Jump to content

Photo

SinicuichiKruid - effectief?

• Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 17 December 2009 - 10:08 PM

Normaal kijk ik vrij argwanend naar kruiden, in ieder geval de kruiden uit de smartshop (oregano enzo door de pasta, niks mis mee).
Meestal is het bittere troep waarvan je alleen maar misselijk wordt, hooguit een héél klein tikje richting kalmte/euforie/psychedelische effecten.

Nu hoor ik de laatste tijd van enkele mensen erg positieve berichten over "Sinicuichi", het is dan wel bitter maar geeft een voor een kruid vrij sterke euforische rush en geluiden klinken harmonischer en warmer.
Voordat ik een veel te hoog bedrag neertel voor een plantenaftreksel wat enkel misselijk maakt:

Ervaringen?
Verbing weirds language.

#2 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 18 December 2009 - 06:14 AM

Active Constituents:

* Vertine (cryogenine) is generally regarded as the primary psychoactive component and is also generally the most abundant constituent of alkaloidal extracts. Clinically demonstrated effects include anticholinergic, antiinflammatory, antispasmodic, hyperglycemic, hypotensive, sedative, tranquilizer, and vasodilator activity. There is another chemical called cryogenine which should not be confused with vertine.
* Lythrine (the third most abundant alkaloid) has been found to have diuretic activity (it encourages urination).
* Heimidine (a minor alkaloid) has been found to have antiinflammatory activity.
* Sinicuichine has been found to act as a tranquilizer.
* Other alkaloids include lyfoline (the second most abundant alkaloid) and lythridine (a minor alkaloid).

Ben benieuwd of het zo sterk is (antichloinergic effecten uitgelaten) Vertine is vooral een goed alternatief voor aspirine, het zal me niet verbazen als Sinicuichi vooral een versuffende werking heeft er zit volgens mij ook wat traces aan (dihydro)codeine in deze plant.

Mischien een goed kruid als je een griep hebt?

Peace.
Bass! / How low can you go? / Death row, what a brother knows

#3 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 18 December 2009 - 10:38 AM

Een erowid rapportje meldt eveneens toch wel interessante effecten, na het zetten van een thee en dat indampen tot een tar-achtig extract:

Extraction is notable in that it has led me to full-blown psychedelic effects. Closed-eye visuals started with pulsing colors only ten minutes after ingestion and were noticeable with eyes open twenty minutes later. There was also swirling of textures and glimpses of objects 'in' walls. Things looked disconnected. Thought-patterns were also affected.

Bron: Erowid Report

Toch lijkt dit, een "biphenylquinolizidine lactone alkaloïde", niet op enige psychoactieve stof die ik ken:

Posted Image Posted Image Posted Image Posted Image

Het lijkt er op dat alle andere alkaloïden in Sinicuichi op bovenstaand molecuultje lijken.
Verbing weirds language.

#4 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 18 December 2009 - 10:56 AM

Hmz Cryogenine is een erg intressante stof :-)

Qua trip heb ik echt het idee dat het te vergelijken is met atropine maar deze stof heeft een breed spectrum aan functies, er is onderzoek gedaan naar de antibiotische werking, verder is de stof antiinflamatory, een histamine antagonist en 5-ht receptor antagonist.

Ik denk dat ik dit kruid eens ga dosen als ik een griep heb/ mezelf een beetje ziekig voel, het zal me niet verbazen als ze het kruid daarvoor in de jungle gebruikten.

Goede read over dit kruid @ erowid: Sinicuichi Faq

refs:

Heimia salicifolia: a phytochemical and phytopharmacologic review
Comparative in vitro evaluation of cryogenine, cyproheptadine, and diphenhydramine as antagonists of furtrethonium, histamine, and serotonin

pubmeds:
Antibiotic action of phenylsemicarbazon (cryogenine).]
Use of cryogenine tetrasulfonamide in medical practice
Pharmacodynamics of Cryogenine

#5 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 18 December 2009 - 11:16 AM

Toch lijkt dit, een "biphenylquinolizidine lactone alkaloïde", niet op enige psychoactieve stof die ik ken:

Quinolizidine's zijn de hydro versies van de quinolines, shulgin is daar een tijd mee aan de slag geweest om quinolines te isoleren uit cacti.

