Jump to content

Photo

Ketaminehet officiƫle keta topic!

• Please log in to reply
234 replies to this topic

#201 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 20 November 2013 - 05:18 PM

Recentelijk eindelijk ketamine kunnen vinden, nadat ik het ooit een keer eerder had gebruikt een paar geleden, leek het mij toch wel interresant om dit middel met LSD te gaan proberen.

Afgelopen maandag volgde de eerste 'test'. Bij Mijn eerste ervaring bleek behoorlijk tolerant te zijn voor ketamine, ik was met drie andere mensen die na 2 lijntjes neer ploften op het matras en daar veel later pas vanaf kwamen, ik daarin tegen heb die avond ongeveer 10 lijnen weg gesnoven, en het effect was erg subtiel. Ik wilde weten hoe gevoelig ik voor deze batch zou zijn.

Met deze gedachte op de achtergrond, naar erowid gesurft, de doseringen opgezocht, hier even gelezen. Dosering bepaald op 60mg, er plofte spontaan 67mg op mijn weegschaal, ach, dan dat maar. eerst 25mg in ieder neusgat gesnoven en een bump van 17mg overgelaten voor het geval het te zwak zou zijn.

Het kwam vrij snel op, binnen 5 minuten lag ik op bed, terwijl mijn vriendin the simpsons opzetten, stom toevallig de aflevering treehouse of horror van seizoen 24, die aflevering die over zwarte gaten gaat. AL met al heerlijk wazig voor deze wazige drug.

Mijn ervaring begon toch wel echt veel raarder te worden dan dat ik van deze test verwacht had, met het idee dat het maar 60 min zou duren ben ik ik de trip ingegaan, al met al duurder het toch significant langer, ik heb ervaring met mxe, dat leek hier dan weer niet op. Maar doordat het wat langer duurde dat ik verwacht had, vond ik het toch wat onprettig op sommige momenten, euforisch was het bij vlagen, er was geen touw aan tijd vast te knopen, en mijn lichaam was echt zo zwaar als beton, praten heeft er een uur lang ook zeker niet ingezeten. Een paar uur er na was ik nog steeds niet helemaal de oude.

Wat een rare drugssoort, hij lijkt mij in combinatie met een psychedelica erg interessant. Toch apart dat ik er deze keer zo heftig op reageerde, ik had dit ook totaal niet verwacht, het gene de ervaring toch wat minder leuk maakte, maar het smaakte wel naar meer. 

Ik had wel 1 uur van te voren neusspray gebruikt, misschien dat dat de ervaring veel intenser maakte.

Seek happiness~Have respect~Live art~Take challenges~Forge knowledge

#202 Tryptamine

Tryptamine

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 39 posts

Posted 22 November 2013 - 08:31 PM

In hoeverre valt ketamine te vergelijken met salvia, dxm, methoxetamine of 4-meo-pcp?

"Waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka waka" - Pac Man

#203 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 22 November 2013 - 09:28 PM

Ik heb geen ervaring met de laatste uit je lijstje, maar het komt heel erg in de buurt van MXE, dan op een zeker afstandje DXM en het verste staat Salvia, maar ik weet niet of ik überhaupt wel vind dat er een vergelijking tussen die twee is.

Uiteraard is dit persoonlijk en kan dit voor een ander anders zijn.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#204 Claviceps

Claviceps

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 166 posts

Posted 08 December 2013 - 04:44 AM

Ik had wel 1 uur van te voren neusspray gebruikt, misschien dat dat de ervaring veel intenser maakte.

Ik neem aan dat het zo'n spray is voor een verstopte neus, wellicht met xylometazoline zoals Otrivin of Etos huismerk? Xylometazoline doet de bloedvaten in je neus laten krimpen. Ik ben geen medische dokter maar ik dacht altijd persoonlijk dat dit mogelijk de absorptie van drugs via de neus zou kunnen belemmeren. 

Extended usage of xylometazoline can result in decreased effectiveness or a build up of tolerance against the drug. Moreover long-term overdosing can cause degenerative changes in nasal mucous membranes that pose another health problem

In hoeverre valt ketamine te vergelijken met salvia, dxm, methoxetamine of 4-meo-pcp?

