Jump to content

Photo

Cubensis tijdVoor de mycologen

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#21 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 29 June 2004 - 10:02 PM

Uuuhm, wat je hier zegt klopt chemisch gesproken, maar slaat niet de spijker op de kop, want hoe denk je dat dit in z'n werking gaat bij het roken van magic mushrooms? Denk je nu werkelijk dat als je een stof als psilocybin op breekt in 'kleinere/andere deeltjes' dat deze nog psychoactief is? En dan nog, h?e zou de stof veranderen als je 'm verbrandt? De stof zal naar mijn weten (bij verbranding) oxideren en z'n volledige werking verliezen.

Nee, dat lijkt me logisch. Als nou een deel van de moleculen wel heel blijft, dan kan het toch? Of is dat niet mogelijk?
Zoveel stoffen zijn zowel oraal als d.m.v verbranding actief, dus ik acht het niet onwaarschijnlijk.

#22 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 30 June 2004 - 11:21 AM

Psilocin zal ontleden bij het koken als je er thee van zet. En dit is toch wel vaak een gedeelte van de psychoactieve stof in paddos (in sommige meer dan andere).

De veronderstelling is dat psilocin in je lichaam om wordt gezet naar psilocybine. Hierdoor zal thee al minder sterk zijn net als het roken ervan. Bovendien verlies je zoals fastcore zegt bij het koken een gedeelte. Al kan je dat aardig tegen gaan als je het langer laat koken.

Maargoed ik heb nog nooit paddo's geplukt, ben het ook niet echt snel van plan denk ik. Is opzich wel goedkoop, maar de risico's en moeite trekt met niet echt. Heheh succes iig en doe voorzichtig!
Cheers

#23 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 30 June 2004 - 04:05 PM

dus als je het kookt verlies je een deel, maar als je maar lang genoeg doorkookt komt dat vanzelf weer terug?

*confused*

#24 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 08 July 2004 - 10:43 AM

Ikzelf heb enkele keren een joint met geroogde paddestoelen erin gerookt. Eerste keer was met 2 vrienden. Binnen 5 minuten na het roken van die joint kregen we de grootste lachkick die we ooit (iig sinds jaren) van simpelweg een joint hadden gehad. Alle 3 hadden we in tijden niet ZO gelachen van een stick dus moesten we de proef op de som nemen en nog zo'n stick draaien. Een uur later was het weer zover en rookten we de 2e joint. en jawel hoor: weer een DIKKE dikke lachkick. In mijn mening hebben we zeker een deel van de psilocibine binnengekregen door het roken, maar dit werd natuurlijk hevig versterkt door de aanwezig (nederlandse ;)) wietjes.

More trials will follow :book:

#25 Quintus

Quintus

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 619 posts

Posted 08 July 2004 - 12:16 PM

ook leuk is om met kleine dosissen te experimenteren ;)
minder is meer

#26 daal

daal

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 92 posts

Posted 08 July 2004 - 12:23 PM

Als je met het zetten van thee de actieve stoffen uit de shroom kunt halen, kun je deze thee dan ook indampen?
Dat je een soort poeder krijgt waar veel actieve stoffen inzitten?
lijkt me interresant...

#27 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9425 posts

Posted 08 July 2004 - 12:59 PM

Als je met het zetten van thee de actieve stoffen uit de shroom kunt halen, kun je deze thee dan ook indampen?
Dat je een soort poeder krijgt waar veel actieve stoffen inzitten?
lijkt me interresant...

In dat geval kun je beter met alcohol een extract maken en dat vervolgens indampen. Met een thee krijg je wel een oplossing van de werkzame stoffen, maar een deel zal nog in de shrooms blijven. In alcohol lossen de alkaloiden veel beter op. Hoewel ik het zelf pas zou proberen als ik een dikke dikke oogst heb van een toekomstige eigen teelt ;)

Anders vind ik het maar zonde van de heerlijk mooie schroompies :lol2:

#28 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 08 July 2004 - 03:33 PM

Als je het zou indampen vervliegen toch de actieve stoffen?
Mengen met alcohol lijkt me wel een idee, dat kan gewoon vervliegen als je het een tijdje ergens neerzet.

#29 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 08 July 2004 - 03:53 PM

psilocybin is wel aardig stabiel, denk dat dat het indampen wel overleeft. en daarna de poeder nemen!? mja blijft erg weinig v an over denk ik.

en ik bedoelde dat als je lang genoeg kookt die theorie van fastcore ook bijna weer teniet wordt gedaan.

maar snap het gezeik over die thee en alles zowieso niet; kauw die dingen gewoon zo op. tsja niet echt de meest tasty maaltijd, maar boeie.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users