Jump to content

Photo

Cubensis tijdVoor de mycologen

• Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 27 June 2004 - 09:15 PM

Voor de mycoloogie fans en andere amateur paddozoekers die weten hoe ze correcte psilocybe paddestoelen moeten identificeren het plukken kan weer beginnen na deze warm/vochtig/warm periode!

Houd de open weilanden met wat wildgroeiend onkruid, modder/ruwe grond met paarden of koeien dung plakaten goed in de gaten.

Vandaag heb ik na 1 uur plukken in totaal bijna 400 gram natte Psilocybe Coprophila (dung loving shrooms ) & Psilocybe Semilanceata (de kaalkopjes in nederland).

Als je net begint met paddo's plukken neem iemand mee die er verstand van heeft en lees eerst een hoop over hoe je ze kan identificeren, dood gaan van het eten van verkeerde paddo's kan soms gepaard gaan met 3 weken bloed kotsen en extreme pijn.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#2 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 27 June 2004 - 09:34 PM

Kaalkopjes in juni???
Dat heb ik nog nooi meegemaakt. Het vroegste dat ik ze ben tegengekomen is eind augustus maar voornamelijk pas vanaf october.

Wat ga je doen met de coprophila btw want die is niet actief?

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#3 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 27 June 2004 - 09:53 PM

ik dacht ook dat je ze tegen oktober moest plukken
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#4 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 27 June 2004 - 10:52 PM

Kaalkopjes in juni???
Dat heb ik nog nooi meegemaakt. Het vroegste dat ik ze ben tegengekomen is eind augustus maar voornamelijk pas vanaf october.

Wat ga je doen met de coprophila btw want die is niet actief?

Nadat ik had ze meteen meegenomen kwam ik er pas achter dat ze amper psilocyvbe bevatten dus waarschijnlijk ga ik er niets mee doen.

Ik ben bekend met het feit dat kaalkopjes normaal pas in de herfst groeien vandaar ook deze post ik zal morgen gedetaileerde fotos maken van een paar paddo's maar voor zover ik kan zien gaat het echt om de Psilocybe Semilanceata.

#5 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 27 June 2004 - 11:56 PM

Leuk om te weten, kga morgen meteen even kijken!

Misschien kan je van die coprophila thee zetten..?
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#6 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 28 June 2004 - 01:39 AM

relaxt dat ze er al zo vroeg zijn

mzzl
Dit is dope!

#7 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 28 June 2004 - 01:53 AM

Leuk om te weten, kga morgen meteen even kijken!

Misschien kan je van die coprophila thee zetten..?

Ik heb vaker gehoord dat mensen thee zetten van paddo's maar schaad dit niet de psilocybe en psilocybin niet ? Ik heb het idee dat warmte niet zo goed voor deze moleculen zijn maar aan de andere kant veel mensen zetten thee van paddos ;)

#8 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 28 June 2004 - 03:57 AM

Er was een report op de hive waarin stond dat de geisoleerde stof psilocybine effectief was wanneer het gerookt werdt. Geen idee op welke temperatuur psilocybine precies afbreekt, maar dat ligt bijna zonder twijfel boven de 100 graden omdat thee en het roken van psilocybine allebei gewoon kan.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#9 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 28 June 2004 - 06:00 AM

door er thee van te zetten, zal je trip juist sterker uitpakken, dat doet dus sowieso niets af aan de potentie. Bij roken gaat er volgens mij wel een deel verloren door de hitte.

#10 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 28 June 2004 - 10:56 AM

Er thee van zetten maakt de trip sterker?? Waarom zou dat het geval zijn? Het percentage werkzame stof blijft logischerwijs hetzelfde.

Ik kan me voorstellen dat als je de mushrooms weekt in heet water een groot deel van de actieve bestandsdelen eruit komen en dat als je dat weeksel opdrinkt die snel worden opgenomen in je lichaam. Dit zal een snelle stijging van het % actieve stoffen in het lichaam tot gevolg hebben, maar uiteindelijk zal de totale hoeveelheid actieve stof in het lichaam niet verschillen natuurlijk. Ik denk zelfs dat het drinken van mushroomthee een kortere (misschien wel subjectief heftigere) trip zal geven dan het zelf verteren van de mushrooms.

Het roken van mushrooms lijkt me niet verstandig, de actieve bestandsdelen gelijken moleculair gezien LSD. Hetgeen een molecuul is wat verbrandt en stuk gaat als je er vuur bij houdt. Misschien dat ik het hier bij het verkeerde eind heb, maar het lijkt me niet onlogisch. Toch rapporteren sommige mushroom-rokers weldegelijk effecten, dit heeft erowid erover: Smoking Magic Mushrooms.