Methoxetamine heeft wel wat weg van Ketamine, echter je dient rekening te houden met een lange come-up tijd vooral als je oraal neemt kan het al snel 2-3 uur duren. Doseringen zijn laag in vergelijking met Ketamine en herdoseren hoeft over het algemeen niet tenzij je lange wilt spacen. Een MXE trip kan al snel 4-5 uur duren. Het "zweven" en out-of-body gevoel van Ketamine zul je in MXE ook terug vinden. Wat is het verschil? Dat is iets wat ik enorm moeilijk vind te verwoorden, mijn insteek voor de MXE experimentele fase was de goedkopere prijs tegenover Ketamine. Oftewel 'more bang for your buck'. Uiteindelijk gaat mijn persoonlijke voorkeur toch uit naar Ketamine. Het verdovend aspect zul je grotendeels missen bij MXE bijvoorbeeld, in ieder geval niet dezelfde intensiteit als bij Ketamine. MXE heeft verder voor mij en sommige andere een enorme synergie met cannabis waardoor de samenwerking van effecten je als een raket kunnen lanceren.

De downside van MXE is voor mij een moment geweest waarop mijn hart enorm snel was aan het kloppen, iets wat toch wel voor enige bezorgdheid zorgde. Als je rond leest op verschillende forums zul je meerdere mensen vinden die soortgelijke ervaringen hebben gehad. Dit en mede dat het een Research Chemical is waar nog steeds vrij weinig over bekend is in mensen vind ik het risico van gebruik het niet waard. Dit geldt ook voor 4-meo-PCP als Research Chemical, hierover is ook weinig bekend. 

Over 4-meo-PCP en DXM kan ik je niet veel vertellen. Ik weet je alleen te vertellen dat je zeer zorgvuldig zult moeten zijn met DXM en beginnen met een allergie test:

7% of all Caucasians (the rate varies with other ethnic groups) have a genetic mutation known as CYP2D6 deficiency. This is a liver enzyme that is critical in metabolizing DXM. It turns out if you are one of the unlucky 1 in 14 or so that have this mutation, dextromethorphan at recreational doses will likely be an unpleasant, psychotic nightmare.

Als je uit dissociatieve gaat kiezen zou ik voor Ketamine gaan, dit omdat het veiligheidsprofiel van Ketamine redelijk goed is vastgesteld vooral als je het bij sporadisch gebruik houd. Salvia is eigenlijk degene die buiten de boot valt in je lijstje. Voor Salvia is het enorm aan te raden dat je een tripsitter hebt en als je de YouTube clips bekijkt van mensen die Salvia trips ondergaan dan zul je zelf de vraag moeten stellen of dat wel is wat je wilt. Ik heb het zelf 1 maal gedaan en de totale trip duur was ongeveer 10-15 minuten. Gedurende die periode voelde het alsof ik 40-60 minuten getript had in een herinnering van vroeger. Wellicht niet de beste poging met Salvia maar voor mij was het wel duidelijk dat die intensiteit niet voor mij was. Ik hou ervan om nog een beetje touch met reality te hebben om te kunnen genieten van muziek, of een goede bijzondere film. Met Salvia was er voor mij geen contact meer met de omgeving, ik zat volledig in die herinnering. 

“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”

#205 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 10 December 2013 - 05:20 PM

Klopt, eentje met xylometazoline. Aan de andere kant kan de ketamine nu wel makkelijker aan je neuswand geraken. Ik heb er iig weinig nadelige effecten van gemerkt.

#206 Dendroaspis

Dendroaspis

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 208 posts

Posted 19 May 2014 - 05:28 PM

Als je gravity nog niet gezien hebt, als je op play drukt wat keta (in mijn geval 40 mg) pakken, dan word die film ineens echt heel erg gaaf! Een van mijn betere trip ervaringen ooit!

#207 hazolater

hazolater

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 96 posts

Posted 24 May 2014 - 11:19 AM

Heee ik heb laatst ketamine gebruikt samen met nog iemand anders, voor die gene was het de 1e keer. Bij mij werkt ketamine zo in dat ik een bankschimmel word en bij de meeste die ik ken.
Alleen die gene met wie ik het had gedaan werd er echt super druk van, abnormaal veel praten en dan in 1x niet meer uit de woorden komen maar dan nog van alles dokr brabbelen?
Iemand die dezelfde ervaring heeft op ketamine?

