Jump to content

Photo

OxycodoneErvaringen met Oxycodone

• Please log in to reply
74 replies to this topic

#1 Lµserg Diethel

Lµserg Diethel

zonder (roet)filter

• Members
  • PipPipPip
  • 424 posts

Posted 16 January 2010 - 05:43 PM

Nou heb ik onlangs oxycodone gebruikt (verder geen ervaring met opiaten buiten codeine), en het was best een leuke (alhoewel erg lamme) ervaring, 10 mg intranasaal. Als dit bio downers thuishoort sorry, maarja het was de farmaceutische vorm.

Anderen verder nog ervaringen met dit middel, en hoe vonden jullie het vergeleken met andere downers (codeine, benzodiazepinen, morfine, GHB, etc)? Opzich wel jammer dat het verder in NL niet te verkrijgen is, had toendertijd een vriendin die 3 van die dingen meenam uit de VS.

Hoe is het vergeleken met andere synthetische opiaten trouwens, als hydromorphone, oxymorphone, hydrocodone?? Benieuwd naar de reacties,

Lµserg~ :)

#2 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 19 December 2010 - 10:17 AM

Ik heb onlangs Oxycontin geprobeerd, en het beviel me wel. Ik vind het nou moeilijk te vergelijken met bv benzo's en GHB, maar het voelde iig wel beter als GHB vond ik. :)

Ik vind het één van de betere opiaten/opioïden die ik heb geprobeerd. En dat zijn opium (nooit echt wat van gevoeld) codeïne, heroïne en tramadol.

Ik nam 15mg + even later 5mg oraal en heb toen nog 5mg gesnoven, wat het niet echt heftiger maakte, maar alleen het effect langer door duurde.

#3 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 21 February 2012 - 01:23 AM

Mijn ervaringen ermee zijn geweldig. Ik vind het een van de allerbeste opiaten. Niet te veel last gehad van bijwerkingen zoals jeuk, nee, alleen maar een heerlijke space!

Wat zijn jullie ervaringen ermee?

[Poelster: Topic gemerged]

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 21 February 2012 - 08:48 AM

Nu zegt 'geweldige ervaringen' niet zo veel, zou je wat meer kunnen toelichten over dosis, route, werkingsduur, enz..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 21 February 2012 - 10:29 AM

Natuurlijk, ik heb oxycodone altijd oraal genomen. Zowel het merk OxyContin mva als Oxynorm, dat zonder vertraagde afgifte is.
In heb begin nam ik voornamelijk die met gereguleerde afgifte, 20 mg, plus 100 mg hydroxyzine. Om het allemaal een beetje te versterken. Dat hield dan wel een lekkere 4u aan.

De enige keer dat het te veel werd, was de keer dat ik na 40 mg nog eens twee keer 20 mg, verspreidt van elkaar, had genomen. Aan het einde van die avond voelde ik me heel wat minder lekker, braakneigingen, veel jeuk, enz.

Buiten dat waren mijn ervaring altijd top met het spul, het is wel iets om mee op te passen, het is te lekker. Ik vind het beter dan morfine en zeer vergelijkbaar met heroïne. Het verslavende kantje is dus ook aanwezig. Alles wat ik daar persoonlijk van merk is dat ik een voorliefde voor oxycodone heb gekregen, maar aangezien ik het niet meer heb, blijft het bij die voorliefde.

En sorry voor maken van een nieuw topic, blijkbaar heb ik de zoekmachine niet zo best gebruikt.

#6 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 21 February 2012 - 11:58 AM

Ik vond er echt geen ruk aan net zoals andere opiaten, veel te subtiel en een oninteressante verdoving.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#7 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 21 February 2012 - 02:06 PM

In welke doseringen heb je het genomen?

#8 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 21 February 2012 - 03:37 PM

geen flauw idee, als ik me niet vergis had ik een keer oxycontin slow release en es generische shit, beide oraal.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#9 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 21 February 2012 - 09:44 PM

Dan heb je het waarschijnlijk ook niet echt fatsoenlijk ervaren.

#10 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 21 February 2012 - 10:38 PM

I dunno, ik heb best wel redelijk veel opiaten gebruikt en allen deden ze weinig.

#11 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 21 February 2012 - 11:19 PM

Dan is het waarschijnlijk gewoon jouw ding niet, zoals je al zei. :)

#12 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 22 February 2012 - 07:50 PM

Het is ook mijn favoriete opiaat. Lekker warm, euforisch effect.

