Jump to content

Photo

Tabak(s-vervanger) in joint

• Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 mind

mind

?

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,850 posts

Posted 18 December 2009 - 02:17 AM

Welke soort tabak of vervanger gebruik jij voor joints draaien?
Sommige mensen zweren bij sigaretten, zelf gebruik ik Zilver "zacht van smaak", is milde tabak (zo'n geel pakje).

Teer: 11 mg, Nicotine 0,7 mg.
Letterlijk, spreekwoordelijk, dubbelzinnig.

>> Regels DHP << (klikbaar)
  • Geen links naar online RC-vendors/smartshops etc
  • Vragen om sources of online dealen is niet toegestaan, in het laatste geval wordt de overtreder ook meteen permanent verbannen.

#2 anjin

anjin

metalmania!

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,498 posts

Posted 18 December 2009 - 09:54 AM

Javjong driekwart jwt!

If I was scared, I would
And if I was pure, you know I would
And if I was yours, but I'm not

Now I'm Ready to start

#3 Kirito

Kirito

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 391 posts

Posted 18 December 2009 - 11:12 AM

Puur ftw!
"I sometimes worry about my short attention span, but not for very long."

#4 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 18 December 2009 - 11:54 AM

Verdampen ftw :D

(mits het een goeie damper is)
Verbing weirds language.

#5 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7,674 posts

Posted 18 December 2009 - 02:47 PM

Verdampen ftw ;)

(mits het een goeie damper is)

Dat is echt totaal geen antwoord op de vraag van mind. Ik wil graag joints met hasj blijven roken, maar dan zonder tabak, als 't effe kan.

Mint: interessante kwesties, ik wil dit ook weten. Gebruik meestal American Spirit (zo weinig mogelijk) maar vind 't eigenlijk te scherp van smaak. Gebruikte een tijdje die Zeer Milde variant van Van Nelle of Drum ofzo (?), maar als ik heel eerlijk ben vind ik tabak niet echt lekker, en het effect ervan in combinatie met hasj/wiet ook niet.

Heb eventjes Damiana geprobeerd, maar vond die smaak nog ietsje te aanwezig - al is het wel lekker zacht voor de keel. Ook had ik het idee dat de joint minder effect had (serieus!).

Die nieuwe kruidenmixtabaksvervangers word ik ook niet echt wild enthousiast van. Heb het liefst iets dat zo neutraal mogelijk van smaak en effect is.

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#6 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 18 December 2009 - 03:08 PM

Wat ik zou willen is tabak zonder nicotine.
Ik ben eigenlijk zelfs nog nooit tabak tegengekomen waar echt minder inzat als in andere.
Nuja om je toch wat verder te helpen rode klaver en hennep zijn goede vullers en redelijk neutraal van smaak ;)

#7 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3,479 posts

Posted 19 December 2009 - 12:13 AM

Dat is echt totaal geen antwoord op de vraag van mind. Ik wil graag joints met hasj blijven roken, maar dan zonder tabak, als 't effe kan.

Excuus, ik heb soms een beetje een chronisch offtopic syndroom.
Ik ben helemaal gestopt met alle vormen van rook inhaleren, maar:

Klein Hoefblad kan ik je aanraden, draait lekker (voor zover ik lekker draai ;)), milde rook, brandt aardig mits goed gevuld.
Heeft wel een beetje een eigen smaakje maar ik kon er wel aan wennen, zelfs prettig.
Omdat hoefblad van nature hoestremmende, antibacteriŽle en verzachtende stoffen bevat wordt je keel er uiteindelijk een stuk minder rauw van dan van tabak, althans, mijn ervaring.
De romeinen rookten het tegen keelklachten (klinkt tegenstrijdig) en pijnklachten, het is ook niet geheel neutraal qua werking.

Ik plukte het destijds uit de tuin (in bermen langs provinciale wegen is het ook te vinden), zowel de gele bloemetjes als blaadjes, laten drogen (op een plaatje op de CV), vermengde het soms met salie of tijm, welke ook zeer prettige rookwaren zijn.