Ik ken zelf geen psychoactieve quinolines maar volgens shulgin bestaan er wel wat psychoactieve (iso)quinolines, ik ben benieuwd overigens of hij ooit nog zijn derde boek wat toendertijd qihkal - quinolines i have know and loved zou moeten heten uit gaat bregen :D (hijj was er terug in de dagen wel mee aan de slag)

#6 d0gmaz

d0gmaz

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 198 posts

Posted 18 December 2009 - 11:35 AM

Quinolizidine's zijn de hydro versies van de quinolines, shulgin is daar een tijd mee aan de slag geweest om quinolines te isoleren uit cacti.

Ik ken zelf geen psychoactieve quinolines maar volgens shulgin bestaan er wel wat psychoactieve (iso)quinolines, ik ben benieuwd overigens of hij ooit nog zijn derde boek wat toendertijd qihkal - quinolines i have know and loved zou moeten heten uit gaat bregen :D (hijj was er terug in de dagen wel mee aan de slag)

Het laatste wat ik hoorde was dat shulgin zware operaties achter de rug heeft en problemen met zijn zicht dus boeken schrijven zal wel niet meer gaan gebeuren...

Ik heb wel "The Simple Plant Isoquinolines" van shulgin en nog iemand op de dhp infobase gezet een tijd geleden. Mischien heb je daar wat aan

https://www.dhpforum...?showtopic=2367

https://www.dhpforum...oquinolines.pdf

#7 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 18 December 2009 - 11:42 AM

Thnx die had ik nog niet in pdf vorm.

Dit is overigens niet het 3e boek maar wel een erg handige ref in de quinoline wereld :D

#8 Feroxium

Feroxium

ufo remix

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 3479 posts

Posted 18 December 2009 - 11:46 AM

Heb zojuist toch maar een grote zak besteld, kijken of er een goed extract van te maken is.

Eerst maar eens gewoon in water...
Ik heb niet zoveel verstand van extracties, weet wel dat de solvent van belang is: zou HCl/NaOH met nonpolaire solvent gewoon werken bij deze alkaloiden?
Of nog beter/luier, lazymans tek, NaOH en naphta zonder acid? (ik ben lui).

Edit: ow wacht dat gaat natuurlijk alleen op voor alkaloiden die al in zoutvorm zijn :D
Ik houd het denk ik maar bij een theetje/tar-extract.
Verbing weirds language.

#9 wittig

wittig

Totally Engaged

• Members
  • PipPipPipPip
  • 630 posts

Posted 18 December 2009 - 12:21 PM

Ja je kan het het beste houden bij een extractie met ethanol, daar zijn de meeste alkaloids wel oplosbaar in of idd een thee extract.

Cryogenine is niet oplosbaar in naphta btw

#10 snaap

snaap

anchorman

• Super Moderator
  • PipPipPipPipPipPip
  • 7675 posts

Posted 18 December 2009 - 02:43 PM

Cyogenine is in elk geval een fucking interessante naam voor een stofje, en dat is het enige constructieve dat ik toe te voegen heb aan dit topic. :D

Important notice: Due to the current financial crisis, we have decided to temporarily turn off the light at the end of the tunnel.

Thank you, the mdgt.

#11 yookai

yookai

Certainly Active

• Members
  • PipPip
  • 163 posts

Posted 18 December 2009 - 03:11 PM

Zou niet teveel op enige werking hopen.
Heb er vroeger extract van gehad enzovoort heb er nooit iets positiefs aan gemerkt.
Het is ook iets voornamelijk om je dromen wat te versterken en dient hiervoor in kuur genomen te worden.
Denk om de actieve stoffen te kunnen gebruiken je het 48uur moet laten trekken in water boven de verwarming (fermenteren? )
Is opzich veel belovend maar het zou me verbazen als je er enig succes mee boekt.
Ik heb al verschilende zaken geprobeerd zonder succes.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users