Jump to content

Photo

drank in je omgeving

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 d-_-b

d-_-b

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 25 January 2010 - 03:32 PM

Wie heeft er ervaring met mensen in hun omgeving die door overmatig drankgebruik veranderen in duivels.
misschien ken je het wel, de sfeer op verjaardagen of weekendje weg, word volledig verknald en verre van gezellig te noemen!

Het is opvallend hoe dit soort gedragingen de negatieve aandacht opeisen.
Een optie is gewoon vermijden natuurlijk, maar in familie verbanden is dit niet altijd mogelijk.

zijn er mensen met tips op dit gebied!
daar ben ik echt benieuwd naar!,

grt,
db

#2 hN3

hN3

Certainly Active

• Admin
  • PipPip
  • 188 posts

Posted 25 January 2010 - 03:49 PM

ja ik kende iemand die een duivel werd, waar ik normaal mee omging eigenlijk

maar hij wilde mij opeens neersteken omdat ik een fucking rascist was etc ... zijn ogen waren helemaal rood doorlopen ... Hij ging dan vaak ook zo autorijden, echt 100 in de bebouwde kom enzo :s

de dag erna kwam ie trouwens zijn excuses aanbieden ....
Ronald Reagan
"I now have absolute proof that smoking even one marijuana cigarette is equal in brain damage to being on Bikini Island during an H-bomb blast."

#3 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6850 posts

Posted 25 January 2010 - 04:32 PM

Drank is meestal niet gezellig.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#4 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 25 January 2010 - 04:52 PM

Ik kan me net zozeer ergeren aan door overmatig drankgebruik opgewekt 'liefdevol' gedrag als aan 'duivels' gedrag. Aardig wat ervaren op dat gebied met mijn vader en oudste broer. Maar waar jij het in dit topic over wilt hebben is de "kwade dronk" en daar heb ik gelukkig geen ervaring mee. Ik kan me haast niet voorstellen dat mensen die een kwade dronk hebben in het nuchtere leven niet ook al een tikkeltje arrogant en agressief in het leven staan.

Of nee, wacht, wel eens iemand meegemaakt die telkens als hij gedronken had heel hard begon te kankeren op alles en iedereen, waarbij hij zo nu en dan uit kroegen gesmeten werd. Op een gegeven moment ging hij met ons mee naar een kroeg. Daar zijn we zelf expres aan de koffie gegaan en nuchter gebleven, wat hij toen ook maar deed. En dat is misschien wel een goede manier om er mee om te gaan: niet drinken in het bijzijn van dit soort mensen, want voor elk pilsje waar jij van geniet, gooien zij er drie naar achter.

En het maakt niet uit of het familieleden van je zijn. Als een van mijn familieleden of kennissen geen maat weet te houden met drank zien ze mij niet meer op verjaardagsfeestjes of gezamenlijke uitstapjes. Ik heb wel meer te doen dan naar hun slappe geouwehoer en valse beloftes te luisteren.

Verder zo snel mogelijk aanmoedigen om hulp te zoeken, voor zowel de alcoholverslaving als de onderliggende problematiek.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#5 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 25 January 2010 - 07:05 PM

Een oom. Standaard na 5 biertjes erg gemene opmerkingen en boosheid. Nuchter een prima kerel. Raar vind ik dat altijd. Als iemand op een feestje teveel coke zou snuiven en zich als mijn oom zou gedragen zou mn moeder de politie bellen of hem eruit zetten. Nu pikt iedereen het. Hij kijkt me ook altijd raar aan als ik drank weiger. Terwijl ik nooit meer dan 2 drink (ook niet op verjaardagen) omdat ik er depressief van word de dagen erna, ook met kleine hoeveelheden (3-4+). Van alle dope vind ik Yohimbe de ranzigste op rasse voet gevolgd door alcohol.

Een optie is gewoon vermijden natuurlijk, maar in familie verbanden is dit niet altijd mogelijk.

Leg die uit? De persoon de alcohol vermijden of ik de persoon?

Mijn oplossing is waar het maar kan vertellen dat alcohol de enige DRUG is die wetenschappelijk aangetoond kankerverwekkend is en tegelijk ook hersenschade veroorzaakt, dit verhaal wordt gevolgd door een welgemeende "proost". Levert me weinig vrienden op. Al is het wel waar.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#6 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 25 January 2010 - 07:08 PM

Ook niet echt ervaring mee, ik denk dat dergelijke personen bepaalde locaties en mensen opzoeken waar ik gelukkig niet kom. Al heb ik bij veel kennissen/vrienden al "onaangename" dronken avonden meegemaakt, maar dat is nu eenmaal de aard van het beestje.
Zie ook post van cacudeus :) De staat van een dronken persoon is vaak die van zijn nuchtere zelf, maar dan uitvergroot en minder "ingehouden". Iemand die fysiek agressief wordt van alcohol zal dat in nuchtere staat vaak bijvoorbeeld ook al verbaal zijn, en met zo'n soort mensen ga ik liever niet om. Op familiaal vlak wordt er wel af en toe wat teveel gedronken, maar dat uit zich in random geouwehoer en niet in echt onaangename situaties. In zo'n gevallen volstaat het vaak niet of ontwijkend te reageren en vermijden van dingen te zeggen waarop ze zouden kunnen reageren ;)

over het algemeen geldt ook dat alcohol pas leuk is als het door iederéén wordt genuttigd :respect:

#7 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 25 January 2010 - 07:25 PM

Heh, vorige week was er in de Rai een of andere horeca beurs.

