Jump to content

Photo

Chloroform

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 31 December 2009 - 01:08 AM

Ik ga er niet vanuit dat er hier veel mensen chloroform (recreatief) hebben gebruikt en ik vraag me ook af tot in welke mate dit effect recreatief genoemd kan worden, maar altijd ergens in mijn achterhoofd knaagt het toch wel wat het effect van chloroform nou precies is en als je maar een gematigde hoeveelheid binnenkrijgt het misschien toch best aangenaam zou kunnen zijn..

Nu is het grootste probleem wat me tegenhoudt om chloroform ooit eens te proberen, de carcinogeniteit, die, als ik het goed begrijp, voorkomt uit het feit dat chloroform in de lever wordt gemetaboliseerd tot fosgeen.. :rolleyes:

Maar ben toch benieuwd of er ├╝berhaupt iemand is die het wel eens geprobeerd heeft en wat hij/zij ervan vond??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#2 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 31 December 2009 - 02:32 AM

Nooit geprobeerd, maar lijkt me wel interessant (voor een keer dan).

Lijkt me wel moeilijk om aan te komen zonder dat men je aankijkt van "wie ga je ontvoeren dan?"
Verbing weirds language.

#3 Cad0

Cad0

(ex-) koffie junk

• Members
  • PipPipPipPip
  • 723 posts

Posted 03 January 2010 - 02:23 AM

Ik vind dit een lastige vraag Poelie, de organochlorides zijn sowieso niet gezond. Als je dichloromethane (DCM) neemt bijv. dan valt het allemaal wel mee want het grootste deel wordt zeer rap weer uitgeademd. Laatst bestudeerde ik "USDHHS - Toxicological Profile for Methylene Chloride" (http://www.atsdr.cdc...ofiles/tp14.pdf) en dat helpt je goed de ADME-Tox properties van DCM in te schatten. Misschien hebben ze ook wel zo'n file over chloroform, check it out.

De toxiciteit van de dichloroethane varianten is vele malen ernstiger, maar over 't algemeen zou ik niet willen dat de organochlorides tot mind-altering dosage in m'n lichaam zouden komen.

Diethyl ether (Et2O) at the other hand, zou ik verkiezen boven chloroform. Desondanks, moet ik toegeven dat ik niet genoeg weet van de subjectieve effecten van chloroform versus Et2O.

#4 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 03 January 2010 - 02:40 AM

Ik zou ook diethylether verkiezen boven chloroform, maar dat is enkel om de mindere toxiciteit.

Aangezien jij over DCM begon, vind ik dat ik tetrachloormethaan er ook mag bijhalen, die is ofcourse nog toxiciseer, maar zou die ook verdovend werken??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#5 McHennemAn

McHennemAn

Participation Mystique

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1018 posts

Posted 03 January 2010 - 10:12 AM

Weet niet of dit relevant is maar chloroform is carcinogeen en ik dacht dat Chloral hydrate misschien vergelijkbaar is in effect? Dit is beschikbaar en wellicht een alternatief voor de geïnteresseerde liefhebber in deze regio?

"Do you really believe the moon is not there when nobody is looking?"

"Prove me wrong..."

#6 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 03 January 2010 - 12:34 PM

Dat het carcinogeen is wist ik al, aangezien ik het in de openingspost had gezet ;)

En er is inderdaad een hele serie van dit soort kleine moleculen die ook sederend werken, maar ik was juist nieuwsgierig naar de werking van chloroform, omdat eigenlijk iedereen er wel is van gehoord heeft, maar tot op heden heb ik nog iemand gevonden die me kan vertellen hoe het was..

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#7 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2498 posts

Posted 04 January 2010 - 07:56 PM

ik heb het wel eens binnen gekregen maar dat was niet bewust en het voelde alsof je out aan het passen was van de g

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#8 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 05 March 2010 - 02:53 PM

Posted Image

Zo werkt dat dus.. :P

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#9 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6387 posts

Posted 05 November 2012 - 07:18 PM

Kwam zojuist ook toevallig deze afbeelding tegen van een chloroform inhaler:

Posted Image

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#10 Khaldun

Khaldun

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 63 posts

Posted 05 November 2012 - 08:01 PM

Geen idee, maar ether vond ik erg tof. Meerdere keren gedaan, meerdere keren plezier op gehad.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users