Jump to content

Photo

LSDthe official acid topic

• Please log in to reply
305 replies to this topic

#41 John Shade

John Shade

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 28 October 2010 - 07:50 PM

Dat weet ik, vraag is: heb je zoveel meer nodig dat het zonde van de LSD is of werkt 1-1.5x een normale hoeveelheid ook wel gewoon? Geloof dat ze het geen van drieën ooit gedaan hebben.
Life is a great surprise. I do not see why death should not be an even greater one.

#42 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1116 posts

Posted 28 October 2010 - 08:03 PM

Als de paddo's nog niet goed werken lijkt veel kruis-tolerantie me sterk, dus een normale dosis als begin dosis geven lijkt me het veiligst als geen van hen ooit nog LSD gedaan heeft, en als dat na 2 uur nog niet het gewenste effect heeft gegeven kan er altijd een klein beetje bijgepakt worden.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#43 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 28 October 2010 - 08:57 PM

tsjah, voor iemand die de eerste keer doet zal ik niet 1.5x de "normale" dosis aanraden. Wat is trouwens een "normale" dosis?
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#44 Dreadmanneke

Dreadmanneke

bolle retoriek

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7617 posts

Posted 28 October 2010 - 11:12 PM

Kan het zijn dat als je minder neemt je je minder relaxed kunt voelen (door de lagere dosis) dan als je meer op hebt (bijv 1/2 vs. 1 hele), of ligt de positiefheid van de ervaring 100% aan de set/setting?

Net niet trippen kan inderdaad irritant zijn. Maar de plek is net zo belangrijk. Zeker als de set vraagt om een echte trip ipv slechts treshold effecten.
Interweaving symbolic streams with the embroideries of life

#45 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 29 October 2010 - 12:20 AM

Kan het zijn dat als je minder neemt je je minder relaxed kunt voelen (door de lagere dosis) dan als je meer op hebt (bijv 1/2 vs. 1 hele), of ligt de positiefheid van de ervaring 100% aan de set/setting?

Set & setting. Te weinig LSD is meestal geen probleem. Mijn eerste trip was op een kwart zegeltje (een gevleugelde sleutel, 1992) en het was een fantastische ervaring, misschien wel mijn meest "verlichtende" trip ooit.

Met cactus en paddo's (beiden veel later in mijn leven) heb ik wel eens ervaren dat het vervelend kan zijn om "te weinig" in te nemen, omdat ik dan aan de ene kant een minimale tripervaring had, en aan de andere kant te wazig was om nog praktische dingen te doen.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#46 Crawling King Snake

Crawling King Snake

Virtuoos der spelling

• Members
  • PipPipPipPip
  • 870 posts

Posted 29 October 2010 - 09:34 AM

Ok maar dus als je al echt aan het trippen bent en je voelt je wat ongemakkelijk helpt het niet om extra te nemen (om extra remmingen weg te nemen ofzo)? (ff de vage lsd-hersenspinsels elimineren :P )

Posted Image

#47 ecstatic soul disaster

ecstatic soul disaster

Connaisseur de la musique

• Members
  • PipPipPipPip
  • 972 posts

Posted 29 October 2010 - 09:45 AM

liever scheef gaan (wat is dat eigenlijk?) dan een halfbakken psychedelische ervaring
omgekeerd gaat ook

#48 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 29 October 2010 - 09:47 AM

Het kan absoluut zijn dat wanneer jij je ongemakkelijk voelt, dat dit door een te lage dosis kan komen, het zo geheten 'net-nietje' (of dat is mijn benaming voordat soort trips), maar aan de andere kant hoeft dat echt niet de enige oorzaak te zijn en kan meer nemen het ongemakkelijke gevoel doen versterken.

Mijn algemene advies is dus, neem niet bij als jij je ongemakkelijk voelt, ook al vermoed je dat het door een te lage dosis komt. Dan neem je de volgende keer maar meer..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#49 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 29 October 2010 - 10:50 AM

Je kan altijd meer nemen, nooit minder..

Wat ik ermee bedoel is dat je soms geduld moet hebben, je kan idd als een zombie ene na de andere "unit" (in dit geval lsd dan) naar binnen schuiven.
En als ik een drug voor het eerst neem, neem ik altijd een lage dosis.. En ja, zo'n net-nietje komt weleens voor.. is dit heel erg? Ik vind van niet, probeer gewoon van die ervaring te genieten, en je hebt nog je hele leven om drugs te mis/ge-bruiken dus kansen zat om nog heel vaak keihard te trippen. :acid:

En soul disaster;
Je doet je nickname eer aan ;)
Ik zelf heb liever een halfbakken psychedelische ervaring dan dat mijn hele wezen meerdere levens lang gefry'd word in de negende cirkel van de hel.
En voor een voorbeeld van scheefgaan.. lees bijvoorbeeld eens ernst-junger's tripreport "mijn gevecht tegen de waanzin".
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#50 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7702 posts

Posted 29 October 2010 - 10:54 AM

Allebei.

