken. Maar er zijn twee kampen, want er zijn ook een paar studies die wijzen in de omgekeerde richting, dat een single dose ketamine leidt tot verbeterd geheugen in de week (weken?) erna, al-dan-niet gemedieerd door neurotrophins.

#69 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 11 September 2010 - 08:51 PM

als ik voor de supersleutelpunten (ong 1 centimeter berg op een vrij dikke sleutel) ga, zo 2 a 3 achter elkaar en dan ben ik zo keta als dat ik voor de eerste keer was met 1 mini puntje.

ik dacht dat je een maximaal mg aan keta in één keer per neusgat op kunt nemen, dat je daarna heel even moet wachten voordat je weer kunt...?

ik had zelf ook het 1 en ander gelezen over de schadelijkheid van keta en het is toch beangstigend ivm het feit dat het spul je zo kankerwaus maakt dat je haast niet kan geloven dat et zo onschadelijk is...

moet je een keer eens een flinke dosis lsd proberen ben je ook helemaal waus en is niet schadelijk :) waarschijnlijk ben je nog wauser en is het minder schadelijk ;)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#70 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 12 September 2010 - 01:43 PM

als ik voor de supersleutelpunten (ong 1 centimeter berg op een vrij dikke sleutel) ga, zo 2 a 3 achter elkaar en dan ben ik zo keta als dat ik voor de eerste keer was met 1 mini puntje.

ik dacht dat je een maximaal mg aan keta in één keer per neusgat op kunt nemen, dat je daarna heel even moet wachten voordat je weer kunt...?

ik had zelf ook het 1 en ander gelezen over de schadelijkheid van keta en het is toch beangstigend ivm het feit dat het spul je zo kankerwaus maakt dat je haast niet kan geloven dat et zo onschadelijk is...

moet je een keer eens een flinke dosis lsd proberen ben je ook helemaal waus en is niet schadelijk :) waarschijnlijk ben je nog wauser en is het minder schadelijk ;)

naar mijn ervaring kan je zelfs 0.7gr in 1 keer in je neus proppen... je longen vinden dat alleen niet zo leuk als er een wolkje keta naarbinnen vliegt...
en LSD, ja dat spul is ook heel erg waus, alleen vind ik het toch niet helemaal erg leuk :(

#71 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 12 September 2010 - 02:14 PM

ok, vet van die hoevelheden, betekent dat dus dat we ook niet meer zo precies lijntjes hoeven af te wegen omdat we het anders zonde vinden van de keta...?

jammer dat je lsd niet zo vind, wat vind je er niet zo aan dan?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#72 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 12 September 2010 - 02:34 PM

ik had er zoveel verwachtingen over, en toen ik het eenmaal deed was het niet eens zo heftig als paddo's...
en dat na al de verhalen die ik gehoord en gelezen had :(

tis wel echt een ontzettende geestverruimer, en dat vond ik wel cool, maar het gevoel dat een bad trip om de hoek kan zitten vind ik toch niet zo superfijn... wel leuke en geinige dingen meegemaakt, zoals een keer dat we niks meer los konden laten... na een paar uur liep ik met een pakkie keta, een joint en een fles water in me hand die ik de rest van de trip had vastgehouden :)

maar ik denk dat ik gewoonweg meer geschikt ben voor keta :)
trouwens, wogen jullie lijntjes keta af dan? heb ik nog nooit van gehoord

Edited by Aerius, 12 September 2010 - 02:35 PM.

#73 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 12 September 2010 - 02:58 PM

hmm zelf nooit bad getriped op lsd, wat mij btreft is het de kunst om er meer dan genoeg van binnen te krijgen en dan gewoon mee te gaan op de flow, niet dat half half trippen, mijn ervaring heeft me geleerd dat dat vervelender is... ja ik woog zelf mijn keta af omdat ik had gelezen dat je maximaal 50 mg op kan nemen per keer via je neus slijmvliezen, de rest komt in je maag en wordt daar opgenomen waardoor er weer een heleboel verloren gaat (maagslijmvliezen nemen het efficiënter op). daarom is het ook beter om 10 kleine lijntjes neer te leggen dan (bijvoorbeeld) 2 grote, dat en omdat het doseren dan uiteraard makkelijker gaat...

#74 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 12 September 2010 - 03:07 PM

naar mijn ervaring kan je zelfs 0.7gr in 1 keer in je neus proppen... je longen vinden dat alleen niet zo leuk als er een wolkje keta naarbinnen vliegt...
en LSD, ja dat spul is ook heel erg waus, alleen vind ik het toch niet helemaal erg leuk :(

Misschien krijg je die 700 mg wel in je neus, maar echt niet alles (lees: grootste deel) zal dan niet worden opgenomen. En bovendien wil je ten alle tijde proberen te voorkomen dat keta in je longen komt, omdat het via je neusholte wordt opgenomen en niet je longen..