Daarnaast heb ik tramadol, codeine, morfine, opium en heroine geprobeerd, maar vind die allemaal niet fijner als oxy.

Ik nam eerst altijd 20mg-40mg oxycontin gecrushed. Nu begin ik met 40mg, en eventueel bijdoseren tot 80mg verspreid, met eventueel wat hydroxyzine erbij.
Het werkt ongeveer na een uur, en het eerste half uur is het heftigst, daarna +/- 4 uur na space wat geleidelijk afbouwt.

Ik vind het de 2e dag gebruiken al veel minder aan, heb dat een paar keer gedaan, en totaal niet voor herhaling vatbaar.

Liever eens in de zoveel tijd dus, zo'n 40mg.

En het snuiven ervan, vond ik maar verspilling, voelde er stukken minder van als orale inname.

#13 Sublimo

Sublimo

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 243 posts

Posted 24 February 2012 - 08:57 PM

Daarnaast heb ik tramadol, codeine, morfine, opium en heroine geprobeerd, maar vind die allemaal niet fijner als oxy.

Helaas heb ik nog geen opium gebruikt, anders kon ik exact hetzelfde zeggen.

En het snuiven ervan, vond ik maar verspilling, voelde er stukken minder van als orale inname.

Het werkt oraal zo goed, zeker de Oxynorm, die is zonder vertraagde afgifte, dat ik nog nooit heb gedacht aan het te snuiven. Maar denk niet dat ik het nog ga proberen te snuiven.

#14 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 30 October 2012 - 06:03 PM

Valt Oxycodon nou onder de semi-synthetische opiaten of maakt dat het semi-synthetisch is nou een opioïde?

Ik vind de dhpedia pagina er verwarring over schoppen. Hij staat onder opiaten, maar op de pagina zelf word over semi-gesynthetiseerde opioïde gepraat?

#15 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 October 2012 - 06:27 PM

Een opioïde is een stof die op de opiaat receptoren werkt.
Een opiaat is een uit P. somniferum geïsoleerde alkaloïde met een benzylisoquinoline kernstructuur, en volgens mij moeten deze officieel ook een sederende/antinociceptive werking hebben.

Aangezien oxycodone gesynthetiseerd kan worden vanuit thebaïne, wat uit P. somniferum wordt geextraheert, is oxycodone dus een semi-synthetische opiaat.
Aangezien oxycodone (overduidelijk) ook op de opiaat receptoren werkt en wordt gesynthesiseerd vanuit een natuurstof is het technisch gezien ook een semi-synthetische opioïde.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#16 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 30 October 2012 - 06:33 PM

Ok duidelijk, het kan dus onder beide namen genoemd worden.

#17 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 October 2012 - 07:45 PM

Inderdaad, maar in de meeste gevallen wordt het wel als semi-synthetische opiaat aangeduid, omdat die beschrijven meer specifiek is.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#18 Nexus

Nexus

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 305 posts

Posted 30 October 2012 - 07:50 PM

Op bijvoorbeeld erowid en wikipedia word over "semi-synthetic opioid" gesproken.

#19 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7700 posts

Posted 30 October 2012 - 11:13 PM

Een opiaat is een uit P. somniferum geïsoleerde alkaloïde met een benzylisoquinoline kernstructuur, en volgens mij moeten deze officieel ook een sederende/antinociceptive werking hebben.

Is that true? Moeten ze niet alleen op je opiaatreceptoren werken om als opiaat geclassificeerd te worden?

En Nexus: Erowid en Wikipedia hebben niet ongelijk daarin. Die benaming is wel enigszins verwarrend, te meer omdat in het Nederlands eigenlijk niet vaak over opioïden wordt gesproken: ook methadon wordt vaak een synthetisch opiaat genoemd (wat dus technisch niet correct is).

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#20 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6422 posts

Posted 30 October 2012 - 11:30 PM

Het eerste deel is zonder meer waar. (ook al had ik eigenlijk morphinan kernstructuur moeten zeggen) Het tweede deel ben ik niet zeker van, maar de meeste, zo niet alle morphinans hebben deze eigenschappen

En methadon is inderdaad een synthetische opioïde, geen opiaat, want de grondstof voor de productie van methadon komt niet uit P. somniferum! Een opiaat kan, nu ik er over nadenk, dus bij definitie niet synthetisch zijn, at best kan het semi-synthetisch zijn..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users