Jump to content

Photo

(Hoe) werken psychedelica? - Utrecht- 6 meiNa een groot succes in Groningen is nu Utrecht aan de beurt!

• Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 StichtingOPEN

StichtingOPEN

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 20 April 2010 - 03:20 PM

Posted Image

Van psychologie tot farmacologie en terug; in deze lezing wordt op zowel subjectief als 'objectief' niveau bespreken wat het betekent om te trippen. Twee vooraanstaande wetenschappers geven een overzicht van actueel onderzoek naar psychedelica, naar klinische trials in de gezondheidszorg en neurale mechanismen.

Hebben psychedelica enig nut? En wat zijn de risico's? Waar liggen de mogelijkheden? Wat is bekend over de werking van psychedelica in de hersenen? In hoeverre kunnen technieken als fMRI, PET en neuroimaging iets bijdragen aan psychedelisch onderzoek. En wat zegt dit dan over bewustzijnsonderzoek?

Deze en andere interessante vragen komen aan bod tijdens onze lezingen serie (Hoe) werken psychedelica?

In verband met beperkte tijd voor een vol programma verzoeken we iedereen om OP TIJD AANWEZIG TE ZIJN! We willen echt om 19.30 beginnen. KOM DUS OP TIJD!

Geïnteresseerden uit Amsterdam moeten nog even geduld hebben; in juni is ook deze stad aan de beurt!

PS.: Qua inhoud zal deze lezing hetzelfde zijn als die in Groningen.

Stichting OPEN is op zoek naar serieuze en toegewijde vrijwilligers.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 20 April 2010 - 04:46 PM

Hoop dat die dingen ooit nog in BE komen ...

Btw, echt vet design.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 20 April 2010 - 04:48 PM

Hoop dat die dingen ooit nog in BE komen ...

Btw, echt vet design.

ja, hoe zit dat eigenlijk? Hier in het zuiden zitten ook psychedelen hoor :)
omgekeerd gaat ook

#4 StichtingOPEN

StichtingOPEN

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 20 April 2010 - 04:54 PM

^We hebben al vaker gezegd: als er mensen zijn die (serieus) de praktische organisatie op zich willen nemen (zoals bijvoorbeeld in Groningen is gebeurd) dan kan OPEN prima samenwerken om iets op te zetten in Belgenland.

Ik ken overigens iemand die in Leuven zit en iets wil organiseren, misschien is het handig als meerdere Vlaamse gegadigden zich melden en we beginnen met het organiseren van iets op een centrale lokatie (dus niet zowel Leuven als Brussel als Antwerpen als Gent als waardanook) maar op 1 handige plek beginnen.

Afijn, dat zou allemaal in overleg moeten, maar als een van jullie tijd wil vrijmaken, dan heel graag. OPEN spreidt ook graag haar vleugels uit naar Belgie.

Stichting OPEN is op zoek naar serieuze en toegewijde vrijwilligers.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief.

#5 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 20 April 2010 - 04:59 PM

^We hebben al vaker gezegd: als er mensen zijn die (serieus) de praktische organisatie op zich willen nemen (zoals bijvoorbeeld in Groningen is gebeurd) dan kan OPEN prima samenwerken om iets op te zetten in Belgenland.

Ik ken overigens iemand die in Leuven zit en iets wil organiseren, misschien is het handig als meerdere Vlaamse gegadigden zich melden en we beginnen met het organiseren van iets op een centrale lokatie (dus niet zowel Leuven als Brussel als Antwerpen als Gent als waardanook) maar op 1 handige plek beginnen.

Afijn, dat zou allemaal in overleg moeten, maar als een van jullie tijd wil vrijmaken, dan heel graag. OPEN spreidt ook graag haar vleugels uit naar Belgie.

ik verspreid het woord. Ik ken wel wat mensen met dezelfde interesse en misschien een plaats.... Ik laat het nog wel weten.
omgekeerd gaat ook

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 22 April 2010 - 05:13 PM

ik pleit voor utrecht! Ik wil feroxium wel eens in het echt ontmoeten :)

Als je dat zo graag wilt ga je toch ook gewoon naar A'dam.

En anders zijn er tig andere manieren om iemand te ontmoeten als je dat graag wilt.

On topic. Ik weet niet of het Utrecht of A'dam wordt. Zit die week van Utrecht de hele week in Arnhem, maar dat is geen belemmering lijkt mij. Misschien wil m'n vriendin ook wel mee. Maar een van de twee wordt het zeker!

Stel je niet aan, ik kom vanuit Nijmegen en gezellig als je vriendin ook mee gaat.. :)

Verder wil voorstellen om dit topic voortaan te gebruiken als we het over de lezing in Utrecht (of amsterdam) hebben en het Groningen topic te laten voor wat het is, tenzij het over de lezing in Groningen gaat..

