Jump to content

Photo

Tabak(s-vervanger) in joint

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#21 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 August 2011 - 01:44 PM

Dan zoek je maar een ander forum. Als de regels niet consequent zijn, wordt het te makkelijk overschreden. No sources beleid is in het belang van het forum zelf. Je weet dit al lang, niemand klaagt hierover, je bent de enige die hier altijd over zeurt. Ga naar een ander fora, er zijn genoeg Engelstalige fora. Kleine kinderen doen net het zelfde met altijd de regels te proberen overtreden en er over zeuren en tussenweggetjes te vinden.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#22 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 12 August 2011 - 02:24 PM

zoek lekker zelf een ander forum......ik ga liever ergens tegenin dan me maar conformeren aan regels....maar als jij liever voorover buigt en de regeltjes ontvangt vind ik het prima....jij noemt het zeuren, ik noem het mening uitten......."in het belang van het forum" = superachterhaalde gedachtegang die tegenwoordig niet meer stand houd....terwijl er mensen hier krampachtig aan vasthouden zoals jehovas aan je deurklink......fok dat.....als je de discussie niet meer kan voeren omdat er regeltjes zijn is er iets mis in mijn optiek.

"Burgerlijke ongehoorzaamheid, want je kan het spelletje niet veranderen door je aan de regels te houden"

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#23 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1753 posts

Posted 12 August 2011 - 03:01 PM

Klik dan op de report buttom, de mods zien ook niet direct alles. Maar het is zeker niet de bedoeling dat er links naar kruiden sites op DHP staan.
De enige uitzondering is als het echte harm-reduction betreft, zoals verkoopsites die weegschalen aanbieden enzo.

Kruiden roken in plaats van tabak lijkt mij een voorbeeld van echte harm-reduction. Het lijkt mij dat als een bedrijf binnen de wet werkt en de koper er geen illegale dingen mee doet, het geen probleem is? Anders blijf je echt bezig.
The mind is a jungle.

#24 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 12 August 2011 - 03:13 PM

zoek lekker zelf een ander forum......ik ga liever ergens tegenin dan me maar conformeren aan regels....maar als jij liever voorover buigt en de regeltjes ontvangt vind ik het prima....jij noemt het zeuren, ik noem het mening uitten......."in het belang van het forum" = superachterhaalde gedachtegang die tegenwoordig niet meer stand houd....terwijl er mensen hier krampachtig aan vasthouden zoals jehovas aan je deurklink......fok dat.....als je de discussie niet meer kan voeren omdat er regeltjes zijn is er iets mis in mijn optiek.

"Burgerlijke ongehoorzaamheid, want je kan het spelletje niet veranderen door je aan de regels te houden"

Yes, beat the system, tegen de regels, regels zijn voor suckers, want dhp is echt wel te vergelijken met de wet of een regering, wat een onzin. Een no sources beleid is enkel maar om het board te beschermen. Jouw sources verkoopt ook psychedelics, dus dat is geen source die enkel tabekvervanger verkoopt, en waar ligt dan de grens? Want rc's zijn ook niet illegaal, maar willen we een board worden waar vendors gelist worden, dat type board? Dan krijg je een heel andere sfeer, een andere discussie en een ander soort mensen voor een publiek, open board.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#25 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 12 August 2011 - 07:48 PM

Blijft een beetje aankutten, aangezien er in de range tussen een pak koffie bij de supermarkt en een gram coke bij een straatdealer geen duidelijke grens is. Koffie is legaal, Lachgaspatronen zijn legaal, de meeste RC's zijn legaal, 2C-E is legaal... waar ligt de grens.

Er zijn fora die advertenties voor goede smartshops hebben, en persoonlijk zou ik ook niet bezwaar hebben tegen links naar smartshops, maar ook dan heb je een onduidelijk beleid aangezien er ook "smartshops" zijn die "plantenvoeding" verkopen.

De ene mod interpreteert de regels wat vrijer dan de ander, en er is ook nog niemand gekicked voor het "per ongeluk" posten van kruiden vendors. Bovendien is de aard van DHP wel zo dat er hier en daar ook dingen voor mensen hun eigen bestwil gecensureerd worden, naast verkoopsites ook bijvoorbeeld té persoonlijke gegevens in welkomposts.

Maar ongeacht wat ik vind, of wat wie dan ook vind, regels zijn regels. DHP wordt op iemands server gehost, en diegene die het host is ook mede verantwoordelijk voor wat er gebeurt op z'n site, en mij lijkt dat je het beste een PM kunt sturen naar Koning Bunzerr als je de regels oneerlijk of te beperkend vind. In feite ben je op bezoek, en de gastheer bepaalt de regels. ;)

Kruidentabak voor iedereen, we steken de vredespijp op!. Posted Image
Verbing weirds language.

