Jump to content

Photo

Wiet kweken

• Please log in to reply
59 replies to this topic

#41 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 16 September 2010 - 03:26 PM

Dit jaar heb ik White Widow en Jack Herrer, zie hier de pics:

Posted Image

^ De grote toppen zijn van de Widow, die al bijna klaar is en de wat groenere plant op de voorgrond is de Jack.

Posted Image

^ Hier een close-up van de Jack.

Posted Image

^ Widow van nabij.

#42 Entheogenic

Entheogenic

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 20 posts

Posted 17 September 2010 - 12:43 PM

kwijl kwijl

Jesus echt gruwelijke bomen :hartje:

Ik wist niet dat WW en JH het zo goed buiten deden. Zijn dit gekruiste soortjes speciaal voor buiten? Ik dacht dat Jack heel lang bloeit maar ik zie dat je al forse toppen hebt, wat is je geheim? :)

#43 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 17 September 2010 - 03:24 PM

De WW bloeide al eind augustus en dat is best vroeg. Geen idee hoe het komt, de plantjes schoten zowieso als raketten uit de grond.
De JH heeft als zaailing onder een lamp gestaan (vanaf januari) en is gaan bloeien in maart toen ze in het zonlicht kwam, daarna heb ik dr getopt en is ze alle richtingen uitgegaan.

Gelukkig geen hopeloze stekken...

#44 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 11 October 2010 - 01:53 PM

Posted Image
Posted Image
Posted Image

Nog even deze laatste mooie dagen meepakken, en dan is het bijna klaar voor de oogst. Ze zijn jammer genoeg niet zo monsterlijk groot als die van Macaco, maar de toppen die er aan zitten zijn redelijk dik en welriekend.

Is het nou wenselijk om ze vlak voor de oogst paar dagen donker te zetten in een schuurtje oid? Die tip kreeg ik van iemand, om de plant te stressen, zodat hij je higher gaat maken. Klopt dat? Wat is jullie ervaring daarmee?
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#45 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 11 October 2010 - 05:23 PM

Is het nou wenselijk om ze vlak voor de oogst paar dagen donker te zetten in een schuurtje oid? Die tip kreeg ik van iemand, om de plant te stressen, zodat hij je higher gaat maken. Klopt dat? Wat is jullie ervaring daarmee?

Om ze aan het eind van de bloei in het donker te zetten? Nee, nog nooit van gehoord. Wat ik wel heb gehoord is om ze vlak voor de bloei donker te zetten (voor een dag of 2 a 3), zo kun je de bloei iets eerder inluiden. Schijnt handig te zijn voor langbloeiers. Volgens mij is het dus een verkeerd idee om ze vlak voor oogst donker te zetten, heeft geen zin voor zover ik het zie. Stressen is nooit echt goed voor een plant.

Wat voor soort is het trouwens en heb je voeding gebruikt?

#46 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 11 October 2010 - 06:31 PM

Het is een haze soort van een vriend. Die heeft deze soort al heel lang, zijn moeder kweekte deze ook al lange tijd , een oom heeft hem ontwikkeld door te kruisen. Deze plant is afkomstig van het zaad van een van die planten die per ongeluk berucht was met een of andere afrikaanse wietplant, dus dit is een hybride. De zaadjes die er in zaten heb ik uit laten groeien tot deze jongens. Wat het dus precies gaat worden is een beetje de vraag. De toppen zijn in elk geval best dik (voor een buitenplant) en zit boordevol witte stipjes.

Verder heb ik af en toe een handje biologische voeding (mestkorrels) bij de plant gegooid, tot het niets meer te zien was weer nieuwe er op gegooid.

maargoed, wanneer is nou het beste moment om te oogsten? Met dit weer van de laatste dagen staat hij nog wel goed namelijk. Zo lang mogelijk? De haartjes beginnen een beetje bruin te worden. Moeten die helemaal bruin zijn? Of voor de helft ofzo?

Ik had één top ontdekt met een beetje rot, die heb ik gelijk geoogst en te drogen gehangen. De rest controleer ik elke dag. Voor de rest is er niets aan de hand.

#47 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 11 October 2010 - 06:47 PM

De zaadjes die er in zaten heb ik uit laten groeien tot deze jongens.

Gelukkig zijn het vrouwtjes :P

maargoed, wanneer is nou het beste moment om te oogsten? Met dit weer van de laatste dagen staat hij nog wel goed namelijk. Zo lang mogelijk? De haartjes beginnen een beetje bruin te worden. Moeten die helemaal bruin zijn? Of voor de helft ofzo?