Zelf vind ik dat een net-niet (er een beetje lafjes tegenaan hangen) frustrerender en dus arielekster kan zijn dan een full blown trip. Maar goed, set en setting spelen natuurlijk ook een hele grote rol. Als je niet zoveel effect verwacht of hoeft, dan is een lagere dosis misschien juist prettiger dan wanneer je van plan bent om stevig te trippen en de heftigheid valt tegen.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#51 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 29 October 2010 - 01:29 PM

^ voor ervaren gebruikers die meer 'verwachtingen' van een middel kunnen hebben is dit zeker waar.

Toch raad ik zeker voor beginners aan om eerst een middel af te tasten en, wat mind ook zei, later nog een keer te proberen.

Iedereen reageerd anders en geen enkele trip is hetzelfde. Soms trip je op dezelfde dosering de ene keer veel harder dan de andere. Als je dan vanwege een eerdere ervaring meteen maar hoog gaat doseren kan je trip ook behoorlijk verkeerd vallen.
Voor beginners is het daarom helemaal verstandig om eerst hun lichaam en het middel te verkennen.
Ook 'slappe hap' moet je ervaring mee krijgen en mee om kunnen gaan.

Voor iedereen die zich irriteerd aan 'niet hard genoeg gaan' raad ik aan eerst eens bij jezelf na te gaan waarom je perse behoefte hebt aan 'full blown' trips en je niet de mooie kanten uit een lichte trip kan halen.

#52 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7702 posts

Posted 29 October 2010 - 02:48 PM

Aah, kijk, helemaal mee eens hoor.

Heb zelf echt veel te veel net-niet-trips gehad, vooral omdat ik nieuwe middelen altijd zo voorzichtig mogelijk aftast. Dat zou ik zeker weten iedereen aanraden om ook te doen. :)

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#53 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1116 posts

Posted 29 October 2010 - 07:04 PM

Bij een nieuw middel is het inderdaad altijd goed eerst even je gevoeligheid te bekijken, hoe het middel bij jou valt, als dat dan een net-niet trip blijkt te zijn kan je altijd de volgende keer met meer beginnen, of eventueel als je echt geen effect hebt nadat de eerste dosis volledig is opgekomen (niet eerder!) nog een klein beetje bij-nemen.
Ik heb trouwens zelf nooit echt een net-niet trip gehad, maar ik zie al gekleurde patronen en dergelijken vanaf 30 ug LSD / 1 paddo en gezien mijn begin dosissen al hoger lagen dan dat (en het daarna alleen maar nog hoger werd) zijn net-niet trips alleen door andere omstandigheden voorgekomen (zoals op een festival met veel tolerantie het restje LSD op maken of één enkele overgebleven gedroogde paddo op-eten op een loze middag).

Overigens moet ik wel zeggen dat bij mij juist in het diepe springen mijn aller eerste trip juíst goed werkte omdat ik te vaag was om de boel nog in twijfel te kunnen trekken, maar dat is ook een kwestie van geluk. Mijn eerste paddo trip was namelijk héél sterk, de trip in kwestie bleek een 10 uur durende ego-dood te zijn waardoor in één middag er een zeer goede indruk van de psychedelische ervaring was gezet. Dat was overigens geheel per ongeluk, ik was erg jong, had zelf geen idee van geschikte dosissen en mijn mede-trippers waren vergeten in acht te nemen dat ik ongeveer de helft van hun massa was. Ik kreeg dan ook het geweldige advies 'je moet 1 portie hawaiiaanse hebben, anders doet het nauwelijks iets'. Ja dat bleek (zoals ik had kunnen verwachten) dus niet waar te zijn, op 1/4e portie 'gewone paddo's' heb ik meer visuals dan veel van mijn vrienden er ooit op hebben meegemaakt.

Achteraf ben ik er heel erg blij mee dat het zo is gelopen want ik heb op al mijn lagere dosis paddo trips aanzienlijk veel meer stress gehad terwijl mijn eerste paddo-trip stress-vrij was, maar als ik íets anders in elkaar had gezeten was het mogelijk in plaats van een utopisch voelende egodood een totaal horror verhaal geworden en ik zou dit ook níemand aanraden omdat niemand verder mij is.

