Jump to content

Photo

Ketaminehet officiële keta topic!

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#41 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 05 July 2010 - 12:20 PM

hm ja ik ga er niet specifiek naar opzoek, maar mocht het toevallig op mn pad komen dan wil ik het wel een keer checken.

#42 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 05 July 2010 - 03:32 PM

Alle dissociatieven hebben wel sterke overeenkomsten, maar ik vind ze allemaal zeker niet psychedelisch; dat vind ik meer passen bij stoffen die werken op de 5-HT2a receptor met hun typische kleurrijke geometrische visuele effecten. Dissociatieven hebben eerder allemaal hun eigen unieke manier om je een stukje de realiteit uit te schuiven, wat bij elk van die stoffen weer voor een andere sfeer zorgt maar ze ook wel een kenmerkende overeenkomst geeft. Ik vind overigens wél dat ze enorm goed combineren met psychedelica; zeker ook ketamine.

Ik vind ketamine trouwens wel een erg leuk stofje; fysiek vind ik het heel fijn, die unieke manier van gevoelloosheid lijkt nergens anders op en het is best een aangenaam gevoel. De scheefheid die het zowel fysiek als mentaal veroorzaakt is ook wel erg vermakelijk. Ik vind ketamine verder dromerig en relaxed in vrijwel elke dosis, en het maakt me op sociale plekken vaak observerend zonder er helemaal uit te zijn.

Ik ben nog nooit voor een k-hole gegaan om de setting er gewoon nooit helemaal naar was maar ook daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Op de hoogste dosissen waar ik nog wel nét kon praten heb ik ook wel al flink bizarre dingen meegemaakt. Ik merk trouwens wel ook dat dit een stof is die er volgens mij makkelijk in kan sluipen qua gebruiks hoeveelheid en omdat ik dat met wiet al verpest heb let ik bij ketamine enorm op dat ik het niet meer dan 2x per maand doe, wat gelukkig prima lukt en de tollerantie ook goed bescheiden houdt.

PCP lijkt me trouwens ook wel fascinerend (met een goede tripsitter er bij dan wel natuurlijk) om éénmalig te proberen. Heb vernomen dat het neurotoxisch is, in ieder geval een stuk giftiger dan ketamine of n2o, maar eenmalig bij wijze van experiment klinkt het wel boeiend. Denk echter niet dat dat iets zal zijn wat er snel van komt, maar, misschien ooit..
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#43 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 05 July 2010 - 09:51 PM

Ket is geen psychedelic

ik quote DHPedia...

Het is naast cannabis een van de weinig psychedelica die tot verslaving kan leiden.

....
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#44 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 05 July 2010 - 10:03 PM

Ket is geen psychedelic

ik quote DHPedia...

Het is naast cannabis een van de weinig psychedelica die tot verslaving kan leiden.

....

Het hangt een beetje van de definitie van psychedelica af; zoals in mijn langere post hierboven zie ik het vooral als een goede omvattende term voor stofjes die op de 5-HT2a receptor werken, er zijn ook wel mensen die dissociatieven als gehele groep bij psychedelica zetten (zoals de bluelight forum index) maar gezien het woord dissociatieven die stoffen al prima omvat vind ik het niet echt nodig ze ook onder psychedelica te rekenen.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#45 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2056 posts

Posted 05 July 2010 - 10:28 PM

het zal vast afhangen van de defenitie van psychedelica... :) maar goed of je een stof ergens onder classificeert hangt sowieso af van de definitie... misschien is het handig dat je de definitie van psychedelisch dan eens opzoekt en terwijl je bezig bent, google dan ook even ketamine + psychedelica...
:)
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#46 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 05 July 2010 - 11:01 PM

Zoals empathogenen het gebied tussen psychedelica en stimulanten innnemen, vormen dissociativa het gebied tussen psychedelica en depressants.
Maar goed, ik geloof überhaupt niet dat er echt een duidelijke symmetrisch schema of groeperingen gemaakt kunnen worden, gezien de vele receptortjes die in verschillende combinaties actief kunnen zijn...