Een echt neutraal kruid om te roken bestaat denk ik niet, elk plantje heeft wel z'n smaakjes, tabak eveneens en die smaak vind ik echt afschuwelijk.

Ik verkoos puur (dampen of pijp) boven tabak, maar omdat een joint ook wel z'n (sociale/rituele) meerwaarde heeft zijn tabaksvervangers in joints een goed alternatief :)
Verbing weirds language.

#8 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,753 posts

Posted 19 December 2009 - 12:28 AM

Wat ik zou willen is tabak zonder nicotine.

misschien moet je het even wassen.
The mind is a jungle.

#9 Dumpy

Dumpy

Unmistakably Apparent

• Members
  • PipPipPip
  • 230 posts

Posted 20 December 2009 - 04:59 PM

Ikzelf gebruik 2 verschillende soorten kruiden. Damiana heeft mijn voorkeur maar als je het nog te aanwezig vind kan je ook eens gaan voor: 'Maya's herbal mix' Deze verkopen ze in een smartshop in Utrecht en Haarlem en op een website (daar heeft deze mix z'n naam aan te danken) . Deze proef je niet tot helemaal niet op je keel en de hasj smaak komt nog wel wat meer naar voren dan bij Damiana.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Oh trouwens, je moet bij de mix niet degene hebben met de bloemen erin.

#10 wolvenkind

wolvenkind

BBB

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,413 posts

Posted 23 December 2009 - 09:36 PM

Rode klaver, acaciabloesem en vanilla.
'Den uitvreter, dien je in je bed vond liggen met zijn vuile schoenen, als je 's avonds laat thuis kwam. Den uitvreter, die je sigaren oprookte, en van je tabak stopte en je steenkolen verstookte en je kasten nakeek en geld van je leende en je schoenen opdroeg en een jas van je aantrok als-i in den regen naar huis moest. Den uitvreter, die altijd wat liet halen op den naam van een ander; die als een vorst jenever zat te drinken op 't terras 'Hollandais' voor de centen van de lui; die parapluies leende en nooit terugbracht; die een barst stookte in de tweedehandsch kachel van Bavink; die dubbele boorden droeg van zijn broer en de boeken uitleende van Appi, en buitenlansche reizen maakte als-i z'n ouwe heer weer had afgezet, en pakken droeg, die hij nooit betaalde.'

Mr.Toasted- wouldnt it be cool if one day you found out you were actually someone elses imagination.

#11 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 23 December 2009 - 10:05 PM

in welke verhoudingen??

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#12 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 25 December 2009 - 12:24 PM

Rode klaver vind ik redelijk neutraal dus dat als vul stof.
Vannile klein snuifje want zal we doorsmaken en die bloesem daar heb ik geen ervaring mee.

#13 alchemist

alchemist

Threshold Activity

• Members
  • Pip
  • 25 posts

Posted 25 December 2009 - 01:00 PM

Jullie hebben vast allemaal Dutch Spirit en de drie verschillende Knaster smaken uitgeprobeerd?
Van de meeste mensen hoor ik dat Knaster in de Hemp flavour (rode klaver, elder, paardebloem, skullcap en nog wat hemp aroma) het beste werkt. Je haalt het bij ... in Amsterdam.

[No sources]
"Your vision will become clear only when you can look into your own heart.
Who looks outside dreams, who looks inside awakes"
C.G Jung

#14 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 25 December 2009 - 02:20 PM

Knaster vind ik niet dat.
Omdat je dan toch al met een smaak zit die niet 100% dat is kun je veel beter zelf naar een aangename verhouding zoeken vind ik.

#15 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,052 posts

Posted 12 August 2011 - 09:16 AM

Ik heb nu Knaster Cherry en Knaster Red in de bestelling hier:

http://www.----.nl

[Poelster: We hebben hier nog steeds een no-sources beleid, wat ook betekend dat er niet gevraagd mag worden om sources!]

