Jump to content

Photo

waarom word ik altijd ziek na xtc enne.....xtc en speed vraagjes

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 exoice

exoice

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 18 June 2004 - 06:33 PM

ey chicks and dudes!

Elke keer dat ik xtc neem (1x per twee maanden ofzo) heb ik een zeer coole nacht maar de volgende week ben ik zwaar verkouden en ziek, ik rook en blow wel veel op zo'n avond maar slik wel veel vitamines, water enzo. Heeft iemand dit ook? voor de rest voel ik me wel goed alleen lichamelijk verkouden, last van m longen enz>
en nog een vraagje over die pillen testen die je bij de smart shop kan krijgen, hoe betrouwbaar zijn die en komen ze overeen met de testen bij een kliniek?
laterz :)

#2 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 18 June 2004 - 06:53 PM

Verscheidene Phenetylamines verlagen je weerstand voor enkele dagen na de dosis, MDMA is ook een phenetylamine..

En die pillen testen, ligt er totaal aan wat voor test het is.. Bekendste is de Marquis test, zeer betrouwbaar. Kijk op erowid voor meer info.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#3 Bloempje

Bloempje

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 100 posts

Posted 18 June 2004 - 07:11 PM

Je bent niet de enige hoor. Ik wijt het zelf aan een aantal factoren.:

Je gooit toch wat chemische zooi naar binnen waar je lichaam het zwaar mee te verduren krigt en waar je weerstand dus van omlaag gaat.

Ikzelf rook me altijd helemaal suf tijdens, en ook zeker tijdens de come-down. Dat vinden mijn luchtwegen ook niet al te prettig.

Op een feest loop je van binnen naar buiten, al zwetend zonder jas de vrieskou in. Is allemaal niet bevordelijk.

Je slaapritme is verstoord, hierdoor kan je lichaam niet voldoende uitrusten en herstellen.

Je eet meestal ook niet al te best na en avondje doorhalen.

Tevens ben ik nogal een knarsetander. Dat deed ik al in het dagelijks leven, maar na het gebruik van een of andere upper, knars ik tijdens het gebruik behoorlijk, en als ik daarna ga slapen knars ik onbewust nog veel harder. Lang leve de oorontsteking. Uiteraard in cominatie met de andere factoren, maar door het knarsen raakt de (beginnende) ontsteking nog verder geirriteerd.

:)

FF voor de duidelijheid, het is dus allemaal een combinatie van he. Wat me wel opvalt is dat jij er al bij gebruik eens in de twee maanden last van hebt. Ik moet zeggen dat ik nu ik nog maar af en toe gebruik bijna geen last meer van vage griepjes en ontstekingen heb. Maar in de tijd dat er nog wekelijks gesnoept werdt, dus wel.

Mijn advies (jaja Allstar weet raad ;) ) Zorgen dat je van te voren en achteraf goed en gezond eet en rust, en eventueel een vtaminepilletje neemt.

Dikke Kus,
Allstar

#4 Liquid_Spy

Liquid_Spy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 283 posts

Posted 20 June 2004 - 12:18 AM

hm heb nooit ergens last van, voel me altijd wel relaxed de dagen er na.
Maja ben sowieso nooit ziek, en doe het niet vaak :)

#5 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 20 June 2004 - 01:00 AM

heb zoiets ook gehad toen ik coke op had. Het effect was wel ok enzo, maar de dag erna had ik erg last van mijn keel. Ik weet nog steeds niet waar het aan lag, misschien aan de coke of aan mezelf.. :) *even ter info, ik had toen ong. 0,6 - 0,7gr coke op*

#6 Dhalsim

Dhalsim

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 290 posts

Posted 20 June 2004 - 12:22 PM

Ik zou eens proberen om ipv water bv. gatorade of aquarius te drinken...dan worden allerlei belangrijke mineralen tenminste weer aangevuld...

Mijn ervaring is dat een verkoudheid of grieperig gevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon na XTC-gebruik (ik heb het dan niet over bamstrak de hele nacht op een feest staan rond te springen waar de temperatuur zowiezo al niet onder de 50 graden komt). Bij zoiets als een keelonsteking, luchtweginfectie of de ziekte van Pfeiffer kan XTC een heel erg negatief effect hebben (ik spreek helaas uit ervaring).
Iedereen die met beide benen op de grond
staat, staat stil.

#7 exoice

exoice

Silent one

• Members
  • 8 posts

Posted 20 June 2004 - 01:50 PM

hmmm, dat is het ja, gewoon verschillende factoren, maar ik heb het juist alleen na xtc gebruik, niet na bv speed.
Toch heb ik dat wel voor over, weekje ziek zijn ;) als die ene avond maar 'top of the world' was., :)
<<cheers mensen>>

#8 Svenson

Svenson

i'm your puppet

• RIP
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1865 posts

Posted 21 June 2004 - 12:42 PM

^^ denk dat je gewoon teveel gebruikt in combinatie met een lichaam dat raar reageert op veel chemische middelen.

mzzl
Dit is dope!