#208 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 24 May 2014 - 12:39 PM

Het effect van ketamine is sterk afhankelijk van de dosering. In lage doseringen heeft het alcohol-achtige effecten, pas bij de iets hogere doseringen wordt je er loom van, bij weer iets hogere doseringen treed de dissociatieve effecten op en bij nog weer wat meer, zelfs zo erg dat je in een k-hole terecht komt, ga je zelfs over deze dosering dan staat je een algehele narcose te wachten.

Nu weet ik niet welke doseringen jullie hebben genomen en of jullie helemaal dezelfde doseringen hebben genomen. Dus wellicht dat hij net iets minder dan de rest heeft genomen, dit kan ook per ongelijk zijn geweest door bijv. slechte snuif techniek. Maar wellicht is hij er gewoon minder gevoelig voor. Maar er zijn vast nog meer verklaringen te verzinnen.

Dus kortom het is niet geheel ondenkbaar, maar ik heb het zelf nooit gehad.

Ook iets wat een invloed kan hebben gespeeld is of er ander middelen in het spel waren?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#209 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 25 May 2014 - 10:54 AM

In lage doseringen kan het inderdaad alcohol/achtig en wat meer stimulerend werken.

En juist als je voor het eerst zo'n bizarre ervaring overkomt heb je natuurlijk ook wel zin om een beetje leip te doen en er met anderen over te communiceren (in ieder geval heb ik dat meestal wel bij trippy stofjes).
Dat + het doseringsverhaal van poelster geeft voor mij in ieder geval een prima verklaring waarom ketamine op je maat een wat stimulerend effect leek te hebben.

#210 Pimm'

Pimm'

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 25 March 2016 - 10:45 PM

Een paar weken geleden heb ik met wat vrienden een zaterdagavond op de ketamine gezeten en zijn we een paar uurtjes achter elkaar goed vaag geweest door steeds bij te pakken. 

Die zondagavond zat ik alleen op mijn kamer en verveelde ik me, en kreeg ik zin om nog maar eens een k-hole te doen. Toen heb ik even gewogen hoeveel ik nog over had en dat was 350mg, wat gezien mijn eerdere ervaringen echt wel genoeg zou moeten zijn voor een k-hole. Heb het toen verdeeld over 4 lijntjes, eerst een door elk neusgat, en zoals altijd de rest naar binnen zodra ik voelde dat de eerste dosis begon te werken. 

Maar op de een of andere manier werkte de keta gewoon helemaal niet, kan iemand dit verklaren? De avond ervoor was ik van twee sleutelpunten al zo lam dat ik niks meer kon :/ Heb ook al wat liggen googl'en over korte termijn tolerantie en dergelijke, maar niks nuttigs kunnen vinden. 

#211 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 26 March 2016 - 11:08 AM

Tolerantie kan een rol hebben gespeeld, maar mijn beste gok is dat 80-90mg per neusgat een flinke lijn is. Dus ik vermoed dat niet alles is opgenomen.

Hoe lang zat er tussen de eerste twee en de laatste twee lijnen? Heb je in de tussen tijd je neus gesnoten of je neus goed diep opgehaald?

Als je je neus goed heb opgehaald, om ruimte te maken voor de volgende lijnen, dan zal het merendeel in je maag terecht zijn gekomen en voor orale ketamine is een flink hogere dosis nodig. Als je je neus hebt gesnoten, zal het merendeel in een zakdoek hebben gezeten.

Wat was de reden van zulke enorme lijnen? Zelf doe ik altijd kleine bumpjes van ~10-15mg. En dan pak ik bij totdat ik genoeg heb. Dus in het begin pak ik met grotere regelmaat een bumpje en naarmate de trip vordert, steeds minder frequent. Ik leg dan altijd iets meer dan de dosis ik zou zou willen nemen klaar, mocht ik zin hebben om toch wat dieper te gaan. Maar dit is altijd een afgewogen hoeveelheid om bingen te voorkomen.