#26 Elentherelien

Elentherelien

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 825 posts

Posted 13 August 2011 - 12:09 AM

Blijft een beetje aankutten, aangezien er in de range tussen een pak koffie bij de supermarkt en een gram coke bij een straatdealer geen duidelijke grens is. Koffie is legaal, Lachgaspatronen zijn legaal, de meeste RC's zijn legaal, 2C-E is legaal... waar ligt de grens.

Er zijn fora die advertenties voor goede smartshops hebben, en persoonlijk zou ik ook niet bezwaar hebben tegen links naar smartshops, maar ook dan heb je een onduidelijk beleid aangezien er ook "smartshops" zijn die "plantenvoeding" verkopen.

De ene mod interpreteert de regels wat vrijer dan de ander, en er is ook nog niemand gekicked voor het "per ongeluk" posten van kruiden vendors. Bovendien is de aard van DHP wel zo dat er hier en daar ook dingen voor mensen hun eigen bestwil gecensureerd worden, naast verkoopsites ook bijvoorbeeld té persoonlijke gegevens in welkomposts.

Maar ongeacht wat ik vind, of wat wie dan ook vind, regels zijn regels. DHP wordt op iemands server gehost, en diegene die het host is ook mede verantwoordelijk voor wat er gebeurt op z'n site, en mij lijkt dat je het beste een PM kunt sturen naar Koning Bunzerr als je de regels oneerlijk of te beperkend vind. In feite ben je op bezoek, en de gastheer bepaalt de regels. ;)

Kruidentabak voor iedereen, we steken de vredespijp op!. Posted Image

+1 was het nog nooit zo eens met iemands post!

#27 dreamer

dreamer

dingen

• Engineering
  • PipPipPipPipPipPip
  • 9415 posts

Posted 13 August 2011 - 05:47 AM

Thnx voor deze prachtige samenvatting ferox :)

#28 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 30 January 2012 - 04:32 PM

Hallo,

Aangezien ik ben gestopt met roken en ik woensdag weer even een hasj joint zou willen roken vroeg ik me af of er mensen zijn die een goede opvulling, die niet psychoactief is, hebben voor een hasj joint. Misschien is deze ook te gebruiken voor wiet, wat ik nu gewoon puur draai (ook geen probleem, maar meestal resulteert dat in een paar hijsen, waarna er 3/4 joint in aluminium folie opgerold wordt en bewaard blijft voor de volgende keer wanneer het niet meer zo lekker als de vorige keer smaakte...).

Het gaat in eerste instantie dus eigenlijk niet om iets wat ik online zou moeten bestellen (vanwege tijd tekort), maar uiteraard zijn die suggesties ook welkom voor een volgende/eventueel andere keer.

Alvast bedankt!

Groeten,

2_muffins
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#29 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 30 January 2012 - 04:35 PM

ok, ik zie dat rode klaver een aantal keren genoemd wordt, ik kan dat ik capsules kopen, kan ik die capsules open maken en dat gewoon gebruiken of is dat niet meteen rookbaar?
A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions. - Oliver Wendell Holmes

#30 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 30 January 2012 - 05:40 PM

wtf capsules?

Tsjek trouwens es mullein (koningskaars).

Ik heb nu gemaakt: acaciabloesem, vanille, rode klaver, blauwe lotus extract, via beetje ethanol laten intrekken. Ik denk er nog wat mullein aan toe te voegen.

De rest van mijn mullein wil ik met justicia pectoralis es mengen.

#31 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 30 January 2012 - 07:04 PM

ja, capsules... kan wel een link plaatsen, maar gezien eerdere discussie in dit topic ga ik me daar niet aan wagen...

#32 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 30 January 2012 - 08:01 PM

Inhoud van caps zou ik niet doen, consistentie qua vochtgehalte en poederigheid is denk ik niet optimaal.
Verbing weirds language.

#33 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5413 posts

Posted 31 January 2012 - 09:43 AM

Poeder kan je bv wel in ehtanol oplossen en infusen, anders valt dat in je longen. Maar iig zou ik 't ook niet doen, er zit daar nl ook bindmiddel enzo in.

#34 leipe wimpie

leipe wimpie

leipe staartjes

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4744 posts

Posted 31 January 2012 - 01:56 PM

kheb er tijdens een paddotrip weleens 1 met passiebloem opgevuld, dat smaakte naar kampvuur (wel lekker dus) maar ik zou t dan volgende keer wel met een filtertip roken ofzo want het is nogal droog en stoffig..

je hebt ook van dat Knaster spul... heb ik nog wel een blik van staan al een paar jaar... je wordt wel veel lekkerder high zonder tabaks-shit, maar je moet uit goede huize komen om niet in een keiharde hoest-trip te raken als je het zondermeer als tabaksvervanger gebruikt... veel te droog en stoffig etc..... ook is een grinder wel handig want t is net iets te grof om makkelijk in een papiertje te draaien. K ga t denk ik eens met American Spirit blenden, kijken hoe dat smaakt :)

kzal dat blik wel meenemen de volgende meet voor in het rokershok, anders kom ik er nooit vanaf...