Ik kwam uit mijn werk en stapte in de trein. Ik kon nog net een stoel bemachtigen naast de deuren, en in die ruimte zelf stonden drie dronken gasten, waarvan vooral één een clown was. Ik had een grote koptelefoon op en was druk bezig met vertaalwerk op mijn laptop, maar kon wel horen wat er gezegd werd. Ik negeerde ze zeker een kwartier, maar op een gegeven moment zei hij iets over mij en ik keek hem lachend aan. Dat had ik beter niet kunnen doen, want nu wilde hij opeens uitgebreide interactie met mij, waarbij ik zelfs een nogal pijnlijke knuffel kreeg. Blijven negeren is in dit soort situaties toch beter denk ik. Uiteraard bleef ik zo goed als ik kon doorgaan met vertalen. Ik vond het wel grappig: zij zagen mij als een brave nerd of workaholic, terwijl ik feitelijk een tekst over hoge doseringen illegale psychedelica aan het schrijven was.

Trouwens, even vanuit een andere invalshoek, ook dronken vrouwen ga ik liever uit de weg. Kan me niet schelen of ze er geiler of gewilliger van worden.
"Autonomy is the essence of freedom. Free people will never be slaves. They will be natural meritocrats."

#8 Fractal

Fractal

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 760 posts

Posted 25 January 2010 - 08:59 PM

^sterker nog, vrouwen die zich al te gewillig opstellen als ze dronken zijn doen dit door hetzelfde mechanisme als waardoor dronken mannen agressiever worden: ze zijn het ook als ze nuchter zijn, maar subtieler. Hangt van jou af of je dat graag wilt of net niet ;-)

#9 d-_-b

d-_-b

Silent one

• Members
  • 9 posts

Posted 25 January 2010 - 09:04 PM

Leg die uit? De persoon de alcohol vermijden of ik de persoon?

De persoon vermijden!

Maar op zich blijft t een fenomeen wat drank met deze mensen doet (in mijn geval familie zetting) , juist waar je dierbaren bij zijn zoals je eigen kinderen.
:) :respect: :respect: ;)

db

#10 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 25 January 2010 - 09:50 PM

Persoonlijk vind ik dat als iemand zich op zo'n manier gedraagt onder invloed dat anderen daar last van hebben, diegene daar (misschien dan maar in nuchtere toestand op een later moment), op aangesproken moet worden, zeker als je die door familie/gezins redenen niet uit de weg "kunt" gaan.

Als het iemand is die je niet alleen durft te confronteren, verzamel dan wat mensen (andere familieleden) die ook last van die persoon ondervinden, en ga een gesprek aan met diegene.
Als diegene zijn drinkgedrag niet wil aanpassen, hoef je echt niet meer "uit beleefdheid" met dat familielid om te gaan.

Nu weet ik niet wie er in jouw familie problematisch veel drinken en ik kan me voorstellen dat je de confrontatie met sommigen makkelijker aangaat dan met anderen, maar ik heb om die redenen wel het contact met een tak van mijn familie verbroken. Elke verjaardag eindigde daar met schreeuwende glazengooiende dronkelappen.

Ik hou zelf best van een glas wijn (ja één), maar hoeveel sommige mensen aan alcohol drinken staat gewoon gelijk aan 8 lijnen coke weg snuiven.
Als je van jezelf weet dat je irritant wordt met alcohol op, moet je er gewoon vanaf blijven... een buzz = ok, schelden / geweld / dreigen onder invloed van welke drug dan ook (hoe maatschappelijk geaccepteerd dan ook) kan écht niet.
Verbing weirds language.

#11 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7692 posts

Posted 25 January 2010 - 10:55 PM

Mijn oplossing is waar het maar kan vertellen dat alcohol de enige DRUG is die wetenschappelijk aangetoond kankerverwekkend is en tegelijk ook hersenschade veroorzaakt, dit verhaal wordt gevolgd door een welgemeende "proost". Levert me weinig vrienden op. Al is het wel waar.

Wat? Gerookte tabak of cannabis ook hoor.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#12 Caduceus Mercurius

Caduceus Mercurius

Trolled!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1926 posts

Posted 25 January 2010 - 11:51 PM

Gerookte cannabis alleen theoretisch. Ik geloof niet dat er indicaties zijn dat er onder cannabisgebruikers meer kanker voorkomt, en ook een relatie tussen longkanker en gerookte cannabis is nooit aangetoond. De rook bevat carcinogenen, maar ook beschermende anti-carcinogene stoffen.

Maar zo bevat ook een dagelijks pilsje of glaasje wijn allerlei gezonde stoffen. Alles met mate.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users