--------------------------------------------
Oh, en dit vond ik zojuist in de erowid faq over de administratie methode:

Chew & grind
For this one, toss mushrooms into your mouth, chew well and swallow. The most efficient and simple method of mushroom ingestion. Dried mushrooms taste quite a bit more unpleasant than fresh ones.
Mushroom tea
Drown some dried mushrooms in warm/hot water, wait five minutes, and drink. If you seriously dislike the taste of shrooms, just drink the water (although you'll lose part of the effect). I find that this is a good way of getting the shrooms down as well though, just dump in a baggy of strong tea and you won't taste a thing. Word of warning: if you leave the shrooms in for too long, they'll expand and mutate into disgusting blobs of slime. Also a nice way of getting some clue of their original appearance, provided the mushrooms are intact.
Other recipes
I have heard about people making mushroom wine or mushroom chili. There are lots of foods you can put mushrooms into, but I'd recommend indulging in culinary pleasures after the trip. Also note that excessive heat breaks down psilocybin and psilocin, so always add the shrooms in after the food is cooked.

Niet dat ik alle Erowid FAQs allemaal even goed vind, maar toch even als extra info.

#11 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 28 June 2004 - 03:41 PM

Sterker door er thee van te zetten: dat is wat je doorgaans leest en bij smart shops te horen krijgt. Zal vergelijkbaar werken met het heel lang kauwen voor doorslikken denk ik. Als je ze in een keer naar binnen propt en doorslikt wordt je trip ook minder heftig omdat het geleidelijker opgenomen wordt, toch? Kan het mis hebben hoor ;)
Roken hoor je wel regelmatig, zou het zelf niet proberen though :) Heb een paar weken terug op www.drugsbase.nl naar aanleiding van een post op een of ander forum gevraagd of het roken van shrooms zinvol is, daar vertelden ze me dat roken inderdaad werkt.
Het deels slopen van de moleculen zal dan wel opgeheft worden door de sterkere werking door het roken, althans dat lijkt me een logische verklaring.

#12 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 June 2004 - 03:58 PM

kom eens met referenties dan voor je stellingen dat het sterker wordt als het zo algemeen bekend is :)
BTW
je kunt moleculen niet deels slopen en ik vind drugsbase.nl vind ik nou niet echt een betrouwbare source. ;)
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#13 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 28 June 2004 - 04:12 PM

'het deels slopen van de moleculen' als in 'een deel van de moleculen slopen', een stof kan toch voor een deel verloren gaan/in werking verzwakken? Dat is wat ik bedoelde.
Drugsbase is overigens een referentie, net als advies bij smartshops. Ik zal echter meteen toegeven dat het niet de betrouwbaarste bronnen zijn, hoewel ze ook niet zo gauw onzin zullen verkopen. M'n 'stelling' is meer een vraag, en ik geef ook overal aan dat ik het ook allemaal niet zeker weet, en vraag om bevestiging. Dus ik begrijp je kritiek niet echt, mind.
Ik zal ff gaan zoeken naar referenties wat betreft dat roken! Wil het toch wel graag weten ;)

#14 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 June 2004 - 04:24 PM

ik blijf erbij dat je moleculen niet deels kunt slopen (hoogstens splijten ;) ).
maarja dat doet er eigenlijk niet toe..

En zelf heb ik ervaring met het roken van mexicaanse paddo's, dat werkte wel.. iig ik werd toen in me trip "gekatapuleerd".

• Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#15 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 28 June 2004 - 04:34 PM

Ok dan is dat probleem ook weer uit de wereld geholpen ;)

Je kunt moleculen trouwens 'slopen' (in kleinere brokjes (moleculen) hakken) d.m.v. bijvoorbeeld thermolyse (of electrolyse/fotolyse), door verhitting dus. Dat proces verloopt niet in ?en keer, dus je kunt ook slechts een deel 'slopen'. 'Splijting' is een term die naar mijn weten niet gebruikt wordt bij moleculen, ik denk dat je kernsplijting bedoelt, hierbij gaat het om de kernen van atomen.

Gekatapulteerd? hm, toch maar eens proberen dat roken dan ; )

#16 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 June 2004 - 04:41 PM

Je kunt moleculen trouwens 'slopen' (in kleinere brokjes (moleculen) hakken) d.m.v. bijvoorbeeld thermolyse (of electrolyse/fotolyse), door verhitting dus. Dat proces verloopt niet in ?en keer, dus je kunt ook slechts een deel 'slopen'. 'Splijting' is een term die naar mijn weten niet gebruikt wordt bij moleculen, ik denk dat je kernsplijting bedoelt, hierbij gaat het om de kernen van atomen.

oh je zal wel gelijk hebben, niet echt me vakgebied.. ;)

#17 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 28 June 2004 - 05:55 PM

Het roken van mushrooms lijkt me niet verstandig, de actieve bestandsdelen gelijken moleculair gezien LSD. Hetgeen een molecuul is wat verbrandt en stuk gaat als je er vuur bij houdt.