Zelf vind ik dissociativa ook wel iets weg hebben van delirianten, in de zin dat bij psychedelica de externe werkelijkheid als input gebruikt wordt, en bij dissociativa en delirianten je innerlijke wereld met al zijn chaotische absurditeiten. Verschil lijkt dan wel weer dat delirianten veel stimulerender en dissociativa veel verdovender zijn.

Toch, hier twee voorbeeldjes (inclusief twijfelachtige, maar globaal redelijk kloppende indelingen dus):

Posted Image

Posted Image
Verbing weirds language.

#47 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1425 posts

Posted 10 July 2010 - 11:45 AM

Wat is ketamine een geweldig interessant stofje. Gisterenavond voor de derde keer dit jaar zo'n 200mg gesnoven, schat ik. Of het r of s was was niet bekend, maar ik vermoed dat het r was, vanwege een beschrijving op de eerste pagina van dit topic (als een bolletje energie door de ruimte zweven.)

Ik was weer stom verbaasd over het feit dat de dagelijkse werkelijkheid weer miiiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjlen ver weg leek te zijn. Ik wist niet of ik leefde of dood was, ik was een stukje bewustzijn dat zich mee liet voeren door donkere landschappen waar fysieke ruimte en tijd maar heel weinig betekenis hadden. Het voelde ook heel sterk dat ik er eerder was geweest, als een parallelle dimensie waar ik naast deze ook actief ben. Ik had heel sterk het gevoel dat mensen die ik ken daar ook aanwezig waren. Ik liet me meevoeren, van boven, met gruwelijke snelheid naar heel diep naar beneden, dan weer heel langzaam de bocht om, naar schuin beneden rechts en kwam telkens weer op een andere totaal ondefinieerbare plaats terecht waar ik dan even bleef. Toen ik mijn ogen uiteindelijk wist te openen zag ik een kolkende dromerige massa door mijn kamer waaien, vanuit de poster aan mijn muur, alsof er een raam naar die parallelle werelden open stond.

Ohja, daar was ik benieuwd naar, of anderen ook het gevoel hebben dat er vrienden/bekenden in die ruimte rondzweven en dat je er al eerder bent geweest.

Life is too interesting to be bored.

#48 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6350 posts

Posted 10 July 2010 - 03:40 PM

Of het r of s was was niet bekend, maar ik vermoed dat het r was

Waarom zou de optie 'racemisch' niet kunnen?
Want de R staat niet voor racemisch, want dat is een 1:1 mengsel van de R- en S-enantiomeer.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#49 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1425 posts

Posted 12 July 2010 - 07:05 PM

Zou kunnen. Was ik me niet van bewust. Zal er wat over opzoeken :P

Life is too interesting to be bored.

#50 x0rcist

x0rcist

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 22 July 2010 - 02:52 PM

Afgelopen weekend nog in een k-hole gezeten.. (+/- 100mg crystallen gecrusht)

Blijf me elke keer verbazen hoe snel het op komt zetten! Veel ervaring heb ik er nog niet mee (+/- 5x) maar ik vergelijk het altijd met een schilderij van picasso waarin ik rond loop. Ook merk ik dat je geestelijke wilskracht vele malen sterker is.. net alsof je ego zich omarmt met je bewustzijn (samen staan we sterk). Ik ben voor de gein richting de spiegel gelopen (voor zover dat nog kon) om mezelf te bewonderen, had alleen vrijwel geen controle meer over m'n spieren en weet dus ook niet hoelang ik erover heb gedaan om bij de spiegel te komen. Voor m'n gevoel waren m'n benen verlamt.. Al met al denk ik wel dat het een drug is waarop je je bewustzijns situatie creert zoals je hem zelf wilt hebben ipv dat je aan de hand wordt meegenomen zoals bij DMT..