Vandaag is mijn Lievelingsdag!!

THE FOLLOWING ERROR(S) WERE FOUND
You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#16 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,052 posts

Posted 12 August 2011 - 11:44 AM

ik heb net een nieuwe geluidskaart gekocht bij thomann, terwijl ik Knaster Cherry heb besteld bij ... in Den Helder......dit mag ik dus niet zeggen?....ik mag niet zeggen waar ik iets koop wat geheel legaal is?.....ik heb een vette verf stift van de Henx in Amsterdam, en bij de Praxis verkopen ze best ok latex?...mensen posten hier sources waar je platen kan kopen en dat mag wel?....ik bedoel wtf is dit.....no sources als het over drugs gaat toch?

You have posted a message with more emoticons that this board allows. Please reduce the number of emoticons you've added to the message

#17 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,052 posts

Posted 12 August 2011 - 11:45 AM

Jullie hebben vast allemaal Dutch Spirit en de drie verschillende Knaster smaken uitgeprobeerd?
Van de meeste mensen hoor ik dat Knaster in de Hemp flavour (rode klaver, elder, paardebloem, skullcap en nog wat hemp aroma) het beste werkt. Je haalt het bij ... in Amsterdam.

ah bij de ... .....of ho....word hier nou een SOURCE gemeld die er al een hele tijd staat (+- 2jaar) :o :o

meten met 2 maten?

#18 Forkbender

Forkbender

Participation Mystique

• Donateurs
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,753 posts

Posted 12 August 2011 - 12:19 PM

Terechte verontwaardiging als je het mij vraagt.
The mind is a jungle.

#19 Phlogiston

Phlogiston

poelitie

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 6,340 posts

Posted 12 August 2011 - 01:32 PM

ah bij de ... .....of ho....word hier nou een SOURCE gemeld die er al een hele tijd staat (+- 2jaar) :o :o

meten met 2 maten?

Dan is daar toen dr tijd overheen gekeken. Je moet het niet te persoonlijk opvatten! En ik heb geen zin (en ga dus ook niet) het no-sources beleid hier op het forum opnieuw discussiëren. Als het niet bevalt, dan post je niet, zo simpel kan het zijn..

mensen posten hier sources waar je platen kan kopen en dat mag wel?....ik bedoel wtf is dit.....no sources als het over drugs gaat toch?

Klik dan op de report buttom, de mods zien ook niet direct alles. Maar het is zeker niet de bedoeling dat er links naar kruiden sites op DHP staan.
De enige uitzondering is als het echte harm-reduction betreft, zoals verkoopsites die weegschalen aanbieden enzo.

Drugs against War

... R.I.P. Toasted ...

#20 Stije

Stije

teknobarbie

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1,052 posts

Posted 12 August 2011 - 01:40 PM

Je moet het niet te persoonlijk opvatten! En ik heb geen zin (en ga dus ook niet) het no-sources beleid hier op het forum opnieuw discussiŽren. Als het niet bevalt, dan post je niet, zo simpel kan het zijn..

ik vat helemaal niks persoonlijk op, ik vind het gewoon supertriest dat het no-sources beleid gewoon kankerslecht in elkaar zit......dat het er voor "drugs" is snap ik wel. En reporten van andermans posts doe je lekker zelf maar, ik ben geen nazi.

Ik vind dat dingen die gewoon gekocht mogen worden (tabakvervangers, muziekplaten, cd's, radio's, fototoestellen, bananenplanten, hondenvoer, kattenvoer, speakers, piercings, tattoo's, aanstekers, etc. etc.) niet gecensureerd hoeven te worden. Heeft helemaal geen reet met "sources" te maken.

Misschien word het tijd om het "sources" beleid maar eens aan gaan passen. Dit censureren slaat echt totaal nergens op.......

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users