Jump to content

Photo

NootmuskaatNootmuskaat proberen

• Please log in to reply
80 replies to this topic

#61 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 26 June 2005 - 07:32 PM

liefst gelardeerd met wetenschappelijke info over werking etc.

lard ?

Posted Image

#62 phenethyl

phenethyl

Silent one

• Members
  • 18 posts

Posted 27 June 2005 - 07:32 AM

Dit forum heeft experimenteren en persoonlijke ervaringen hoog in haar vaandel, daarom vind je hier verhalen en ervaringen over minder bekende en nieuwe substanties, liefst gelardeerd met wetenschappelijke info over werking etc.

Als jij liever de bekende drugs langs de bekende weg wil bespreken zijn daar genoeg andere fora voor... :gaap:

Das ook een heel mooi streven maar of nootmuskaat daar nou bij hoort vraag ik me af. En wie zegt dat ik met onder zoveel lekkers de meer gangbare drugs bedoel er is wel meer dan coke, speed ow en nootmuskaat alleen. Maar dat wist je vast al :cigar:

#63 T-mo

T-mo

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1062 posts

Posted 27 June 2005 - 09:07 AM

LARDMAN!!

#64 dil

dil

dilettantisch

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2262 posts

Posted 27 June 2005 - 04:42 PM

H?h?, uit eigen voorraad dreamer? Animal fat, altijd lekkkerrrr.... :gaap:

@ 2-Phenylethylamine: ok? dan :cigar:

#65 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 30 June 2011 - 05:50 PM

Hier een artikeltje over het gebruik van nootmuskaat als trip(?)middel, maar dan op de "goede manier".

http://www.science20.com/alpha_meme/i_am_going_nuts_really-80490

Beetje raar geschreven hier en daar, maar het komt er op neer dat je nootmuskaat 's ochtends moet gebruiken, op een lege maag. Maar het allerbelangrijkst is dat je hele, verse nootmuskaat noten gebruikt. De ervaring wordt vervelend doordat bepaalde stoffen verdwijnen na verloop van tijd, en de verhouding in gemalen nootmuskaat dus verstoord is. De hele noten kun je crushen en eten, of een alcohol extract mee maken. Dat zou dan moeten resulteren in een veel prettigere ervaring.

Zelf niet geprobeerd, maar wellicht vind iemand het interessant :)
Verbing weirds language.

#66 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 30 June 2011 - 06:17 PM

Even snel door heen gescanned, ziet er interesant uit en de eerste alinea vond ik al grappig geschreven.

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of iemand het ook daadwerkelijk wel is gebruikt heeft? (En dan bedoel ik niet over de bloemkool ;))

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#67 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 30 June 2011 - 07:10 PM

cool artikel, je kan de chemical ook wel makkelijk kopen op internet, maar zoals het artikel suggereert zal het wel om het totaalpakket gaan.
Ik heb ooit es een shitload nutmegpoeder gegeten 's avonds, bij wijze van experiment, niets gebeurd, dag erna stap ik in de auto van een vriendin, praat die pa tegen me, zie ik enkel de lippen bewegen, halve minuut komt al het verbale met lag en versneld, was echt fucking gestoord. Daarna nix meer aan de hand.

Kan ook toevallige psychose geweest zijn :P
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#68 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 30 June 2011 - 08:27 PM

Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of iemand het ook daadwerkelijk wel is gebruikt heeft?

Jup, ooit eens als 3 eetlepels poeder uit een potje waar de goede stofjes dus blijkbaar uit "verdampt" zijn of zo. Misselijk, hoofdpijn, duizelig, zweverig, koortsig, beetje trippy. Helemaal niet prettig.

Maar ik ben nu eigenlijk wel weer nieuwsgierig. :)
Verbing weirds language.

#69 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 30 June 2011 - 10:34 PM

^ Ik las vroeger altijd over dingen met "verse noten".

Eigenlijk ben ik wel erg benieuwd naar zuivere Myristicin en de door Shulgin gespeculeerde actieve metaboliet MMDA .

#70 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 01 July 2011 - 09:38 AM

gespeculeerde

Volgens mij niet alleen gespeculeerd, maar ook uitvoerig getest. Zuivere myristicin lijkt me inderdaad ook interessant, net als elemicin.

Zie ook Shulgins paper over nutmeg (PDF):
The chemistry and psychopharmacology of nutmeg and of several related phenylisopropylamines
Verbing weirds language.

#71 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6371 posts

Posted 01 July 2011 - 11:21 AM

Met een simpele stoomdestillatie heb je zo, redelijk zuivere, myristicine in handen. :)

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#72 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 01 July 2011 - 11:26 AM

^ volgens mij is het grootste deel van de essentiele olie die je door stoomdestillatie verkrijgt andere stoffen als d-camphene, d-pinene, limonene, d-borneol, l-terpineol, geraniol en safrol.

Het lijkt me in ieder geval niet dat je door alleen stoomdestillatie voornamelijk myristicin krijgt.

Voor een beetje handzame hoeveelheid zul je denk ik ook al snel een flink aantal noten moeten vermalen :P

#73 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 01 July 2011 - 12:25 PM

In het artikel spreekt de auteur over stoffen die "verdampen" zodra de noot gemalen wordt.

