Jump to content

Photo

OxycodoneErvaringen met Oxycodone

• Please log in to reply
74 replies to this topic

#61 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 31 October 2015 - 08:24 PM

Op foto's wat ik zag, leek het geen fijn poeder te worden. Het zag er idd uit als een soort gel achtige substantie wat aan elkaar blijft kleven. Maar dit maakt volgens jou niet uit voor de opname als je 't slikt dus?

Het fijnmalen verandert de opname wel degelijk. Bij slow release oxycodone zit er een laagje om de oxycodone heen wat er voor zorgt dat het langzaam vrijkomt. Als je dat laagje kapot maakt wordt het gewoon zoals normaal opgenomen.

Het laagje zorgt er voor dat het een gel achtige substantie wordt als je het crushed.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#62 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 06 November 2015 - 11:05 PM

Wat mij vooral verbaast is het grote verschil in effect tussen oraal genomen oxycodone en gesnoven.

Oraal voelt het heel kil en misschien zelfs wel beetje dirty, in vergelijking met morfine. Maar gesnoven is een stuk warmer. Het verschil zou eventueel kunnen komen doordat ik een orale dosis altijd in 1x neem en een nasale dosering in hele kleine bumpjes van slechte enkele milligrammen (2-4mg/bump). En dan bouw ik het op totdat ik een fijn plateau bereikt heb. Meestal na 8-10 bumpjes, met een tussen pauze van ongeveer 10-15min tussen elke bump (de eerste 3-4 meestal wat sneller).

Ik moet er wel bij zeggen dat dit van oxy poeder is en niet een gecrushed pil. Want een gecrushed pil snuiven lijkt me instant verstopte neus.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#63 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 09 November 2015 - 04:56 PM

Op foto's wat ik zag, leek het geen fijn poeder te worden. Het zag er idd uit als een soort gel achtige substantie wat aan elkaar blijft kleven. Maar dit maakt volgens jou niet uit voor de opname als je 't slikt dus?

Het fijnmalen verandert de opname wel degelijk. Bij slow release oxycodone zit er een laagje om de oxycodone heen wat er voor zorgt dat het langzaam vrijkomt. Als je dat laagje kapot maakt wordt het gewoon zoals normaal opgenomen.

Het laagje zorgt er voor dat het een gel achtige substantie wordt als je het crushed.

Alleen bij die soort waar het gel achtig word bij t crunchen? Want bij andere met vertraagde afgifte heb ik 't altijd fijngemaakt met schil met net zulke goede effecten.

#64 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 10 November 2015 - 09:43 PM

Ik meem gelezen te hebben dat het velletje niet ertoe doet. De gel vormende substantie zit in de pil vermengt.

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#65 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 20 November 2015 - 11:17 AM

Ik heb na mijn operatie veel morfine gehad (zelf regelen met druk knop) en daarna oxycodon HCL gekregen met gereguleerde afgifte en de snel maar kortwerkende.

Na een week morfine en een paar dagen oxycodon was de buikpijn/kramp niet meer te harde en ben ik ermee gestopt.

Jeetje wat ben ik ziek geweest zeg 3 dagen. De eerste dag erna had ik verhoging, trillen, zweten, koud en warm tegelijk, braakneigingen noem het maar op.

Geen pretje dus kan alleenmaar zeggen doe voorzichtig met hoeland je deze middelen gebruikt.

De bijwerkingen als buikkramp komt dat meer omdat ik een langere tijd deze middelen heb gebruikt of kan ik er vanuit gaan dat dit bij eenmalig recreatief wel mee kan vallen?

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#66 Fool

Fool

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 133 posts

Posted 20 November 2015 - 04:23 PM

De bijwerkingen als buikkramp komt dat meer omdat ik een langere tijd deze middelen heb gebruikt of kan ik er vanuit gaan dat dit bij eenmalig recreatief wel mee kan vallen?

Ik ervaar zelf geen buikkramp met zwaardere opioïdes/opiaten. Misschien wel makkelijker om je eigen vraag te beantwoorden: Had je er aan het begin van die week last van?

#67 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 20 November 2015 - 04:50 PM

De buikkramp is waarschijnlijk constipatie. Dat is iets wat je al wel merkt bij een enkele dosis, maar het kan inderdaad een echt probleem worden bij langdurig gebruik.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#68 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 20 November 2015 - 10:55 PM

De buikkramp was constipatie gerelateerd. Soms worden mensen ook misselijk door de histamine release, antihistamines nemen namelijk ook vaak de misselijkheid weg. Wat je na het stoppen van een week gebruik voelde was een matige ontwenning. Na eenmalig gebruik zou je niks moeten merken. Maar na een week is de ontwenning meestal peanuts dus wellicht ben je heel gevoelig ervoor.

"Prove me wrong..."

#69 filozof

filozof

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 36 posts

Posted 21 November 2015 - 08:23 PM

Alleen bij die soort waar het gel achtig word bij t crunchen? Want bij andere met vertraagde afgifte heb ik 't altijd fijngemaakt met schil met net zulke goede effecten.

Weet je van welk merk ze zijn?

Ik meem gelezen te hebben dat het velletje niet ertoe doet. De gel vormende substantie zit in de pil vermengt.

