Jump to content

Photo

Ketaminehet officiële keta topic!

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#21 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 14 June 2010 - 04:01 PM

Eerste keer K was 180 mg, alleen.

Wat een er-var-ing!!
Die staat zeker nog steeds in me top drie bewustmakende drugservaringen die ik heb mogen mee maken.
Ook al is K geen psychedelica, het geeft je wel het vermogen te creëren of hoe je het wilt noemen.
Ik vloog door landschappen, zat echt in een visuele en fysieke achtbaan. Heel mooi.

Die K heb ik tweemaal mogen proeven.
Later nooit meer zo'n ervaring gehad. Terwijl de K altijd wel van goede kwali-t is en was geweest.
Nu bij 400+ mg haal ik die eerste ervaring echt niet.
Heb nu denk ik rond de 6 x geholed, waarvan de eerste (twee) keer echt het vetst is (waren).

Heb het nu ook echt een hele tijd niet gedaan, maar bij het lezen van dit topic...... :vloeken:

#22 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 14 June 2010 - 04:30 PM

Die staat zeker nog steeds in me top drie bewustmakende drugservaringen die ik heb mogen mee maken.

In welke zin maakte het je bewust van iets? Ik heb het zelf alleen als psychedelisch speelgoed ervaren, niet echt als leerzaam.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#23 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 14 June 2010 - 06:10 PM

Ik zie ketamine echt als een leermeester/ gids. Waarbij ik altijd terecht kan als ik me even geen raad weet.

Dus ik vind ketamine zelfs 'bewustmakender' dan het gemiddelde psychedelicum. Alleen ayahuasca komt misschien in de buurt qua bewustmakendheid.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#24 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 14 June 2010 - 06:22 PM

Interessant.

Heb dat zelf dus helemaal nooit zo ervaren. Heb nooit een boodschap ofzo ervaren. Of moet ik het ook niet zo zien?
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#25 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 14 June 2010 - 06:34 PM

Eerste keer K was 180 mg, alleen.

Wat een er-var-ing!!
...
Ik vloog door landschappen, zat echt in een visuele en fysieke achtbaan. Heel mooi.

Die K heb ik tweemaal mogen proeven.
Later nooit meer zo'n ervaring gehad. Terwijl de K altijd wel van goede kwali-t is en was geweest.
Nu bij 400+ mg haal ik die eerste ervaring echt niet.

Erg soortgelijke ervaringen met ketamine (zie vorige post)

Wat een wereld...

#26 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 15 June 2010 - 02:53 AM

Zelfde als Lerez...best wel (heel) veel ervaring met K maar helaas niet echt inzichten in iets gekregen. Maar je vergeet ook heel veel van de experience.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#27 ErnstJünger

ErnstJünger

Highbrow Opera Elite

• RIP
  • PipPipPipPip
  • 658 posts

Posted 15 June 2010 - 01:55 PM

Het knappe bij keta-inzichten is net dat je erin gaat, zonder enige bewuste verwachting, zoals je dat bij de serieuzere middelen als ayahuasca wel hebt.
Het is telkenmale anders: soms bizar (eigenlijk altijd :love: ) en het staat zo ver weg van je gewone belevingswereld dat je pas dagen nadien de lessen eruit weet te puren en te integreren.

Puur gevoelsmatig eindigt de K-Hole steeds als herboren, maar het besef van wat er zojuist gebeurde, het distilleren van de boodschap laat zich pas dagen nadien voltooien.
In die zin brengen K-trips me meer bij dan paddo- of ayahuasca-ervaringen, omdat ze zich meer in het terrein van het onbewuste afspelen, waarbij de oneigentijdse Traumdeutung nodig is om door te breken.

#28 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 15 June 2010 - 02:45 PM

Ik herinner me bij Ketamine alleen maar een overvloed aan bijzonder buitengewone plaatsen/situaties waar ik geweest ben, maar ik slaag er niet in om daar betekenis aan te geven. Buiten een holistische kijk die ik ervaar bij elk psychedelicum, geeft het me dus geen speciale inzichten. En het geeft inderdaad een zeer opgeruimd gevoel achteraf, maar ook dat ervaar ik bij zowat elk psychedelicum.
omgekeerd gaat ook

#29 XtodaC

XtodaC

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 558 posts

Posted 22 June 2010 - 04:37 PM

In welke zin maakte het je bewust van iets? Ik heb het zelf alleen als psychedelisch speelgoed ervaren, niet echt als leerzaam.

Nou het maakte me bewust dat ik in staat was een HEEL ander bewustzijn te creëren. En dit alleen door één chemische substantie in me lichaam toe te laten.
Op het moment dat ik K voor het eerst gebruikte was ik een stuk onwetender dan ik nu ben. Ik was ook een stuk jonger.
Het liet me echt een tipje van de sluier van creatie en het oneindige proeven. In die zin was het ook echt een psychedelische ervaring.

Verder bied K me echt heel veel perspectieven. Ik kan bepaalde situaties of visies die ik bij me draag vanuit zoveel invalshoeken bekijken dat ik na de ervaring echt een verrijking voel.

En K heeft een verslavende werking in tegenstelling tot vrijwel elke psychedelica (t is ook een dissociatief). Maar ik heb wel gemerkt dat deze vrij makkelijk de kop in te drukken is als je ziet dat met (steeds) een kleine dosering nooit zoveel bereikt dan met een K-Hole.