Volgt daaruit dan automatisch dat die stoffen die bij poeder-nootmuskaat ontbreken een soort van beschermende rol tegen de negatieve effecten van de werkzame stof hebben, zoals CBD etc. bij THC dat schijnt te doen; of zijn het de juist werkzame stoffen die verdwijnen waardoor je meer moet gebruiken, en dus te veel "negatieve" stoffen binnenkrijgt?

In andere woorden: is de myristicine een "positief" middel qua ervaring, alleen zo sporadisch aanwezig in vermalen nootmuskaat waardoor je te hoog doseert en veel andere negatieve stoffen binnen krijgt; of is myristicine een middel met veel bijwerkingen, maar bieden de andere stoffen bescherming tegen deze bijwerkingen?

Dan weet je of het beter is om myristicine te isoleren/synthetiseren, of dat je beter juist de hele cocktail kunt gebruiken, en de verhouding moet finetunen...
Verbing weirds language.

#74 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 06 July 2011 - 02:29 PM

Ik heb vooral shit gelezen over hoe mensen die het met 2 doen, er telepatische dromen van krijgen... misschien wel a la Inception :P

anyway, dat lijkt me heel interessant... misschien zal ik guinneepiggen voor jullie als ik eens niets beters te doen heb... en met een persoon ben wier dromen ik in durf, ook niet onbelangrijk.

kan me wel voorstellen dat je dan eigenlijk gewoon met elkaar aan het praten bent, maar het als een soort 3e persoon ervaart in een droomtoestand... zoiets heb ik ook weleens als ik een nachtje te veel ben doorgegaan. Vooral na Mephedrone is dat trouwens heel interessant, zal ik eens proberen iets over op te schrijven.
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#75 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 08 July 2011 - 04:58 AM

Zie ook Shulgins paper over nutmeg (PDF):
The chemistry and psychopharmacology of nutmeg and of several related phenylisopropylamines

Ah excellent read! Grappig genoeg zat ik een paar dagen terug net iets te lezen over myristicin in het boek Garden of Eden van Snu Voogelbreinder.

Hopend dat er ooit nog een keer onderzoek wordt gedaan met proefpersonen blijft de theorie dat er mogelijk in vivo additie van amomnia plaatsvindt op de olefinic site (plek van de dubelle binding) van verscheidene gesubsitueerde allylbenzenes reuze intressant.
Als het al werkt om een mmda high te krijgen door het eten van myristicin bv zullen de doses waarschijnlijk wel zo bizar hoog zijn dat dit niet goed is voor je lever.

Desalnietemin als de theorie klopt en je enzymen de truuk doen dan zijn er aardig wat psychoactieve amphetamines te maken van de verschillende allylbenzenes die moeder natuur te bieden heeft :) (let op er zijn er een aantal bij die kankerverwekkend zijn)

Terug in de dagen heb ik 1x nutmeg geprobeerd ik werd er wel "high en lacherig" van maar hoeveel placebo effect dit was kan ik eigenlijk slecht inschatten ik vond het wel een leuke ervaring tho :P
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#76 dezoveelste

dezoveelste

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 17 May 2012 - 06:40 PM

Ik heb een weekje geleden voor het eerst nootmuskaat gebruikt. Ik had 2 noten gehaald ben naar het stadspark gewandelt heb die daar fijngemalen en opgegeten en deels opgerookt ( maar dat ging niet zo goed, men sigaret viel na 5 hijsen uit elkaar ). Na een uurtje voelde ik me wat warm worden maar meer eigenlijk niet. Dat frusteerde me nogal en ik en men maat ( hij had ook een paar hijsen van die nootmuskaat sigaret genomen maar was niet gekker dan anders ) beschouwden dit "experiment" al als mislukt. Maar een kwartiertje later kwamen er 3 albanezen naast ons zitten met een joint , ik vroeg of ik mocht meedoen , geen probleem. Ik nam 2 flinke hijsen en was meteen compleet weg van de wereld! Ik "voelde" heel rare dingen en deed ook rare dingen. Ik ben absoluut nog niet high van amper 2 keer te hijsen aan een joint en als ik er één rook dan voel ik me ook totaal anders dan toen. Ik was er dus vrijwel zeker van dat die nootmuskaat er voor iets tussen zat. Ik heb nu een aantal dingen op Erowid gelezen en ik weet nu dat ik te weinig geduld had , en de dosis te laag was. Ik ben nu wel enorm geintresseerd en heb al een volgende "trip" gepland. Maar ik heb een vraagje: kun je nootmuskaat roken in een waterpijp? , gewoon met hele noten dan bedoel ik , of gaat die myristicine ( als ik het goed heb? ) dan kapot?
Groeten D.

#77 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 May 2012 - 06:53 PM

Lees dit topic

Wat ik ervan heb begrepen is het een soort veredelde nootmuskaat trip.

#78 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9416 posts

Posted 17 May 2012 - 07:30 PM

@ dezoveelste: waarom denk je dat roken überhaupt effectief zou zijn?

#79 dezoveelste

dezoveelste

Silent one

• Members
  • 17 posts

Posted 18 May 2012 - 09:41 AM

Dat weet ik eigenlijk niet was maar een gokje. Maar het zou wel erg cool zijn denk ik moest dat ook met een waterpijp werken.

#80 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 18 May 2012 - 09:46 AM

Ik heb nergens ooit gelezen dat dat werkt.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users