Gewoon voor de duidelijkheid :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 Lerez

Lerez

Morosoof

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5699 posts

Posted 22 April 2010 - 05:18 PM

Zit die week van Utrecht de hele week in Arnhem, maar dat is geen belemmering lijkt mij. Misschien wil m'n vriendin ook wel mee. Maar een van de twee wordt het zeker!

Stel je niet aan, ik kom vanuit Nijmegen en gezellig als je vriendin ook mee gaat.. :)

Zeg toch ook dat het geen belemmering is :)....sterker nog volgens mij licht Utrecht wel ongeveer precies in het midden tussen Arnhem en Alkmaar, vanuit allebei een uurtje ongeveer.
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society." - Jiddu Krishnamurti -

"It's better to destroy peoples beliefs, than to give them beliefs." - Alan Watts -

Als Dreadmanneke een plant zou zijn; zou hij een vetplant zijn.

Niks overleeft het leven.

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 22 April 2010 - 05:23 PM

Mooi dan zie ik jullie daar. :)

Misschien ook ideetje om dan samen heen en terug te treinen??
(geldt btw voor iedereen die uit die hoek moet komen)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 22 April 2010 - 05:44 PM

Tof, ik ga er waarschijnlijk ook bij zijn!
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#10 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 22 April 2010 - 07:16 PM

Mooi dan zie ik jullie daar. :)

Misschien ook ideetje om dan samen heen en terug te treinen??
(geldt btw voor iedereen die uit die hoek moet komen)

dan stap ik in ede op!
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#11 Bomba

Bomba

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 528 posts

Posted 22 April 2010 - 09:33 PM

Leuven lijkt me wel een erg centrale plaats, mooi in het midden en makkelijk bereikbaar voor zowat iedereen. Leuven heeft toch ook wel wat aula's en zalen die daartoe kunnen dienen, niet?
Helaas geen tijd noch de juiste connecties om zoiets op poten te zetten, maar als zoiets zou doorgaan in Leuven, ben ik wel zeker en vast aanwezig :)

Wat een wereld...

#12 Crawling King Snake

Crawling King Snake

Virtuoos der spelling

• Members
  • PipPipPipPip
  • 870 posts

Posted 22 April 2010 - 09:34 PM

Ahh het is op loopafstand voor mij, chill...

Voor de mensen die het niet weten je moet vanaf Utrecht Centraal bus 11 of 12 pakken en je kunt uitstappen op UMC AZU. (je kunt trouwens zo in die bus stappen zonder in te checken ofzo)

Posted Image

#13 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 22 April 2010 - 10:44 PM

^Let alleen wel op de random controles :).
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#14 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7690 posts

Posted 23 April 2010 - 09:01 AM

Ja, de enige plek waar ik random controles heb gehad op mn OV chip unit, was in Utrecht. En toen had ik niet ingebliept. Maar dat was omdat dat apparaat kapot was. Dus.

En de lezing gaat wederom wreed gaaf worden... ik wil jullie er trouwens op wijzen dat het belangrijk is om op tijd te komen, omdat we bij deze lezing minder tijd hebben dan in Groningen en het goed is om voldoende tijd te hebben voor vragen.

:D

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#15 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 23 April 2010 - 10:20 AM

Zal ik wanneer mogelijk toch nog weer wat DHP-ers ontmoeten, best cool. :D

#16 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 30 April 2010 - 07:00 PM

Hoe gaan we (de DHPers) elkaar vinden? Zullen we afspreken dat we tijdens de eerste pauze elkaar opzoeken?

Bij de lezing in Groningen was er pauze met gebak en koffie. Misschien in Utrecht bij een van de tafeltjes een duidelijk te herkennen DHP-meet organiseren?
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#17 Twilight

Twilight

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1622 posts

Posted 30 April 2010 - 09:29 PM

Vind ik prima. :)

#18 myx0r

myx0r

ben ik in beeld?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2449 posts

Posted 02 May 2010 - 08:50 AM

ja maar hoe herkennen we elkaar dan? Zullen we allemaal roze fluorescerende bretels dragen of doen we het toch wat minder drastisch? :)
don't look at the finger that points to the moon, or you will miss all the heavenly glory...

#19 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2433 posts

Posted 02 May 2010 - 12:32 PM

Ondanks grote drukte ga ik proberen er ook bij te zijn. Erg interessant :)

#20 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 02 May 2010 - 09:41 PM

Volgens mij heeft dreamer een dhp bord,dat prima als herkenningspunt kan dienen.
Dit is dope!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users