Het is het veiligst om zeker de aller eerste keer met een middel voorzichtig te beginnen, gewoon zien hoe je er op reageert, hoe gevoelig je er voor bent etc. Als mensen om dosis advies vragen voor een eerste trip raad ik ze altijd aan om laag te beginnen de eerste keer, zeker weten dat het goed valt. Een soort van allergie test maar dan mentaal als het ware :)
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#54 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 29 October 2010 - 07:50 PM

Ik heb laatst toevallig één paddo gegeten. Het effect was duidelijk genoeg om waar te nemen, maar ik kon me er vrij normaal bij gedragen en viel vroeg in de avond in slaap. Kreeg toen een zeer heldere droom van een boeddhistisch klooster waar ik in meditatiehouding ging zitten. Vrijwel onmiddelijk voelde ik een heftige schok onderin mijn rug, dat door de context als ontwaken van de kundalini shakti werd ervaren. Direct daarna werd ik wakker. Ik vind het achteraf opmerkelijk dat ik door die ene paddo zo'n thematisch meditatief-spirituele droom had (in het dagelijkse leven mediteer ik niet), inclusief een ervaring van verlichting.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#55 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 05 November 2010 - 10:47 PM

Een hypothetisch geval:

Wat is de beste manier om vloeibare lsd te bewaren?

Heb een zoektochtje gedaan in de verschillende subfora, maar kon daar niet zo snel iets over vinden.
female life form hiking the galaxy

#56 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 06 November 2010 - 01:04 AM

^ Donker en redelijk koel.

UV-licht is toch wel het meest schadelijke voor LSD, daarna temperatuur.

#57 Sonic_Steph

Sonic_Steph

Totally Engaged

• Donateurs
  • PipPipPipPip
  • 733 posts

Posted 06 November 2010 - 10:27 AM

Stel, het is een alcohol oplossing, kun je dat in de vriezer leggen, en bevriest het dan? Zo ja, is het laten ontdooien en bevriezen van invloed op de kwaliteit? Blotters van hoge kwaliteit (de good old Tribute zegels) lijken op die manier goed bewaard te blijven, icm zilverfolie, sluitzakje en fijngemalen vitamine c. Er zal natuurlijk sprake zijn van kwaliteitsverlies, maar na een paar jaren in de diepvries is daar (subjectief) nog weinig van te merken :)
female life form hiking the galaxy

#58 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9432 posts

Posted 06 November 2010 - 12:47 PM

Dat ligt aan de concentratie alcohol. De oplossing kan dan bevriezen tussen de 0 en de -114 graden celsius.
Als er >10% alcohol in zit zal het in de vriezer niet echt bevriezen denk ik (tenzij je het ding op eoa superfrost functie van -50 graden hebt staan :P).

Maar goed, belangrijkste is donker, daarna koelte.

#59 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 November 2010 - 01:01 PM

En voor de zekerheid kan je het over schenken in een okerbruin potje:
Posted Image
Deze bestaan ook als druppelflesje, dat zou helemaal handig zijn voor het doseren ;)

Dit zal het het meeste van het UV tegenhouden en dan als nog donker en koel bewaren, vriezer is beste, maar als het in dit hypothetische geval vaak gebruikt zou worden is dat denk ik misschien niet de beste bewaar plek, ivm met vaak ontdooien/opwarmen.

Maar bij sporadisch gebruik is dat wel de beste optie, maar LSD is hoe dan ook instabiel, dus als je het langer wilt bewaren zal het altijd in kwaliteit achteruit gaan..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#60 Tarahumara

Tarahumara

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 149 posts

Posted 03 January 2011 - 04:30 PM

Mijn algemene advies is dus, neem niet bij als jij je ongemakkelijk voelt, ook al vermoed je dat het door een te lage dosis komt. Dan neem je de volgende keer maar meer..

Drink een pintje, rook een joint.

Een adrenalinerush kan ook positief werken, als je tenminste wat energie hebt...
ff rondspringen als een gek op indianegezangen of muziek die je echt graag hoort. :bubbles:

Ik zou zelf mijn conclusies trekken en niet teveel analyseren, dat verknalt de ganse trip.

As soon as you trust yourself, you will know how to live.

De beste manier geinformeerd te raken is de links van de online boeken op te zoeken enkele dagen voor je gaat trippen en de tijd te nemen je kennis wat bij te schaven en korte metten te maken met de LSD-mythes die men je verteld heeft en nog steeds ergens in je hoofd rondzwerven...

Vóór de sessie zou ik ook geen vlees eten (als je al geen vegetarier bent).

Als het ff niet zo interessant meer lijkt probeer je enkele tijd je ogen dicht te doen (als je ten minste thuis aan het trippen bent).

Meermaals ook verschillende soorten Psylo's geconsumeerd en het is goed om te weten dat we toch zo vaak de neiging hebben

te kijken in plaats van te zien. In deze misvatting verliest men soms de essentie. De zintuigen misleiden ook zo fel.

...om inzichten te verkrijgen is het natuurlijk goed met een sterke geest een deftige dosis te gebruiken.

Psychotropische sessies zijn best interessant maar om beter te worden met jezelf en lessen te leren

is een psychedelische sessie aangewezen.

Kijk maar naar het filmpje van Terence McKenna over hoe je Psychedelica dient te gebruiken.(How to use psychedelics)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users