#30 mullis

mullis

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 27 posts

Posted 24 June 2010 - 06:18 PM

Zelfde als Lerez...best wel (heel) veel ervaring met K maar helaas niet echt inzichten in iets gekregen. Maar je vergeet ook heel veel van de experience.

en naar mate je vaker neemt vergeet je ook steeds meer heb ik het idee
put flowers in the mud baby

#31 mowgli

mowgli

Silent one

• Members
  • 10 posts

Posted 01 July 2010 - 12:39 AM

Wow, ik ben zojuist geland uit mijn eerste K-hole...
Ik had al enkele keren kleinere hoeveelheden keta genomen (na mdma in de trein, aanrader) maar ik wilde toch de real deal wel eens ervaren.
We hadden nog wat Keta opzijgelegd waarvan we dachten dat het meer dan genoeg moest zijn om ons 2en te laten K-holen. Dat was het inderdaad.
Ik ben nogsteeds wat draaierig en woorden kunnen niet beschrijven wat ik zojuist meegemaakt heb, maar WOW wat een ervaring zeg.
Tijdens mijn trip stond er fijne psy-trance aan en een film van fractals, dit heeft echt ontzettend veel gevormd van de visuals en werelden waar ik was.

Wat een fucking leipheid!

#32 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 01 July 2010 - 08:53 AM

:D

Ik kan me helemaal voorstellen dat het onmogelijk lijkt om zo'n ervaring te omschrijven, maar zou je, als je zin hebt, het toch kunnen proberen te verwoorden in een tripreport?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#33 mowgli

mowgli

Silent one

• Members
  • 10 posts

Posted 01 July 2010 - 11:46 AM

Dat zal ik zeker binnenkort doen, maar met het huidige weer ligt mijn prioriteit bij het kopen van een zwembroek en dan in het griftpark chillen!
Ik ben wel ontzettend benieuwd nu, hoe een Khole zich verhoud tot een doorbraak op DMT, aangezien ze beide een nogal kleurrijke ego-loze out of body ervaring zijn, maar ik nog nooit heb gehoord dat ze op elkaar lijken...

#34 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6342 posts

Posted 01 July 2010 - 02:20 PM

Een K-hole is totaal niet te vergelijken met een breakthrough op DMT, of dat is in ieder geval mijn mening.

Mijn ervaring is dat je bij een K-hole gestuurd wordt op het moment dat je alles incl. jezelf loslaat en bij DMT sta jezelf toch nog beetje achter het roer ook al is het concept van zelf of ik totaal nietszeggend meer.

En daarbij vind ik DMT vele malen kleurrijker.

Maar ben wel benieuwd naar een combinatie van beide (hoeft niet eens perse een K-hole + breakthrough te zijn). Valerie van MAPS vertelde me ooit is dat ze deze combinatie geïnjecteerd heeft gekregen en haar ervaring klonk vrij heftig en bizar mooi, om het zacht uit te drukken..

offtopic:
Waarom het Griftpark als het Wilhelminapark klein stukje lopen is, maar wel zoveel mooier en chiller :D

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#35 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 04 July 2010 - 04:14 PM

hehe tijdje terug ook weer een x ket gedaan. normaal tripte ik altijd in me uppie op ket en dan ging ik ook standaard voor de k-hole. paar goeie lijnen voor het slapen gaan en dan ff heerlijk wegspacen voordat de nieuwe dag aanbreekt!
maar idd wat poelster zegt, je moet jezelf loslaten en dan kan je echt de vetste dingen meemaken op ket. het is net als salvia een middel wat je meerdere malen moet gebruiken voor je beseft hoe het werkt en hoe je het kan sturen. naarmate ik het vaker nam werden mn trips steeds dieper. van het *achtbaan effect, naar geesten die naar me wuifden. soms te vaag om er een beeld bij te schetsen maar ook gestaltes uit egyptische hiërogliefen zochten op een gegeven moment contact! :)

om maar even terug te komen op mijn verhaal. m'n laatste trip was overdag met 2 goeie maten. dit zorgde voor een compleet andere ervaring dan s nachts @ alleen! het ene moment leek het alsof de kamer als een komeet door de lucht schoot en het andere moment was de kamer te vergelijken met een schip op een woeste zee! het grappige was dat communiceren zo goed als niet meer mogelijk was, maar als iemand dan een poging deed kwam was het niks meer dan gebrabbel, waarna ik x op x in lache uitbarsten. :D de perfecte psychedelic zonder mindfuck :P !!!

#36 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 04 July 2010 - 06:25 PM

Ket is geen psychedelic (al kan je er wel een psychedelische ervaring mee krijgen)
Mindfucks? dat kan echt wel.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#37 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 04 July 2010 - 06:40 PM

hm ik d8 dat ket zowel onder de psychedelics als onder de dissociatieve middeltjes viel?. uiteraard niet vergelijkbaar met tryptamines als paddo's. maarja waar kan je ket eigenlijk wel mee vergelijken:D kzou het iig niet zo 123 weten

#38 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 05 July 2010 - 10:15 AM

^ PCP.

Schijnt een soort ketamine-on-steroids te zijn :P

#39 Flut

Flut

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 449 posts

Posted 05 July 2010 - 10:21 AM

lol in dat geval moet ik alle negatieve verhaaltjes / tripreports over pcp miss maar achter me laten.. gime gime :P

#40 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9403 posts

Posted 05 July 2010 - 11:13 AM

Heb er geen ervaring mee, maar zou het wel een keer in een gencontroleerde setting (vertrouwde omgeving met tripsitter) willen proberen.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users