Jump to content

Photo

peganum harmala kwekeniemand ervaring?

• Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 shodin

shodin

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 21 posts

Posted 23 June 2004 - 07:08 PM

k had een plannetje om eens wat peganum harmala zaadjes te bewaren en die proberen op te kweken. maar nu heb ik totaal geen ervaring met harmala (kweken dan :baby: )...
volgens mij groeit ie normaal in woestijn, dus weinig water. maar is er ook genoeg zon te vangen in een doorsnee huiskamer voor zo'n plant?
verder heb ik dit eens probeer op te googlen, maar tot nu toe kan ik de juiste pagina nog niet aanslaan.
dus iemand met tips...?

#2 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 23 June 2004 - 08:05 PM

1. Het is belangrijk om te weten of je zaadjes 'viable' zijn of niet, mijn zaadjes komen van een shop die ze viable verkoopt, maar naar het schijnt, komen die niet zoveel voor.

2. Je zaait ze het best in wat stekaarde met zand vermengd, laat je zaadjes enkele uren in water weken, steek ze ietsje onder het oppervlak en doe er dan een doorzichtig plastic folie over, zet dit aan je raam en laat het zonnetje z'n werk doen. Oh, ja, maak de aarde wat nat, maar niet t? nat. Wann de zaadjes ontkiemen, kan je wat gaatjes in de folie maken en die na een tijdje wegnemen.

3. Het zijn zeer koppige beestjes, ik had er tot 10 cm lang, maar die zijn nu aan het sterven, ik denk dat ik ze teveel water heb gegeven. Ik heb er nu weer een 30 a 40tal gezaaid. Het is een mooi plantje en het MOET gewoon lukken.

4. Check voor plantjes de growersguide op erowid, staan veel handige tips op.

http://www.erowid.or...shtml#SYRIANRUE

Nu maar hopen dat je zaadjes viable zijn en het goed doen!
Succes !!
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#3 shodin

shodin

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 21 posts

Posted 25 June 2004 - 12:34 PM

okwee!
thanx voor die tips. t lijkt me ook wel een mooie plant. heb een paar foto's gezien en tis een soort bosje. een haagje harmala voor het raam staat niet slecht

maar inderdaad lijkt het me dat teveel water slecht voor ze is. misschien zouden ze ook op een droge plaats (droge lucht) moeten staan

ga in ieder geval fftjes op zoek naar levensvastbare zaasjes :)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users