Posted Image
Posted Image T h e N a t i v e A l i e n.
- Je suis le nomade qui marche la nuit, et qui attends le jour, et l'oublie. -

#35 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 31 January 2012 - 01:58 PM

heb rode klaver gevonden, gedroogd en wel, klaar om de joint in te gaan... tijdens mijn zoektocht ben ik trouwens in de tabakszaak ook greengo tegen gekomen (ff googlen op greengo rookwaren)... heeft iemand hier ervaring mee? ik heb het wel meegenomen. er zit hazelblad, eucaliptus, papaya en mint in...

#36 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 31 January 2012 - 07:04 PM

Greengo vind ik zelf niet heel lekker smaken; tevens is het duur als je kijkt naar wat die planten zou kosten als je ze los en gedroogd bestelt. Meestal gebruik ik zelf munt, vooral omdat ik lui ben en er een zak munt op men bureau ligt. Er is ook een kruidenmengsel genaamd 'dutch spirit'; had een vriend van me een keer liggen, geen idee hoe oud het is en of het nog gemaakt wordt maar dat smaakte wel tolerabel. Nu heb ik een andere kruidenmix uit een smartshop uit deventer, schijnbaar een locaal recept, ook weer geen idee wat er in zit. Munt raad ik zowel aan als af, het levert koele rook wat een aanrader is maar het smaakt vrij overheersend. Als je greengo lekker genoeg vind kan je pogen de ingredienten los te kopen (100 gram planten materiaal indien niet psychoactief kost zelden meer dan 2 euro) en te kijken of je een leuke samenstelling kan maken.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#37 2_muffins

2_muffins

dos muffinos

• Donateurs '18
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2057 posts

Posted 31 January 2012 - 07:19 PM

ok tnx, in de smartshop in deventer kom ik niet meer, die kerel is de grootste oplichter ooit... toen ik me kwam beklagen met een maat van me dat we voor 60 euro spul hadden gekocht en het niet werkte was zijn antwoord dat we natuurlijk niet op het effect moesten wachten, omdat het er dan uiteraard niet zou komen... WTF?!?! die lange gothic dude is wel chill overigens, vaag, maar op zijn manier gewoon wel relaxed...

ik ga morgen 2 hasj-joints draaien, 1 met rode klaver, 1 met greengo, ik zal t zien en laten weten.

#38 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7681 posts

Posted 01 February 2012 - 09:42 AM

Ik wist eigenlijk zeker dat er al een ander topic hierover was geopend, maar mijn ervaringen met eigenlijk alle tabaksvervangers zijn dat ze te overheersend smaken. God, ik moet echt van die tabak af (wat Wimpie zegt: de high van cannabis vind ik echt veel fijner zonder tabak... ook al doe je er maar een klein beetje in), maar ik vind die alternatieven niet zo rielekst.

Damiana is heel licht op de keel, de smaak is erg ok vind ik, maar ik heb oprecht het idee dat het de effecten van cannabis vermindert. Vaag toch?

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#39 azgaza

azgaza

Gotchic

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1115 posts

Posted 01 February 2012 - 05:02 PM

Volgens mij is het overheersend vinden van de smaak ook gewoon een onderdeel van de gewenning aan het roken van tabak; want dat smaakt ook best sterk maar dat is hoe een joint 'hoort' te smaken; als je van dat idee af stapt valt de smaak van veel vervangers op zich wel mee. Ik ben zelf nog steeds heel blij dat ik in september helemaal gestopt ben met tabak en hasj nu slechts af en toe rook (enkele keren per maand); zachte kruidenmixen zijn nog steeds in mijn ogen de beste tabaksvervanger voor in joints en ik raad ook aan om een eigen mix te vinden met een zachte smaak die je aanspreekt. Voor luie mensen zijn greengo en vergelijkbare producten prima (dure) oplossingen. Ik vind wel dat sinds ik m'n hasj puur rook het effect oprecht verbeterd is; al kan dat ook de gedaalde tolerantie zijn. Moeilijk te zeggen waar het aan ligt.
Aliens take me home.
Tune up, turn around, drop in.

#40 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1052 posts

Posted 02 February 2012 - 12:40 PM

ik blow af en toe nog hash door een puurpijp....ik ben helemaal gestopt met shag/sigaretten/tabaksvervanger.....puur in de pijp is toch wel erg lekker. Je ziet er soms alleen uit als een crackjunk als je buiten op een bankje rookt. Maar aangezien ik ook crack rook maar (nog) geen junk ben vind ik dat niet zo erg :D

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users