#9 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 22 June 2004 - 01:55 AM

Ik ben net eens wezen kijken op drugsinfoteam.nl om te kijken wat voor een antwoorden er gegeven worden op vragen over xtc.
Nu heb ik het volgende gevonden:

Vraag:  5 Mei 2004
hoi

is t mogelijk dat je kort na gebruik van xtc ook sneller vatbaar bent voor ziektes ? ( bv ; griep )

mvg joep

Antwoord:

Beste vraagsteller,

Ja, dat is heel goed mogelijk. XTC-gebruik geeft een hogere vatbaarheid voor bepaald infecties. Bij mannen tref je, kort na gebruik, vaker infecties van de bovenste luchtwegen aan (keelontsteking, bronchitis etc) en bij vrouwen vind je weer vaker blaasontstekingen.

Met vriendelijke groet,
Roelof de Wit, verslavingsarts.

Is dit ook het geval als je coke hebt genomen? Want bij mij leek het alsof dit het geval was. Daarbij wijs ik op het punt: het vervelende gevoel op de luchtwegen ("infecties van de bovenste luchtwegen"), dat bij mij voor 4-5 dagen aanhield.

#10 hELiuM

hELiuM

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 66 posts

Posted 22 June 2004 - 09:28 PM

Tevens ben ik nogal een knarsetander. Dat deed ik al in het dagelijks leven, maar na het gebruik van een of andere upper, knars ik tijdens het gebruik behoorlijk, en als ik daarna ga slapen knars ik onbewust nog veel harder. Lang leve de oorontsteking. Uiteraard in cominatie met de andere factoren, maar door het knarsen raakt de (beginnende) ontsteking nog verder geirriteerd.

wel eens aan een gebitje, bij de tandarts te laten maken, gedacht? is van een soort doorzichtig rubber over je bovengebit, en voorkomt tandbeschadigingen door knarsen.

#11 Blowmonkey

Blowmonkey

Guess who's back?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2018 posts

Posted 22 June 2004 - 11:02 PM

Ik ben net eens wezen kijken op drugsinfoteam.nl om te kijken wat voor een antwoorden er gegeven worden op vragen over xtc.
Nu heb ik het volgende gevonden:

Vraag:? 5 Mei 2004
hoi

is t mogelijk dat je kort na gebruik van xtc ook sneller vatbaar bent voor ziektes ? ( bv ; griep )

mvg joep

Antwoord:

Beste vraagsteller,

Ja, dat is heel goed mogelijk. XTC-gebruik geeft een hogere vatbaarheid voor bepaald infecties. Bij mannen tref je, kort na gebruik, vaker infecties van de bovenste luchtwegen aan (keelontsteking, bronchitis etc) en bij vrouwen vind je weer vaker blaasontstekingen.

Met vriendelijke groet,
Roelof de Wit, verslavingsarts.

Goh, dat stukkie van mij lezen was veel makkelijker geweest.

;)

edit: geen idee of het ook met Cocaine zo is, zou best kunnen.
Newman: I'm a United States postal worker. George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody? Newman: Sometimes.

#12 nordth

nordth

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 285 posts

Posted 23 June 2004 - 07:04 AM

Stukkie van jou heb ik ook gelezen, wil alleen zo veel mogelijk erover kunnen lezen ;)

#13 Bloempje

Bloempje

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 100 posts

Posted 23 June 2004 - 01:39 PM

wel eens aan een gebitje, bij de tandarts te laten maken, gedacht? is van een soort doorzichtig rubber over je bovengebit, en voorkomt tandbeschadigingen door knarsen.

Ja, ik ken ze. :) Sterker nog ik heb er het afgelopen jaar zo'n 3 versleten. :baby:

Dikke Kus,
Allstar

#14 ksi

ksi

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 680 posts

Posted 24 June 2004 - 03:49 PM

Het KAN je immuunsysteem aantasten. Sommige mensen hebben er geen last van en herstellen soms zelfs van een keelontsteking ofzo.

Persoonlijk ben ik wel eens helemaal brak en gammel geweest na een feestje. Had 1 pilletje op en de nacht daarop de hele nacht lopen overgeven. Laatste keer dat ik echt ziek was ook, arf!

#15 Bloempje

Bloempje

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 100 posts

Posted 24 June 2004 - 07:18 PM

Persoonlijk ben ik wel eens helemaal brak en gammel geweest na een feestje. Had 1 pilletje op en de nacht daarop de hele nacht lopen overgeven. Laatste keer dat ik echt ziek was ook, arf!

En dat is nou juist het oz oz grote f#ucking nadeel van drugs. Je kan er zo ziek zwak en misselijk van worden. En dat ook nog eens in combinatie met ook een mindere 'mentale' weerstand :) .

Als ik niet zo'n last had van de bijverschijnselen zou ik echt wel vaker gebruiken. :)

Veel mensen hebben last van een dinsdag-dip, maar ik heb altijd een zondagavond-depressie. Tuurlijk is je hele serotonine en dopamine huishouding door de war geggooid. Maar ik denk zelf ook wel dat het verschil tussen een avond uit je dak gaan op het en of het ander in zo'n groot contrast staat tot het maandag weer strak in het pak op je werk bezig zijn.

Dikke Kus,
Allstar

#16 Bunzerr

Bunzerr

kweenie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1851 posts

Posted 26 June 2004 - 01:08 AM

Denk er ook gewoon goed aan als je bij een feest naar buiten komt dat je helemaal lichamelijk er doorheen zit en bezweet bent en dan pak je meestal ook makkelijk een koudje mee. Terwijl je het niet echt snel voelt...
"Paradise is not a place..it's a state of mind"

Webshop blinkit >> kleding goodies woah

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users