#51 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 22 July 2010 - 11:37 PM

hehe ketamine is een verdovingsmiddel, dus het gevoel van *het verlammen van je benen", is niet heel gek :P . maar over een bewustzijns situatie creëren zoals je em zelf wilt hebben. hier heb ik andere ervaringen mee. ik begrijp (denk ik) zeker wat je bedoeld, het is inderdaad niet zo dat je het hard moet sturen om bijv. niet bad te gaan. Zelf heb ik alles behalve controle, over hoe en wat er gaat gebeuren tijdens m'n keta trip. de ene keer word ik gelanceerd tot ver boven de wolken! en het andere moment dwaal ik af tot diep onder de grond. het coole is dat wanneer ik naar onder word gezogen alles donker is (als in het echt lol, klinkt logisch maar toch vind ik het apart als ik weet dat ik met open ogen in bed lig!) en er weinig visueel spektakel is. bekende visuals voor mij onder de grond zijn:; objecten zonder detail maar waarvan de randen fel zijn gekleurd, voornamelijk groen. in de lucht is dit een ander verhaal, ik kan uitkijken op een groep eilanden met een omliggende azuur blauwe zee, of niets meer dan een lichte mist met voorbijgaande wolken :D .

#52 Naoto

Naoto

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 164 posts

Posted 22 August 2010 - 08:53 AM

Hoeveel betaal je voor een grammetje Keta van de straat?
Geprobeerd: Alcohol, Wiet, Hash, Salvia, Codeine, DXM, Truffels, Speed, XTC, MCPP & Methylphenidate
Officieel diagnose: ASS

#53 Moonshine

Moonshine

is goed bezig

• Donateurs
  • PipPipPip
  • 426 posts

Posted 22 August 2010 - 12:38 PM

Zoals poelie zei is k-holen via je neus zeker mogelijk, alleen verschilt de k-hole tussen s-ket en de racemaat. De racemaat is veel mooier en fijner en fucking awesome!
Die van s-ket is meer ruw en hard en je wordt alle kante op verwrongen en je realiteit wordt aan stukken gescheurt, het duurt langer voordat je je niet meer bewust bent van je lichaam maar ergens blijft het toch ook aanwezig omdat je bewustzijn verwrongen wordt in een kermis attractie van krachten en visuals. Bij racemaat ben ik een bolletje energie dat door de ruimte zweeft ipv bovenbeschreven bazooka circus attractie bij s-ket.

En zoals mind zei, ket is zeker verslavend, heb paar maanden geleden een binge gehad op ket en is heel moeilijk om mee te stoppen, ik vind de beste omschrijvingen van ket: Bah wat lekker, en; fijn dat het op is.

dit verklaart wat! Ik ben namelijk 2 keer in een k-hole geweest. 1e keer vet dromerig en ik was een soort van stofje in het universum waar ik zooooooo ontzettend van heb genoten was echt bizar.

de 2e keer lag ik op de bank met een kerstboom boven me en de tv aan. Het werd echt 1 groot spookkasteel. De tijd knipte zich om in frames en ik kon die frames vastpakken en ordenen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Van de boom kreeg ik echt ernstige visuals en er leek shit/mensen a la een Japanse horror uit mijn tv te komen. Het was een intense trip maar niet 1tje die ik veel vaker hoef mee te maken, het was gewoon veels TE.

Hoe weet je welke van de 2 je te pakken hebt? En hoe is het verschil te verklaren?
Aleyhup

#54 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6350 posts

Posted 22 August 2010 - 09:28 PM

Hoeveel betaal je voor een grammetje Keta van de straat?

Hangt af van een heleboel factoren, maar ergens tussen de 15 en 50 euro zal je op straat tegen komen..

Hoe weet je welke van de 2 je te pakken hebt?

Het is zelfs voor een ervaren chemist moeilijk om aan te tonen welk enantiomeer het is (of het ratio ervan, een ratio van 1:1 is de racemaat)
Dus voor een leek (of de test-service) is dit iets onmogelijks.

En hoe is het verschil te verklaren?

The two enantiomers of ketamine, R-ketamine and S-ketamine will have different levels of effect. It is often the case that one stereoisomer is much more active than the other, as it fits into the site of action correctly while the other is poking off the wrong way. In the case of ketamine, it has been found that the S(+) isomer is more active than the R(-) isomer. The S(+) isomer is more potent at some of the opiate and NMDA receptors and the R(-) isomer may have more effect on the heart, for instance. Drugs are often manufactured as a mixture of these isomers, as it can be very difficult to isolate one preferentially, because they are nearly identical. Thus different synthetic routes can lead to different mixtures of the final enantiomers, and will give different qualitative effects due to more or less of the more active compound in the mixture.