Of uiteraard een neusspray gevuld met geconcentreerde ketamine oplossing, dat is natuurlijk meer ideaal, maar heb niet altijd de zin om deze te maken.

Hoe doen andere dit?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#212 Pimm'

Pimm'

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 26 March 2016 - 02:50 PM

Kleine hoeveelheden werkt bij mij niet zo goed omdat ik al vrij snel de controle over mijn lichaam verlies, waardoor bijpakken al snel moeilijk/onmogelijk wordt haha. 

Heb inderdaad mijn neus vlak voor de tweede dosis (die ik een twintig a dertig minuten later pakte denk ik) een keer opgehaald, waardoor er wel flink wat verloren zal zijn gegaan. Maar alsnog, met die tweede dosis erbij zou ik toch wel genoeg binnen hebben moeten gekregen voor een flinke space, terwijl ik vrijwel niks voelde.

Zal de volgende keer wat zorgvuldiger te werk gaan. Neusspray klinkt inderdaad als een goede methode, zal die wel eens proberen. 

#213 Pimm'

Pimm'

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 26 March 2016 - 02:55 PM

Begin keta trouwens echt steeds meer te waarderen. In het begin wist ik niet zo goed wat ik er nou van moest vinden, omdat ik zodra ik nuchter werd al bijna alles van de trip vergeten was. Nu ik het wat vaker doe heb ik daar veel minder last van :) 

Heerlijk van die bizarre, beetje nachtmerrie achtige settings waar je in terecht komt en waar mijn lichaam dan mee lijkt te versmelten ofzo :P Binnenkort maar eens een tripreport schrijven :D

#214 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 22 May 2016 - 07:05 PM

Dat is met veel middelen zo. Dat je ze eerst goed moet leren kennen, voordat je er wat nuttig uit kan halen.

Ben benieuwd naar je tripreport. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#215 Marlinte

Marlinte

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 03 August 2016 - 10:23 AM

Gisteren eindelijk keramine kunnen proberen.
Alhoewel ik de ervaring niet vervelend vond, mag mijn supplier de rest die ik over heb terug hebben.
Niet mijn ding.
Begonnen met een lijntje van 40, de staafjes variant.
Werkte verrassend snel, na 5 minuten al een soort van slaapdronken.
Ben met mijn kat op de bank gecrashed.
Uur was zo om.
Voelde me niet slecht, maar ook vond ik het niet geweldig.
Één grote buzzzzzzzzzzz.
Geen zin om te praten of te bewegen.
Prikkels van buitenaf kwamen eigenlijk niet binnen.
Na een uur wat gaan bewegen, kop thee gezet.
Voelde me gummy.
Totaal niet de behoefte bij te doseren.
Daarna was alles snel weer normaal.
Toen mijn maat vroeg hoe ik het ervaren had, kon ik niks anders bedenken dan:
" Ik heb me een uur lang met lichaam en geest een tandarts verdoving gevoeld...."
Ervaring rijker, hier laten we het bij.
Geef mij maar een goede opwekkende trip.
Naderhand heeeeeerlijk geslapen, dat dan weer wel!

#216 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 03 August 2016 - 01:31 PM

Prikkels van buitenaf kwamen eigenlijk niet binnen.

En dat is dan ook precies wat ketamine doet. Het 'dissocieerd' je interne ervaring van externe prikkels.
Een Ketamine ervaring is dan ook vaak zeer naar binnen gekeerd waarbij externe factoren niet of nauwelijks een rol spelen.

40mg is wel redelijk laag voor een diepe ketamine ervaring. Veel verder dan het 'gummy' gevoel dat je beschrijft gaat het dan eigenlijk niet.

#217 Marlinte

Marlinte

Silent one

• Members
  • 16 posts

Posted 03 August 2016 - 02:23 PM

Ja, ik begreep dat je het beste na zo'n 20 minuten steeds kleine beetjes bij zou moeten nemen, om meer te ervaren.
Heb ik niet gedaan, omdat ik niet wist wat me te wachten stond.
Toen ik weer bij begon te komen, had ik er geen behoefte meer aan.
Had ook een beetje het idee dat als ik bij zou doseren, het licht uit zou gaan, ik gewoon in slaap zou vallen.
Kwam denk ik door dat enorme slaap-waak gevoel.