Meestal zegt men voor de helft of 3/4 bruin, maar als het volgende week weer gaat regenen en het echte herfst-weer er aan komt kun je maar beter iets te vroeg oogsten denk ik.

Ik had één top ontdekt met een beetje rot, die heb ik gelijk geoogst en te drogen gehangen.

De rot kun je beter weggooien, straks infecteer je de volgende lading er mee :P

#48 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 11 October 2010 - 06:52 PM

De zaadjes die er in zaten heb ik uit laten groeien tot deze jongens.

Gelukkig zijn het vrouwtjes :P

Nouja, het was meervoud. EEn van de twee was mannelijk, dus die heb ik geslacht.

Meestal zegt men voor de helft of 3/4 bruin, maar als het volgende week weer gaat regenen en het echte herfst-weer er aan komt kun je maar beter iets te vroeg oogsten denk ik.

dat was ik ook van plan. Nu het weer in elk geval mooi is, droog, zonnig, laat ik ze lekker staan. Zodra slecht weer dreigt ga ik alles oogsten.

Ik had één top ontdekt met een beetje rot, die heb ik gelijk geoogst en te drogen gehangen.

De rot kun je beter weggooien, straks infecteer je de volgende lading er mee :P

Ik heb de rot er uit gehaald en heb de rest nu te drogen hangen. Als ik de rest oogst zal ik die er wel niet bij in de buurt hangen. (het was maar een klein stukje van de top)

#49 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 13 October 2010 - 06:18 PM

Het oogstdilemma, wanneer is het beste de oogst binnen te halen? Zit er zelf ook een beetje mee. Heb nog 1 plant in de grond, en dat is Jack Herrer. Begint er na uit te zien dat deze bijna klaar is, maar ivm het weer had ik deze week een paar zorgen, namelijk mogelijke nachtvorst. Nu bleek dit mee te vallen en kan ik alsnog mn plan aanhouden van oogsten komend weekend, maar met een slag om de arm - want mocht het weer erg goed zijn - en zijn nog niet driekwart van de haartjes bruin, dan zou ik geneigd zijn de plant nog even te laten staan.

Voor Haze is dit nog meer van toepassing, dit is een beruchte laat & langbloeier, soms wel tot in November. Hoe wil je dat klaarspelen in het Neerlandse klimaat? Van Haze kwekers heb ik gehoord dat je de plant in het donker kunt zetten om in de bloei te 'trekken', zo proberen ze om de plant eerder klaar met bloeien te laten zijn. Maar wat ik van je foto's heb gezien, en uit je post heb gelezen - zal deze Haze waarschijnlijk wel iets eerder klaar zijn. Das dus erg fijn.

Wat is nou de beste manier om precies te weten wanneer je de plant kunt oogsten? Wat ik heb geleerd van eerdere jaren is dat je simpelweg weet wanneer het tijd is, vooral als je er iedere dag kunt inspecteren. Luister gewoon naar je gevoel en als dat overeenkomt met wat je verstand zegt (haartjes, weer etc) dan moet het perfect te bepalen zijn wanneer de plant eruit gaat.

Zelf heb ik het wat moeilijker dit jaar, want ik moet een uur reizen om bij mn planten te komen. Sinds verhuizing heb ik geen balkon meer - en ook geen tuin. Gelukkig heb ik contacten op de boer waar ik ze dit jaar kwijt kon. Maar ik kan niet elke dag komen kijken, en de boer heeft er zelf niet al teveel verstand van. (Gelukkig heeft ie wel zin om de bio voeding te geven met enige regelmaat). Om het zeker te weten ga ik gewoon op mn gevoel af en laat mn verstand een zegje doen ivm weer en dergelijke.

Het is gelukt met de White Widow en die moest al heel vroeg (halverwege september) worden geoogst want ze was erg snel uitgebloeit. Is te zien op de foto's. Kwam erachter dat het niet 100% zuiver WW was, sommige toppen kleurden lichtjes paars. Geen probleem, ik houd ook van Purple.

Nog een kleine tip voor als je gaat knippen:

- Neem een schone schaar en een schoon mesje.
- Krab iedere paar toppen de schaar schoon en bewaar de hars.
- Maak er een bolletje van aan het einde. No comment, probeer het zelf maar!