Uit de bijsluiter van Sandoz:

De tabletten mogen niet fijngemalen of gekauwd worden omdat dit leidt tot een snelle afgifte van oxycodon doordat de

verlengde afgifte niet meer werkt. Kauw en of fijnmalen van Oxycodon HCl Sandoz retard leidt tot een snelle afgifte en opname van een mogelijk fatale dosis oxycodon.

Bron: http://db.cbg-meb.nl...ers/h100644.pdf

Ik denk dat het verschilt per merk.

Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

#70 Keesoe

Keesoe

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 205 posts

Posted 22 November 2015 - 11:04 AM

Ik ervaar zelf geen buikkramp met zwaardere opioïdes/opiaten. Misschien wel makkelijker om je eigen vraag te beantwoorden: Had je er aan het begin van die week last van?

Nou in het begin lag ik alleen maar stil op bed. Was aan me linkerlong (klaplong, hebben ze geplakt) geopereerd en lag nog aan een drain. Dus had toen wel wat last van me buik maar niet zo heel erg. Ik lag natuurlijk ook alleen maar stil en kon amper bewegen dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar van de buikkramp kreeg ik pas echt last toen ik van me morfine afgehaald werd en overstapte naar de Oxycodon HCL Lannacher 5 mg met verlengde afgifte.

Na de tweede dag Oxy ben ik zelf overgestapt naar Tramadol waardoor de buikkramp wel iets minder werd maar ook dit was niet echt vol te houden. Na 2 dagen ook hier mee gestopt. Toen kwam de afkick al behoorlijk heftig voor mij.

Geluk dat de pijn in me long wel weer uit te houden was.

De buikkramp is waarschijnlijk constipatie. Dat is iets wat je al wel merkt bij een enkele dosis, maar het kan inderdaad een echt probleem worden bij langdurig gebruik.

Ja dat zal het vast ook wel geweest zijn al heb ik daar bijvoorbeeld met Tramadol nooit last van gehad. 

De buikkramp was constipatie gerelateerd. Soms worden mensen ook misselijk door de histamine release, antihistamines nemen namelijk ook vaak de misselijkheid weg. Wat je na het stoppen van een week gebruik voelde was een matige ontwenning. Na eenmalig gebruik zou je niks moeten merken. Maar na een week is de ontwenning meestal peanuts dus wellicht ben je heel gevoelig ervoor.

Misschien was het ook wel langer dan een week. 4 dagen voor de operatie 3x 50 mg tramadol, toen vanaf de operatie 4 dagen morfine waarbij ik gemiddeld elk uur een 1 mg nam met de eerste 2dagen S-ketamine 1,4mg per uur. Na de 4 dagen morfine, 2 dagen Oxycodon 2x p/d 5mg verlengde afgifte en daarna weer 2 dagen aan de Tramadol. Deze gehele periode ook 4 x p/d 1000mg paracetamol gehad.

Dus eigenlijk twee weken aan de opioides/opiaten gezeten met daartussen twee dagen S-Ketamine. Ik weet niet in hoeverre de ontwenning na twee weken erger is dan na 1 week maar ik had er al wel behoorlijk last van. 

"We are a way for the Cosmos to know itself"
-Carl Sagan

#71 Daturae

Daturae

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 82 posts

Posted 01 August 2016 - 03:22 PM

Ach, ook ns weer aanwezig alhier. Heb net van vriendin die een ruimhartige apotheek in t dorp heeft een strip Oxycodon gekregen, 10 mg. Wilde hier dus even kijken naar hoe je het nu het beste kunt gebruiken. Als ik het zo lees": fijnmalen en dan toch maar oraal. Door de neus  (ik ben al geen snuiver) lijkt me echt niet fijn.

Blessed Be, Daturae

#72 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 01 August 2016 - 07:21 PM

Is het slow(/time)-release? Anders heeft fijnmalen weinig nut.

Welke dosis heb je in gedachten?

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#73 Immad

Immad

VVD'er

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2465 posts

Posted 01 August 2016 - 10:13 PM

Is er een time release van 10 mg?

Is het uberhaubt verstandig om dit te doen, gezien je ervaringen met Heroine?

#74 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 02 August 2016 - 02:54 PM

Toedieningsvorm                                        Sterkte           

Oxycodon Capsules/Tabletten (Diverse fabrikanten)
(hydrochloride)
Capsule                                                     5 mg, 10 mg, 20 mg
Tablet                                                         5 mg, 10 mg
Tablet met gereguleerde afgifte                 5 mg, 10 mg, 15 mg, 20 mg, 30 mg, 40 mg, 60 mg, 80 mg

OxyContin (Mundipharma Pharmaceuticals bv)
(hydrochloride)
Tablet met gereguleerde afgifte                 5 mg, 10 mg, 15 mg, 20 mg, 30 mg, 40 mg, 60 mg, 80 mg, 120 mg

https://www.farmacot...sten/o/oxycodon

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#75 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 21 August 2016 - 02:15 PM

Fijnmalen en dan malen/mengen met 10x volume suiker en dan net als kratom atten heeft bij mij altijd het time release gekraakt. Het is gabseerd op een gel en suiker is zo hygroscoop dat die gel eigenlijk niet meer vormt als je het erg goed mengt.

Afhankelijk van je tolerantie; met een tolerantie van 10 gram poppy poeder/dag maand in maand uit was 25 mg oxy oraal voor mij voldoende! Dus die 10 gaat iemand zonder tolerantie aardig voelen.

"Prove me wrong..."

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users