Het gat dat tussen het smelt en vaporisatie punt zit is aardig klein, dus je hebt grote kans dat wanneer je een te hoge vlam gebruikt de actieve bestandsdelen letterlijk "in rook" opgaan..

En er zijn aardig wat 4 positie trypts die effect hebben wanneer je ze rookt (e.g. 4-acetoxy-DMT, 4-Ho-Mipt, etc).

#18 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 28 June 2004 - 08:52 PM

.....Je kunt moleculen trouwens 'slopen' (in kleinere brokjes (moleculen) hakken) d.m.v. bijvoorbeeld thermolyse (of electrolyse/fotolyse), door verhitting dus. Dat proces verloopt niet in ?en keer, dus je kunt ook slechts een deel 'slopen'.....

Uuuhm, wat je hier zegt klopt chemisch gesproken, maar slaat niet de spijker op de kop, want hoe denk je dat dit in z'n werking gaat bij het roken van magic mushrooms? Denk je nu werkelijk dat als je een stof als psilocybin op breekt in 'kleinere/andere deeltjes' dat deze nog psychoactief is? En dan nog, h?e zou de stof veranderen als je 'm verbrandt? De stof zal naar mijn weten (bij verbranding) oxideren en z'n volledige werking verliezen.

Het deels slopen van de moleculen zal dan wel opgeheft worden door de sterkere werking door het roken, althans dat lijkt me een logische verklaring.

De stoffen in mushrooms (en LSD) hebben hun psychoactieve werking te danken aan de structuur die ze bezitten, deze gelijken namelijk heel erg het serotonine molecuul. Hieronder een korte uitleg en een plaatje van de moleculen. Probeer maar eens te bedenken waar deze 'sloping' plaats zal vinden en hoe dit dan een logische verklaring zou kunnen zijn.

It is believed that psilocybin, LSD, and DMT work by mimicking the neurotransmitter serotonin (5-HT), one of the most important and widespread of the brain's synaptic neurochemical messengers. The mimicking occurs because LSD, and particularly psilocybin, possess an almost identical molecular structure to serotonin i.e. their shape is so similar that they are able to 'fool' and infiltrate parts of the brain which process information using serotonergic synapses.

Posted Image Posted Image

Het gat dat tussen het smelt en vaporisatie punt zit is aardig klein, dus je hebt grote kans dat wanneer je een te hoge vlam gebruikt de actieve bestandsdelen letterlijk "in rook" opgaan..

Dit is wel iets wat ik me w?l erg goed kan voorstellen. Als je de actieve stoffen uit mushrooms verdampt (in bijv. een vaporizer) d?n zou logischer wijs de stof via de longen in het bloed komen en de psychoactieve werking behouden blijven. Maar bij roken, d.w.z. verbranden (d.w.z. molecuul & structuur verandering (afhankelijk van verbrandings- en verdampingspunten), is dit niet (of in veel mindere mate) het geval.

#19 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 28 June 2004 - 09:48 PM

Ah, verdampingspunt, kon even niet meer op het woord komen, heh.. o_0

Roken van paddo's is ook zeker wel mogelijk, maar het is nogal ineffectief.. Ten eerste verbrand je niet alleen de actieve stoffen maar ook de paddo zelf, maakt het nogal moeilijk om veel te inhaleren. Ook zul je het dus op een hogere temperatuur moeten verbranden, wat dus ook weer veel psilocybine/psilocine vernietigd. Directe vlam zal ook veel vernietigen..

Een extractie of de geisoleerde stoffen uit de paddo's zal een stuk handelbaarder zijn.

#20 fastcore

fastcore

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 213 posts

Posted 29 June 2004 - 07:14 PM

ff een reactie op het zetten van thee:

Naar mijn mening en wat ik tijdens biologie heb geleerd.

Als je een stof wilt extraheren uit paddo's of andere vaste stoffen dan kan dat door middel van het oplossen van het bestandsdeel. Tijdens het oplossen van die stof trekt er dus water in de paddo's, de concentratie van psylocibine is dan in elke druppel water hetzelfde.

Op het moment dat je niet al het water naar binnen werkt krijg je dus ook niet alle psylocibine naar binnen. Door alleen thee te zetten en de vloeistof op te drinken krijg je niet alles binnen, je hebt dan dus geen sterkere trip, echter wat iemand al heetf gepost, omdat de stof al is opgelost zal die sneller in je bloedbaan terecht komen waardoor je ineens een goede stoot krijgt zeg maar......

Alleen door de uitgeloogde paddo's erbij op te eten geeft je dezelfde hoeveelheid aan psylocibine in je bloed als normale consumptie dus zinder er thee vcan te maken.

Ik denk dat als je thee trekt van paddo's (en alleen de thee opdrinkt) je minder dan 70% van de totale hoeveelheid psylocibine in je lichaam krijgt, terwijl dit bij gewoon eten 100% is....

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users