Het beste neem je gewoon steeds kleine bumpjes van ~25 mg (per neusgat) totdat je op het juiste niveau zit.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#75 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 12 September 2010 - 03:11 PM

dat is dus ook wat ik dacht... aangezien ik niet zo een goede eye-baller ben weeg ik het af...

Edited by 2_muffins, 12 September 2010 - 03:12 PM.

#76 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 12 September 2010 - 04:53 PM

ik had er zoveel verwachtingen over, en toen ik het eenmaal deed was het niet eens zo heftig als paddo's...

Als je fan bent van de raarheid van dissociatieven als ketamine, en met LSD niet het gewenste effect bereikt, misschien is LSD & Lachgas een tip.
Lachgas werkt vrij sterk dissociatief/psychedelisch binnen een acidtrip, en geeft bijna geen bijwerkingen/kater.

Maar je had ook al LSD met keta gedaan natuurlijk. :)
Verbing weirds language.

#77 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 12 September 2010 - 05:06 PM

hmm zelf nooit bad getriped op lsd, wat mij btreft is het de kunst om er meer dan genoeg van binnen te krijgen en dan gewoon mee te gaan op de flow, niet dat half half trippen, mijn ervaring heeft me geleerd dat dat vervelender is... ja ik woog zelf mijn keta af omdat ik had gelezen dat je maximaal 50 mg op kan nemen per keer via je neus slijmvliezen, de rest komt in je maag en wordt daar opgenomen waardoor er weer een heleboel verloren gaat (maagslijmvliezen nemen het efficiënter op). daarom is het ook beter om 10 kleine lijntjes neer te leggen dan (bijvoorbeeld) 2 grote, dat en omdat het doseren dan uiteraard makkelijker gaat...

hah dat klinkt niet eens zo gek eigenlijk... alleen weet ik zelf dat ik 2 dikke sleutelpunten genoeg aan heb voor 2 uur, en met kleine lijntjes moet je de gehele tijd snuiven (en dat gaat nogal lastig tijdens uitgaan, want om nou 10x naar de wc te lopen in 2uur tijd trekt toch wel wat aandacht)
maar deze theorie kan ik best goed bevatten... maar aangezien keta onwijs goedkoop is en ik er thuis meer dan genoeg van heb liggen, en daarmee bedoel ik dat ik zelfs restjes van me tafel gewoon met de stofzuiger opzuig omdat ik toch wel genoeg heb maakt het me niet zo uit of et nou ietsjepietsje minder werkt :) maar dat geld alleen voor mij natuurlijk en niet voor jullie :)

Misschien krijg je die 700 mg wel in je neus, maar echt niet alles (lees: grootste deel) zal dan niet worden opgenomen. En bovendien wil je ten alle tijde proberen te voorkomen dat keta in je longen komt, omdat het via je neusholte wordt opgenomen en niet je longen..

Het beste neem je gewoon steeds kleine bumpjes van ~25 mg (per neusgat) totdat je op het juiste niveau zit.

hah ja je hebt gelijk dat niet alles word opgenomen, want als je keta in een bommetje neemt moet je ongeveer 3 tot 4x zoveel nemen dan wanneer je het snuift...

Als je fan bent van de raarheid van dissociatieven als ketamine, en met LSD niet het gewenste effect bereikt, misschien is LSD & Lachgas een tip.
Lachgas werkt vrij sterk dissociatief/psychedelisch binnen een acidtrip, en geeft bijna geen bijwerkingen/kater.

Maar je had ook al LSD met keta gedaan natuurlijk. :)

ja das echt onwijs vaag... maar ik zal et in gedachte houden als ik weer is LSD ga doen :)

#78 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6352 posts

Posted 12 September 2010 - 05:20 PM

hah ja je hebt gelijk dat niet alles word opgenomen, want als je keta in een bommetje neemt moet je ongeveer 3 tot 4x zoveel nemen dan wanneer je het snuift...

Ik vrees dat ik je even niet meer volg. Wat heeft het oraal innemen van keta met nasaal gebruik te maken..??

Maar het klopt dat je meer nodig hebt, maar het effect houd ook langer aan ;) en de ervaring is overall wat handelbaarder, iets wat ik persoonlijk fijner vind, alleen jammer dat het niet echt gezond voor de maag is..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#79 Aerius

Aerius

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 12 September 2010 - 06:30 PM

als je veel keta snuift komt een gedeelte ervan oraal binnen, omdat et achter je neus zo je maag in druppelt...
en wat bedoel je met nasaal? (snuiven?)

#80 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 13 September 2010 - 04:43 PM

nasaal is idd door de neus en om de rest van de termen ook ff straight te hebben: oraal is als je het via je mond in je maag wordt opgenomen, sublinguaal is onder de tong (of meestal gewoon in de mond...) en rectaal is via je kont...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users