De bijwerkingen als buikkramp komt dat meer omdat ik een langere tijd deze middelen heb gebruikt of kan ik er vanuit gaan dat dit bij eenmalig recreatief wel mee kan vallen?
Ik ervaar zelf geen buikkramp met zwaardere opioïdes/opiaten. Misschien wel makkelijker om je eigen vraag te beantwoorden: Had je er aan het begin van die week last van?
Nou in het begin lag ik alleen maar stil op bed. Was aan me linkerlong (klaplong, hebben ze geplakt) geopereerd en lag nog aan een drain. Dus had toen wel wat last van me buik maar niet zo heel erg. Ik lag natuurlijk ook alleen maar stil en kon amper bewegen dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar van de buikkramp kreeg ik pas echt last toen ik van me morfine afgehaald werd en overstapte naar de Oxycodon HCL Lannacher 5 mg met verlengde afgifte.
Na de tweede dag Oxy ben ik zelf overgestapt naar Tramadol waardoor de buikkramp wel iets minder werd maar ook dit was niet echt vol te houden. Na 2 dagen ook hier mee gestopt. Toen kwam de afkick al behoorlijk heftig voor mij.
Geluk dat de pijn in me long wel weer uit te houden was.
De buikkramp is waarschijnlijk constipatie. Dat is iets wat je al wel merkt bij een enkele dosis, maar het kan inderdaad een echt probleem worden bij langdurig gebruik.
Ja dat zal het vast ook wel geweest zijn al heb ik daar bijvoorbeeld met Tramadol nooit last van gehad.
De buikkramp was constipatie gerelateerd. Soms worden mensen ook misselijk door de histamine release, antihistamines nemen namelijk ook vaak de misselijkheid weg. Wat je na het stoppen van een week gebruik voelde was een matige ontwenning. Na eenmalig gebruik zou je niks moeten merken. Maar na een week is de ontwenning meestal peanuts dus wellicht ben je heel gevoelig ervoor.
Misschien was het ook wel langer dan een week. 4 dagen voor de operatie 3x 50 mg tramadol, toen vanaf de operatie 4 dagen morfine waarbij ik gemiddeld elk uur een 1 mg nam met de eerste 2dagen S-ketamine 1,4mg per uur. Na de 4 dagen morfine, 2 dagen Oxycodon 2x p/d 5mg verlengde afgifte en daarna weer 2 dagen aan de Tramadol. Deze gehele periode ook 4 x p/d 1000mg paracetamol gehad.
Dus eigenlijk twee weken aan de opioides/opiaten gezeten met daartussen twee dagen S-Ketamine. Ik weet niet in hoeverre de ontwenning na twee weken erger is dan na 1 week maar ik had er al wel behoorlijk last van.