#218 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 04 August 2016 - 11:56 AM

Ongetwijfeld is dit vaker in dit topic gezegd (oa door mezelf), maar ketamine heeft drie verschillende stadia,

Bij lagere doseringen (~20-100mg) is het een roesmiddel

Bij hogere doseringen (~100- 300mg) begint het psychedelische/dissociatieve karakter steeds meer naar voren te komen. Waarbij er vanaf 200mg+ een kans bestaat om in een K-hole te komen.

Bij extreme doseringen (500mg+) is er volledige narcose.

Voor de duidelijkheid, deze doseringen zijn voor nasaal gebruik en slechts een schatting, voor sommige gebruikers zal de overgang van het een naar het andere stadia bij een hogere of juist een lagere dosis zijn, en de overgang is uiteraard ook geleidelijk en niet abrupt.

Persoonlijk vind ik het roes effect (lage doseringen) van ketamine ook niet fijn, daarom begin ik altijd met een lijn van minimaal 100mg, en pak dan steeds een paar kleine puntjes bij, totdat ik op het gewenste effect ben aangekomen.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#219 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 06 January 2018 - 11:11 AM

Gister zelf wat geprobeerd samen met een maat van me. Voor ieder 75mg afgewogen en in lijntjes van 25 mg gelegd en chille psybient/psytrance achtige muziek opgezet. Ik had al wel en stickie gerookt maar dat is voor mij een beetje standaard als ik vrij ben dus dat reken ik al niet echt meer mee.

Rond 21:15 namen we de eerste lijn die we eigenlijk heel licht voelde na zo 5 min. Erg branderig gevoel in keel/gehemelte maar verder nog weinig effect. Misschien een beetje draaierig.

Rond 21:35 het tweede lijntje genomen. Nu merkte we al aardig wat effect. Toen we even er op gingen concentreren begon ik al flashback gevoelens te krijgen van mij vele trips met paddo's icm lachgas. Vanaf dat moment voelde ik me ook al echt lekker. Het leek voor mij al redelijk op een lachgas ervaring maar dan in uitgerekte versie. Praten werd wat lastig en lopen wat houterig.

Rond 22:10 besloten we de laatste lijn te nemen. Hier werd het voor mij duidelijk dat het misschien goed is geweest dat ik keta niet 10 jaar eerder in me handen kreeg want wat is dit spul lekker  :) . Kon heerlijk dromen en voelde me zweven in het niets. Wat je met je ogen dicht ziet of eigenlijk "niet ziet" zag ik met lachgas vaak ook. Alsof je leegte of het "niets" ziet wat je dus niet kan zien. Zeer apart. Maar met een zeer lekker gevoel. Wel een ontzettend vage drugs wat met weinig valt te vergelijken behalve dan met lachgas. Praten ging wel moeilijk en lopen was wel een behoorlijke uitdaging wat ook wel even leuk was om te voelen. Maar zodra ik met me ogen dicht lekker onderuit op de bank lag vond ik het echt heerlijk en snapte ik eindelijk waarom anderen het soms zooo ontzetttend lekker spul vinden. Een volgende keer ( wat wel even op zich laat wachten ) zal ik iets van 125 mg gaan klaar leggen. Ben nu al benieuwd !

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#220 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 06 January 2018 - 04:59 PM

Welkom, zal ik maar zeggen. B) De wereld van ketamine is inderdaad vrij uniek. Maar er staat ook nog heel wat op je te wachten, dit was slechts het puntje van een hele grote ijsberg!!

75mg over een uur, is een perfecte kennismaking. Voor een volgende ervaring zou ik adviseren om een zelfde dosis te nemen, maar dan wel dichter achter elkaar. Je zult merken dat je dan een stuk dieper zal gaan. 125mg is een behoorlijke sprong. Afhankelijk van over welk tijd bestek je dit van plan bent te nemen, uiteraard.

Overigens is combinatie met een jointje in mijn ogen niet direct een gevaarlijke combinatie, dit is een ander verhaal met alcohol!

Succes/plezier met de volgende ervaring

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users