Is there any difference in effects between the different ketamime brands?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#55 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 23 August 2010 - 01:24 PM

Basically alle keta op straat is toch gewoon ingedampte farmaceutische keta bedoeld voor dieren? Of komt veel ketamine ook van illegale labs gericht op recreatief gebruik?

Is het dan ook niet zo dat praktisch alle ketamine die je tegen zult komen racemisch is, wellicht stereochemisch gezien in verschillende verhoudingen afhankelijk van de fabrikant?
Verbing weirds language.

#56 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 23 August 2010 - 01:31 PM

Denk dat het grootste gedeelte gewoon komt van "legale" fabrieken in landen zoals India/China.
Wel lief dat je denkt dat het allemaal ingedampt is. Vials zijn best "bijzonder" ik denk dat de meeste K-gebruikers die nog nooit gezien hebben.

Er is geen verschil tussen ketamine voor dieren of mensen, het is hetzelfde molecuul.
Jaren zuruck had ik s-keta, die vond ik denk ik leuker dan r-s, het waren echt massive shards.. heel mooi.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#57 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 23 August 2010 - 03:08 PM

Ik heb zelf nog nooit keta gebruikt, maar wel een stuk of 15 keer voorbij zien komen, uitsluitend in van die injectie flacons met pharma label er op; sommigen prefereren injecteren en anderen dampen in... wat is daar lief aan en hoe zien de meeste gebruikers het dan? Als reeds ingedampte kristallen/poeder?

Maar puur s-ketamine is dan dus een "specialiteit"?

:glare:
Verbing weirds language.

#58 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 25 August 2010 - 02:41 PM

Ik heb ze wel een paar keer gehad die vials maar de meeste keta gebruikers kennen dat niet, ook niet de dealers. Apart dat jij alleen maar vial gebruikers kent. Absoluut niet om te braggen maar volgens mij ken ik best veel ketamine gebruikers. Street-ket is in mijn ervaring kristallen of poeder (sommige dealers crushen het zelf zodat je het meteen kan nemen) verpakt in een sealtje of plastic baggie.

S is niet echt een specialiteit, de meeste gebruikers hebben nog nooit gehoord van isomeren. Ik leg het ook niet meer uit aan mensen, de typical reactie was dat ze dachten dat ik heel high was en/of hun voor de gek hield.
Check: https://www.dhpforum...amine-isomeren/

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#59 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 August 2010 - 04:06 PM

Ik weet wat isomeren/enantiomeren zijn, heb ook scheikunde gehad op school :P

Vroeg me alleen af waar S of R keta vandaan kwam. Ik begrijp dat farmaceutische bedrijven racemaat maken (goedkopere productie) voor dierenartsen etc., en dat er af en toe een stoute arts/assistent een flesje wegkaapt voor recreatieve gebruikers. Ofzo.

Maar de losse enantiomeren, zijn die te scheiden uit het racemaat, of worden die speciaal gesynthetiseerd? Zijn er farmaceutische flacon's Keta die slechts één van de twee bevatten, of vindt productie van de niet-racematen vooral illegaal plaats? Is er überhaupt een grootschalige illegale productie van keta zoals je dat bij mdma of amps hebt, of komt nagenoeg alles oorspronkelijk uit een legaal productieproces en is het "van de vrachtwagen gevallen"?
Verbing weirds language.

#60 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 26 August 2010 - 12:28 AM

Ik bedoelde niet jouw ermee.. maar aangezien je jezelf zo snel aangesproken voelt.. een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden :lol2:

Met af en toe eentje weg sneaken kan de vraag echt niet beantwoord worden. In de UK is het bijvoorbeeld een van de meest gebruikte drugs.
In mijn ervaring is pharm ket meestal s. google op esketamine.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users