Haven fun, mijn white widow met een beetje purple smaakt heerlijk (kleine topjes drogen het snelst). :thumbsup:

#50 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 October 2010 - 10:26 PM

Deze haze is naar wat ik me heb laten vertellen specifiek gekweekt op kortere bloeitijd, zodat hij ook goed buiten te kweken is, en je ook sneller kunt rouleren als je ze binnen doet.

Dat van de scharen ben ik bekend mee, ik help wel eens iemand met knippen, met handschoenen en schaar, en dan lekker vingerstuf roken. Jammie. Die shit vloert je alleen wel :P

Gelukkig woon ik hier vlakbij de zee in Noordholland, dus is de kans op nachtvorst hier kleiner dan bijvoorbeeld in het oosten.

Na vrijdag wordt het weer wel slechter, misschien een bui met zondag 5 graden. T/m donderdag daarna is het buiig. Kan ik dan het best vrijdag oogsten? Bijna alle haartjes zijn nu een procent of 10 bruin. Wordt er met 3/4 bruin bedoeld dat de haartjes voor 3/4 bruin zijn?

#51 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9430 posts

Posted 13 October 2010 - 10:37 PM

^ ik dacht altijd 3/4 van het totale aantal haartjes, want in mijn ervaring beginnen ze nooit allemaal tegelijk bruin te worden.

#52 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 13 October 2010 - 11:04 PM

Bijna alle haartjes zijn al begonnen bruin te worden, maar zijn individueel gezien maar alleen maar in het puntje bruin. Dus voor 1/10e ongv.

#53 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 18 October 2010 - 04:50 PM

Posted Image

De oogst!

#54 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1440 posts

Posted 18 October 2010 - 05:35 PM

Ziet er goed uit :)

Ik heb mijn Frisian Dew begin oktober al geoogst. Achteraf gezien was ik te vroeg, omdat het de afgelopen tijd zo zonnig was. September was echter een vreselijk regenachtige donkere koude maand. De bladeren hingen slap, en ik was bang dat ik stengelrot zou gaan krijgen. Dus heb ik maar geoogst.

Opzich geen verkeerde opbrengst, maar er had meer in gezeten. Volgend jaar beter. Vind het wel erg leuk om voor zo'n plant te zorgen.

Heb het eerste plukje al verdampt. Van het knipafval ga ik olie maken.

Life is too interesting to be bored.

#55 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7699 posts

Posted 19 October 2010 - 08:57 PM

Looks yummy, Dread.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#56 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 20 October 2010 - 12:00 PM

Dread, zeker dat je geen toprot had? Dubbel goed checken ... is echt slecht weer geweest.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#57 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 20 October 2010 - 03:50 PM

^^ Idd heb ook lichte toprot geconstateert.

Heb nu de volledige oogst binnen. Jack Herrer had echt hele machtige toppen! Helaas is was mn telefoonbatterij leeg voordat ik klaar was met knippen (teveel chill out geluisterd) dus heb ik nog geen foto's van de hoofdtoppen Ben wel tevreden met het resultaat, het stinkt en het is erg compact!

Alleen echt kut om een goed drooghok te vinden. Das echt belangrijk anders kan de hele oogst naar de knoppen gaan, zodra er maar een beetje schimmel in komt dan raak je de frisse smaak al kwijt en wordt het muf... Vooral bij hoeveelheden kan dit echt een punt worden.

#58 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 20 October 2010 - 03:53 PM

Dread, zeker dat je geen toprot had? Dubbel goed checken ... is echt slecht weer geweest.

Om die reden had ik het voor het slechte weer geoogst. Ik heb tijdens het knippen alles secuur bekeken en alles ziet er goed uit, ze glinsteren allemaal van de mooie thc bolletjes. :)

Ik heb ze nu op zolder hangen, met de raam op een kiertje zodat het wat tocht. Of kan ik die beter dichtdoen en een ventilator aanzetten?

#59 macaco

macaco

Pinguin mascotte

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1046 posts

Posted 21 October 2010 - 03:16 PM

^ Neu is goed zo, beetje tocht voor verse lucht. Geen ventilator want anders droogt t te snel lijkt me. Ook niet te warm maken, 12-15 graden is meer dan genoeg. T schijnt dat bepaalde zuren in suikers transformeren tijdens het drogen en dat heeft wat tijd nodig. 1,5 maand is doorgaans genoeg.

#60 Videlic

Videlic

Nederlandse pussy

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1440 posts

Posted 16 November 2010 - 09:31 PM

Die Frisian Dew van me ruikt zo goed dat ik het bijna zonde vind om haar op te roken.

Life is too interesting to be bored.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users